Minkälaisia vakuutusarvoja olette saaneet busseille???

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
maantieristeilijä
Kokenut kuljettaja

Minkälaisia vakuutusarvoja olette saaneet busseille???

Viesti Kirjoittaja maantieristeilijä »

Kävin tänää kyselemässä bussille osa/täyskaskoa ja kun olen joskus (yrittänyt) korvauksia saada , niin korvausarvoa lähinkin heti kyselemään. Kuinka ollakaan, tarjous ajautui siihen, että Katsotaan uushankintahinta vm83 linja-autolle, vaikka on uusista osista tehty matkailuauto ja siksi rekisteröity. No heitin, että uutena maksanu 300000 mk, eli n:50 th e. Ja kierrellen ja kaarrellen sain ulos, että korvaus menisi normi kaavalla ikävähennykset ja nettiautosta katottas vastaavan hinta, eli saisin 1200e vuosimaksulla tuosta autosta käytännössä Ehkä sen 1000-2000e, jos se palaa, tai menee muuten lunastukseen. vaikka olis menny 20000e rahaa ja 4000 työtuntia. Lähin pois ja käskin repiä sen tarjouksen. No se laitto pyynnön vakuutustarkastajalle, että jos se kattos sen. Sama kuvio oli n:vuosi sitten eikä tarkastajasta kuulunu. Ei ollu sillon vielä kilvissä, niin ei ollu niin väliäkään..

Onko tietoa jostain vakuutusyhtiöstä, josta saa oikeat vakuutukset näihin vehkeisiin. Ja jostain olen kuullut, että voisi Ruotsista saada paremmat vakuutukset, ku suomesta. Ja ettei tietenkään tarvis olla ruottin rekisterissä, vaan että vois ottaa jollekin summalle täysarvovakuutuksen.
Volvo b-57
motoku
Ajoneuvos
Truck: scania k114 carrus

Re: Minkälaisia vakuutusarvoja olette saaneet busseille???

Viesti Kirjoittaja motoku »

avaruusmatkailu avartaa, pohjantähdessä kulkuriasia tunnetaan. meillä on siellä liikennevakuutus, joka määräytyi tyyliin yksityiskäyttöisenä linja-autona liikennevakuutettu ja matkailuautona täyskasko, johon määrittelin itse max korvaussumman, jonka perusteella kolisee vakuutusmaksut.
haaveilija
Rattiamiraali
Truck: Scania L94 Lahti 520
Member id: 144

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Sama toimi Aktia vahinkovakuutuksessa, itse sai määritellä uushankintahinnan ja kaskon hinta määräytyi sen mukaan.
Mutta pelkään että ongelma jää edelleen voimaan jos joku kahjo tekee itsarin ja ajaa bussin alle, se korvataan vastapuolen vakuutuksesta ja sieltä ei varmasti tule muuta kuin laskennallinen vuosimalliin perustuva korvaus. En ole lukenut pienellä präntättyä tai kysynyt onko mahdollista saada loppukorvaus kaskosta omasta yhtiöstä.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

tapiolassa kysyttiin "auton arvo" jolla voisin sen myydä. Meni läpi kun muutaman kerran yritti sitä johonkin systeemiin syöttää. En tosin ole kovin varma mitä tapahtuu jos jotain tapahtuu. Useinhan käy niin ettei "lisävarusteita" korvata.
Tulevaisuus on sähköinen
Falcon
Rattiamiraali

Viesti Kirjoittaja Falcon »

Meidän Scania K112 -86 Tapiolassa 47000e vakuutusarvo.On kuulemma heidän minimiarvo matkailuautolle.
Perustelu kysyttäessä:kun niissä on aina niin paljon varusteita.
Falcon
maantieristeilijä
Kokenut kuljettaja

Tuota joka vakuutusyhtiössä saa kyllä itse määritellä uushankintahinnan, mutta se ei ole se, joka korvataan. Ja jos mitä vanhempi alusta, niin sitä vähempi merkitystä korvaus-summan kans. Uushankintahinta tarkoittaa sitä hintaa, jonka se on maksanu ensirekisteröintivuotena. Olen ite saanut parista autosta lunastuskorvaukset, ku muut ajanu päälle. Vakuutusyhtiöillä on sellanen tietopankki, että paljonko autoliikkeet antavat kyseisestä ajoneuvosta väliä, jos vaihtaa uuteen vastaavaan. Ja korvaavat sen mukaan. Sanottasko, että erittäin sutkia touhua!
Mutta jos saa myyntihinnan sinne syöttää, niin se on kyllä korvausarvo, sillä lunastustapauksessa ajoneuvo myydään vakuutusyhtiölle.
Volvo b-57
maantieristeilijä
Kokenut kuljettaja

Pitääpä lähteä tapiolassa käymään.
Kiitos jo etukäteen:)
Volvo b-57
osilpi
Kuski

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Itse otin kaskoon hirvi-, palo- ja varkausvakuutuksen Pohjolasta. Noin 70€/v ja arvoksi määritelty 7000€. Tarkastaja kävi oikein kuvaamassa auton, kun sattui asumaan lähellä. Oli vähän ihmeissään, että "jaa tälläinen vekotin".
Pohjolan lisäksi Tapiolasta olisi saanut vastaavan, mutta yli tuplahintaan. Kattavampaa kaskoa kummastakaan ei saanut.

Muista firmoista yksikään ei myöntänyt minkäänlaista kaskoa.

Liikennevakuutus nyt myös Pohjolassa 515€/v. Halvin olisi ollut Fennia 318€/v, mutta otin Pohjolasta, koska kaskonkin myöntivät.

Kaikki hinnat nollabonuksilla pk-seudulla ja auto matkailuautoksi rekisteröity Scania BF110 1969.
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mulla tapiolassa liikennevak. 824€ omistaja-asiakkaan edut huomioitu (uushankinta 400t€!)
Pohjantähden tarjous: Liikennevakuutus matkailuautoon ilman bonusta on 630 €. Mikäli auto on
liikennekäytöstä poistettu tulee vuosittain minimimaksu joka on 13€
vuodessa. Vapaaehtoista vakuutusta ei valitettavasti myönnetä yli 20 vuotta
vanhoille autoille.

Eli tuolta Fenniastako sais sitten lähes 1/3 osan hinnalla? Katsastuskonttorilla ei ainakaan onnistunu ottaa sitä, joten konttooriin yhteyttä...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
ansa
Rattiamiraali
Truck: Scania K112 Vanhool
Member id: 106

Viesti Kirjoittaja ansa »

Reddewil kirjoitti:Mulla tapiolassa liikennevak. 824€ omistaja-asiakkaan edut huomioitu (uushankinta 400t€!)
Pohjantähden tarjous: Liikennevakuutus matkailuautoon ilman bonusta on 630 €. Mikäli auto on
liikennekäytöstä poistettu tulee vuosittain minimimaksu joka on 13€
vuodessa. Vapaaehtoista vakuutusta ei valitettavasti myönnetä yli 20 vuotta
vanhoille autoille.

Eli tuolta Fenniastako sais sitten lähes 1/3 osan hinnalla? Katsastuskonttorilla ei ainakaan onnistunu ottaa sitä, joten konttooriin yhteyttä...
kyllä mä sain ainakin tuolta tapiolasta osakaskon (palo,varkaus ja hirvi) vm.89 scaniaan (linja-auto).
vakuutusta tehdessä sain määritellä juuri tuon ostohinnan (auton tämänhetkinen hinta varusteineen , jolla voisin ajatella myyväni auton). noiden lunastus asioiden takia ,korvaukset kuulemma menevät tälläisillä kulkureilla sen mukaan , mitään pohjahintaa ei ollut, tietenkin tämäkin arvo putoaa taas vuosittain.
liikennevakuutus täysillä bonuksilla 240e/vuosi.
Vastaa Viestiin