Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Mika_75
Kuski
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Kesä 2011 18:28
Location: Lohja

Re: Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Viesti Kirjoittaja Mika_75 »

65-14 kirjoitti:
Mika_75 kirjoitti:Nyt ei kyllä liity edes etäisesti aiheeseen, mutta on ihan pakko kysyä, jos joku vaikka osaisi vastata, kuvakin olisi kiva, että minäkin ymmärtäisin.
Kaikki Neoplan Megalinerin pyörät kääntyvät.

Kiitos, pakko uskoa, kun ihan kaavat tuli.

Ja kiesus, että on kekseliästä porukkaa ollu.
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Tuollainen Jumbocruiser voisi olla Neoplanista tykkäävälle rehvakas rakentelukohde. Mahtuuko tuo minnekään, on sitten toinen asia. Ja toinen lauttamaksut... :evil: Tuollaisen tuupparitelikärryllä varustetun olen joskus nähnyt Suomessakin. Se on kyllä oikeasti iso... :shock:

Nivelestä puheen ollen, tietääkö joku enemmän Hyvinkään eteläpuolella sorafirman pihassa jo vuosia nököttäneestä punaisesta VainHuolia-nivelestä? Liekö jonkun kesken jäänyt kulkuriprojekti, kun näyttäisi sisusta olevan purettu...
KajNyy1 kirjoitti:...niin kaikki neljä akselia ovat kääntyviä. Ei selviä muutoin kääntyvyystestistä.
Miksi..? :o 15-metrinen Scaniakin (no joo, 14,95 m) selviytyy jäykällä vetoakselilla. 3-akselisena toki, mutta ei se sen kankeampi ole 4-akseliseen verrattuna, jos etupyörät kääntyvät saman verran. Vai oliko Megashuttlen valmistusaikaan määräykset erilaiset? :shock:

Photoshopilla näköjään saa aikaan vaikka mitä hirveyksiä... :mrgreen:
RH
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 12 Marras 2006 21:40
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Viesti Kirjoittaja RH »

Wonderi kirjoitti:
vjk55 kirjoitti:Tässä muutama sisäkuva Megaliner Double Dekker. Kyllähän tuolla yläkerrassa pystyy aika suorana liikkumaan alle 2m mies.
Kunhan on riittävän paljon alle 2m mies. :lol: Neljän metrin kokonaiskorkeudesta kun vähentää maavaran, kattorakenteen ja kaksi lattiarakennetta niin ei siitä määräänsä enempää jää. http://www.neoplan.info kertoo että 182cm alakerrassa ja 167cm yläkerrassa seisomakorkeutta. Megaspace ja Spaceliner versioissa välilattia on alempana ja yläkerrassa ilmeisesti vähän korkeampi tila kuin alakerrassa.
Meidän kylällä oli vanhempi mies, joka kävi aina ajoittain katkaisuhoidossa, häntä kutsuttiin pikku-Matiksi ja hän ainakin olisi mahtunut seisomaan suorassa kummassakin kerroksessa. Ihan vaan vinkkinä jos joku ei mahdu noissa seisomaan.
Avatar
vjk55
Rattiamiraali
Viestit: 335
Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093

Re: Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

En minäkään ole kun 170 cm pitkä ja vaimo vähän lyhempi. Sitten koira kyllä mahtuu vaikka on isokin. Vieraat voi vähän kyyristelläkkin. Tuossakin Double Dekker on jo 4 pöytää alakerrassa ja minikeittiö, jääkaappi,allas, kaapistoja, VC-taitaa olla kerrosten välissä tai en nyt ihan varma sen sijainnista. Periaatteessa minä tarviisin rakentaa vaan yläkerran jossa nukuttas . Molempiin päihin laittasin parisängyt ja välille sopis kerrossänkyjäkin ja taitas vielä sopia pieni oleskelutilakin jossa sohva ja tuolia, kun pituutta 15 m. Lämmittimeksi laittasin kabola kaminan joka on nykyisessä volvossakin ja hyväksi todettu. Kun tuo on noin iso niin pitäs ottaa vaan tehokkaampi kabola. Saisin äkkiä valmiiksi ei tarviis vuosia rakennella. Saiskohan tuon 15 m pitkään laittaa perään tämmösen laatikon joka tuossa 12 m pitkässä on.
Liitteet
Sykliner 122 V8 ( 525 hv ).jpg
Sykliner 122 V8 ( 525 hv ).jpg (116.03 KiB) Katsottu 4925 kertaa
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Ei saa laittaa 15-metriseen laatikkoa perään. Kärryn saa laittaa mutta sekään ei saa sitten olla kuin 3,75m pitkä aisa ja vetokoukku mukaan luettuna.

Tuli mieleen että neliakselinen saattaa olla jokapyöräohjattu vaan sen takia että saksalainen oli siihen aikaan tottunut 12-metrisen bussin alle kuuden metrin akseliväliin ja ketteryyteen. Tai sitten silloinen (saksalainen) kääntyvyyssääntö oli tiukempi kuin nykyinen.
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Kuorma-auto takaisin Linja-autoksi

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Vastaa Viestiin