Oli näillä sivuilla jo aiemmin jossain kohin puhetta, että voisi tehdy tuon vanhan bussinkeulan tilalle uutta ilmettä ja kohta, kun itellä täs maalaus edessä, niin aattelin jos laittais keulaa uusiksi. Nettikoneesta id:llä 563500 on vm-68 volvo b-57, jossa on jokin uuden bussin keula ja autoa muutenkin näemmä tehty huolella. Hinta kyllä ihmetyttää, kun kuitenkin huomaa, että näkyy olevan uuden turistibussin kojetaulut ja kaikki.
Sattuiskohan kukaan tietämään minkälaisesta bussista tuo alaosa on, ni tietäs alkaa kyseleen bussihajottamoilta...
maantieristeilijä kirjoitti:Sattuiskohan kukaan tietämään minkälaisesta bussista tuo alaosa on, ni tietäs alkaa kyseleen bussihajottamoilta...
Ettei olisi peräti itse askarreltu. Valojen malli ei satu muuten moderniin yleisilmeeseen, ja "tuulettimen säleikkö" näyttää varsin vahvasti henkilö-Volvosta revityltä.
Tuosta nettikoneen keulasta voinee kysellä bussin myyjältä. Onhan ilmoituksessa yhteystiedot. Kyllä lähinnä itsetehty minulle tuli mieleen, kun tuota ilmoituksen keulaa katselin.
Kyllähän sitä varmaan pystyy aika monipuolisesti sovittamaan vaikka minkä auton keulan nokalle, kunhan leveys osuu kohdalleen. Korkeutta voi lasin ja rakenteiden ja taitojen rajoissa muuttaa jonkin verran.
Joo tuo maski on henkilövolvosta, mutta muuten se näyttäs alkuperäiseltä.Eihän siitä varma voi olla, mutta, kun on tupla valotki ja ihan eri paikal, ku vakiona, Että aikas työmaa ois tollanen ite tehä...
sillä mie aattelin, että tuo ois jostain muusta, kun katsoo tuon alaosan mallia, kuinka se kaartuu. Että aikas työ tehä muotti tuohon..
Joo kyllähän siihen tietty voi laittaa melkein minkä vaan valmaan ja luulispa, ettei leveyden muuttaminenkaan ole mahdotonta, kun lasikuituhommat hanskassa pitäs vaan saada jostain keula, jota alkaa työstään, eikä tarvis olla ehytkään. Osaattako sanoa mitä hajottamot noista vois tahtoa
Veikkaan että purkaamoilta löytyy paljon sopivia koska autot poikkeuksetta koritetaan tuohon 2.50 maksimi leveyteensä. Autotehtaalla mulle kerrottiin tuon Vähämaan keulan katteiden rakenne ja se ei ole kummoinen. Peltiä, lasikuitua ja sikafleksillä kasassa. Se alumiinipuskuri pitää hommaa läjässä jos pamahtaa.
Tänään matkustin töihin sellaisella bussilla, jota piti kyllä tarkalla silmällä tutkia mitäs kummaa siinä nyt on Pysäkillä olleet iloitsi et hei, uusi bussi muttaku alustana B10M manuaalilaatikolla eikä mitään EGS juttuja niin valkeni hiljalleen että ollaan vm. 1988 Ajokki Royalin kyydissä. Raahelainen bussiyhtiö teettää Turkissa peruskorjauksia busseihin jossa samalla ulkonäkökin muuttuu perusteellisesti.
Siinä kuva remontissa olevasta autosta, menin syksyllä samalla autolla jolloin ajattelin että ompa vähän rieskaan kuntoon päässyt, ja seuraavilla sivuilla kuvat peruskorjauksen jälkeen. Ei voi muuta kun todeta että pikku jutuilla muuttuu auton olemus ja paljon. Tai siis ei ihan pikku juttu silti
Lahti32 kirjoitti:Tänään matkustin töihin sellaisella bussilla, jota piti kyllä tarkalla silmällä tutkia mitäs kummaa siinä nyt on Pysäkillä olleet iloitsi et hei, uusi bussi muttaku alustana B10M manuaalilaatikolla eikä mitään EGS juttuja niin valkeni hiljalleen että ollaan vm. 1988 Ajokki Royalin kyydissä. Raahelainen bussiyhtiö teettää Turkissa peruskorjauksia busseihin jossa samalla ulkonäkökin muuttuu perusteellisesti.
Siinä kuva remontissa olevasta autosta, menin syksyllä samalla autolla jolloin ajattelin että ompa vähän rieskaan kuntoon päässyt, ja seuraavilla sivuilla kuvat peruskorjauksen jälkeen. Ei voi muuta kun todeta että pikku jutuilla muuttuu auton olemus ja paljon. Tai siis ei ihan pikku juttu silti
http://img461.imageshack.us/img461/4561/90nn0.jpg Tämä on just se auto josta kirjoitin tuolla toisella palstalla, josta lähti paripyörät kuskin puolelta Leipurinkeitaan risteyksessä Pattijoella. Käkelän liikenteen numero 90. Ihan hieno kasvojen kohotus vanhalle ajokille minun mielestä. Näissä turkissa korjatuissa on ollut mm. semmoista pientä heikkoutta, että esim. yhdestä paikallisbussista tippui etuovi pysäkille, ja tästä lähti ne renkaat...
Projekti = Kyvytön yrittää haluttoman kanssa tehdä mahdottomia.
olisko sitten pitänyt niistäkin kohdista jotain tehdä, eikös renkaat irtoa siksi että pultit on löysällä tai poikki, ja ovi tippuu samasta syystä
Eli hiukan remontti jääny joltakin kesken mutta tuo ajokki oli kyllä tosi hieno. Sisältäkin täysin uusi, joka penkissä turvavyöt jotenka turvallisuuskin parani kyllä.
Lahti32 kirjoitti:Tänään matkustin töihin sellaisella bussilla, jota piti kyllä tarkalla silmällä tutkia mitäs kummaa siinä nyt on Pysäkillä olleet iloitsi et hei, uusi bussi muttaku alustana B10M manuaalilaatikolla eikä mitään EGS juttuja niin valkeni hiljalleen että ollaan vm. 1988 Ajokki Royalin kyydissä. Raahelainen bussiyhtiö teettää Turkissa peruskorjauksia busseihin jossa samalla ulkonäkökin muuttuu perusteellisesti.
http://img461.imageshack.us/img461/4561/90nn0.jpg Tämä on just se auto josta kirjoitin tuolla toisella palstalla, josta lähti paripyörät kuskin puolelta Leipurinkeitaan risteyksessä Pattijoella. Käkelän liikenteen numero 90. Ihan hieno kasvojen kohotus vanhalle ajokille minun mielestä. Näissä turkissa korjatuissa on ollut mm. semmoista pientä heikkoutta, että esim. yhdestä paikallisbussista tippui etuovi pysäkille, ja tästä lähti ne renkaat...
Käkelän Liikenteestä tuli mieleeni niitten mainos autoissa aikoinaan: * Käkelän Liikenne .... Aina Tiellä!*............
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Joo ei se kyllä uudelle häpeä.. Mullaki oli pitkään käsitys että tuo 90 on uus auto, mutta kaveri sen ties sanoa että se on turkissa käytetty vanha ajokki.
Käkelän liikenne - aina tiellä (ja yleensä aina jonon keulilla)
Tuossaki kiintoisa kulkuri.. Viiskasi volvo, johon kori vaihdettu -86. Pohjolan Turistiauton vanhoissa väreissä, erottui kyllä edukseen tuolla myynti-ilmoitusten joukossa.
Ai niin, kesäreissujen yhteydessä käyn todennäköisesti kyseisen liikennöitstijän tallilla vilkaisemassa muutamaa autoa joista olen pyytänyt tarjouksen.. Makaroonilla ja tonnikalalla eläminen saattaa tuottaa sitä hedelmää että syksyllä vois saada bussin työn alle.
Mitenkähän kiemurtelisin tästä keulahommasta irti kun koko ajan on mielessä 2000 luvun Lahti Falconin pyöreälamppuinen keulapala.... nimittäin menis melko helpolla 32.sen keulaan ja hämäisi saletin varmasti kansaa bussin iästä... Eihän tuosta uutta tule mutta kivahan se harrastaa on Luulen että Falcon taitaa olla vähän leveämpi mutta nappajaa siivun pois niin sillähän siitä pääsee.
eli tällaisesta mallista on puhe, korin mittasuhteet ja tuulilasin suhde keulaan on aika samanlainen kuin tässä vanhassa kolmikakkosessa:
Jos vaihdat niin laita ihmeessä pykälää uudempi keulailme joka ainakin minun mielestä on 10 kertaa hienompi. 2004-2007 mallin korikehikko, tuulilasi yms on täysin samat kuin tuossa 1995-2003 mallisessa eli sopii yhtä helposti tai vaikeasti kumpikin.
Toi olis kyllä aika kunkku homma On varmaan iso homma mut palkitsis kyllä varmasti olisi ns. linja-autobongareilla vähän päänvaivaa kun ihmettelevät et mikä se on
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Minunkin mielestä toi Expressin keula huomattavasti hienompi ja uudemman näköinen, mutta makuasioista ei voi kiistellä. Tosin noita vanhemman mallin keuloja voisi löytää jo purkaamoiltakin. Itse olen ajatellut samaa jos työn alle tulee joku Deltalainen että laittais carrus 9700 keulan ja luppakorvapeilit. Peilejä jo kyselinkin, eli uusille luppakorville jäi parille hintaa noin 1600€, mitähän toi uusi maski mahtaa maksaa? Voi olla että menee puoli auton hintaa tohon modifoimiseen, mutta olisihan se komeen näkönen.
Voi hitto, nyt alkaa ittelläkin pyöriä toi keulanvaihto mielessä Voi olla sitten vaihtoehto jos ei löydä koko autoa No sitten tietty laitetaan alustaankin jotain päivitystä
ps. joko on "kilpavarustelu" alkanut ja mikäköhän keula tänne kävis
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Kyllä minun silmissä tämmönen pien 20 vuoden uudistus passaa paremmin mitä suoraan vanha sauna mutkasine pelteineen 2007 vuodelle??? Joku pian aattelee et eipä oo häävejä uudet lahtikot
Tämmönen kuvatus piti tehä, vähän hätäsesti, paremmankin vois saada ajan kans:
Niin sellaista aattelin tässä kirjoitella tänne, kun tuli sit rakenneltua bussiin uusi etupuskuri, kun löyty tuollanen sivusto lasikuitupuskurin valmistukseen ja samoilla ohjeillahan voi tehdä vaikka koko keulaosan tai jotain isompia scooppeja.. Elikkä ensin finnfoamista 1:1 malli. Päälle askartelukipsiä, jota saa esim: minun kautta suht edullisesti Hiontaa maalailua lasikuituhommia ja valmis muotti onkin siinä, josta samoilla kuvioilla puskuria tekemään. tuolla sivulla on minusta tosi hyvin kerrottu tuo teko. Niin joo lasikuitua kannattaa hommata jostain firmasta, joka rakentaa lasikuituosia, sillä täällä hinnat ovat esim: hartsi 4e kg gelgoat 10e kg matto 4e kg. Rautakaupasta ei tuolla hintaa saa mitään.. Kuitenkin noillakin hinnoillahttp://www.rollover-tuning.com/fi/index.php?si ... lasikuitui puskurille hintaa 150 e (kaikki tarvittava)