Pikkasen pöhnässä

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Pöhnässä ja kotosalla eikä bussissa...bussi hangessa ja tarttis varmaan tehä kohta jotain ens kesää varten...
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Niin se kesä tulee taas pian, määkin vedin 4 vuotta sitten ilmapullot etuakselin yläpuolelta kiristys hihnalla kiinni ja ajattelin että pian mä ne laitan, viimeistään kun katsastuksessa huomauttaa, mutta on niin mukavia nuo katsastusmiehet, si oo tullu laitettua ja hyvin on pysyny.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

ai ny vai?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
happa66
Rattiamiraali
Viestit: 391
Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
Truck: MB-913
Location: Nakkila
Member id: 123

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja happa66 »

No nyt alko EU direktiivit toimia :evil: :twisted: . Onkohan ihan direktiivien mukaistasta tämäkään homma :?: Ennen sain tuoda 2 kk- juomat itelle kenenkään kysymättä. NYT täytyy selitellä kuukauden :? omatjuomat sedille ja varmaan säästää tyhjät tölkit ja pullot, et voivat tulla tarkistaan.

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Hemmetin kuuma...poikien kanssa lennätettiin helikopteria jalkapallokentällä, mutta ei siinä helteessä jaksanut olla kuin puoli tuntia. K-kaupasta kotimatkalla kymmenen tölkkiä Foster's Radleria, sellasta limukaljaa, yllättävän virkistävää ja halpaa, poikien limsapullot maksoi enemmän litrahinnaltaan. Radlerissa sentään 2 % alkoo 8)
Eihän näin kuumalla jaksa olla kännissäkään :wink:

Mikäs tässä puutarhan puolella varjossa ollessa. Motukallakaan ei jaksa näin kuumalla ajaa.

Kylähullufoorumilla taas jaksaa lueskella projekteista kun itellä sellasta ei oo.....
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Epävirallinen 1v synttäri hallilla... :)
Sen verran "tarkennusta/korjausta" edelliseen... Auto "pääsi" halliin vasta syyskuun puolessa välissä, mutta hallin vuokra sopimus alkoi 1 tai 5 pvä elokuuta...2013 (en muista, enkä jaksa kaivaa vuokrasopimusta esille että voisin tarkastaa asian...) :)
No anyway...
Tänään "iski" todellisuus vasten kasvoja aika "rajusti"... mä oon kohta vuoden "nykertäny" tätä pirun rotteloo... eikä valmiista oo vielä tietoakaan...(olen ollut tietoinen ajan ja rahan kulumisesta koko ajan, mutta tänään iski "harmitus" tosissaan...)
Tässä hommassa ei olis muuten mitään vikaa mutta... Pakko tunnustaa että moni siviili elämän asia on "kärsinyt" tästä minun fanaattisuudesta...(ehkä hieman karu ja kova "termi" mutta enpä keksinyt parempaakaan... :D )
Pikakelaus vuoden aikaisiin "tapahtumiin" ja "sattumiin" saa osassa tapauksista hymyn irtoomaan naamalta ja toisissa taas herättää kysymyksen... MIKSI???
Miksi...
Mun piti lähtee tällaiseen hullutteluun "vähän" liian tosissaan
Miksi...
Mun pitää "yrittää keksiä pyörä/rengas" uudestaan...
Miksi...
No tätä kysymysten "listaa" voisi jatkaa vielä aikasta paljon...mutta en kuitenkaan halua olla "niin negatiivinen" että jaksaisin murehtia koko ajan... :)
POSITIIVISIA asioita...
Voinpahan sitte "vanhana" ukkona joskus kertoo että "tulipahan tuommonenkin" tehtyä...(oletus arvolla että saan tän joskus valmiiksi... :D )
On Tän rojektin takia/ansiosta tullu monta uutta hyvää kaveria...(en siis esim. "tuntenut" täältä somerolta kuin yhden ihmisen ennen tätä prokkista...) PLUS...(siis se iso "matemaattinen" merkki) Tällä "palstalla/foorumilla/yhteisössä"(miksi ikinä näitä kutsutaankin) on tää "pieni" porukka hyvinkin avuliasta ja reilua... :)
Vaikken ookkaan mikään "konkari" tämmösessä rojektissa ni teistä ei oo vielä kukaan "haukkunu" mua... :lol: Siis kannustavassa hengessä mennään... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Se on Lätsä sitten melko mukavaa kun unelmien peli on käytössä ja voi sanoa, että mistäkö hommasit tällaisen, että Juu ite tuossa aikojen saatossa rakentelin :) rakentelu on mukavaa ja matkailu on mukavaa, meillä on liikkuva kakkoskoti kaikkine mukavuuksineen ja voidaan olla viikko vaikka missä, nyt todellinen puskaleiri täällä taimikon laidalla jossa katsellaan lasten kanssa lentokoneita. Ja varotaan etteivät niskaan putoa
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Taasen tällä osastolla... :) (en kuitenkaan "kaljottele" koko aikaa...ja varsinkaan sillon ku touhuun...)
Neljä "nallelimpparia" alla ja tuli fiilis "jakaa" taasen tuntemuksia... :D
Tänään on ihan eri fiilis ku eilen...
Tuli muksut hallille vähän niinko "varottamatta" (Toki oli exän kaa sovittu et pojat tulee, mutta yöpymis paikan piti olla "vähemmän extreme" lapsille...)
Toivon mukaan en joudu tästä "tulisille hiilille" mutta poitsut (6 ja 8v) nukkuu ny ekaa yötä "kulkurissa"... vaik ei tätä ny hyvällä halullakaan voi vielä semmoseks haukkuakkaan... :) no anyway... tossa ne ny "tyytyväisinä" tuhisee untenmailla ja mä roikun täällä ku en viiti meluta auton kimpussa... :D
Ei oo ihan viel puskaparkki mut rojektiparkki isolla ROOlla ainaki on... :) ja tommosia "Lahti32" mainitsemia oikeita puskaparkkeja odotellessa täytyy tyytyä tähän... (tosin pojat kyl ite halus olla yötä täällä ku ei muut tsydeemit mennykkään ihan niinko piti... Reippaita jätkiä... :) )
"Lahti32":lle vielä sen verran et... Juu odotan sitä päivää että tämä on joskus valmis ja pääsen tällä oikeasti reissuun... :) Mutta harmikseni mun on sanottava että toi "ajankanssa" rakentaminen ei ny oikein sovi tähän elämäntilanteeseen ja siitä syystä välillä ärsyittää tämä meikäläisen "luonnevirhe"...(kaikki pitäs tehdä kunnolla, eikä saa oikoa missään, sitten ku siihen lisätään vielä toi turhanpäiväisen nysväyksen ja ylimääräisen miettimisen mieli...niin niin...eiköhän siinä oo jo "aikasoppa" hämmennettävänä... :D )
Mutta on mulla sentään jotain "hyviäkin luonteenpiirteitä"... en välttis oo se tyyppi joka heittää ensimmäisenä "työkalut nurkkaan" ja totee et "ei tästä takkia tullukkaan"... :D (luovuttaminen tässä vaiheessa olis jo vähä niiku myöhästä... :) )
tarvii vaan yrittää jatkaa asenteella... "Antaa hevosen murehtia...sillon isompi pää..." :) eihän se toki aina onnistu mut, sitten ku tulee tämmösiä "hyviä päiviä"... näistä saa aikasta hyvin (itse asiassa...paljon...) virtaa "jaksamis pattereihin..." :)
Nonni... eiköhän ny oo korkee aika "nykästä tosta viimeisestä nallelimusta "loppulimat" ("ei meillä lasketa mut, kuka joi viis... :D ) ja käyä untenmaille itekki... josko sais huomenissaki jottain tehtyä... :)
Elikkäs "Hyviä öitä...käsille töitä...kauniita unia...hierokaa munia..." :lol: tai sitte huomenta, niille ketkä lukee näitä juttuja aamuisin... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

No huomenta vaan :)

Mukavaahan se on kun meilläkin lapset on innostuneita projektista ja kyselee joka päivä että milloin bussi on valmis ja onks vielä paljon tekemistä :D
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja pelti »

Juu kakruja on monenlaisia :)
kysyin tuossa poitsulta (15v) vähän apua, kun ei kädet yltänyt bussin ympäri. Vastaus oli: "taasko pitää auttaa, jutshan mä autoin". Juu, poitsu oli vuosi sitten auttamassa, kun YKSI penkkipari kannettiin ulos bussista, kun projekti alkoi....
peltiliiteri.com
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Bussi lähtee Ylöjärveltä mukanaan kaksi aikuista ja kaksi lasta. Ennen Kurun keskustaa bussi tööttää ja pysähtyy sitten Kurun keskustassa. Kolme aikuista ja viisi lasta nousee kyytiin. Yhdellä aikuisista on koira mukanaan. Virroilla kaksi aikuista ja kolme lasta jää kyydistä ja yksi aikuinen nousee kyytiin. S-marketista täydennetään matkaevästä. Saavutaan Ähtäriin, jossa kyytiin nousee viisi aikuista, joista yksi tosin huomaa hyvin pian olevansa väärässä autossa ja jää pois jo muutaman sadan metrin jälkeen. Väätäiskylässä koira jää pois kyydistä, koska ei jaksa enää kuunnella isännän jorinoita. Ennen pitkää bussi saapuu Karstulaan ja kuljettaja menee savusaunaan.

Kysymys kuuluu: Oliko kuskin fiksua tyytyä kotimaisiin olusiin, vai olisiko sittenkin kannattanut satsata Tsekkiläisiin?
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

Kannatan vaihtoehtoa b, eli Tsekkiläisiä.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

pelti kirjoitti:Juu kakruja on monenlaisia :)
kysyin tuossa poitsulta (15v) vähän apua, kun ei kädet yltänyt bussin ympäri. Vastaus oli: "taasko pitää auttaa, jutshan mä autoin". Juu, poitsu oli vuosi sitten auttamassa, kun YKSI penkkipari kannettiin ulos bussista, kun projekti alkoi....
On poitsulla hyvä muisti samoin isällä
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
happa66
Rattiamiraali
Viestit: 391
Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
Truck: MB-913
Location: Nakkila
Member id: 123

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Pikkasen on tässä illan mittaan tullu olutta maisteltua ja sulateltua uutta nimeä minulle :mrgreen: :mrgreen: No tuli käytyä saunassa ja "saunaruoka" nautittua. NYT voi alkaa pitämään 5tähren Napolenin, ST Remyn, V.S.O.P Braastad, eitten kanssa AIKA MOISET VARPAJAISET (yksin :D :D ), musta tuli päivällä PAPPA.

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
matkalintta
Rattiamiraali
Viestit: 331
Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
Location: Sonkajärvi
Member id: 171

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja matkalintta »

Onneksi olkoon happa66, olen hengessä mukana ja avaan pienen meukow pullon. Meillä päin pappa = ukki... :wink:
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja B9M »

happa66 kirjoitti: musta tuli päivällä PAPPA. a-p
Meilläpäin oisit Faffa, :lol: Onnittelut, ja jaksamista Ellulle kun joutuu vaarin vieressä opetella nukkumaan. Mummun vieressä sulta on tuo jo onnistunukkin :mrgreen: :D :) :) T. Ari & Liisa
#048
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Iski »

Onnittelut :D Toivottavasti ei paha kanuuna :wink:
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja setrailija »

tuomion torstain jälkeen on oltu pikkuisen pöllyssä. illalla neljäkaljaa ja v..tuutti ettei viittinyt avata viijettä. lääkäri ilmoitti ettei jää autolla ajo-oikeutta.
perjantaina soitti että jää HENKILÖAUTOKORTTI. Pois vain CDE toiset tuskailee että tarviis d tai e. nyt sais halvalla. on ammattipätevyys mukana. Parasta tässä on kuitenkin että ollaan hengissä.
Asunto-vaunu ja saab lähteen miun käskemänä espanjaan jossa olen talven. törpötellään.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Vois olla "Muualta bongattua", mutta elvytetään nyt hyvää keskustelua. Liippaa aihetta kuitenkin.



Kuva
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:) iltoota ja wappuja tännekkin :)
Tämä "sopii" parhaiten tänne.... koska olen pikku pöhnässä :)
"Pöhnä purnaus" :wink: Että mua ärsyttää välillä tämä elo/elämä...
Just ku oot tehny jotakin " :) suunnitelmia" aikatauluun/elämään ni, eiköhän eteen tule sen seittemän muuttujaa mitkä pistää kaiken taas uusiin puihin...(siis joudut suunnittelemaan,elämään,tekemään,sopeutumaan...yms.kaiken uudestaan), mitkään ajatukset/suunnitelmat ei vaan voi toteutua koska tulee tämä/nämä "pikku muuttujat" eteen ratkaistaviksi. :)
Minä itse pääsääntöisesti "rakastan" haasteita ja ongelmia...ja erityisesti sitä fiilistä ku oot jotakin saanu ratkaistua/tehtyä... eikä sen edes tarvitse aina olla se "self made"... eli jos en jotaki osaa/pysty tekemään ni löydän yleensä ne väylät ja ihmiset jotka auttaa/tekee ne...
No ny ei oo ollu edes mittään kovin mullistavaa käynnissä... mitä ny ekaa kertaa melkein kolmeen vuoteen voin sanoo et "kohta/pian mulla on koti/tukikohta" minne mennä märehtimään mennyttä elämää. :lol: (sitä en kyllä oikeasti harrasta..."vanhojen märehtimistä" se ei oo mun juttu. :) ) enemmänkin märehdin/harmittelen aina sitä hetkeä mikä on "käynnissä" tai mitä ei oo vaan yksinkertaisesti ehtiny tai muistanu tehä/ottaa huomioon. :)
No ny mua tässä pöhnässä eniten (taas) harmittaa se että eipä tarvi haaveilla ens kesän reissuista "terapia töllillä"... vaan viimiset melkein kaks kuukautta on menny töissä...ja tämän uuden "halli kodin" rakentamiseen. :) ja valmiista ei oo viel tietookaan. :lol: ("sali harrastuksen" sain sentään jo lopettaa kun sain kaiken muun ohella suihkuhässäkkähuoneen tehtyä. :) )
Pointti tälle murinallemärinälle on anyway se et "hirmusti harmittaa" että en oo päässy/ehtiny toteuttaa sitä "sisäistä sisustussuunnittelijaa" tai sitä "nysvärisovittelijaa" rakkaan töllin suhteen, vaan aika on menny ihan täysin tässä muutto (tehty jo) ja kodinrakennus puuhissa... :)
No...jokatapauksessa hauskaa wappua tai jotain muuta aikaa kaikille... :) olkaamme nätisti pöhnässä... riippumatta siitä onko se "iso tahikka pieni pöhnä... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pikkasen pöhnässä

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Vieläkö ootte radalla :D
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Vastaa Viestiin