Nopeusrajoitukset ja lautat ny ekana tuli mieleen. Cargopuolelta hirmu säädön kanssa laivaliput ja ainaki Baltiassa (osin) pitäis yli 3500kg ajaa 90km/h, toki paikallisväestöllä (ja Puolalaisilla) on usein rajottimet heitetty tallin nurkkaan. Ite ajelin viime kuussa huoletta kaasu pohjassa.
Linja-autoilla ja kuorma-autoilla on joitain pieniä eroja. Tarpeeks hitaasti ku ajelee rajanylitykset ni ehtii tihrustaa et mitä siinä isossa taulussa kelllekki määrätään.
Tietullit pystyy hoitaa netissä. Puolassa pitää eka käydä rekisteröitymässä tietullikioskilla (jotku huoltoasemat) mut sen jälkeen kaikki toimii äpillä.
En nyt keksi tähän hätään muuta, mut onneksi hätä ei ole tämännäköinen
Sepä se, kiireellä ei pidä sit lähteä reissuun. Jos olisi n.6kk aikaa, vois kyllä ajella sit ihan hissukseen. Onkohan paljon rajoituksia muilla pienemmillä teillä, ettei saisi ajaa yli 3,5t autoilla? Monesti ollut kiva pakulla ajella pikkuteitä. Mut voihan se olla et isommalla autolla ei ne pienet kylät ja pikkutiet ole paras idea.
Toinen mikä tuli mieleen, määräytyykö tietullit aina painon mukaan? Vai onko auton pituudella ja korkeudella näissä väliä? Lautoissa kai se pakuillessa taisi monin paikoin olla 6/7m pituus ja hinnat nousi huimasti
Hommaa semmonen navigaattori / navigointiäppi missä pystyt laittaa sinne ajoneuvoluokan (lähinnä kuorma-auto, linja-auto) ja sit kaikki muut speksit, paino, pituus, korkeus, ni semmosen kans ku reitit kattoo ni ei tuu ylläreitä.
Ei 3500kg vielä kauheesti rajaa pikkuteitä pois. Etenki Baltiassa rajautuu pikkutiet pois iha itestään ku ne on järjestään aivan kauheessa kunnossa.
neppi kirjoitti: ↑19 Elo 2024 09:51
Puolassa pitää eka käydä rekisteröitymässä tietullikioskilla (jotku huoltoasemat) mut sen jälkeen kaikki toimii äpillä.
En oo missään kioskissa käyny ja appi toimii kuin junan vessa
Sen äpin rekisteröintisivu oli ainoastaan Puolaks ja Venäjäksi (Ukrainaksi?), siks kävin siellä huoltiksella. Sen jälkeenhän se oli kyl junan hissiä loppureissu