joo, esim berliiniin ei pääse euro3- päästötasoa huonommalla kalustolla. muihin kaupunkeihin vastaavia rajoituksia on/ tulossa. juuri nyt tilanne todella kirjava, mitään yhtenäistä lainsäädäntöä ei ole vaan joka kylä sorvaa omia sääntöjään kaiketi vihreän puolueen kannatuslukujen perusteella???
joissain kaupungeissa oli poikkeuslupia ulkomaalaisille turistibusseille, onko meidän vehkeet sitten riittävän turistibusseja?
sveitsissä on ollut solissa ajorajoituksia, tyyliin "ilman desibelilätkää maskissa et sitten klo 22-06 välisenä aikana aja!"
kummassakin maassa muistaakseni moottoritie ja tunnelimaksut porrastuvat auton päästöluokan mukaan...
kaveri ajaa eurooppaan erikoiskuljetuksia, tuulilasista löytyy kymmeniä erilaisia verotarroja. muodostavat tosi mahtavan katvealueen etuoikealle. ihme, että niitä saa olla siinä pitkät rivit, liikenneturvallisuutta vakavasti vaarantava juttu.
tämä vastaus perustuu täysin kuultuun/luettuun, omaa kokemusta ei ole. vaikutti sellaiselta, että jos välttämättä täytyy vanhalla autolla saksaan mennä, sen on paras olla turistibussi, kas kun lieventävänä asianhaarana ne tuovat turisteja
saksan lomalla verobudjetti taitaa joka tapauksessa ylittää ruokabudjetin
