Starttaa, mutta todellakaan kuin palmun alta

.
SisuPussi seisoo tallissa koko talven mutta kylmässä sellaisessa. Tällä viikolla kävin hakemassa autosta pari työkalua ja laitoin virrat päälle normaalisti. Samalla tietysti invertteri meni päälle ja sytytti valot sisälle. Akuista riitti virtaa noin 30 sekunniksi ja edessä oli auton saaminen käyntiin akkujen lataamiseksi mikä on helpommin sanottu kuin tehty SisuPussin tapauksessa..
Laitoin akut latautumaan jotta niistä riittäisi virtaa käynnistykseen. Noin tunnin lataamisen jälkeen otin tallilta mukaan nestekaasupullon ja "liekinheittimen" jolla sitten kuumensin imusarjaa jokusen minuutin. Tähän operaation jouduin koska Webastossa on ilmeisesti polttoaineet jäässä, syksyllä kun ei tullut mieleen käynnistää Webastoa jotta linjoihin olisi saanut jäännestollista naftaa..
Ja miksikö käytin nestekaasua? No, koska Leylandin insinöörit eivät ole nähneet minkäänlaisia hehkuja tarpeellisiksi

. Liekityksen jälkeen lähdin toiveikkaana yrittämään starttia ja jo muutaman minuutin sahaamisen jälkeen alkoi elonmerkkejä kuulumaan. Leylandi heräili pytty kerrallaan reippaan savutuksen saattelemana. Muutama minuutti tyhjäkäyntiä ja paineita oli riittävästi liikkeelle lähtöön. Ajoin auton ulos tallista ja samantien kaikki lasit menivät jäähän ulkopuolelta.
Ajeltuani autolla puolisen tuntia peruuttelin sen takaisin talliin ja toivoin ettei operaatiota tarvitse uusia enää tänä talvena. Lämpötila tallissa oli käynnistyshetkellä oli n. -5 astetta.
Mitään ongelmaahan käynnistyksessä ei olisi jos Webasto olisi käyntikunnossa. Silloin riittäisi pakkasista riippuen 15-30 minuutin lämmitys ja Leylandi lähtisi käyntiin samanlailla kuin kesälläkin eli ns. laakista.