Sivu 1/1

Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 27 Touko 2011 16:48
Kirjoittaja pekkatuu
Mistä etsin vikaa, kesken ajon löi sammuttimen päälle. Eli paineilma työnsi sammuttimen päälle. Onko likaa paineilmassa, vai sähköpiuhoissa. Sylinteri auki ja matka jatkui. Kiitos, jos joku tietävä vastaisi ja neuvoisi. T.Pekka

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 27 Touko 2011 19:59
Kirjoittaja KajNyy1
Ensi mielipide on sähkövika koska ilman sitä sen ei pitäisi vetää. Jos epäilet sähkövikaa on ratkaisu johtojen uusinta, vanhoihin johtoihin koskemista kannattaa vältää.

Minulla tuli tähän sylinteriin sellainen vika että se ei enään palauttanut mäntää lepoasentoon sen jälkeen kun Stop nappia oli painettu. En tutkinut sylinteriä koska sain "uuden" romuttamolta muutamalla eurolla.

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 28 Touko 2011 15:40
Kirjoittaja Reddewil
Tuleeko sinne paineilmasolenoidille virta nyt jatkuvasti? Oliko sulla erillinen sammutusnappi vai miten?

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 28 Touko 2011 19:03
Kirjoittaja Lahti32
onko jalkatilassa kytkin jota painamalla solenoidi myös vetää?

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 28 Touko 2011 20:14
Kirjoittaja pekkatuu
Auto on 92 mallinen virta-avaimesta käyntiin ja sammuu. Sammuttimeen joka työntää sammutinvivun tulee ainoastaan paineilma. Lattiassa on painonappi en tiedä toimintaa. En ole tutkinut enempää laite on vielä outo. t.pekka

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 28 Touko 2011 20:55
Kirjoittaja B9M
pekkatuu kirjoitti: Lattiassa on painonappi
Pakokaasujarru taitaapi olla kyseessä. Tv. Ari

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 28 Touko 2011 22:13
Kirjoittaja Reddewil
B9M kirjoitti:
pekkatuu kirjoitti: Lattiassa on painonappi
Pakokaasujarru taitaapi olla kyseessä. Tv. Ari
Mutta eikös sama namiska paina sammutinta, vai miten tuo toimii? Pekka, täytyyhän sitä paineilmaa ohjata solenoidi, kun ei virtalukolle paineilmaa tule =)

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 29 Touko 2011 06:30
Kirjoittaja Puu Tiainen
pekkatuu kirjoitti:Mistä etsin vikaa, kesken ajon löi sammuttimen päälle. Eli paineilma työnsi sammuttimen päälle. Onko likaa paineilmassa, vai sähköpiuhoissa. Sylinteri auki ja matka jatkui. Kiitos, jos joku tietävä vastaisi ja neuvoisi. T.Pekka
Ilmeisesti painoit pakokaasujarrun katkaisijaa ( se lattialla oleva) ja sammutinsylinteri jäi jumiin.
Tai sitten, jos et painanut katkaisijaa, sammutinsylinteriä ohjaava magneeettiventtiili on voinut vuotaa paineilmaa läpi ja lyönyt sammuttimen päälle.
Veikkaan kuitenkin ensimmäistä.

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 30 Touko 2011 12:53
Kirjoittaja Mopar
KajNyy1 kirjoitti:Ensi mielipide on sähkövika koska ilman sitä sen ei pitäisi vetää. Jos epäilet sähkövikaa on ratkaisu johtojen uusinta, vanhoihin johtoihin koskemista kannattaa vältää.

Minulla tuli tähän sylinteriin sellainen vika että se ei enään palauttanut mäntää lepoasentoon sen jälkeen kun Stop nappia oli painettu. En tutkinut sylinteriä koska sain "uuden" romuttamolta muutamalla eurolla.
Kävi viimevuonna samanlailla. Piti vielä varikolla vähän siirtää, muttei enää lähtenytkään käyntiin. Vikana oli jumittunut sylinteri. Vähän öljyä männänvarteen ja taas on pelittänyt.

Re: Volvo B 10 M sammui

Lähetetty: 31 Touko 2011 21:58
Kirjoittaja Rosvolinna
Jep - samanoloista häiriötä oli minunkin B10M autossani

Sammutusnappia painaessa sammuttimen ilmamäntä jäi jumiin. Auto ei lähtenyt käyntiin. Rasvauksella tuokin tokeni.