Sivu 1/2

Bussipalo

Lähetetty: 13 Heinä 2011 19:14
Kirjoittaja Reddewil
Oi oi http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071 ... 0_uu.shtml luulis silti että sammuttimella ois voinu tuonkn hoitaa, mutta ei sitten ilmeisesti? Omassa autossa tuo auton keitin on 500W, joten kyllähän se kuumaksi menee jos ei ylilämpösuoja esim. pelaa. Hieno DD meni siinä, tietääkö kukaan minkä liikennöitsijän auto oli?

Re: Bussipalo

Lähetetty: 14 Heinä 2011 09:55
Kirjoittaja cimo
Satakunnan Kansan mukaan olis Ruosniemen linja-auto Oy:n.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 14 Heinä 2011 12:55
Kirjoittaja Reddewil
Se oli sitten sundellin kylmäkuljetuksen neppari: http://www.sundellbus.com/KUVA%201.jpg

Re: Bussipalo

Lähetetty: 14 Heinä 2011 13:32
Kirjoittaja Wonderi
Aamulehden mukaan kuljettaja ja matkustajana ollut turvallisuusalan ammattilainen yrittivät käyttää kumpaakin auton jauhesammuttimista, mutta viime katsastukseen huolletut sammuttimet eivät toimineet. Pääseeköhän sammutinhuolto maksumieheksi?

Re: Bussipalo

Lähetetty: 14 Heinä 2011 16:35
Kirjoittaja mikko
auts... toivonpa, että sammutinhuoltofirmassa on vastuuvakuutusasiat vimpan päälle.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 14 Heinä 2011 16:36
Kirjoittaja mikko
lisäks toivon, et sammuttimet eivät palaneet auton mukana..

Re: Bussipalo

Lähetetty: 14 Heinä 2011 17:36
Kirjoittaja B9M
Sammutinhuollolla ei ole mitään vastuuta. Painemittari vihreällä, kumivasaralla kylkeen ja tarra a.10-15€. Ei niitä kokeilla tarkastuksissa, vain huolloissa ja se on sitten niin kallista että kantsii ostaa uusi. Tv. Ari

Re: Bussipalo

Lähetetty: 31 Maalis 2014 09:04
Kirjoittaja Reddewil
Yks auto taas vähemmän. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014033 ... 3_uu.shtml Volvo vissiin lahtelaisen korilla?

Re: Bussipalo

Lähetetty: 31 Maalis 2014 17:29
Kirjoittaja ae70
näkyy olevan savon-linjan kalustoa :(

Re: Bussipalo

Lähetetty: 31 Maalis 2014 18:10
Kirjoittaja Lahti32
Yksi jättiläinen vähemmän, Volvo B10M Lahti 471 Golden Eagle. Kyselin kerran tuota josko olisivat kulkuriksi myyneet.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 31 Maalis 2014 20:00
Kirjoittaja Iski
Hyvin on alumiini sulanu.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 31 Maalis 2014 21:19
Kirjoittaja -ansis-
Kaveri oli laittanut naamakirjaan ohi ajaessaan ottaman kuvan tuosta entisestä työkalustaan, oli perse aika musta. Joten eipä paljoa tarvitse arvailla syttymissyytä.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 01 Huhti 2014 01:36
Kirjoittaja Pilotti
Niin, eli syy oli mikä? Peräänhän nuo vuotavat nesteet ilmavirran mukana kerääntyy. Jos olisi naftaa niin ei olisi mustaa. Eli onko arvaus öljyvuoto, jota valunut esim. pakosarjan/turbon päälle? Jos turbo itsessään poksahtanut niin ei olisi tainnut ehtiä perä mustumaan, vai? En ole asiantuntija, kunhan omiin kokemuksiin vertailen.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 29 Touko 2014 17:46
Kirjoittaja wiima63
http://www.kp24.fi/uutiset/teemat/1480/ ... esken-ajon

Edit: Naamakirjassa oli että oli ollu jonkun racing porukan menopeli.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 03 Kesä 2014 01:07
Kirjoittaja kulkuri
Pelottavia paloja busseissa esiintyy liian usein ......mietityttää aina reissussa

Re: Bussipalo

Lähetetty: 03 Kesä 2014 08:14
Kirjoittaja Bussiton
Moottorin kun pesee silloin tällöin, niin noitten palojen mahdollisuus pienenee aikas paljon :roll:

Re: Bussipalo

Lähetetty: 03 Kesä 2014 21:35
Kirjoittaja Bitter
wiima63 kirjoitti:http://www.kp24.fi/uutiset/teemat/1480/ ... esken-ajon

Edit: Naamakirjassa oli että oli ollu jonkun racing porukan menopeli.
Seppäsen. Ajaa kanssamme Driftingiä :( Konehuoneesta juu sytty
Kuva
Oli viime talven rakentanu

Re: Bussipalo

Lähetetty: 03 Kesä 2014 22:21
Kirjoittaja wiima63
menikö drifteri kanssa vai saivatko raavittua sen kyydistä veke?

Re: Bussipalo

Lähetetty: 03 Kesä 2014 22:50
Kirjoittaja pelti
kysmys: voix koneen vaan rohkeesti pestä painepesurilla?

Re: Bussipalo

Lähetetty: 04 Kesä 2014 00:17
Kirjoittaja -KHS-
pelti kirjoitti:kysmys: voix koneen vaan rohkeesti pestä painepesurilla?
Mulla ei ollut asiasta mitään varmaa tietoa, mutta täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella tuuppasin Merenneidon konehuoneeseen painepesurilla ensin pesuainetta ja sitten vettä perään. Kaksi päivää annoin masiinan olla omissa oloissaan kuivumassa ja kolmantena käynnistin moottorin. Ei mitään murheita. Kokeeemmat korjatkoot.

Re: Bussipalo

Lähetetty: 04 Kesä 2014 00:26
Kirjoittaja neppi
Mä laitoin eka paineilmaa vähä, sit painepesurilla ne mitä lähti, liuotinta ja jonku vaikutusajan päästä lisää painepesuria. Ja sit käyntiin ni nousee paineet ja pääsee liikkeelle ku ollaan jo myöhässä. Ü

Ei mitään puoliintumisaikoja ollu meillä ja hyvin toimi. Kuivuuhan se nopeemmin ku sen käyttää lämpimäks! Ü

Nyt pitäis ennen katsastusta taas pestä. Viimeks laitto rekisteriotteeseen merkinnän ympäristövahingoista ku oli niin öljynen mylly.

N

Re: Bussipalo

Lähetetty: 04 Kesä 2014 06:58
Kirjoittaja mikko
Ei siinä muuta oo ku kattoo vaan ettei nyt ihan suoraan vaikkapa ilmasuodattimeen sohota paineella vettä. Anturit ja tommoset herkät sähköhommat olis syytä mahdollisuuksien mukaan kuivailla pikaseen pesun jälkeen.

Jos kysyt onko moottorin pesu keinolla millä hyvänsä uhka vai mahdollisuus, vastaan "mahdollisuus".

Re: Bussipalo

Lähetetty: 04 Kesä 2014 08:18
Kirjoittaja Bussiton
Mä laitoin liotinaineet ja sit pesu perään ja käyntiin niin kuivuu nopeammin :D saahan noi ajelessakin sateella vettä päälleen :wink:

Re: Bussipalo

Lähetetty: 04 Kesä 2014 09:07
Kirjoittaja neppi
Kuka ny sateella tämmösillä museovehkeillä ajelee?!?

N

Re: Bussipalo

Lähetetty: 04 Kesä 2014 09:09
Kirjoittaja Bussiton
Joskus joutuu kun sade viekkaasti alkaa just kesken matkaa :shock: