No voihan vitsi, otan ari osaa noihin vak.onkelmiin. Mulla oli kans aikansa aivan ihmeellisiä ongelmia noitten vak. yhtiöitten kanssa, varsinkin pohjolan. Aina kun siellä vaihtui joku henkilö jonka vastuu alueella silloin asuin, niin aina oli vakuutukset sekaisin.
Kerran tuli pohjolalta perintä kirje jossa halusivat vakuutus maksua autosta jonka olivat itse lunastaneet kolarin jälkeen, ja se kolari oli vielä sellainen että vastapuoli joutui sen korvaamaan kokonaisuudessaan, mitäs meni ajamaan mun oikein pysäköidyn kuskin ovesta sisään. Ja kun sitten soitin ja sanoin että olivat itse tehneet tarjouksen ja lunastaneet auton jo 1.5 vuotta aiemmin, niin ei meinannu uskoa se käsittelijä kun ei kuulemma löytäny mistään mainintaa siitä, ja sitäpaitsi olivat sen sitten ottaneet pois rekisteristäkin ennenkuin veivät sen avk:lle.
No tämä virkailija ei saanut mitään tietoja siitä autosta esiin, siis muuta kuin että siitä on se vakuutus maksamatta KOLMELTA edelliseltä kuukaudelta.
Olis se ollu kiva nähdä sen naama kun rupesin lukemaan sille tekstiä niistä papereista jossa kävi ilmi se lunastus pvm ja rekisteristä poisto. Ja kun vielä käskin soittamaan ja varmistamaan akelta ne tiedot, tuli toisessa päässä hiljaista.
No meni taas muutama kuukausi ja tuli oikein perintäyhtiöltä kirje samaisesta vakuutuksesta, ja silloin suutuin, ja menin ulosottomiehen juttusille, jossa se asia sitten selvisi minun hyväksi.
Mutta pohjolan kanssa väännettiin asiaa vajaa kolme vuotta ennekuin löysivät omat kopiot papereista ja myönsivät virheensä, mutta taistelusta aiheutuneita kuluja olis pitäny hakea oikeusteitse ja sen jätin tekemättä, hölmö kun olen.
Mutta soitappa johonkin toiseen esim just if:iin ja kun sen asian oikein osaa selventää nille niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Mulla kun on noi henkilöautot volvoja kummatkin ja vanhoja, niin niille saa parhaat vakuutus ehdot volvialta, esim yli 19 vuotiaaseen volvoon saa vielä osakaskon, ym ym, Ja just soitin ja tiedustelin noille isoille volvoille vakuutus mahdollisuutta, mutta sitä ei ole ja sitä pitää kysyä if-vakuutuksesta jonka alainen volvia on.
Ainakaan meillä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia volvian kanssa, mutta kotivakuutuksen kanssa on vääntö kesken veritaksella, kun eivät tahtoisi nostaa irtaimiston arvoa, ja vaikka ehdoissa lukee että arvio tehtävä uudestaan mikäli irtaimiston hinta oleellisesti muuttuu. No ne vak.tarkastajat kun ei halua/viitti tehdä kotikäyntejä kun eivät voi siitä laskuttaa, vai onko jollakulla teistä tehty se indeksi tarkistus vak yhtiön toimesta?
Eikä viittis vaihtaakkaan kun on niin kauan ollu jo veritaksella tai siis svensk-finlandilla jota ei ole enää olemassakaan.
Saatiin kotivakuutus edesmenneltä appiukolta synttärilahjaks ja hän hommas sihhen ihmeellisiä alennuksia jotka on voimassa vielä tänä päivänä, ja jos vaihtaa yhtiötä nousisi maksut aikas paljon, tai siis turhan paljon.
Mutta kyllä se siittä lutviutuu, ja aina välillä sitä pakostakin joutuu taistelemaan noiden vak yhtiöitten kanssa, jos ei joudu ei myöskään ole vaihtanut tai osanut mitään uutta vakuutettavaa, tai sitten ei ole lukenut niitä uusia ehtoja.
Mutta kun ehtojen tulkitsemiseenkin tarvii nykyään vakuutuslakia tuntevaa henkilöä joka osaa selittää ne ehdot sitte niin että ne tavallinen pulliainenkin tajuaa.
Ja anteeksi taas vuodatukseni, mutta ai että tekee sitte gutaa välillä purkautua, ja koitan kyllä tulevaisuudessa välttää näin pitkiä vuodatuksia. Jouluisin terveisin:pupetti