Liekö sähkönvalmistuksen sivutuote, vai onkohan varustettu diskokäyttöön savukoneella....
Niin, tuli kiinasta invertterilaturi, saatiin asennettua autoon lauantaina. Testailtiin siinä sitten, kaikki pelas moitteetta. Vaan rupes puskemaan paksua sauhua pihalle. Sulakkeet ei mee, kaikki toimii edelleen hienosti. Savu ei myöskään oo laisinkaan lämmintä. Onko kenelläkään moisesta kokemusta? Mietittiin et käryääkö siellä piirilevyillä lakka/liima tms ja loppuu sit kun on loppuakseen? Joka tapauksessa aikomus on nyt pitää valvotuissa olosuhteissa kuormaa päällä laitteessa, jos hajoo niin hajoo sit nyt eikä ekalla reissulla. Ja ohan tuossa takuukin toki olemassa. Kytkennät jne. on tarkistettu myöskin, niissä ei vikaa.
Ei kuulosta normaalilta tosiaankaan eikä mikään sähkölaite tarvii karsojen polttoa kuten uusi saunankiuas. Mutta kärytä loppuun niin hiljenee koko laite, veikkaan.
Juu, tää oli se todennäköisempi vaihtoehto. Tarvii laittaa vaikka pari ahventa savustumaan odotellessa. Takuuhommien säätöä siis luvassa...odotan innolla kiina-englanti googlekäännöksiä...
Tuli mieleen ettei kannata pitää akuissakaan kiinni ilman vahtia sitä vehjestä.
Kerrottakoon tässä vielä ettei jää kellekkään epäselväksi että kyseessä on ob_do:n itse Kiinasta hankkima vehjes. Tais tulla laatuerot nyt selville vähän ikävällä tavalla kylläkin =/
Reddewil kirjoitti:Tuli mieleen ettei kannata pitää akuissakaan kiinni ilman vahtia sitä vehjestä.
Kerrottakoon tässä vielä ettei jää kellekkään epäselväksi että kyseessä on ob_do:n itse Kiinasta hankkima vehjes. Tais tulla laatuerot nyt selville vähän ikävällä tavalla kylläkin =/
Hahaa, joo, ei oo yllekirjoittaneelta hankittu laite... Mut en mä vielä luovuta, myyjän saamia palautteita kun lueskelin, on suurin osa laitteista toiminut ilmeisen hyvin. Oisko tullut sit se maanantaikappale mulle...kahtotaan kuin meitin käy.
Joo kiinahan on siitä ihmeellinen maa että ihan sama minkä tuotteen annat niille, vaikka nyt sitten esimerkiksi radiopuhelimen ja annat 5 dollaria rahaa että tehkää tämmöinen niin ne sitten tekee kanssa sillä 5 dollarilla sen puhelimen..
Vaan se sitten kans on 5 dollarin puhelin.. Sama idea mutta 50 dollaria niin sitten laatu on parantunut paljonkin.
Vaan paljon sieltä tulee erittäin hyvää esittelykappaletta ja kun massatuotanto aloitetaan niin yllättäen laatu muuttuukin paskaksi.. LED E27 polttimot on tästä oiva esimerkki.. Prototyyppikappale mitä kaveri teetti kestää edelleen rankkaa käyttöä ja sitten ensimmäinen iso erä niin lamput kestää 40 sytytystä ja palaa pas2
Vielä ihmeellisempää on että se viiden dollarin kikkare tulee samalla rahalla Suomeen kotiovelle, tänäänkin posti toi tytölle neljän dollarin paidan ja kellon.
Olin takavuosina Rovaniemellä safarioppaana vuosia, ja eka firmassa missä olin, oli tehty niin, et vakkarioppaille oli hankittu Reimalta hyvät kelkkailuvarusteet. Semmosia tonnin pukuja. Näistä lähetettiin yks puku malliks Kiinaan ja paluupostissa tuli free-lance oppaille kymmeniä samannäkösiä, vähän vaatimattomammilla ominaisuuksilla varustettuja pukuja. Ne esim piti vettä kuukauden, kun taas Reiman Gore-Texit ei kyl jättäny pulaan.
Ei sentään joutanut verkonpainoksi. Avasin laitteen, löytyi kaksi löysää liitosta. Oli päässyt hitsaamaan ja sulattamaan eristeitä. Kutistesukkaa, liitokset kunnolla kiinni, nyt pelaa niin kuin pitääkin.
Kai se savukone tarvii ny hankkia erikseen.... Päivän testailun perusteella invertteri on kyllä hyvinkin sen 350 euron arvoinen jonka se kotiin kannettuna maksoi.