http://www.caravankauppa.com tuolla on muutakin käyttökelpoista.

Kotimaisissa bussikoreissa tuo lukuvalojen "pakko-ohjaus" kuljettajan paikalta tuli kuvaan noin 90-luvun puolivälissä riippuen korivalmistajasta. Carruksen koreissa ko. toiminne taisi tulla tarjolle Star 602 -mallin myötä. Lahden Autokori seurasi perässä Eagle 560 ja Falcon 540 -mallien myötä muistaakseni vuonna -96. Kaiketi homma on hoidettu jonkinlaisella kaksoisjohdotuksella. Toiminnot katkaisijassa juurikin kuvaamasi kaltainen, eli asentoja kolme: nolla/matkustaja ohjaa/kaikki palaa.samppa87 kirjoitti:Pointti olikin että onko tuo kohtuu mahdollinen, ehkä jopa yleinen. Vai perustuuko tämä häilyvä muistikuva vääriin asioihin, esim. kuskin säätelemään yleisvalaistukseen käytävän katossa...
En ole bussin loisteputkiin kokeillut led-nauhaa mutta asuntovaunuvalaisimen parikymmentä senttä pitkän pienen loisteputken korvasin led-nauhalla . Elektroniikka ja loisteputki pois lampun sisältä ja parinkymmenen sentin pätkä 12V nauhaa tilalle . Tuli ainakin yhtätehokas valaisin kuin alkuperäinen oli , ja halvallaLahti32 kirjoitti:Pitäisi korvata nuo pitkät katon loisteputkivalot ledeillä. Ideoitiin led toimittajan kanssa sellaista että puretaan putket pois, liimataan kaksi led nauhaa noiden valaisinkoteloiden sisään viistolle osille. Metritehoksi arvattiin 7,5w metrille eli yhteensä 15w. Mitä luulette onko hyvä ratkaisu, oletteko tehneet vastaavaa asennusta? Sen ritilän korvataan rosteripellillä johon tulee epäsäännöllisen kokoisia reikiä. No sitten toinen asia että onko valmista linkkiä noille matkustajan ledeille? Motonetistä hain lampun mutta oli kallis ja liian isoja