Eli siis 2. solenoidille tulee latausgeneraattorilta ohjaus joka pakottaa sen päälle moottorin käydessä, ja lisäksi se on mahdollista tuon kytkimen avulla kytkeä päälle myös silloin, kun moottori ei ole käynnissä?
Vaikka ajoakkujen päävirtakykin off asennossa solenoidin 2 kytkimestä saa hupiakuista virtaa ajoakuille.
Eli siis tarkoitatko, että tuossa tilanteessa hupiakuilta voi syöttää ajoakkujen syöttämiä virtapiirejä, eli kytkemällä tuon solenoidin 2 päälle, kaikki sähkölaitteet saa sähköä hupiakuilta vaikka ajoakkujen päävirtakytkin on off? Ajoakuthan on tuossa tapauksessa kuitenkin irti hupiakuista.
Vai tarkoitatko, että solenoidi yhdistää hupiakut ajoakkuihin mutta ajoakkujen syöttämiin virtapiireihin ei kuitenkaan saada virtaa jos ajoakkujen pääkytkin on off-asennossa. Eli kummalle puolelle ajoakkujen pääkytkintä se kaapeli tuosta solenoidista menee, akkujen vai kuorman puolelle?
Jos aurinkopaneeliin (3x250W) MPPT säädin 40A +napa kytketään solenoidien 1B/2B napaan. Lataako suoraan hupiakkuja ja tarvittaessa solenoidin 2 kytkimen kautta ajoakkuja.
Lataa suoraan hupiakkuja ja jos solenoidi kytketään päälle tuosta kytkimestä erikseen niin sitten luonnollisesti myös ajoakkuja. Riippuen edeltävän kohdan vastauksesta, niin jos kaapeli solenoidilta menee akkujen puolelle pääkytkintä, ajoakut latautuu ilman että ajoakkujen pääkytkin on päällä, mutta jos kaapeli jääkin kuorman puolelle niin silloin myös ajoakkujen pääkytkin täytyy olla päällä että ajoakut latautuu.
Jos ajoakuissa päävirta off asennossa vauriottaako jotain
Ei vaurioita, onhan siihen säätimeen joka tapauksessa hupiakut yhteydessä. En tiedä, mitä käy jos ei ole mitään akkuja ja aurinko paistaa, pystyykö säädin pitämään jännitteen kurissa vai tuleeko mahdollisesti vaurioita.
Kannataako reddevil invertterille ottaa virta navoista 1B/2B.
Tällöinhän se tulee ilmeisesti hupiakuilta, joten näkisin tämän kytkennän järkeväksi.