Pohdiskelua aggrekaatin hankinnasta

Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Re: Pohdiskelua aggrekaatin hankinnasta

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jep - aggrekaatti on hyvä varuste olla mukana reissussa. Jotekin aina onnistumme tyhjentämään akut...Viime kesänä oli pari aamua, jolloin sähkö oli loppu. Asensin erilliset hupiakut, mutta osa auton sisävalaistuksesta on vielä ajoakkujen takana.

Hupiakut ovat niin surkeassa tilassa, että 5-6 tuntia ilmalämpöpumppua. Kuuluu piip invertteristä ja jatketaan ajoakuilla.... :)

Puoli tuntia aggrekaattia niin jo taas starttaa.

Olen ottanut tavaksi koekäyttää aagekaattia muutaman minuutin joka viikko - oli semi-raivostuttavaa Tapanimyrskyn aikoihin rassata aggren kaasaria taskulampun valossa....
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No tuohan on hyvästi jos viiskin tuntia ilpoo pyörität akuilla, siis n.200Ah@24V? 4800Wh niinku ihan max, ja ilpo riipii tuosta laskettuna 800-960W.
Viime kesänä kävi itellekki että tuossa Porin torin laidalla piti kaivaa aggre kontista ja alkaa latailla, joku oli yön aikana syöny akuN kuivaksi, invertteri se ei ollu, toisessa akussa on kai jotain kipua, oikosulku, katkos tjms...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Iski
Kansleri
Truck: Carrus 502 B10M
Member id: 149

Viesti Kirjoittaja Iski »

Laitoin agren bensan joukkoon sitä stabilointiainetta, luvataan että säilyy bensa 24 kk hyvänä, pitäisi pysyä suuttimet ja kalvot kunnossa ja parempi käyntiin lähtö, nyt uutena lähti kertanykäsyllä käymään, aika näyttää milloin sitä tarvii ja lähteekö tulille.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Rosvolinna
Vapaaherra
Truck: B10M + MB515

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Reddewil kirjoitti:No tuohan on hyvästi jos viiskin tuntia ilpoo pyörität akuilla, siis n.200Ah@24V? 4800Wh niinku ihan max, ja ilpo riipii tuosta laskettuna 800-960W.
...
Olimme sen verran lähellä naapuriretkeilijöitä, ettei kehdannut Weballa lämmittää. Invertteripumppu tuo on - kai se sahaa 300W ja 1200W väliä. Jokin petroolikamiina olisi hyvä sähköttömään puskaparkkeiluun.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin