"akuista tuli mieleen,jääty kovien pakkasten aikoin startti+hupiakut sit tuli mieleen vanhojen automiesten kikka.joten akut lämpimään sulaksi ja väärinpäin.uudet hapot sisään ja lataukseen.akut ollut paikalla nyt noin 3viikkoa ja on peliittänyt hyvin kotipihassa voi olla että loppuu virta kun lähtee tontin rajojen ulkopuolelle.ps.vaimokin sanoo aina että vanhat täytyy käyttää ensin loppuun:)"
Akku ollessaan tilassa jolloin elektrolyytti jäätyy, on tyhjä,
jolloin akussa oleva neste on lähes vettä
tai veden ja rikkihapon seosta joka jäätyy.
Eli happo on kemiallisen prosessin seurauksena,
imeytyneenä eristelevyihin ja varsinaisiin akkulevyihin.
Automiehen kikalla,
lähes vesi ainoastaan poistuu akusta,
sen sulattua jos akku käännetään ylösalaisin.
Jos lisätään akkuun tuossa tilanteessa,
normi akkuhappoa OP.1,28 on lopputuloksena ,
että akussa on tämän jälkeen melko väkevät elektrolyytit.
Varsinkin jos akku onnistutaan latamaan "täyteen"
Jonka seurauksena akun levyt löytyvät
kotelon pohjalta, melko lyhyen käytön jälkeen.
Mutta uskokoon kuka mihinkin tahtoo.
Ainoa tapaus on jossa akkuun lisätään akkuhappoa,
tilanne jossa akku on kaatunut ja tyhjentynyt,
kaikista nesteistään,silloin akku täytetään tislatulla,
tai ionivaihdetulla vedellä, ja pidetään vaikkapa 1viikko,
kiinni laturissa, jonka jäjkeen akku tyhjennetään huolellisesti,
ja pistetään siihen akkuhappo OP.1,26--1,28.

Eikä vanhoja, varsinkaan totuuksia
voi loppuun käyttää,
ne totuudet ennemminkin loppuunkäyttää meidät
