
Sana akku,
ajoneuvokäytössä on aina käytännössä yleisnimitys akustolle
joka käytännössä nykypäivänä,on asennettu samaan koteloon,
ja joka siis koostuu kuudesta akusta, (alkuperäinen nimitys akkupari)
ja joista myös, käytetään nimitystä AKKU.
Jonka nimellisjännite on n. 12V
Akussa on siis yleensä kuusi erillistä akkukennoa

Joiden yhteenlaskettu jännite on n. 12V
24v akkua ei siis ole ollenkaan olemassa, ajoneuvokäytössä.
Vaan se on muodostettu kahdesta erillisestä 12V akusta,
sarjaan kytkemällä.

Nimitystä akusto käytetään myös esim.
samaan ajoneuvoon sijoitetuista useista erillisistä akuista/akustoista.
Joko pyörryttää

Ajoneuvossa olevan lyijyakun/akuston, riippumatta siitä, mikä on sen käyttötarkoitus,
on on aina oltava "täynnä".
Akku on varavoimaa, jota käytetään, vain ja ainoastaan kun ei ole käytettävissä muuta voimaa.
Mahdolisimman nopeasti, akuista käytetty energia on palautettava niille takaisin,
sillä vain
aina täysi akku pystyy säilyttämään, kapasiteettinsä.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....