Lahti 20 sähköt
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Lahti 20 sähköt
Miksi kaverin lahti20 korista katoaa sähköt pikkuhiljaa ja milloin mistäkin
Onko alumiinikori tullut tiensä päähän
Vähän kalliinhajuista käryäkin on havaittavissa, kts.
Onko alumiinikori tullut tiensä päähän
Vähän kalliinhajuista käryäkin on havaittavissa, kts.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Lahti 20 sähköt
aika laajan kysymyksen viskasit
Ite rupeisin ettimään hapettuneita liitoksia ja katkenneita johtoja sulakeboxin penkomisen jälkeen.
Ite rupeisin ettimään hapettuneita liitoksia ja katkenneita johtoja sulakeboxin penkomisen jälkeen.
Rosmo
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Lahti 20 sähköt
Jos korisähkökeskus on tehty vanhanmallisilla posliinisulakkeilla, pieni sähköjen katoaminen kylmien ilmojen myötä kuuluu asiaan. Sulakkeiden pyörittely ja kiristely auttaa usein. Vikaa voi olla myös katkaisimissa joiden sisään kertynyt lika eristää virran kulkua.
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Lahti 20 sähköt
Juu ei muuta ku suihkii pikkasen wd40:stä sulaketauluun ja pyörittee "poslareita" =D
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Lahti 20 sähköt
joo, kyllä tuo pikku sähkön hajukin kertoo huonosta kosketuksesta. Tarpeeksi pieneltä pinta-alalta kun sähkö yrittä mennä niin lämpöähän siittä syntyy ja saattaa vähän kärytä
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Lahti 20 sähköt
Tästä tulikin mieleen.
Volvo käytti joskus 90-luvun alussa hemmetin huonoa sähköpiuhaa alustoissaan, eristeet rapisi kuparin päältä.
Nyt näyttää ainakin B12M malleissa olevan samaa paskapiuhaa, ihan haperoa.
Scania on aina osannu olla säästämättä tässä kohtaa, siellä on kunnon kaapelia.
Volvo käytti joskus 90-luvun alussa hemmetin huonoa sähköpiuhaa alustoissaan, eristeet rapisi kuparin päältä.
Nyt näyttää ainakin B12M malleissa olevan samaa paskapiuhaa, ihan haperoa.
Scania on aina osannu olla säästämättä tässä kohtaa, siellä on kunnon kaapelia.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Lahti 20 sähköt
OT
Fiatista voin kertoa että piuhat on hemmetin lyhkäsiä. Katkasijoita ei saa irti ilman että piuhat irtoo ensin. Ei muuten, mut hemmetin vaikee asentaa takasin
Noi posliinisulakkeet on kyllä oikeita hapettumisen mestareita. Alumiini kuparia/messinkiä vasten ei tunnu olevan hyvä yhistelmä. Aikonaan rekkahommissa niitä tuli joskus ajankulukseen pyöriteltyä, kun kuormaa joutu odottelemaan. Onneks tossa emännän yhistelmässä(volvo) on jo muovisulakkeet. Pitää vaan purkaa puol kojelautaa että pääsee niihin käsiks
No, joo ottaa se pöytä irti, mut sen päällä ko tuppaa olemaan sitä tavaraa
Ylipäätään sulaketaulut sais olla helpoissa paikoissa, oli kyseessä mikä kampe tahansa. Sulakkeetkin vois olla automaattisia, mutta se tois kustannuksia turhan paljo
No haaveillahan aina voi...
Fiatista voin kertoa että piuhat on hemmetin lyhkäsiä. Katkasijoita ei saa irti ilman että piuhat irtoo ensin. Ei muuten, mut hemmetin vaikee asentaa takasin
Noi posliinisulakkeet on kyllä oikeita hapettumisen mestareita. Alumiini kuparia/messinkiä vasten ei tunnu olevan hyvä yhistelmä. Aikonaan rekkahommissa niitä tuli joskus ajankulukseen pyöriteltyä, kun kuormaa joutu odottelemaan. Onneks tossa emännän yhistelmässä(volvo) on jo muovisulakkeet. Pitää vaan purkaa puol kojelautaa että pääsee niihin käsiks
No, joo ottaa se pöytä irti, mut sen päällä ko tuppaa olemaan sitä tavaraa
Ylipäätään sulaketaulut sais olla helpoissa paikoissa, oli kyseessä mikä kampe tahansa. Sulakkeetkin vois olla automaattisia, mutta se tois kustannuksia turhan paljo
No haaveillahan aina voi...
Rosmo
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Lahti 20 sähköt
Volvon alustan sähkökeskuksessa on automaattisulakkeet vaikka on vanha jo, uudemmassa katurissa oli myös, pelastin varalta laatikollisen niitä mutten oo muistanu mihinkää laittaa niitä
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Lahti 20 sähköt
Tuntuu valitettavasti olevan... Milloin on vaihteiston, milloin moottorin, milloin koripuolen kaapeleita "hankautunut" pa*kaksi. Ongelmia tuntuu olevan vain enenevässä määrin, mitä uudemmasta kalustosta kyse. Joka tapauksessa vuodesta 2001 alkaen uudempaan mentäessä. Surullista, että pitää tuollaisessa paikassa valmistajan toteuttaa talouskuuriaanPuu Tiainen kirjoitti:Tästä tulikin mieleen.
Volvo käytti joskus 90-luvun alussa hemmetin huonoa sähköpiuhaa alustoissaan, eristeet rapisi kuparin päältä.
Nyt näyttää ainakin B12M malleissa olevan samaa paskapiuhaa, ihan haperoa.
ps. omasta nimimerkistä huolimatta "piuhani" vetävät ainakin toistaiseksi, ei hapertumista havaittavissa