B9M ei suostu starttaan... kaikkialle tulee sähkö tietääkseni...akut täynnä..ku vääntää virta avaimesta nii virtavalot syttyy ok...MUTTA...kun kääntää startille nii kaikki mittari valot palaa eikä starttaa...!"#¤%&/()= jos jollain apuja nii jos mahdollista niin soittakaa kiitos.. 040-724 7777
Onko se ennen startannu tuolleen, ettei oo erillistä starttinappia yms? Mittasitko jännitteet akusta, toki ainakin oma thd starttaa vielä 10V jännitteellä... Oisko startin solenoidi jmissa, mittaa tuleeko sinne heräte ja sitten vois koputella lekalla kylkeen jos tulee.
Rölli B10M autossani on starttimoottorin plus-kaapelissa automaattisulake. Löytyi yrityksen, erehdyksen ja hullujen konsultaation avulla päävirtakonnektorin takaa akkukotelosta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Busabussissa on kuskin puolella kun ottaa olikohan se nyt ensimmäinen iso sivuluukku auki, ja siellä on 2 sellaista isoa mötikkää. Etummainen on kuulemma startin rele ja takimmainen päävirtarele, jota mä joudun aina käydä napauttamassa jakarilla kun virtaa haluan jos päävirta on ollu pois. Eli se etummainen voi olla sulla hapettunut, vedä mojova laaki siihen jollakin sillain keskihellästi. Mitäänhän näistä en tiedä, kuulopuheiden perusteella vaan tässä jorisen
Reddewil kirjoitti:Onko se ennen startannu tuolleen, ettei oo erillistä starttinappia yms? Mittasitko jännitteet akusta, toki ainakin oma thd starttaa vielä 10V jännitteellä... Oisko startin solenoidi jmissa, mittaa tuleeko sinne heräte ja sitten vois koputella lekalla kylkeen jos tulee.
Rosvolinna kirjoitti:Rölli B10M autossani on starttimoottorin plus-kaapelissa automaattisulake. Löytyi yrityksen, erehdyksen ja hullujen konsultaation avulla päävirtakonnektorin takaa akkukotelosta.
Suurimmat kiitokset sieltähän se löytyi päävirtakonnektorin takaa automaatti sulake!!
ny savukone pauhaa taas..
Onnea startin johdosta Autossani tuo sulake napsahtaa, jos sattuu sahaaman liikaa. Parempi antaa hetki Webastoa tai tolppasähköä, kun käynnistelee alle -10C lämpötilassa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Busabussi kirjoitti:vedä mojova laaki siihen jollakin sillain keskihellästi.
tämä hyvä ohje pätee myös starttimoottoriin jossa alkaa olla solenoidi tai hiilet ehtoopuolella
HAHHAH! Eli lekalla vaan pikkunättejä iskuja vähä joka puolelle kun ei lähe tulille No ei vaan, raskaan kaluston kanssa on raskaat otteet sallittuja ja jopa suotavia
Tutulla oli taannoin sellainen takamoottori-Transportteri.
Starttaaminen vaatia kaksi aktiivijäsentä. Ensin matkatavarat hankeen. Sitten moottoriluukku auki - toinen kuskinpenkille avainta kääntämään ja toinen vasaralla nuijimaan starttimoottoria.
No keväämmällä hän sitten vaihtoi hiilet, solenoidin ja auton.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun