Moi
Olemme uusia linja-autoprojektin parissa ja alkuun tuli pieni käynnistysongelma. Auto starttasi hyvin, mutta viimeisimmän ajon jälkeen jäin päävirtakytkin päälle. Ajo-akut oli mennyt tyhjäksi ja ne ladattiin täyteen. Tämän jälkeen koeteltiin käynnistää ja ei tapahtunut mitään. Virrat tulee kojelautaan mutta startatessa ei tapahdu mitään. Olisiko jollakin tietoa, voiko päävirtakytkin ollessa päällä polttaa jonkin solenoidin tms. Auto on mallia vanha kirjastoauto ja sisältää erotinlaitteen ja inventterin. Erotinlaitteessa on jotain vikaa mutta on menossa korjaukseen mutta käynnistys toimi ihan moitteettomasti. (Päävirtojen ollessa päällä ei hupiakusto tyhjentynyt).
Jos jollekkin tulee mieleen jotain, mikä paikka on sulanut/palanut/kärvähtänyt ja miksi, niin vihjeitä otetaan vastaan.
Ystävällisin terveisin
Petri K
Käynnitysongelma Kiituri -85 k82
-
- Rattimajuri
- Viestit: 226
- Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
- Truck: dethleffs
- Location: oulunsalo
- Member id: 091
Re: Käynnitysongelma Kiituri -85 k82
B10M ainakin on akkujen lähellä automaatisulake joka suojaa sähkölaitteita jos annetaan ulkoista virtaa akuille.Kuittaa sulake ja kokeile startata pitäis toimia
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Syys 2012 15:29
- Truck: Kiituri
- Location: Joensuu
Re: Käynnitysongelma Kiituri -85 k82
Kokeillaan viikonloppuna. Iso kiitos ja palataan jos mitään ei tapahdu. 

-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Käynnitysongelma Kiituri -85 k82
Terve. Eihän nuo konehuoneen sähkökeskuksen katkaisijat ole joutuneet väärään asentoon? Eli kaksi katkaisijaa. Oikean pitäisi olla yläasennossa muuten ei starttaa edestä vaan tuosta keskiasennosta jousikuormitteisesti alaspäin painamalla. Vasen katkaisija vastaavasti alaspäin sammuttaa koneen ja yläasennossa sytyttää moottoritilan valot. Siis ainakin joskus on tehnyt niin...