Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Eli uskoisin tuon ohjausboksin olevan entinen, välillä eli lähde weba päälle, välillä taas ei sammu ennenkuin irrottaa sulakkeet. Välillä se käy hetken, sitten molemmat merkkivalot (pumppu ja poltin) himmenee hetkeksi ja taas lähtee uudestaan päälle.

Nyt mietin vaan että onkohan tässä ollut 1563 boksi? Eli webassa on neljä liitintä, pumpulle kaksinapainen, kabiinista tuleva olisko 8napainen, sitten webastolle menevä, olisko se kans 8 napainen, mutta siitä haarottuu toinen kaksinapainen joka nyt tässä 1553 boksissa ei ole kytketty mihinkään. 1563 boksissa on neljä liitintä, luulisin että se sopisi ainakin fyysiseltään suoraan...

Autossa on sähköinen vuorokausikello kahdella eri ajalla.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mittaappa webastolta jännite kun se on päällä, kuulostaa vahvasti siltä että piuha on hapettunu matkalta ja virta ei riitä!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja only4pro »

en ole mitannut vielä, ihmettelen vain tuota kun se välillä jää silleen jumiin että ei sammu vaikka pistää napista pois, eli löpönpoltto loppuu, mutta kiertovesipumppu ja pannun flekti jää päälle. Jos painaa napista löpön päälle niin se syttyy heti, ei mitään viivettä, ja käy varmaan maailman tappiin keittäen vedet jos niin kauan antaa olla päällä. nyt ei uskalla kellolla laittaa päälle, pitää itse valvoa "polttoa"... onneksi tänäaamuna ei ollut ajoa, mittari kuin näytti n. -28c...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Eiks ton kuulukkin käydä hetkenaikaa vaikka on sammuttanut katkaisimesta vai käykö kymmeniä minuutteja?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja only4pro »

kuuluu käydä, mutta tämä kävi tuossa sunnuntaina varmaan 30min sillä välin kun olin kahvilla, jäähallin pihalla. En silloin viittinyt sammuttaa, kun tiesin että tarviin sen niin annoin vain pyöriä flekti ilman löpöä. sitten kun alkoi lähestyä kotiinmenoaikaa irrotin sulakkeen ja se sammui ja jäi pois. Jotain samaa muistikuvaa olisi tuosta toisesta (eli ikuisuusprojektista) ja siihen auttoi tuon boksin vaihto.

Toi ikuisuusprojekti muuten on ollut paikallaan nyt monta vuotta, mutta minulla on nyt n. kolmen kuukauden takaa tyttöystävä, ja hän innoistui myös ajatuksesta laittaa se auto matkustuskuntoon... eli ehkä tänä kesänä löytyy aikaa, inspistä ja vielä naisystävän inspis mukaan tekemään hommia...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Oisko siellä joku rele vähän hitsannu ettei kärjet irrota? Avaa boksi, releet on avonaisia siellä sisällä.
Jälkipoltto on hyvä antaa käydä, muuten tosiaan keittää. Kyllä se jos on kuuma niin käy yllättävän pitkään sitä jälkikäyntiä ennen ku sammuu, odottaa pannun jäähtyvän tiettyyn lämpöön. Ja jos on termostaatilla ohjattu niin pöhähtää tosiaan suoraan tulille ku käsky käy. Vesipumppu pyörii niin kauan ku nappi on päällä, ainakin mulla.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 319
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja setrailija »

otappas se virtaliitin irti ja anna olla hetken pois. joskus auttaa kun tyhjentää vikamuistin. aikoinaan laittoivat pumpun pyörimään liikennöitsijät niin kesti vähänaikaa lämpimänä kun kävi kahvilla, tai pääs kotia kun hihnat katkes. onko siinä siulla erillinen vai hevosenkengän muotoinen älyboksi.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

http://www.techwebasto.com/heater_main/907506.pdf Sivut 11-12 käytännössä kolme ulkopuolista johtoa tarviit. Molempia boxeja näkyy olleen, mutta tuota muovista (1563) googletellessa tuli ilmawebojakin vastaan, vaikkei se mitään todistakkaan.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja only4pro »

niin unohtui mainita että boksi on jo käynnyt irti, olen sen avannut, putsannut noiden releiden kärjet sekä juottanut releiden kannat uudestaan mutta ei ole auttanut... yritän saada autoa tuonne pajalle, heillä ei ollut toista boksia myytävänä mutta sanovat että voivat lainata omista autoistaan niin pitkään että saa kokeiltua että onko siinä vikaa vai missä... pitää vielä jännitteet ja maadoituksen mitata
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Webasto DBW300 ja ohjainboksit, 1553 vai 1563?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Testaa termostaatti, jos se jumittaa:
pun-vih -johdot jolloin pitäisi käynnistää 75c+-3c ja sammuttaa 68c+-5c. (valk-or johdoilla 60-70c) Toki pitäs kai sen sammua silti muutenki ku sulakkeet/johdot repimällä =/
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vastaa Viestiin