Homma etenee ja nyt tuli mieleen viime syksyn "ongelma" eli jatkuvasti palavat peruutusvalot, en ole vielä ehtinyt selvitellä sähkökuviasta ja paikallisesti, mut olisko jollain jotain ajatusta mistä aloitettas nyt on mennyt aika noiden ilmapussien kanssa
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Laatikon kyljestä katkaisinta etsimään. Jos ei oo sinne piilotettu niin vaihdekepin juurta kaivamaan. Sulla vissiin kuitenkin perinteinen pitkä vaihdekeppi? Katkaisin mukaan ja autovaraosaliikkeeseen kyselee, mun vanhaan manuaaliin passasi Porschen kytkin. Ei silti pakittanut sen nopeempaa vaikka oli sporttiauton osia
Mulla ei pelannu, oli kulunu nappula, säätö kohilleen ja vörkki (mulla scanian loota). Vois olla johrot oikosessa tai anturi särki. Ducaton anturi alko pelaa brake kliinerillä kolmessatoista sekunnissa, ja pikkasen kovempaa kulkee ny.
Peruutusvalojen kans pelautunut kans. Volvon käyttämään manuaali ZF:n laatikkoon ei saa enää tarvikeosana anturia. Alkuperäinen maksaa hunajaa. Mutta siihen saa käypäsen anturin kyllä, mutta toimii "ns väärinpäin". Eli anturi katkaisee maan, kun pakki laitetaan päälle. Niinpä siihen pitää laittaa vaihtava rele kaveriksi, että toimii oikein. Ja jos tämä rele ei kytke, palaa pakkivalot kokoajan. Ettei sulla oo tämmönen viritys siellä.
Tämä väärinpäin kytkevä maa on jossain versiossa. Nyt en oo varma, onko b58 vai b10.
Tuo Lahti 32:n porchen anturi kannattaa kyllä ennen laittaa, jos sillä maa kytkeytyy. On yksinkertaisempi ja samalla tietysti varmempi. Mistä lahtelainen löysi moisen ja mihin porcheen käy?
Taidan vaihtaa sellaisen, jos löytyy jostain.
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
Bussiton kirjoitti:Homma etenee ja nyt tuli mieleen viime syksyn "ongelma" eli jatkuvasti palavat peruutusvalot, en ole vielä ehtinyt selvitellä sähkökuviasta ja paikallisesti, mut olisko jollain jotain ajatusta mistä aloitettas nyt on mennyt aika noiden ilmapussien kanssa
Peruutus valokytkin on perinteisesti maadoittava kytkin.
Peruutusvalo antaa ohjauksensa todennäköisesti maadoittamalla, releen vetokäämin.
Rele voi olla viallinen tahi perräytysvalon johdin rikki ja maadoittaa vaikkei tarttiskaan.
Ja onnea silm...eiku ilmapussien kanssa