Peruutusvalot

Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Peruutusvalot

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Homma etenee ja nyt tuli mieleen viime syksyn "ongelma" eli jatkuvasti palavat peruutusvalot, en ole vielä ehtinyt selvitellä sähkökuviasta ja paikallisesti, mut olisko jollain jotain ajatusta mistä aloitettas :wink: nyt on mennyt aika noiden ilmapussien kanssa :cry:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Peruutusvalot

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Laatikon kyljestä katkaisinta etsimään. Jos ei oo sinne piilotettu niin vaihdekepin juurta kaivamaan. Sulla vissiin kuitenkin perinteinen pitkä vaihdekeppi? Katkaisin mukaan ja autovaraosaliikkeeseen kyselee, mun vanhaan manuaaliin passasi Porschen kytkin. Ei silti pakittanut sen nopeempaa vaikka oli sporttiauton osia :)
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Peruutusvalot

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mulla ei pelannu, oli kulunu nappula, säätö kohilleen ja vörkki (mulla scanian loota). Vois olla johrot oikosessa tai anturi särki. Ducaton anturi alko pelaa brake kliinerillä kolmessatoista sekunnissa, ja pikkasen kovempaa kulkee ny.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Victorjussi
Rattiamiraali
Viestit: 264
Liittynyt: 17 Loka 2010 09:15
Truck: Suentassu
Location: Kajaani

Re: Peruutusvalot

Viesti Kirjoittaja Victorjussi »

Peruutusvalojen kans pelautunut kans. Volvon käyttämään manuaali ZF:n laatikkoon ei saa enää tarvikeosana anturia. Alkuperäinen maksaa hunajaa. Mutta siihen saa käypäsen anturin kyllä, mutta toimii "ns väärinpäin". Eli anturi katkaisee maan, kun pakki laitetaan päälle. Niinpä siihen pitää laittaa vaihtava rele kaveriksi, että toimii oikein. Ja jos tämä rele ei kytke, palaa pakkivalot kokoajan. Ettei sulla oo tämmönen viritys siellä.

Tämä väärinpäin kytkevä maa on jossain versiossa. Nyt en oo varma, onko b58 vai b10.

Tuo Lahti 32:n porchen anturi kannattaa kyllä ennen laittaa, jos sillä maa kytkeytyy. On yksinkertaisempi ja samalla tietysti varmempi. Mistä lahtelainen löysi moisen ja mihin porcheen käy?
Taidan vaihtaa sellaisen, jos löytyy jostain.
--Volvo B 9 M, siisti kotirattori-- --MF 165 MP, samoin--
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Peruutusvalot

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Vanha oli mallina ja varaosaliikkeen setä sitä vastaavaa sitten ehdotti.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Peruutusvalot

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

Bussiton kirjoitti:Homma etenee ja nyt tuli mieleen viime syksyn "ongelma" eli jatkuvasti palavat peruutusvalot, en ole vielä ehtinyt selvitellä sähkökuviasta ja paikallisesti, mut olisko jollain jotain ajatusta mistä aloitettas :wink: nyt on mennyt aika noiden ilmapussien kanssa :cry:
Peruutus valokytkin on perinteisesti maadoittava kytkin.
Peruutusvalo antaa ohjauksensa todennäköisesti maadoittamalla, releen vetokäämin.
Rele voi olla viallinen tahi perräytysvalon johdin rikki ja maadoittaa vaikkei tarttiskaan.
Ja onnea silm...eiku ilmapussien kanssa ;-)
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Vastaa Viestiin