Scania -88 linja-auton nopeudenrajoitin muutos

BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Scania -88 linja-auton nopeudenrajoitin muutos

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Leketeam kirjoitti: 29 Maalis 2019 06:06 Kyseessä kaksi eri autoa. Toinen jo muutoskats. Kuorma-autoksi johon katsuri kyselee rajoittimesta todistusta määräaikaiskatsastukseen, toinen linja auto mitä muutostetaan matkailuautoksi.
Kuorma autot jälkiasennettiin rajoittimet tuli pakollisesksi 88 vuodesta alkaen ( muistelen 5 kk?) 87 rek ei rajoitin
vaatimusta.
Matkailuauto/ henkilöauto (esim ex bussi max 13 m) ei rajoitinta vaadita, max nopeus 80 km/ h ,( voi
tulevaisuudessa muuttua 100 autoksikin vaatimukset?)
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania -88 linja-auton nopeudenrajoitin muutos

Viesti Kirjoittaja Jule »

BussMAN kirjoitti: 29 Maalis 2019 21:05 voi tulevaisuudessa muuttua 100 autoksikin vaatimukset?)
Epäilisinpä ettävaatimukset on samaa tyyppiä kuin nykyisellään alle 3,5t, eli turvavyöt, abs jarrut ja turvatyyny. Jälkimmäinen onkin aika hankala vaatimus kulkuriin.
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Scania -88 linja-auton nopeudenrajoitin muutos

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Jule kirjoitti: 30 Maalis 2019 14:45
BussMAN kirjoitti: 29 Maalis 2019 21:05 voi tulevaisuudessa muuttua 100 autoksikin vaatimukset?)
Epäilisinpä ettävaatimukset on samaa tyyppiä kuin nykyisellään alle 3,5t, eli turvavyöt, abs jarrut ja turvatyyny. Jälkimmäinen onkin aika hankala vaatimus kulkuriin.
Ollaan toiveissa kun 100 bussin muuttaa matkailuautoksi sen varusteet riittäis jatkossakin 100 ajoon, aika vähän kuorma ja
linja autoissa on airbageja , saatavilla on ollut yli 10 v , lisävarusteen hinta yllättävän korkea,etuistuimeksi luetaan myös
oppaanistuin.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania -88 linja-auton nopeudenrajoitin muutos

Viesti Kirjoittaja Jule »

BussMAN kirjoitti: 30 Maalis 2019 16:20 ,etuistuimeksi luetaan myös
oppaanistuin.
Joo, mutta ainakaan turvatyynyä sille ei vaadita. Se turvavyösääntö koskee tietysti myös sitä.

Ensimmäinen matkustajaistuin, jonka edessä on se tanko/seinä tms käsittääkseni on kuitenkin rakenteellisesti "takaistuin".
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Scania -88 linja-auton nopeudenrajoitin muutos

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

Ei tartte epäillä tai toivoa :D – viilaukset on jo aikaa sitten tehty ja laki liitteineen (jossa mm. luokkakohtaiset nopeusrajoitukset on listattu) on jo hyväksytty eivätkä ole muuttumassa ilman uutta lakimuutosprosessia.

Eli siis 1.6.2020 lähtien yli 3,5-tonnisia matkailuautoja koskevat samat vaatimukset nopeusrajoitusten suhteen kuin linja-autoja.

uusi-tieliikennelaki-liitteet-nopeus.jpg
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
Vastaa Viestiin