Sivu 1/1

Ctek

Lähetetty: 27 Tammi 2015 00:51
Kirjoittaja kulkuri

Re: Ctek

Lähetetty: 27 Tammi 2015 08:38
Kirjoittaja Reddewil
Nuilla voi yksittäisiä akkuja latailla mutta jos sarjassa olevia akkuja (24V) meinaat jatkossa latailla, niin mikään nuista (12V mallista) ei ole hyvä. Nuo elvyttelytoiminnot on "kivoja" mutta ei ne kuollottua akkua eloon saa, jos joku kenno on pimeä niin kuin monesti niin se on kaput ja sille ei vain voi mitään. Tuohon hintaan ku vähän lisää niin saa invertterin laturilla, tai jopa halvemmalla kun tämän "kunnollisen laturin": http://www.tarvikkeet.fi/tuote/10740/ct ... -mxts70_50

Re: Ctek

Lähetetty: 27 Tammi 2015 09:03
Kirjoittaja Lahti32
Mulla on Ctec MXT 14000 24V laturi kiinni koko ajan. Ihan ongelmaton sekään ei ole, takuuseen vaihdettu kaksi kertaa ja nyt kolmas laukoi vikavirtaa syksyllä mutta nyt taas toimii hyvin.

Ehken kasaisi monia laitteita erikseen vaan laittasin yhdistelmäinvertterin. Tahtoo noita latureita ja muita leluja kertyä, lisäksi on järeä muuntajamalli, tarvitaan lähinnä vain silloin kun ladattava akku on nolla volttia

Re: Ctek

Lähetetty: 27 Tammi 2015 09:34
Kirjoittaja Zippo
Tuohon hintaan ku vähän lisää niin saa invertterin laturilla, tai jopa halvemmalla kun tämän "kunnollisen laturin": http://www.tarvikkeet.fi/tuote/10740/ct ... -mxts70_50
Mulla taitaa olla just tuollain risana, kaveri anto mut ei oo viel vikaa löytynyt..

Re: Ctek

Lähetetty: 29 Tammi 2015 17:46
Kirjoittaja Hexte
Meillä on keltasessa bussissa 12 voltin 340 Ah hupiakusto ja sitä lataa aina maasähkö kytkettynä tuo Ctek MXS 25000. Ei ole ollut laturissa valittamista, hyvin on pelannut. Muistelen siinä olleen jopa 5 vuoden takuu..? Laturia voin kyllä sinänsä suositella, mutta jos nyt oisin järjestelmää kasaamassa niin tulisi Reddevililtä invertteri/laturi-yhdistelmä tähänkin. Miksikö? No, se ensimmäinen halpa invertteri on nyt rikki..

Re: Ctek

Lähetetty: 29 Tammi 2015 19:10
Kirjoittaja kulkuri
Tässä oikeastaan haussa laturi yhtä akkua kerrallaan lataamaan.
Siis ei bussiin laitettavaa laturia haeta.
Tohon 7 malliin sais 5v takuun ja vastaavasti isompiin vain 2v :roll:

Re: Ctek

Lähetetty: 30 Tammi 2015 21:55
Kirjoittaja motoku
muutaman vuoden ollut 7ah ctek mxt7.0 tai jotain sinne päin. bussin, henkilöauton, ruohonleikkurin ja skootterin akkuja lataillu ja kunnostellu.

hintasa on haukkunu. silloin nää makso 130€ tietämillä. kierrätysakkuihin saa usein sen verran elämää, että pärjää. ei tuokaan oikosulku- eikä jäätymisestä johtuvia mekaanisia vaurioita tietenkään korjaa. uuden akun olen ostanut viimeksi 2007. sen jälkeen on menty tällä.

tyhjää akkua tämä ei älyä eikä tykkää ulkosäilytyksestä. sisältä kun vie töihin niin toimii.
tavoitteena oli kaikkien taloutemme akkujen lataus. vähän lujilla tämä on bussin 230ah akkujen kanssa mutta iteppä on laturiksi ryhtyny.

Re: Ctek

Lähetetty: 31 Tammi 2015 03:20
Kirjoittaja kulkuri
Eli 180 stä lataa vissiin vielä ihan ok :?:
ainakin lupaavat :roll:

Re: Ctek

Lähetetty: 31 Tammi 2015 16:38
Kirjoittaja Iski
On siinä se lumihiutale mode, sillä voi ladata talvella ulkona olevia akkuja.

Re: Ctek

Lähetetty: 31 Tammi 2015 21:56
Kirjoittaja motoku
Siis tää mun Ctek menee jotenkin, ilmeisesti kuurasta tms sekaisin, jos sen jättää vaikka bussin sivulootaan eikä vie välillä sisälle. Vaikka on ip63 että pitäis periaatteessa kestää pölyä ja jopa hieman roiskevettä.

laturissa on agm/hiutaleasento kylmiä akkuja varten. Joo ja lataa ja kunnostaa tämä myös ne 230ah akut. Vie vaan pari vuorokautta ja onhan lämmin laturi kun homma on valmis.... siitä päättelin että taitaa aika kova operaatio olla.

Muista älylatureista ei ole kokemusta. Ctek oikeasti parantaa huonon akun kuntoa. Ei ihmeisiin pysty mutta 10-20% kapasiteettilisäys lienee reaaliteetti ja melko monestihan se riittää

Re: Ctek

Lähetetty: 01 Helmi 2015 19:44
Kirjoittaja Iski
Cetek myös jatkaa lataamista sähkökatkon jälkeen, jotkut muut vastaavat älylaturit ei, vaan pitää käydä uudelleen painamassa nappia, meillä joku pieni cetek lataa 12 v hupiakkua jonka takana on painevesipumppu ja jotain led valoja, isompia hupiakkuja (4 kpl 6 v/300 ah) hoitelee verttilaturi.

Re: Ctek

Lähetetty: 01 Helmi 2015 22:32
Kirjoittaja Wonderi
Mulla on pieni Ctek ollut ulkona kylmässä monta talvea pitämässä kesäauton akkua pirteänä. Toimii. Sitten jos on laturi ollut irti molemmista päistä eli akusta ja pistorasiasta niin pitää muistaa painaa nappia, kyllä senkin muutaman pettymyksen jälkeen oppii muistamaan.

Re: Ctek

Lähetetty: 01 Helmi 2015 22:43
Kirjoittaja Rosvolinna
Benton kopiossa on sama toiminto. Jatkaa katkon jälkeen samasta mihin jäi.

Re: Ctek

Lähetetty: 01 Helmi 2015 23:43
Kirjoittaja Lahti32
Rosvolinna kirjoitti:Benton kopiossa on sama toiminto. Jatkaa katkon jälkeen samasta mihin jäi.
Ai jatkaa? Mulla on henkilöautossa pieni Benton eikä se jatka.

Re: Ctek

Lähetetty: 02 Helmi 2015 00:34
Kirjoittaja Reddewil
Lahti32 kirjoitti:
Rosvolinna kirjoitti:Benton kopiossa on sama toiminto. Jatkaa katkon jälkeen samasta mihin jäi.
Ai jatkaa? Mulla on henkilöautossa pieni Benton eikä se jatka.
Mut se ei ollu Bentonin kopio =) Benton vaatii tosiaan napin painamisen, einakin tuo pieni tänään viimeksi vaati ku tukatossa kävin kurkkaa...

Re: Ctek

Lähetetty: 02 Helmi 2015 13:54
Kirjoittaja pelti
mulla
Benton automaattilaturi BX2 12V/7A 24V/3,5A

se starttaa automaattisesti, Mä siitä nypin piuhaa pois ja päälle, enkä koskaan mitä näppyöitä hiplaile. Aina on akku täynnä :)

Re: Ctek

Lähetetty: 02 Helmi 2015 14:00
Kirjoittaja Rosvolinna
Tuo Benton on BX-2. Se jatkaa katkon jälkeen automaattisesti. Röllissä tuo on 12v vesipumppu- ja ledivaloakkujen laturina. Sitä saa virtansa verkkovirtainvertteriltä. Puskaparkissa nappaan tokkelin seinästä ja pidän 12v akun irti muista hupisähköistä, jotta vertti saa levätä. Ajossa ja kotipihassa tökkään pistokkeen takaisin ja sykli jatkuu. No problem.