Sivu 1/1

Perän pistokkeet

Lähetetty: 13 Heinä 2015 15:26
Kirjoittaja B9M
Moro!
Hiekkapuhalluksen jäljiltä johtoniput aika keveissä kantimissa :shock: FH:n alustassa. Helppo harventaa peräpään turhaa pistokearsenaalia, kun jäi kita :roll: hiekkapuhaltajan tontille. 10 v sitten viimeksi vedetty eurokärryä hollannissa. :roll:

Kuva

1.Vasemmalla (ei näy kuvassa) kärryn paineilmajarruliitin. Vaihtuu paineilman pikaliittimeen, jos löytyy siisti paskalta suojassa oleva yksilö.( tai sitten sivulaatikkoon suojaan) Onko molemmat putket paineellisia vai onko toinen paluu :oops: joka tapauksessa toisen tulppaan.

2.Ihmetystä herättää kun on tuplana valojen pistoke :?: :?: toisessa vaan maadoitus naarasliittimenä :roll: Tietääkö joku Miksi. :?: :?: Toinen pistoke lähtee ja toinen jää varalle jos joskus tulee saunakärry 3500kg koukulla perään. 8)

3. Peräkärryn ABS liitin lentää Kuikkaan. Häiriintyykö elektroniikka jos vaan sopivasta kohta katkaisee johdon ja kutistesukalla tulpaa päät :?: :?:

4: Tässä mallissa on Natoliitin persauksessa :?: saapi jäädä paikalleen. Kuori sais olla tietty vähemmän hajalla 8) Liekö hollantilaiset syötäneet paksumpaa virtaa peräkärryyn tuota kautta :?: :?:

T. Ari

Re: Perän pistokkeet

Lähetetty: 13 Heinä 2015 16:11
Kirjoittaja Mika_75
B9M kirjoitti:Moro!
Onko molemmat putket paineellisia vai onko toinen paluu
Jos niissä on värit keltainen ja punainen niin punainen on jatkuva ja keltaisessa tulee paine jarrupolkimelta
B9M kirjoitti: 2.Ihmetystä herättää kun on tuplana valojen pistoke :?: :?: toisessa vaan maadoitus naarasliittimenä

T. Ari
n.s. puuhapiuha. Johdoissa jokka niihin sopii, toisen pää on musta ja se on normaali kuten henkilöautoissa ja se toinen on se puuhapiuha ja johdon pää olis valkoinen tai vihreä yleisimmin. Siihen saa kaikkea muuta, perävaunun pakkivalot yleisimmin sen kautta. Muitakin toimintoja ovat asentaneet.

Re: Perän pistokkeet

Lähetetty: 13 Heinä 2015 16:21
Kirjoittaja setrailija
Moi
Voi olla 12 voltin linja toisena. Miulla oli setrassa valmius 12v.

Re: Perän pistokkeet

Lähetetty: 14 Heinä 2015 07:31
Kirjoittaja man123
1. Jos paineilmaliittimet kaksi erillistä kouraa, punainen juu jatkuva ja keltainen ohjauspaine. Jos liitin on duomatic, on jatkuva putki kytketty vasemman puoleiseen (kuljettajan puolelle) reikään. Oletuksena että duomatikin vipu osoittaa ylöspäin. Duomatikissa myös lukee 1 emercency (jatkuva) , 4 service (ohjauspaine). Jos poistat kourat tai duomatikin, on molemmat putket tulpattava, ei saa yhdistää.

2. Liitin jossa kaikki piikit uroksia on varsinainen valopistoke, toinen (jossa maa on naaras) on lisäpistoke jossa peruutusvalot ja kaikki muut lisä-ja työvalotoiminnot. Googleta ISO1185 (N) ja ISO3731 (S) Niin saat lisätietoa johtojen paikoista. Molemmat 24 volttisia.

3. Ei häiriinny, kun vaan johdot eivät osu toisiinsa eikä runkoon. Kutistesukka kuulostaa hyvältä.

4. Natopistoke voi olla syöttänyt esim. perävaunun perälautanostinta tai jotain.

Re: Perän pistokkeet

Lähetetty: 14 Heinä 2015 15:04
Kirjoittaja B9M
Kiitoksia vastauksista!
Abs johto lyheni melkeen hyttiin asti ja liimavalla kutistesukalla tulupattu.
Valopistoke ja lisäpistoke maksoi Skuballa peräti 12€ :lol: Pysyköön perässä vähemmän hapettuneina.
Duomatic perässä on eikä epäselvää :oops: enää kummassa paine on.
T. Ari