Pidemmillä matkoilla tuo matkustajanpenkkiviritys otti selän päälle, ei tahtonut persus kestää yli sataa kilsaa etteikö pitäny jo alkaa vääntelehtimään

Nyljin istuinosista kankaat pois avaamalla satakunta niittiä. Purkasin toisesta istuinosasta sivuosan saumat niin että jäljelle jäi suora kangas. Onhan se oikeasti melko paksua kangasta.
Bremseyn istuinosasta vastaavasti resu päällinen pois ja suoraan niittaamalla uusi tilalle. Monella on resu penkinkulma ja noin on helppo korjata, pelkkiä niittejä vaan ampuu. Mulla on deltalaisen matkustajanpenkit, niistä ainakin passaa sama kangas suoraan.
Bremseyn selkänoja piti irroittaa rungosta kahdella 19mm pultilla. Sen jälkeen niitit auki ja päällinen yläkautta pois. Ratkojalla ruma kangas pois. Rumasta kankaasta sai kaavan uuteen kankaaseen, aijai mutta kolmisen senttiä oli liian kapea uusi kangas mutta ajattelin ettei se niin tarkkaa voi olla, vanha liene venynyt jo. Sitten uusi kangas ja taustan keinonahka vastakkain nurinpäin ja toiselta puolelta ompelukoneella suoralla ompeleella yhteen. Kannattaa aloittaa niskatuen kohdalta kumpaankin suuntaan erikseen ajaen jotta kankaan kuvio pysyy suorassa. Tämän opettelin kantapään kautta, ei onnistunut yhdellä vedolla ympäri ajaa, loppui kangas 10 senttiä kesken

Sitte venyttelin kankaan selkänojan päälle kiinni ja niittasin alaosan kiinni runkoon ja kokosin penkin. Tein vielä liukukiskoon sellaisen muoviliu`un pullon muovikorkista veistellen joten enää ei lonkkase koneisto niin paljoa. Tuota ei liene saakaan täysin tiiviiksi joten penkin lonkkasu pikkusen kuuluu asiaan.
Lopputulos on huippuhyvä ja itse tehty. Älkää päästäkö parivuotiasta pikkutyttöä pöydän alle kesken ompelutyön. Olin pujottamassa lankaa neulansilmän läpi ja siinähän on muuten sormet lähellä neulaa kun pieni Pihla-tyttäremme polkaisi kaasua oikein kunnolla kesken langanpujotusoperaation