Morjens!
Kyllä on loistava juttu tuo kattoterassi. Suunnittelin aluks kauan tuota luukkuporras-systeemiä, mutta, kulun saa kätevästi kattoluukusta sinne, kun tekee sellaset portaat, jotka voi olla siinä koko ajan, tai on sellaset koukut, että se pysyy siinä lunkan reunuksessa paikallaan ja luukun pystyy irrottamaan ja kääntämään sivuun tavallaan. On idioottivarma toiminnaltaan.
Jos nyt tekisin kattoterassin, niin "terassilautana" käyttäsin ehdottomasti näitä uusia muovilautoja, sillä normilauta menetti kuukaudessa värinsä ja se painaaki aika mukavasti Sika kalliita ovat kylläkin nuo muovilaudat.
Kun sisäkatto oli auki, niin hitsasin n:50 kpl kiinnikerautoja alapuolelta, joihin on sitten ne koolaukset katolle tehty. Sialla tiivistetty ne palikan juuret tietenkin. Nii ja jos ny tekisin, niin laittasin vielä hyvän aluskatteen siihen koolauksen alle:) Ei kylläkään ole vuotanut.
joo tuo ilmantulopuoli on vielä kesken tuolle ammeelle. olen käyttänyt sitä erillisellä kompuralla, joka peräkontissa. Juurikin öljynerotinsuodatinvirityksen aattelin siihen väliin rakentaa. Meinasin täs muutenkin käyttää tuota bussin paineilmaa hyödyksi, kun siinä on ilmeisestikin melko tehokas tuo kompura.
Aluksi tein ihan vitsinä tuon ammeen, kun jäi lasikuitua suihkuprojektista ja oli ylimääränen posliiniamme muotiksi. Olin hiukka pelossa, että, kun se on täynnä, niin bussin painorajat tulee vastaan, kun on niin paljon kaikkea tehty tuohon. Eli siihen on sellainen reunatiivistetty kansi, että voi olla vesi ajon aikanakin. Nyt tekisin sellasen ainaki neljän hengen koko perän levysen ammeen. Suunnitteilla on jo

. Sillä saunoja on aika paljonki busseissa, mutta tuo amme katolla on tiettävästi ihan maailmanlaajuisestikin aika harvinaista. Onhan niitä joissain limusiineissä. Niin miksei limusiinibusseissakin;)
Auto on muilta osin kyllä valmis. Käytiin Kalajoella tuossa juhannuksena.
-Jani-