rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Minkä merkkinen kori mahtaa olla? Käsittämättömän ruma se on.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuli vähän trafora mieleen. Ei uskos että on noin uusi, paikkuri-sekajuna-dd. Onkohan menny aamu- ja iltavuorolla piirustukset sekaisin koritehtaalla?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Jan-Erik
Rattimajuri
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
Truck: Star M1 matkailuauto
Location: Tammisaari

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Jan-Erik »

Joo-o. mut on kuitenki Helmark
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tuo taitaa olla suurin mahdollinen bussi ilman niveltä. Aika möhkäle on. En oo kyllä ennen nähnyt 3+1 penkitystä bussissa, ei hassumpi idea.
Tulevaisuus on sähköinen
Nortti
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 09:15
Paikkakunta: Kempele

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Nortti »

Taitaa olla Van Hool korinen tuo bussi. bustradecenter.com sivustolla noist löytyypi lisää tietoa.
Komean kulkuriauton tuollasesta sais rakenettua.
Jan-Erik
Rattimajuri
Viestit: 231
Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
Truck: Star M1 matkailuauto
Location: Tammisaari

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Jan-Erik »

Nii-i, samanlainen kuin tämä Helmark 420 SEL http://www.nnt.se/en.php/catalog/,cid.1 ... 9032d8caef
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

4,25m korkea eli kaksikerrosbussiksi mukava. Muttei Suomen kilpiin saa millään. Ruotsissahan ei laissa ole mainintaa ajoneuvon suurimmasta sallitusta korkeudesta ollenkaan.
Nortti
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 09:15
Paikkakunta: Kempele

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Nortti »

Wonderi direktiivi sanoo jos auto on tyyppihyväksytty. jossain maassa ni se pitää hyväksyä kaikissa Eu maissa eli tuon voip saaha rekisteriin.
Eikös se Suomes oo max korkeus 4.20?
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Suomessa max korkeus on 4,20 ainakin kuorma-autoille, yhtäkkiä en muista onko sama muillekin ajoneuvoluokille. Kaikki sitä korkeammat on joka tapauksessa erikoiskuljetuksia.

Jos olisikin EU-tyyppihyväksytty niin kävisi kaikkiin EU-maihin, mutta ei varmasti ole. Jonkunlainen kansallinen hyväksyntä kyseessä. Onhan Suomessakin jotain jolla ei saa mennä ulkomaille, "modulimittaista" täysperävaunua yli 24m yhdistelmänä ei saa vetää Ruotsin puolella edes Suomen kilvissä vaikka siellä muuten aika vapaita sääntöjä onkin.
Nortti
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 09:15
Paikkakunta: Kempele

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Nortti »

Tuota, kun se on direktiivilllä määrätty niin se menee aina kansallisenlain ohi eli EU tyyppihyväksyntä tarkoittaa sitä,että kun auton on hyväksytty jossain Eu maassa niin se tulee hyväksyä kaikissa EU maissa.
Eikä tuossakaan ylity ku korkeus, pituus on ok
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 993
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja mikko »

mie oon kuvitellu, et toi 4,2 metriä perustuis just direktiiviin. korkeammat, kuten lontoon punaset, olis sit kansallisella poikkeuksella.

periaatteessa kuka vaan vois saada suomessakin poikkeusluvan mille vaan, käytännössä ei sit kuitenkaan.

toki toivon, et olisin väärässä.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

EU-komissio kirjoitti:Ajoneuvon teknisten ominaisuuksien hyväksyminen

Ajoneuvon tekniset ominaisuudet hyväksytään EY-tyyppihyväksynnällä tai kansallisella hyväksynnällä.

EY-tyyppihyväksyntä, joka on voimassa kaikissa jäsenvaltioissa, on menettely, jolla jäsenvaltio vahvistaa, että ajoneuvotyyppi on eurooppalaisten turvallisuus- ja ympäristönsuojelunormien mukainen. Menettelyn piiriin kuuluvat vuonna 1996 tai sen jälkeen hyväksytyt henkilöautot, toukokuussa 2003 tai sen jälkeen hyväksytyt moottoripyörät ja vuonna 2005 tai sen jälkeen hyväksytyt traktorit.

Kun EY-tyyppihyväksyntä on hallussa, auton valmistaja antaa EY-vaatimustenmukaisuustodistuksen. Todistus osoittaa, että ajoneuvo on valmistettu hyväksytyn ajoneuvotyypin mukaisesti. Todistuksen on oltava jokaisen uuden EY-tyyppihyväksytyn ajoneuvon mukana.

Ajoneuvoilta, joita EY-tyyppihyväksyntä ei koske, voidaan vastaanottavassa jäsenvaltiossa vaatia kansallinen hyväksyntä, ennen kuin se voidaan rekisteröidä. Tämä kansallinen hyväksyntä voi olla yksittäishyväksyntä (erityisesti yksittäin kolmansista maista tuotavat autot) tai tyyppihyväksyntä (yksi ajoneuvoluokka).

Kansalliset tyyppihyväksyntä- ja yksittäishyväksyntämenettelyt eivät kuulu EY-lainsäädännön piiriin. Sellaisten kansallisten hyväksyntämenettelyjen, joita sovelletaan moottoriajoneuvoihin, joilla on jo toisen jäsenvaltion myöntämä kansallinen hyväksyntä tai jotka on jo aiemmin rekisteröity toisessa jäsenvaltiossa, on kuitenkin oltava tavaroiden vapaata liikkuvuutta koskevien sääntöjen mukainen.
Korkeudesta saa kyllä suht' helposti sen 5 cm pois sopivalla rengastuksella ja jousituksen säädöllä, ainakin rekisteröintikatsastuksen ajaksi. Silloin se menee ainakin kuorma-autona. 15 m menee linja-autona, kuorma-autonakin jos saa katsastusmiehen uskomaan, että tuo on tarkoitettu metsäkoneen kuljettamiseen...
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Tollasesta rahtibussista olis helppo tehä racebussi, perälautaan vaan rampit jatkoks, ja se oli siinä. Jäis hitusen enemmän elintilaa kuin 12x3x2,5m laatikkoon
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
busclinic
Kippari
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Loka 2011 21:13
Truck: Volvo B10M ja B9M
Location: ylöjärvi

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja busclinic »

heh..komiahan tuo on...oon nuita nähny muutaman silloin kun asuin ihanassa naapurimaassamme.. :) juu tuo ois komee keikkabussi aihio.. :D
pari volvoo.
Avatar
Tosi kulkuri
Apukuski
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Heinä 2011 04:14
Truck: Scania Helmark 420
Location: Klaukkala
Viesti:

Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...

Viesti Kirjoittaja Tosi kulkuri »

Käykääs tsekkaas www.kiertuepalvelu.com
-Mikki-
Keikkabussit ja ääni- ja valotekniikkaa:
Suomen Kiertuepalvelu
http://www.kiertuepalvelu.com
Vastaa Viestiin