rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Minkä merkkinen kori mahtaa olla? Käsittämättömän ruma se on.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Tuli vähän trafora mieleen. Ei uskos että on noin uusi, paikkuri-sekajuna-dd. Onkohan menny aamu- ja iltavuorolla piirustukset sekaisin koritehtaalla?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Joo-o. mut on kuitenki Helmark
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Tuo taitaa olla suurin mahdollinen bussi ilman niveltä. Aika möhkäle on. En oo kyllä ennen nähnyt 3+1 penkitystä bussissa, ei hassumpi idea.
Tulevaisuus on sähköinen
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Taitaa olla Van Hool korinen tuo bussi. bustradecenter.com sivustolla noist löytyypi lisää tietoa.
Komean kulkuriauton tuollasesta sais rakenettua.
Komean kulkuriauton tuollasesta sais rakenettua.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Nii-i, samanlainen kuin tämä Helmark 420 SEL http://www.nnt.se/en.php/catalog/,cid.1 ... 9032d8caef
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
4,25m korkea eli kaksikerrosbussiksi mukava. Muttei Suomen kilpiin saa millään. Ruotsissahan ei laissa ole mainintaa ajoneuvon suurimmasta sallitusta korkeudesta ollenkaan.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Wonderi direktiivi sanoo jos auto on tyyppihyväksytty. jossain maassa ni se pitää hyväksyä kaikissa Eu maissa eli tuon voip saaha rekisteriin.
Eikös se Suomes oo max korkeus 4.20?
Eikös se Suomes oo max korkeus 4.20?
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Suomessa max korkeus on 4,20 ainakin kuorma-autoille, yhtäkkiä en muista onko sama muillekin ajoneuvoluokille. Kaikki sitä korkeammat on joka tapauksessa erikoiskuljetuksia.
Jos olisikin EU-tyyppihyväksytty niin kävisi kaikkiin EU-maihin, mutta ei varmasti ole. Jonkunlainen kansallinen hyväksyntä kyseessä. Onhan Suomessakin jotain jolla ei saa mennä ulkomaille, "modulimittaista" täysperävaunua yli 24m yhdistelmänä ei saa vetää Ruotsin puolella edes Suomen kilvissä vaikka siellä muuten aika vapaita sääntöjä onkin.
Jos olisikin EU-tyyppihyväksytty niin kävisi kaikkiin EU-maihin, mutta ei varmasti ole. Jonkunlainen kansallinen hyväksyntä kyseessä. Onhan Suomessakin jotain jolla ei saa mennä ulkomaille, "modulimittaista" täysperävaunua yli 24m yhdistelmänä ei saa vetää Ruotsin puolella edes Suomen kilvissä vaikka siellä muuten aika vapaita sääntöjä onkin.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Tuota, kun se on direktiivilllä määrätty niin se menee aina kansallisenlain ohi eli EU tyyppihyväksyntä tarkoittaa sitä,että kun auton on hyväksytty jossain Eu maassa niin se tulee hyväksyä kaikissa EU maissa.
Eikä tuossakaan ylity ku korkeus, pituus on ok
Eikä tuossakaan ylity ku korkeus, pituus on ok
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
mie oon kuvitellu, et toi 4,2 metriä perustuis just direktiiviin. korkeammat, kuten lontoon punaset, olis sit kansallisella poikkeuksella.
periaatteessa kuka vaan vois saada suomessakin poikkeusluvan mille vaan, käytännössä ei sit kuitenkaan.
toki toivon, et olisin väärässä.
periaatteessa kuka vaan vois saada suomessakin poikkeusluvan mille vaan, käytännössä ei sit kuitenkaan.
toki toivon, et olisin väärässä.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Korkeudesta saa kyllä suht' helposti sen 5 cm pois sopivalla rengastuksella ja jousituksen säädöllä, ainakin rekisteröintikatsastuksen ajaksi. Silloin se menee ainakin kuorma-autona. 15 m menee linja-autona, kuorma-autonakin jos saa katsastusmiehen uskomaan, että tuo on tarkoitettu metsäkoneen kuljettamiseen...EU-komissio kirjoitti:Ajoneuvon teknisten ominaisuuksien hyväksyminen
Ajoneuvon tekniset ominaisuudet hyväksytään EY-tyyppihyväksynnällä tai kansallisella hyväksynnällä.
EY-tyyppihyväksyntä, joka on voimassa kaikissa jäsenvaltioissa, on menettely, jolla jäsenvaltio vahvistaa, että ajoneuvotyyppi on eurooppalaisten turvallisuus- ja ympäristönsuojelunormien mukainen. Menettelyn piiriin kuuluvat vuonna 1996 tai sen jälkeen hyväksytyt henkilöautot, toukokuussa 2003 tai sen jälkeen hyväksytyt moottoripyörät ja vuonna 2005 tai sen jälkeen hyväksytyt traktorit.
Kun EY-tyyppihyväksyntä on hallussa, auton valmistaja antaa EY-vaatimustenmukaisuustodistuksen. Todistus osoittaa, että ajoneuvo on valmistettu hyväksytyn ajoneuvotyypin mukaisesti. Todistuksen on oltava jokaisen uuden EY-tyyppihyväksytyn ajoneuvon mukana.
Ajoneuvoilta, joita EY-tyyppihyväksyntä ei koske, voidaan vastaanottavassa jäsenvaltiossa vaatia kansallinen hyväksyntä, ennen kuin se voidaan rekisteröidä. Tämä kansallinen hyväksyntä voi olla yksittäishyväksyntä (erityisesti yksittäin kolmansista maista tuotavat autot) tai tyyppihyväksyntä (yksi ajoneuvoluokka).
Kansalliset tyyppihyväksyntä- ja yksittäishyväksyntämenettelyt eivät kuulu EY-lainsäädännön piiriin. Sellaisten kansallisten hyväksyntämenettelyjen, joita sovelletaan moottoriajoneuvoihin, joilla on jo toisen jäsenvaltion myöntämä kansallinen hyväksyntä tai jotka on jo aiemmin rekisteröity toisessa jäsenvaltiossa, on kuitenkin oltava tavaroiden vapaata liikkuvuutta koskevien sääntöjen mukainen.
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Tollasesta rahtibussista olis helppo tehä racebussi, perälautaan vaan rampit jatkoks, ja se oli siinä. Jäis hitusen enemmän elintilaa kuin 12x3x2,5m laatikkoon
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
- busclinic
- Kippari
- Viestit: 51
- Liittynyt: 20 Loka 2011 21:13
- Truck: Volvo B10M ja B9M
- Location: ylöjärvi
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
heh..komiahan tuo on...oon nuita nähny muutaman silloin kun asuin ihanassa naapurimaassamme..
juu tuo ois komee keikkabussi aihio.. 


pari volvoo.
- Tosi kulkuri
- Apukuski
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Heinä 2011 04:14
- Truck: Scania Helmark 420
- Location: Klaukkala
- Viesti:
Re: rahtiauto siis linja-auto... eiku...
Käykääs tsekkaas www.kiertuepalvelu.com
-Mikki-
-Mikki-