vesisäilön valinnan apua !
-
- Kippari
- Truck: scania 113 1993vm.
- Member id: 777
vesisäilön valinnan apua !
terve arvoisat kylähullut ! taas ilman tejan neuvoja homma ei liiku mihinkään... rakentelen nyt vessa-suihku koppi ja kysymyksia on aika paljon. olen luennut keskustelupalstan sata kertta , että silmat oli märkänä joka yö. mutta päätös vesisäiliösta ei oo valmiina vielä. RST tai ALUMIINI säiliöt ovat aika kallista (LOMPAKKO EI KESTÄÄ) . terästä hitsattut (voin valmista itse ) ruostu ja nopeasti. muovipontoonit ovat liian pienia tilavuudessa (200l max).
sunnitelmassa bussin tule koti vessa , kunnon suihku , ja kaikki lavuaarit keitioineen. ja melkein kesällä joka toinen viikkonloppu 5 miestä käyttä vessa ja suihku joka ilta kisapaikalla .
kysymykset -
1)- jos terästä hitsataan - mikä seinamapaksuus ?
2)- jos yhdistetään jysky 200l pontoonit - mikä liimaus systeemi kestä painetta ja pakkasta ?
3)- riitäkö 200l säiliöt harmaavedelle ja jätevedelle ? ( ei hauska tyhjentä ja täyttä säiliöt joka viikkonloppun jälkeen).
AINA TEJAN VORONOVSKI DIMITRI TUUSULASTA.
sunnitelmassa bussin tule koti vessa , kunnon suihku , ja kaikki lavuaarit keitioineen. ja melkein kesällä joka toinen viikkonloppu 5 miestä käyttä vessa ja suihku joka ilta kisapaikalla .
kysymykset -
1)- jos terästä hitsataan - mikä seinamapaksuus ?
2)- jos yhdistetään jysky 200l pontoonit - mikä liimaus systeemi kestä painetta ja pakkasta ?
3)- riitäkö 200l säiliöt harmaavedelle ja jätevedelle ? ( ei hauska tyhjentä ja täyttä säiliöt joka viikkonloppun jälkeen).
AINA TEJAN VORONOVSKI DIMITRI TUUSULASTA.
-
- Ajoneuvos
- Truck: scania k114 carrus
Re: vesisäilön valinnan apua !
hommaa 1000 litran kontti, joissa kuljetetaan mm liimoja, maalien, elintarvikkeiden ym ym raaka-aineita. usein kertakäyttöisiä muovia sinkitystä profiilista tehdyssä kehikossa. monista firmoista saa ilmaiseksi ja vaikka bilteman repijäpumpulla työntää paskat sinne, jos ei luontaista laskua saa ja suihkuvedet menee pilssipumpulla. kehikon vaan pulttaa lattiaan niin se on siinä... jos tilaa riittää
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Mulla on kotivessa, kunnon suihkut ja lavuaarit. Puhdas vesi on kahdessa 150 litran muovisäiliössä, http://www.vapaa-aika.com pumppuna Shurflo 10,9 l/min. Suihkupää on bideestä jolla tulee 4 litraa minuutissa. Mikään vesimäärä ei riitä jos on liikaa tehoa kulutuksessa. Wc-istuin on Idon Trevi E kaksoishuuhtelulla jonka olen säätänyt niin että iso 2 litraa ja pieni huuhtelu 1,4 litraa kerta. Paskatankki on alumiininen itse tehty 450 litran. Pesuvedet menee samanlaiseen toiseen tankkiin. Laita tankkimittarit. Helpottaa elämää kun osaa arvioida koska se tankki on täysi. Näillä tilavuuksilla käy 14 miestä 5 päivän reissun huoltamatta.
Ylitäysi tankki tyhjenee sitten ylivuotoputkesta maahan kun kakitaan liian pitkään. Noloin tilanne oli Helsingissä kun pääsi vähän lorahtamaan etelä Esplanadille yksissä liikennevaloissa
Ylitäysi tankki tyhjenee sitten ylivuotoputkesta maahan kun kakitaan liian pitkään. Noloin tilanne oli Helsingissä kun pääsi vähän lorahtamaan etelä Esplanadille yksissä liikennevaloissa
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
2) Laita letkuläpiviennit ja yhdistä letkuilla, voi lisätä tai vähentää tarvittaessa.
3) Riippuu käytöstä. Jos ei ole kuin kyttää 200L niin tuskin paljoa sen enempää hermaata tulee =)
Harmaa ja ruskea kannattaa pitää erillään, tuon harmaan kun voi tiputtaa vaikka ojaan, mut ruskeaa ei oikein voi...
3) Riippuu käytöstä. Jos ei ole kuin kyttää 200L niin tuskin paljoa sen enempää hermaata tulee =)
Harmaa ja ruskea kannattaa pitää erillään, tuon harmaan kun voi tiputtaa vaikka ojaan, mut ruskeaa ei oikein voi...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- wiima63
- Kansleri
- Truck: wiima ja Van Hool
- Member id: 155
Niissä 1000l konteissa on voinut olla vaikka mitä myrkkyjä joten en laittais semmosta ku korkeintaan likavedelle.
Puhtaalle ku pistää ja vaikka kuinka pesee voi käydä silti vielä hassusti jos siellä on ollut jotain kummallista myrkkyä.
Puhtaalle ku pistää ja vaikka kuinka pesee voi käydä silti vielä hassusti jos siellä on ollut jotain kummallista myrkkyä.
-
- Kippari
valitettavasti tavaratilan korkeus ei anta mahdollisuus asenta sen , ja toinen ongelmia kun noissa kontissa sisällä ei oo mitään heilumis seinia- aika paljon g-voimia kun tuhatta litra heilu joka kurvissa.motoku kirjoitti:hommaa 1000 litran kontti, joissa kuljetetaan mm liimoja, maalien, elintarvikkeiden ym ym raaka-aineita. usein kertakäyttöisiä muovia sinkitystä profiilista tehdyssä kehikossa. monista firmoista saa ilmaiseksi ja vaikka bilteman repijäpumpulla työntää paskat sinne, jos ei luontaista laskua saa ja suihkuvedet menee pilssipumpulla. kehikon vaan pulttaa lattiaan niin se on siinä... jos tilaa riittää
-
- Kippari
kysymys 1- minkälainen tankkimittari suositelet ja mista löyty ?Lahti32 kirjoitti:Mulla on kotivessa, kunnon suihkut ja lavuaarit. Puhdas vesi on kahdessa 150 litran muovisäiliössä, http://www.vapaa-aika.com pumppuna Shurflo 10,9 l/min. Suihkupää on bideestä jolla tulee 4 litraa minuutissa. Mikään vesimäärä ei riitä jos on liikaa tehoa kulutuksessa. Wc-istuin on Idon Trevi E kaksoishuuhtelulla jonka olen säätänyt niin että iso 2 litraa ja pieni huuhtelu 1,4 litraa kerta. Paskatankki on alumiininen itse tehty 450 litran. Pesuvedet menee samanlaiseen toiseen tankkiin. Laita tankkimittarit. Helpottaa elämää kun osaa arvioida koska se tankki on täysi. Näillä tilavuuksilla käy 14 miestä 5 päivän reissun huoltamatta.
kysymys 2- mista ja mihin asti vedetään ylivuoto -huohotinputki?
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Tankkimittareita löytyy venetarvikeliikkeistä, esim www.marinea.fi myy wema mittareita. Huohotinputki kannattaa laittaa katolle mutta jos ei halua reijittää kattoa niin tankin päältä alas auton alle niin että vesi valuu ennemmin maahan kuin bussin lattialle.
Tulevaisuus on sähköinen