Vähän ajettu siisti man

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

ja kulkuri sisusta :arrow: liekö uutena tehty
http://www.nettikone.com/man/lions/1385209
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Ei taida olla uutena tehty,

http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/P/Puuma ... 020913.jpg

Tosin en tiedä miksi sitä mainostetaan UUU-122 kun kuvista selvästi näkee oikean rekkarin...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Iski »

Talven aikana rakennettu ja seisoo tossa muutaman km päässä, ihan hieno on.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Ok
ihmeen vähän on puumalan liikenne sen saanut liikkumaan
erikoiseen kohtaan sängyt laitettu :roll:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Ei minunkaan autollani ole ajettu kuin 300 000km. Ihmeen kuluneet porrasmatot siihen nähden...no ne voi vaihtaa vaikka jonkun k-hullun kanssa päittäin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ni. Mulla alta 200 000.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

neppi kirjoitti:Ni. Mulla alta 200 000.
Nii mullaki (eka vuonna ku oli uus)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Iski »

Onhan tossa metrejä 380 tuhatta ja kuulema tarkka historia, ei kait se mahdotonta ole.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Sisu
Rattiamiraali
Viestit: 269
Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
Truck: Scania K92 Vähämaa
Location: Haukipudas
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Sisu »

No minulla on tuossa omassa vasta 220 tkm. Ostettaessa oli alle 200 tkm. Ja on ekalla kierroksella.
Joillakin vaan on ajettu vähemmän.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Sisu kirjoitti:No minulla on tuossa omassa vasta 220 tkm. Ostettaessa oli alle 200 tkm. Ja on ekalla kierroksella.
Joillakin vaan on ajettu vähemmän.
Et oo kyllä paljoa itsekään ajellut? Aika kauan on kumminkin Scania jo ollut? Minä oon lykkiny Volvolla 80tkm ihan hupiajoa vaan 11 vuodessa. Sekään ei ole paljon, tosin yhtenä vuonna päästeltiin 15 tkm
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Lahti32 kirjoitti:
Sisu kirjoitti:No minulla on tuossa omassa vasta 220 tkm. Ostettaessa oli alle 200 tkm. Ja on ekalla kierroksella.
Joillakin vaan on ajettu vähemmän.
Et oo kyllä paljoa itsekään ajellut? Aika kauan on kumminkin Scania jo ollut? Minä oon lykkiny Volvolla 80tkm ihan hupiajoa vaan 11 vuodessa. Sekään ei ole paljon, tosin yhtenä vuonna päästeltiin 15 tkm
Kauppa-autot on ihan eri kastissa. Suomessakin expressit painaa tonnin vrk että heilahtaa...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja b12m »

Niin, kyllähän noita vähän ajettuja oikeasti vaan löytyy ja on olemassa. Myös useamman vuoden ikäisissä peleissä. Pääsääntöisesti vaan ei kuitenkaan ole kovasti järkevää ostaa uutta turistibussia pihaan, mikäli ajosuorite vuodessa on kovin vähäinen. Ellei sitten saa autoa vuokrattua vaikkapa jollekin näyttelytilaksi tai vastaavaksi. Sellaisetkin on nykypäivänä harvinaisia.

"Oikeassa elämässä" tuottavan liiketoiminnan tueksi hankitut bussit kulkevat hieman toisennäköisiä kilometrisuoritteita vuodessa. Puhtaassa paikallisliikenteessäkään 200 tkm vuodessa ei ole mahdottomuus, pitkän matkan vuoroliikenteestä puhumattakaan.
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Taitaa normaali keikkavehkeen kilometrisuorite pyöriä alle 100 tuhatta vuodessa. Oman Scanian kun ostin, niin sillä oli ajettu 17 vuodessa 1350 000km, eli n. 80 tuhatta vuodessa. Auto ollut yhdellä omistajalla ja ihan loppuvuosia lukuun ottamatta pelkästään tilausajossa. Samoin kaverini, joka ajaa seitsemän vuotta vanhalla Omnilla on tuohon saanut kerättyä 400tkm. Tosin olin itse aikanaan pääkaupunkilaisessa yli sadan auton yhtiössä, jossa "lippulaivalle" ei tahtonut löytyä kyllin hyviä keikkoja. Itse kävin auton ollessa jo kahdeksan vuotias sillä Italiassa asti ja kilometrimäärä oli tuolloin 125 tuhatta :)
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Vähän ajettu siisti man

Viesti Kirjoittaja b12m »

Pilotti kirjoitti:Taitaa normaali keikkavehkeen kilometrisuorite pyöriä alle 100 tuhatta vuodessa. Oman Scanian kun ostin, niin sillä oli ajettu 17 vuodessa 1350 000km, eli n. 80 tuhatta vuodessa. Auto ollut yhdellä omistajalla ja ihan loppuvuosia lukuun ottamatta pelkästään tilausajossa. Samoin kaverini, joka ajaa seitsemän vuotta vanhalla Omnilla on tuohon saanut kerättyä 400tkm. Tosin olin itse aikanaan pääkaupunkilaisessa yli sadan auton yhtiössä, jossa "lippulaivalle" ei tahtonut löytyä kyllin hyviä keikkoja. Itse kävin auton ollessa jo kahdeksan vuotias sillä Italiassa asti ja kilometrimäärä oli tuolloin 125 tuhatta :)
Totta tämäkin. Itsekin ajoin ensimmäisen ulkomaan keikkani tuolloin 10 vuotta vanhalla, 225 tuhatta ajetulla autolla melko tarkkaan kymmenen vuotta sitten. Käytännössä autoa ei erottanut uudesta muuten, kuin korimallin vaihtumisen vuoksi.

Omalla työmaalla on "keikka-autot" (joilla tosin tarvittaessa ajettu myös linjaa), kuitenkin sangen paljon ajettuja:
- 4v ikäinen vajaa puoli miljoonaa
- 8v ikäinen vajaa 600 tuhatta
- 10v ikäinen reilu 800 tuhatta
- 12v ikäinen "veteraani" noin 1,3 miljoonaa (mikä tosin on alle puolet saman ikäisten, ikänsä linjaa tahkonneiden keräämästä määrästä)...

Kuitenkin, nuo pk-seudun sopimusliikennetuottojen ansiosta hankitut pelit on oma lukunsa. Niitä oli monessa seudun talossa 80-90 luvuilla. Sellainen on myös tuo omakohtaisen esimerkkini 10-vuotias. Ne ajat taitaapi olla takana päin...
Vastaa Viestiin