Rekka scania norjasta myynnissä

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

http://m.finn.no/b2b/truck/gallery.html ... e=63366654

Aika asiallisesti rakennettu scanian rekka. Tommosella kelpais ajella.

Oli myynnissä 350 000nok eli noin 37 000e
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Hyi hitto sehän on piikkinokka :shock:

No jos rehellisiä ollaan niin piikkinokka scanialla mie kortin aikonaan ajoin :) On toi vanha malli parempi ko uudemmat, mut ei satu piikkinokat miun silmään ei :?
Rosmo
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Hieno
Ja piikkinokka on tohon pakettiin ainut ja oikea :D
Avatar
jomi609
Tosi harrastaja
Viestit: 177
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
Truck: MB 609 kasten
Location: Salo
Member id: 024

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja jomi609 »

:mrgreen: kateudesta .
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Moe :)
"se on makuasia sano koira ku muniaan nuoli"....
Hieno on kaikin puolin joo... Omaan silmään sisusta on hieman liian "maalaisromanttinen" :D mutta ei missään nimessä huono tai ruma... Ns.tyylisuunta ei oo mun juttu... :)
Sitte toi "kärri"... Liekkö "lakitekniset" asiat syynä sille että toi näyttää pikkasen pieneltä... Siis ku äkkiä kuvista katottuna tommosesta "puhtaasta" yks akselisesta puolikkaan kärristä ois saanu vähän isommanki tehtyä... En ymmärrä kieltä mut missä tossa on esim ne tankit...? (puhas ja "epäpuhas"vesi) ja onks toi tehty "ympärivuotiseen" käyttöön... Ei sillä et kaikki tarviis tehä sillä tavalla, mut mää oon ite sen verran suppee et jos mulle annettais kärryn runko et tee tosta "asuntovaunu" ni kyllä minä ensimmäisenä ymppäisin siihen "talotekniikan" ja sitä mukaillen tekisin siitä ihan "oikeen kodin" ympärivuotiseen käyttöön kaikkine härpäkkeineen... :D (mut mää oonki vaan mä) en tiiä mulle tuli jotenki semmonen feelis et onko toi vaunu se "juttu" vaiko tuo veturi... Koska se on mielestäni hieno :)
No tää on ny muutenki aivan turhaa "suun pieksäntää" ja höpinää ku kukaan ei oo mulle tuomassa kärriä ja en pääse ite näyttämään typeryyttäni (enkä nyt tarkota todellakaan sitä että tuo olis typerä...selvennyksenä "epäilijöille" :D ) Olis vaan jotenkin kiehtova ajatus tehdä tuollainen "asuntovaunu" jo pelkästään sen takia että kärryssä ei ole niin paljon alusta tekniikkaa mitä huoltaa... Ja jotenkin tuntus siltä että sitäkautta sais päästää enemmän "mielikuvitusta valloilleen"... :D
Pyytän anteeksi kaikilta joita mun mielipide häiritsee ja jotka mahdollisesti ottavat nokkiinsa mun hapatuksesta... :) tää on vaan mun mielipide :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Heti lokinsiipiovien jälkeen Lätsä alkaa tekemään nykyisellä kulkurilla vedettäväksi asuntovaunua. 25m yhdistelmämittaan mahtuisi aikamoinen. :mrgreen:

Tuo piikkinokan vetämä vaunu on ainakin 1,5m normipuolikasta lyhyempi kun se nokka vie tilaa. Ja saattaa olla niin vanha että silloin oli 12m puolikkaat eli 10,5m kärry tuli.
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja pelti »

sisäpiirin tietona, että Lätsä laittaa vähän bling-bligiä siihen...
Kun toi maalaisromanttinen tyyli ei oikeen puhuttele
Liitteet
bling.JPG
bling.JPG (67.53 KiB) Katsottu 13939 kertaa
peltiliiteri.com
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja neppi »

Niin siis yhdistelmän maksimipituushan on nykyään 36m...
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

:lol:
...joo ja palkkaa intialaisen napata tanssian kolmessa vuorossa nepin ideoiman diskopallon alle
(varma tieto) :lol:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol: Aivan totaalinen repeeminen :lol: :lol: :lol:
"Pelti"... Just tommosta mää oon aiiina halunnu... kunnon "bollyvood" meininkiä... :D Mut jos sitä muuttais pikkasen "skandinaaviseen kainuunmettä muotoon" eli noi "kissan kirjavat" koristeet muuttaski semmosiks "maatuska nukeks" (vai mikä se on se koriste esine kun niitä "täti moonikoita" tulee ain sielt suuremman sisältä...no joku ehken saattaapi hokata mitä meinaan...) Sillä erolla että mää naputtelen net nukkeloiset rosterista...ja pistän töllin keulille niitä ku "miseliini" ukkoja konsanaan... :lol: ois ainaki kaukana "siitä" romantiikasta... :lol:
Ja "Kulkuri" toi napata tansija ois hyvä... voitas kimpassa vetää napamoovseja siinä diskopallon ja tanssitangon ympärillä (ainoo että biisinä ois Mikko Alatalon "sieluni kaipaa romantiikkaa roppani seks...." ) Siin on vaan semmonen huonopuoli etten jaksa veivata "kolmessa vuorossa" (ainakaan vielä... ;) )
Ja mitä tulee sitte tuohon "Nepin"ja "Wonderin" kärry hommaan... Piättekste mua iha hulluna... hä...? :lol: ("varokee mä olen iha kahju...antake mulle rohtu" ) Eli tunnustan hulluuteni mutta "TOI" hulluus tulee sitte vanhana...(ja sitte ku lääkkeet on loppu... :D ) Eli ei vielä...(hmm...vaik tommoseen piikkinokka scaniaan sopis kyl hienost "lambo ovet"...pitkällä hyttillä ja silleen et koko kylki aukee... se ois "viilee" 8) :lol: ) Eli eipä multa huonot ideat lopu :D eikä kyllä huonot jututkaan. :D
Olen taas todella pahoillani tästäkin lipeämisestä...mut nyt se ei ollu pelkästään mun "syy"... (isot pojat pakotti ;) ) Mutta antteeksi taas "ooteet" :)
Jatketaan "haaveilua" :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

-LÄTSÄ- kirjoitti: "Kulkuri" toi napata tansija ois hyvä... voitas kimpassa vetää napamoovseja siinä diskopallon ja tanssitangon ympärillä (ainoo että biisinä ois Mikko Alatalon "sieluni kaipaa romantiikkaa roppani seks...." )
:shock:
:shock: :shock:

Pikkasen on herroilla erilaiset käsitykset napatanssijoista :shock:

Kärri pidemmän raudan kotio saamiseks vois olla tämmönen. Yks lisää ja kämppä siihen.
https://www.youtube.com/watch?v=M4Ki_Irq-O4

Aurinkolipan mallia lätsälle ja miksei puskurinki.
https://www.youtube.com/watch?v=XccAOhec6qU
Rosmo
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: Se on kato "monsiur Rantarosvo" nii että tämmöselle "kieltä ymmärtämättömälle" ei välttis aukee se hieno intialainen napatanssi musiikki...(vaikkei niissä lähellekkään kaikissa ees "lauleta")
Mutta jokatapauksessa... Ku en oo mahoton intialaisen musiikin suurkuluttaja ja fani...(josko en Mikko Alatalonkaan... ;) ) Ni sitä joutuu musiikki " kavalkaadia" laajentamaan ja en kai mää herrasmiehenä halua että neiti joutuu yksin siinä "hetkuttamaan"... Vaan haluan Tottakai osallistua ihan jo kohteliaisuus syistä... :lol: Eli ei ollu "erinäkemys"... Mää vaan vein tyhmyyksissäni sen pidemmälle... ;)
Tiiä mimmosen "navanpyörittäjän" minustaki sais ku ois hyvä opettaja... :D
Ja mitä puskureihin ja lippoihin tulee... "se on iha kiva jos tykkää" mut ehkäpä mää annan talvella teiden aurauksen sellaiselle kalustolle joka on siihen suunniteltu...enkä lähe heidän "leipää syömään"
("kärri video" ei jostain syystä äsken auennu... :? ) mut jospa se myöhemmin aukeis... :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Nyt täytyy Lätsällä olla jotain sisäpiiritietoa, mitä miulla ei oo. Lähinnä tosta Kulkurin sukupuolesta. Kulkuri puhuu napatanssioiden palkkaamisesta ja Lätsä Kulkurin kanssa tangon ympäri villisti napa paljaana tanssimisesta. Täytyy myöntää että tässä vaiheessa on yks lysti soiko siellä mikko alatalo vai joku muu :roll: :lol:

Oisko lääkkeet loppu vai liikaa nallelimua :D
Rosmo
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

lätsä tietää selvästi että ei kerta homoksi tee :lol: :lol: :lol:
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

toi näyttää olevan koko yhdistelmänä aika lyhyt :!:
2x ton nupin pituus +2m sanoisin :roll:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol:
Voi elämä... :lol: Ja mää ku tarkotin ihan "originaalia" intialaista napatanssiaa... :lol:
Semmosen mää voin palkata/ottaa "aupairiksi". :lol: (semmottise NAISPUOLISEN )
Oon silleen "tylsä hetero" et mieluummin tanssin nää "napatanssiit ja muut ....mambot" vastakkaisen sukupuolen kaa... :D
No me ihimisethä ollaan erehtyväisiä...(ja nyt puhun Herra Rantarosvon "väärinymmärryksestä" enkä muista erehdyksistä... Iha vaan vinkkinä ettei tää johda taas johku muuhun... :D ) eli nouhätä... :D
Ny mää jatkan "jatko-ohjaamollisen piikkinokka scanianupin" lambo ovien suunnittelua päässä... :D
Että seuraavaan kertaan sitte... ;)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

kulkuri kirjoitti:toi näyttää olevan koko yhdistelmänä aika lyhyt :!:
2x ton nupin pituus +2m sanoisin :roll:
Sehän olisi jo ylipitkä. Jos nokaton nuppi on 6m niin tuon täytyy olla ainakin 7m.

Miten tuolla ratakiskonkuljetusyhdistelmällä käännytään kadunkulmista?
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja neppi »

Se on takavetonen, niinku nää meidänki vehkeet, eli kadunkulmassa pikkusen kääntää rattia ja sit vähän lipsauttaa kaasua ni menee nätissä sladissa nurkan ympäri. Kärryhän seuraa pakosti perässä ku se on tossa veturissa semmosilla erivärisillä letkuilla kiinni.
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja mikko »

neppi kirjoitti:Se on takavetonen, niinku nää meidänki vehkeet, eli kadunkulmassa pikkusen kääntää rattia ja sit vähän lipsauttaa kaasua ni menee nätissä sladissa nurkan ympäri. Kärryhän seuraa pakosti perässä ku se on tossa veturissa semmosilla erivärisillä letkuilla kiinni.
Tässä kuvassa kuljettaja demonstroi pientä kääntösädettä. Ihan ei lähteny kärry mukaan vaikka vastaheittoa yritettiin, mut kyl se asfaltilla lähtee.

Kuva
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Rekka scania norjasta myynnissä

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

-LÄTSÄ- kirjoitti::lol: :lol: :lol:
Voi elämä... :lol: Ja mää ku tarkotin ihan "originaalia" intialaista napatanssiaa... :lol:
Semmosen mää voin palkata/ottaa "aupairiksi". :lol: (semmottise NAISPUOLISEN )
Oon silleen "tylsä hetero" et mieluummin tanssin nää "napatanssiit ja muut ....mambot" vastakkaisen sukupuolen kaa... :D
No me ihimisethä ollaan erehtyväisiä...(ja nyt puhun Herra Rantarosvon "väärinymmärryksestä" enkä muista erehdyksistä... Iha vaan vinkkinä ettei tää johda taas johku muuhun... :D ) eli nouhätä... :D
Ny mää jatkan "jatko-ohjaamollisen piikkinokka scanianupin" lambo ovien suunnittelua päässä... :D
Että seuraavaan kertaan sitte... ;)
Miulle ei kannata antaa tilaisuutta pilkunviilaamiseen, varsinkin jos on lääkkeet ottamatta :) (miulla) Vetoon aina siihen, että ei sen iso vika tarvii olla ko se on päässä :roll:
Rosmo
Vastaa Viestiin