Keikkabussiyhdistelmä

Tänne voidaan kerätä hyödyllisiä linkkejä muualta, esim tavaraa sopivaan hintaan tai jotain muuta kivaa....
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Saksalainen artisti haluaa tarpeeksi soittimia mukaan.
Kuva
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja neppi »

Toi saattaa myös olla pelkkä stage. Niitä on tuolla Euroopassa tosi paljon, lavaperäkärryjä. Ittekki yhen 10metrisen kans siellä touhusin. Noihan on molemmat tommosia pätkiä ku siellä on semmonen pronssikauden aikainen 18 maksimi ajoneuvopituus vieläki laissa.

N
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja pelti »

tavallinen kärry, tosin akselit erilaiset, joten ei ihan sama. Mut toi ekan kuvan Setra miellyttää mun silmää.
Liitteet
kärry.JPG
kärry.JPG (8.58 KiB) Katsottu 11346 kertaa
peltiliiteri.com
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jep - tuollainen mobiili-stage pitäisi ostaa työnantajan piikkiin tuossa kevään mittaan. Semmoinen "vartissa lauteille" popup-malli. Esittelyvideossa germaani repii sen auki muutamassa minuutissa, mutta siellä paistaa aina aurinko. Suomessa, kun tuon työntää Juhannusjuhlille sataa räntää ja on plus kolme astetta kylmää.

http://www.karl-eckart.de/stagemobilL_eng.html
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Mahtaako etelässä olla lakipykälät erilaiset. Suomessahan linja-auton ja kärrin max pituus on 18m.
Rosmo
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja neppi »

18m Saksassa.

Toi mitä ite hiplasin oli soittokunnossa alkurundista 2tunnissa, loppurundista tunnissa, mut ukkoja on monta ja kaikki tietää mitä tekee. Se on semmonen vehje, et siinä ei voi kuljettaa mitään. Trussit ja valopiuhat on ajossa paikallaan, muu kulkee koppiautossa.

N
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

No, tätä nykyä mennään 1x2-paloilla, kuormaliinoilla ja teltalla - Semmoista tuntimäärää ei ole olemassakaan milloin tuo on soittokunnossa. On se semmoista virittelyä...

Stagemobiililla on myös peräkärrykatsomo - enään ei tarvita kuin maksava asiakas - Gynter ei toimita asiakkaita Suomeen :(
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 922
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Mikseikäs mobiilistagessa voisi olla soittimetkin valmiiksi rämpytysvalmiina? Kai ne ilmajousituksen päällä kestäisi.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja neppi »

Noi mitä Suomessa tiedän on hinattavan laitteita ja semmosessa ei kuljetetaan mitään. Se mitä Saksassa räpläsin on niin iso, ettei siinä jääny kantavuutta juuri ensinkään, ku yhdistelmäpaino piti saada alas. Siks siinä ei voi kuljettaa mitään. Eikä ne kamat soittokunnossa pysyis kyllä ehjinäkään.

Toi mun tunti-kaks sisältää siis myös ison tekniikan pystytyksen soittimineen, valoineen hilppeineen ja kamat riittää stadionille. Ite lava on toimintakunnossa vartissa.

N
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Mitä tommoset "kärrit" maksaa tuolla saksanmaalla...?
Suomessa tommonen kääntyvällä etuakselilla oleva "vankkurikärry" on jotain n.7 isoo rahaa... (itellä ois "perverssi haave" hommata tommonen autotraileriks terapiatöllin perään... :D )
Olis aika "härskinnäkönen" yhistelmä ku tekis kärrystä vähä samaa lookkia ku autoki on... No haaveissahan on hyvä elää... :lol: :lol: :lol:
Mutta eikai tommonen esiintymislava kärry ny mahoton homma ois tehä itekkään...? (kai...vaik mää mistään mittää tiiäkkään...)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Ei ne ihan ilmaisia ole. Itse tekemällä voi tietenkin säästää, mutta ostopeleissä on tyyppihyväksynnät eli ne on helpompi saada mahtumaan kinkereiden pelastussuunnitelmaan. Kun on esittää tukku papereita palomestarille.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kyllä hyvästä joutuu maksaa kymmeniä tuhansia.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kunnan isät ja emät ovat varautuneet muutamaan kymppitonniin. Joten rahoitus on melko hyvällä mallilla. Toisin, kuin omissa privaattiprojekteissani.

Keväällä lisää - saatan avata projektin tuosta stagesta
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
kengu
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Touko 2006 15:56
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Keikkabussiyhdistelmä

Viesti Kirjoittaja kengu »

-LÄTSÄ- kirjoitti:Mitä tommoset "kärrit" maksaa tuolla saksanmaalla...?
Suomessa tommonen kääntyvällä etuakselilla oleva "vankkurikärry" on jotain n.7 isoo rahaa... (itellä ois "perverssi haave" hommata tommonen autotraileriks terapiatöllin perään... :D )
Kas, näemmä vankkurit ja puoliperävaunut ovat nykyään sallittuja henkilö- ja pakettiautoissa. Ainakin 2013 alkaen.
Henkilö- ja pakettiautoon (M1- ja N1-luokka) sekä erikoisautoon saa kytkeä O1- tai O2-luokan keskiakseliperävaunun, O2-luokan puoliperävaunun taikka O2-luokan varsinaisen perävaunun
§32, https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
http://www.lvm.fi/docs/fi/2460607_DLFE-20054.pdf

..vanhempi teksti meni:
1. Henkilö- ja pakettiautoon (M1- ja N1-luokka) sekä erikoisautoon saa kytkeä O1- tai O2-luokan keskiakseliperävaunun ja sitä vastaavan hinattavan laitteen. Linja-autoon (M2- ja M3-luokat) saa kytkeä keskiakseliperävaunun tai kaksiakselisen varsinaisen perävaunun.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921257
Vastaa Viestiin