Sivu 1/1

Konevikainen Setra

Lähetetty: 04 Tammi 2015 20:12
Kirjoittaja Wilcox
Mikähän mahtaa olla kokonaispituus?
http://www.blocket.se/halland/Setra_hel ... ?ca=17&w=3

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 04 Tammi 2015 21:30
Kirjoittaja pelti
jos toi on 215. eli 12 m pitkä ja 3,63 korkee. High Deck Super. arvaan

eiku toihan on 216

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 04 Tammi 2015 23:28
Kirjoittaja Reddewil
Siittä, nuo mersun koneethan on kovia... hajoomaan? :D Äkkiä tuonne jonku paremman mosan nakkaa!

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 04 Tammi 2015 23:54
Kirjoittaja Lahti32
Mikähän koneessa vikana. Yhden setran koneesta meni sylinteriputkien o-renkaat ja sen seurauksena vedet ja öljyt sekaisin, vähäisen käytön vuoksi. Vaihdettiin öljyt kolmesti peräkkäin, ajettiin 3000km ja vaihdettiin ne o-renkaat sitten. Saldona tynnyrillinen öljyvesikaurapuuroa ja soiva kone. Tosin tuon setran V6 sointi muistuttaa helikopterin ääntä, kaikki tähyilee taivaalle kun naapuri käynnistää setran ;)

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 07:13
Kirjoittaja B9M
Lahti32 kirjoitti:Mikähän koneessa vikana.
Runkolaakeri leikannut :roll: T. Ari

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 12:35
Kirjoittaja Iski
Tossahan on V8 ja korjaaminen maksaa, jos jostain löytyy vaihtokone pääsee varmasti halvemmalla, pitäis vaan tietää just kuinka kauan levänny jossai hyllyssä, aihio on muuten aika halpa ja ehkä vähän hitsaamista alustassa.

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 12:53
Kirjoittaja pelti
mutta tavaratilaa riittää, rapiat 16 kuutioo :)

Pitäisköhän vaan hankkia harjoituskappaleeksi: sekä hitsaamista että koneremonttia varten ....

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 13:58
Kirjoittaja Wilcox
Ei näillä mersun kaseilla ajeta miljoonaa ilman avaamista. Tuli aikanaan ajeltua muutama vuosi
mersulla jossa oli sama kone kuin tuossa setrassa. Kyllä se piti käyttää auki kun mittarissa oli
400000km. Meni puurot ja vellit sekaisin, kun alkoi putkien alapäät vuotaa.
Yleensä mersun koneissa on joko em. ongelma tai laakerivika.
Ei lähellekään samaa laatua kuin pienemmät henkilöauton moottorit.
Parempi vain pysytellä ruotsalaisvalmisteisissa moottoreissa. :wink:

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 17:08
Kirjoittaja Karsa
Eik tonne menis pikku adaptereilla B9M :?: :D

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 18:00
Kirjoittaja neppi
Mulla oli muutamaki tommonen kiikarissa enne. Koneet porsinu, - porsimassa tai kylkilistasta alaspäin koko himmeli uusiks. 215 ja 216 on sama peli, 216HDS on tolla kuskinkopilla. Ehjät koneet on kaikki myyty saudiarabiaan ja akhfrikkaan pyörittää jotain vesipumppuu. Hyviä vaihtokoneita tosi hankala järkikinjalla löytää.

Vaan onpa järjettömän hienoja pelejä ajaa! Kääntyvän takatelin ku laittaa motarille vivusta jumiin ni on ku ennenvanhasella sitikalla ajelis. Mitään ei kuulu mistään ja kulkee ku juna taikamatolla. Tai jotain. Sit taas kirkonkylän tiellä teliohjaus käyttöön ja taipuu ku Stigan ruohonleikkuri.

Jos mulla ois rahaa ja vaihtomoottori, hitsivehkeet ja lisää rahaa ni ostaisin tommosen heti. Ja Horror Linesissä on kyllä paremmat tavaratilat ku tossa.

N

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 05 Tammi 2015 19:08
Kirjoittaja Wilcox
Tuolla näyttäis olevan vaparimotti rempattuna, jonka jälkeen ajettu 70tkm.
Joku alottanu vähän perusteellisemman remontin neppariin.
http://www.blocket.se/sodermanland/Neop ... ?ca=17&w=3

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 06 Tammi 2015 15:50
Kirjoittaja Wonderi
Kuinkahan vaikeaa Mersun kasin tilalle olisi sovittaa Scanian kasi? Jos vaikka niin vanhoista puhutaan että sähköä ei tarvita juuri kuin startille.

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 06 Tammi 2015 19:10
Kirjoittaja Wilcox
Sopiihan sinne Scanian suorakuutonenkin, löytyykö mallista BR 112? Ja jos tuntuu että konetila on matala, niin korottaa reilusti. Mukavampihan sitä konetta on raplata seisaaltaan siellä KONEHUONEESSA.

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 06 Tammi 2015 22:54
Kirjoittaja neppi
Joskus tuli jossain vastaan Neoplan N122 eli kakskerrosturisti (esim Irja II), jossa oli Scanian V8. Niitähän toki Scanian tekniikalla sai vielä 90-luvun puolivälin paikkeilla ainaki ihan tehtaalta, mut toi V8 tais olla joku harvinaisuus, en tiä.

On kai Zetorin konehuoneessa tilaa, ku ei se 10-litranen Mersuveekään nyt niin piäni oo...

N

Re: Konevikainen Setra

Lähetetty: 07 Tammi 2015 18:18
Kirjoittaja salminen
SAE mitoilla kait nämä linja-auton kytkinkopat on. http://www.surplusman.com/static/E_SAE_specs.php eli jos saman kokoluokan moottoria sovittaa niin kytkinkopan ainakin saa sopimaan. Kytkimistä en osaa sanoa kun en niitten kanssa ole pelannut.