Korin puolesta saattaisi olla järkevä kun on lahtelainen tai siis villähteläinen
Mites toi alusta Scania K93CLB? Mulle toi merkintä ei kerro kuin että 9 litrainen kone takana, kaksiakselinen ja ohjaus vasemmalla. Laatikko 6-nopeuksinen manuaali?
Onko tuo alusta joku 80-lukuinen? Kori tehty 1996. Minua kiinnostaa tuo 10,2m kori.
Vuorisen Liikenteen entinen, sitten ollut Forbusilla. Ei tietoa sen jälkeisistä vaiheista muuta kuin että nyt myynnissä Loimaalla.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Tosiaan tämähän on siis kolmossarjaa, jota erään lähteen mukaan tehtiin 88-98 https://www.kooen202.com/15
Vaihteistot ihan mekaanisesti toimivia vielä tässä vaiheessa?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Jos pätkää hakee niin en näe tuossa mitään vikaa myynti ilmoituksen perusteella. Kuvissa näyttäisi olevan "oikea vaihdekeppi", joten pitäisi säästyä pääosin vaihteiston sähköongelmilta. Kolmos sarjanen scania on ihan hyvä, kai, vähemmän sähkövikoja ehkä kuin uudemmissa. Mulla tosin sähkökeppi kiukutteli omassa, anturin vaihdolla korjaantui.
Alumiinikorin kanssa alustan ei pitäisi ruostua ihan yhtä nopeasti kuin happoteräs carruksen alla. Kuulemma myös lahtelaisen katto pitää paremmin vettä, yleensä.
Koeajolla kannattaa kurkkia alustan palkkeja ja jousipussien ympäristöjä, hyvällä tuurilla niistä ainakin osa on jo rakennettu uusiksi. Ohjauksen osat aika arvokkaita, scanian ratin pitäisi pyöriä kevyemmin kuin volvon eikä saisi kuulua ylimääräisiä kolahduksia tms vaikka kääntää paikallaan parkissa.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Kiitos hyvistä neuvoista. Otan huomioon jos tuota tulee lähdettyä katsomaan. Kuvissahan kaikki näyttää yleensä paremmalta eikä peltien ja alustan alle näe. Hintaahan tuolla on vielä mutta ne halvimmat taitaakin olla nykyisin 12+/2,6m busseja. Tämän hinnalla niitä saisi jo kolme
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Lomareissun varrella kävin vilkaisemassa Falconia. Päällisin puolin aika siisti, mutta 25v ikä näkyy kyllä.
Myyjäliikkeen edustaja laittoi bussin käymään ja jäin ihmettelemään itsekseni Kaaniaa.
Vaikutti hyvältä, esim paineet nousi aika nopeasti molempiin piireihin ja tuntui käyvän ilman savutusta. Ainoa mikä jäi vaivaamaan oli terävä metallinen kalkatus, joka tuntui tulevan kampuran hihnapyörän paikkeilta. Ääni kuului ohjaamoon saakka tyhjäkäynnillä eikä hävinnyt tai ehkä peittyi muuhun moottorin ääneen korkeammilla kierroksilla.
Tunnistaako kukaan tätä ääntä, onko normaalia vanhan bussin kolinaa vai oire jostain vakavammasta?
Olenko vain ”kultakorva” vai pitäisikö olla huolissaan?
Myyjä tuntui olevan haluton selvittämään äänen aiheuttajaa eikä kysely alustan kunnosta tuonut siihenkään asiaan mitään valoa.
Sen sijaan kaupantekoon oli kova hinku mutta en vielä lämmennyt tähän aiheeseen.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Ok, ostin sen pois. Hinta oli nyt 5000€. Kolinakin on pienentynyt, kun on vähän ajanut. Soittelin edelliselle omistajalle. Kolina oli tullut, kun oli ajamatta vuoden. Nyt on istuimet pois ja siitä se lähtee.