Horror Lines
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Horror Lines
Nonni.
Ostin äsken linja-auton.
Lisää tekstiä tulee tän otsikon alle todennäköisesti ihan älyttömästi.
Neppi
Edit: 23.9.-13 lisäilty kuvia ketjuun...
Ostin äsken linja-auton.
Lisää tekstiä tulee tän otsikon alle todennäköisesti ihan älyttömästi.
Neppi
Edit: 23.9.-13 lisäilty kuvia ketjuun...
- Liitteet
-
- HorrorLines1.jpg (110.82 KiB) Katsottu 43471 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- ob_do
- Rattimajuri
- Viestit: 183
- Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
- Truck: Kutter 7
- Location: Akaa
- Member id: 211
Re: Horror Lines
Onnea! Raudassa ei oo raha hukassa! 

Perse edellä puuhun.
Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Horror Lines
Hyviä uutisia siis 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Horror Lines
Nyt on otsikko niin kohdallaan, et morjens. Tällanen lämmittää mieltä.
Onnea yhteiselle taipaleelle!
Onnea yhteiselle taipaleelle!
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
-
- Kippari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29 Elo 2010 12:18
- Truck: Volvo b10m Den oudst
- Location: Iitti
Re: Horror Lines
Onnea Iitin miehelle! Toivottavasti sun projekti etenee ripeämmin kuin mun. Saako tulla joku päivä tsekkaamaan?
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Horror Lines on kymmenen vuotta vanha läppä, joka (niinku vitsit aina!) paranee mitä enemmän sitä toistaa (?). Horror Lines on tietyissä (enimmäkseen klassisen musiikin) orkestereissa konserttimatkoihin (ts bussibileet) olennaisena osana liittyvä käsite. Ja nyt meidän pihassa on semmone.
Tarina:
Mähän oon kymmenen vuotta suunnitellu linja-auton hommaamista ja nyt viimesen pari vuotta ihan tosissaan. Vaimoki on jo vuoden siitä puhunu. On tässä jo aika hyvin rakentunu kuva siitä, mitä vähintään haluan. Yhtään kulkuriautoa en oo livenä nähny, mut aihioita oon käyny kattomassa aika tavalla, yöt notkunu netissä eri mantereilla, saati sitte täällä!
Tämmönen konkluusöni siitä sitte muodostui: 12m, koska Venäjälle pitää päästä tarvittaessa myös Sallasta sekä tankkaamaan että muuten. Ja koska tommonen pätkä, ni joko kaks- tai "puoltoista" kerroksinen ku tarviin tilaa. Tavan autobussissa kun ohjaamo syö merkittävän osan etukeulan matkustamotilasta, ni 12m hyötypituuden saavuttaakseen pitäis auton olla 14m. Eiks ni?
Vaihtoehdot rajaantu siinä aika tavalla. Kaks kerroksisissa on kaks matalaa kerrosta, ja huonosti tavara- / teknistä tilaa. Vastaan tulleista puoltoistakerroksisissa on suurin osa perämoottorillisia teliautoja, jonkalaisilla ajaminen talvella sisältää omat ihanuutensa, sitäpaitsi ne tavaratilat ku tunkee talotekniikkaa täyteen, ni ei mahu enää miksauspöytä ja rummut. No etippä semmonen mahuri jostain. 701 Carrus mahurina ois ollu hulppee! Onks niitä? No ei oo! Ja siinäki teli vie monta pistettä kokonaistuloksesta.
Eli 12m, kaks akselinen mahuri, jossa etuikkunaan asti ulottuva matkustamon lattia ja hyvät systeemit. Alkaa olee jo segmentointi siinä. Akut ja renkaat pitäis olla semmoset että pärjää. Kuljettajan makuutila plussaa. Googlaappa näillä spekseillä linjuriautoja hä? Ja ei Vanhoolia ku ne on minusta rumia (no offence!). Ni, ja halpa pitää olla ku oon köyhä.
No ei semmosta ookkaa. Paitsi mulla.
auto24.ee:ssä pompsahti vastaan Berkhof mahurivolvo Tallinnassa. Oli vielä Suomen kilvissä ku "just olivat sinne laivanneet ja kohta alkavat niitä kilpiä ruuvvailee irti takaisinlähettämistä varten", ajattelin. Hinta iha ookoo, kuvissa näytti siedettävältä. Suomalaisen operaattorin nimi luki kylessä, joten aattelin että soitan hälle ja kysyn vähän auton historiaa yms.
Soitin ja selvis ettei se oo missään Tallinnassa koskaan käynytkään, vaan "tossa toi pihassa seisoo". Kaveri oli 50 ajovuoden jälkeen päättäny, et nyt riittää ja pistäny kaluston myyntiin. Sopinu Virolaisten kans kaupat koko kalustostaan, mut noi muutamat oli vielä noutamatta, ja hänen mielestään kaupat on tehty vasta sit ku raha on kourassa ja paperit tehtynä, joten ku ei Viron poijjaat olleet vielä tota Volvoo hakeneet, ni hän voi myydä se kelle haluaa. Just. Ookoo. Myin Suburbanin pois ja polkasin Turkuun. Otin mukaan yhen kaverin joka on työkseen rakentanu Lahtelaisia, Kabuseja, ja vaik mitä, ja nykyään tekee alihankintana niihin osia, korjauksia ja muutoksia. Tai jotain.
Könyttiin siellä sit pitkin poikin ja oltiin sitä mieltä et tehtävissä on, eikä oo ees vaikeeta. Pikkusen tuli mieleen ´Rosvolinna´:n hanke. Takapaksin lattiaa vähän ja semmosta... Berkhof, mut ei paha.
Puol neljä olin aamulla kotona ja sit kaheksaks 40min ajomatkan päähän töihi. Tosi pirteetä!
Tänään vähän siivoilin ja kattelin lisää. Nyt on penkit kaikki pihalla ja mittanauha savuten jo vähän sängynpaikkoja sovittelin. Vessaa ei oo, eikä ilmastointia. Ja mitä pitempään ajaa, sen enemmän on polttoainetta! Mahtava peli. Vähänhän siellä on vielä epäselvyyksiä nappuloissa ja mitänäitänyton, mut 11.6. lähtee lautta Saksaan, ja siiheks pitäis olla perus-asuminen jollain tolalla, ja leima paperissa. Näky heinäkuussa olevan takaraja leimalle, mut ku ollaan reissussa elokuun loppupuolelle saakka, ni häätyy se varmaan käyvvä näyttämässä jo kohta.
Linja-autona siis pidän ja tavoite on saada 18 istumapaikkaa ja kaikille vähintään tilapäisvuode aikasiks. Katotaan kuinka äijän käy, mut hifistelemään en rupee, eikä se oikein oo markan budjetilla mahdollistakaan.
Saa tulla käymään! Auto näkyy Ravilinnan paikkeilla valtatielle jos osaa kattoo, vihje: Ponnin takapiha.
Kuvia tulee joskus. Niitä ootellessa...
N
edit: 23.9.13
Tarina:
Mähän oon kymmenen vuotta suunnitellu linja-auton hommaamista ja nyt viimesen pari vuotta ihan tosissaan. Vaimoki on jo vuoden siitä puhunu. On tässä jo aika hyvin rakentunu kuva siitä, mitä vähintään haluan. Yhtään kulkuriautoa en oo livenä nähny, mut aihioita oon käyny kattomassa aika tavalla, yöt notkunu netissä eri mantereilla, saati sitte täällä!
Tämmönen konkluusöni siitä sitte muodostui: 12m, koska Venäjälle pitää päästä tarvittaessa myös Sallasta sekä tankkaamaan että muuten. Ja koska tommonen pätkä, ni joko kaks- tai "puoltoista" kerroksinen ku tarviin tilaa. Tavan autobussissa kun ohjaamo syö merkittävän osan etukeulan matkustamotilasta, ni 12m hyötypituuden saavuttaakseen pitäis auton olla 14m. Eiks ni?
Vaihtoehdot rajaantu siinä aika tavalla. Kaks kerroksisissa on kaks matalaa kerrosta, ja huonosti tavara- / teknistä tilaa. Vastaan tulleista puoltoistakerroksisissa on suurin osa perämoottorillisia teliautoja, jonkalaisilla ajaminen talvella sisältää omat ihanuutensa, sitäpaitsi ne tavaratilat ku tunkee talotekniikkaa täyteen, ni ei mahu enää miksauspöytä ja rummut. No etippä semmonen mahuri jostain. 701 Carrus mahurina ois ollu hulppee! Onks niitä? No ei oo! Ja siinäki teli vie monta pistettä kokonaistuloksesta.
Eli 12m, kaks akselinen mahuri, jossa etuikkunaan asti ulottuva matkustamon lattia ja hyvät systeemit. Alkaa olee jo segmentointi siinä. Akut ja renkaat pitäis olla semmoset että pärjää. Kuljettajan makuutila plussaa. Googlaappa näillä spekseillä linjuriautoja hä? Ja ei Vanhoolia ku ne on minusta rumia (no offence!). Ni, ja halpa pitää olla ku oon köyhä.
No ei semmosta ookkaa. Paitsi mulla.
auto24.ee:ssä pompsahti vastaan Berkhof mahurivolvo Tallinnassa. Oli vielä Suomen kilvissä ku "just olivat sinne laivanneet ja kohta alkavat niitä kilpiä ruuvvailee irti takaisinlähettämistä varten", ajattelin. Hinta iha ookoo, kuvissa näytti siedettävältä. Suomalaisen operaattorin nimi luki kylessä, joten aattelin että soitan hälle ja kysyn vähän auton historiaa yms.
Soitin ja selvis ettei se oo missään Tallinnassa koskaan käynytkään, vaan "tossa toi pihassa seisoo". Kaveri oli 50 ajovuoden jälkeen päättäny, et nyt riittää ja pistäny kaluston myyntiin. Sopinu Virolaisten kans kaupat koko kalustostaan, mut noi muutamat oli vielä noutamatta, ja hänen mielestään kaupat on tehty vasta sit ku raha on kourassa ja paperit tehtynä, joten ku ei Viron poijjaat olleet vielä tota Volvoo hakeneet, ni hän voi myydä se kelle haluaa. Just. Ookoo. Myin Suburbanin pois ja polkasin Turkuun. Otin mukaan yhen kaverin joka on työkseen rakentanu Lahtelaisia, Kabuseja, ja vaik mitä, ja nykyään tekee alihankintana niihin osia, korjauksia ja muutoksia. Tai jotain.
Könyttiin siellä sit pitkin poikin ja oltiin sitä mieltä et tehtävissä on, eikä oo ees vaikeeta. Pikkusen tuli mieleen ´Rosvolinna´:n hanke. Takapaksin lattiaa vähän ja semmosta... Berkhof, mut ei paha.
Puol neljä olin aamulla kotona ja sit kaheksaks 40min ajomatkan päähän töihi. Tosi pirteetä!
Tänään vähän siivoilin ja kattelin lisää. Nyt on penkit kaikki pihalla ja mittanauha savuten jo vähän sängynpaikkoja sovittelin. Vessaa ei oo, eikä ilmastointia. Ja mitä pitempään ajaa, sen enemmän on polttoainetta! Mahtava peli. Vähänhän siellä on vielä epäselvyyksiä nappuloissa ja mitänäitänyton, mut 11.6. lähtee lautta Saksaan, ja siiheks pitäis olla perus-asuminen jollain tolalla, ja leima paperissa. Näky heinäkuussa olevan takaraja leimalle, mut ku ollaan reissussa elokuun loppupuolelle saakka, ni häätyy se varmaan käyvvä näyttämässä jo kohta.
Linja-autona siis pidän ja tavoite on saada 18 istumapaikkaa ja kaikille vähintään tilapäisvuode aikasiks. Katotaan kuinka äijän käy, mut hifistelemään en rupee, eikä se oikein oo markan budjetilla mahdollistakaan.
Saa tulla käymään! Auto näkyy Ravilinnan paikkeilla valtatielle jos osaa kattoo, vihje: Ponnin takapiha.
Kuvia tulee joskus. Niitä ootellessa...
N
edit: 23.9.13
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Pakokaasujarrun käyttöpedaalin löysin kytkinpolkimen vieressä olevan seinämän takaa. Vähän toi laiskalta vaikuttaa, oisko läppä pikkusen kii…
Hidastin on mut ei sano mitään. Telma.
Hidastin on mut ei sano mitään. Telma.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Sama mies. Askaisten autosta saa kivasti "Paska auto":n.
N
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Ainii tommosia ed linkin kuvissa näkyviä, turvavyöllisiä penkkejä kaupan. Vaihto myös kylähulluautovarusteisiin.
N
Edit: 23.9.-13
N
Edit: 23.9.-13
- Liitteet
-
- HorrorLines4.jpg (111.65 KiB) Katsottu 43471 kertaa
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 993
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Horror Lines
Minkäslaisia noi penkit niiku tarkemmin ottaen on? Tuijotin tota kuvaa kännykän ruudulta, enkä nyt kyl oikein saa tolkkua.neppi kirjoitti:Ainii tommosia ed linkin kuvissa näkyviä, turvavyöllisiä penkkejä kaupan. Vaihto myös kylähulluautovarusteisiin.
N
Onks toi tasalattia? Onks noi penkit myös seinässä kiinni vai ihan vain jaloillaan lattialla? Mitäs muutamasta parista joutus maksaa?
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Horror Lines
Tuohan on hieno. Hinta-laatu suhdekin taisi olla kohdallaan.
Tulevaisuus on sähköinen
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines
Hieno auto. Tuohon ylälasin takaa on komeat näkymät. Kuskikin saa hämmentää rauhassa omassa kuopassaan 
Berkhofeja ajetaan melko matalalta. Aluksi tuntui hieman oudolta, mutta äkkiä siihen tottui.

Berkhofeja ajetaan melko matalalta. Aluksi tuntui hieman oudolta, mutta äkkiä siihen tottui.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Ei oo tasalattia, vaikka Berkhof onkin. Penkit on käytävän puolelta lattiakiskossa kiinni ja seinän puolelta seinäkiskossa.
Hinta oli iha ookoo. Ei taida ihan romuraudan kilohinnalla saada omiaan pois, mut ei paljon puutukaan. Ü
Tänään hämmästelin oik taka hattuhyllyn irti, seuraavaks saattaa purkautua kattokanava.
Investointeja tein myös. Ostin motokaupasta pari kanta-asiakas-halvennus (voim. 31.5.!) aurinkokennotuulettimia ja semmosen akkujen erotusreleen. Sit kävin Scan-Auton lavalta koukkaa kaks akkuu, ja perjantaina saan toiset. Tarvike Ahola kaiveli mulle takavalolampun edellisen, haalistuneen tilalle. Akut hapotin ja laitoin lataukseen. Lamppua en hapottanu, mut poltin sulakkeen enkä löytäny sitä sulaketaulua, mikä käskee niitä valoja.
Yläkulmista purin rikkinäisiä nurkkavaloja pois ja hämmästelin lasikuitukattoa.
Pakokaasujarrulle tarjosin tennarii ja sain sen liikkumaan täysin auki. Tukkosuus todennäkösesti kaikkos.
Missä kandee Kouvolan tai etelä-Suomen alueella käydä vaihdattaa liemet? Kaikki öljyt, filtterit ja kuivain? Ohimennen kysäsin Scanialta aiheesta ja hinnan kuultuani söin talon kaikki lääkkeet ja tyynnyttelin itseäni tovin. Pitääks katsastukseen olla joku jarrusovituslappu, vai riittääks et ite naksuttelee ja sit ne vaa kattoo dynolla?
Eihän ne penkit nyt voi kalliita olla ku johan ne on kakskyt vuotta vanhoja. Niissä ei muuten oo selkänojan säätöä. Joku on ne joskus jäykistäny. Homma on kuitenki tehty niin et sen voi sekunneissa purkaa ja vaihtaa ne pumput tilalle. Jos semmosia kellä o.
Eikhän tää tästä.
N
Edit: 23.9.-13
Hinta oli iha ookoo. Ei taida ihan romuraudan kilohinnalla saada omiaan pois, mut ei paljon puutukaan. Ü
Tänään hämmästelin oik taka hattuhyllyn irti, seuraavaks saattaa purkautua kattokanava.
Investointeja tein myös. Ostin motokaupasta pari kanta-asiakas-halvennus (voim. 31.5.!) aurinkokennotuulettimia ja semmosen akkujen erotusreleen. Sit kävin Scan-Auton lavalta koukkaa kaks akkuu, ja perjantaina saan toiset. Tarvike Ahola kaiveli mulle takavalolampun edellisen, haalistuneen tilalle. Akut hapotin ja laitoin lataukseen. Lamppua en hapottanu, mut poltin sulakkeen enkä löytäny sitä sulaketaulua, mikä käskee niitä valoja.
Yläkulmista purin rikkinäisiä nurkkavaloja pois ja hämmästelin lasikuitukattoa.
Pakokaasujarrulle tarjosin tennarii ja sain sen liikkumaan täysin auki. Tukkosuus todennäkösesti kaikkos.
Missä kandee Kouvolan tai etelä-Suomen alueella käydä vaihdattaa liemet? Kaikki öljyt, filtterit ja kuivain? Ohimennen kysäsin Scanialta aiheesta ja hinnan kuultuani söin talon kaikki lääkkeet ja tyynnyttelin itseäni tovin. Pitääks katsastukseen olla joku jarrusovituslappu, vai riittääks et ite naksuttelee ja sit ne vaa kattoo dynolla?
Eihän ne penkit nyt voi kalliita olla ku johan ne on kakskyt vuotta vanhoja. Niissä ei muuten oo selkänojan säätöä. Joku on ne joskus jäykistäny. Homma on kuitenki tehty niin et sen voi sekunneissa purkaa ja vaihtaa ne pumput tilalle. Jos semmosia kellä o.
Eikhän tää tästä.
N
Edit: 23.9.-13
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kippari
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
- Truck: scania 113 1993vm.
- Location: tuusula
- Member id: 777
- Paikkakunta: sulantie
Re: Horror Lines
hei neppi ! oliko kallis toi takalamput ? kun omat näyttä aika kauheat...
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Tarvike Ahola Kouvolassa pyysi 36€ kappale. Se on joku asuntovaunuissa käytetty malli tossa. Oliks se mikä vuosi se sun? Tossa on semmonen vähän uudempi lamppu, missä vilkku taipuu sinne nurkan ympäri. Kaksi päällekkäin puolellaan. Otan kuvat kun pääsen kotiin, laitan samalla Hella:n osanumeron.
Tänään hain ledivalot yläkulmiin. Kävin ohiajaessa kysyy Volvolta huoltohintaa. Halpaa oli. Öljyt ja suodattimet vain 1339€ töineen. Sinne! Ü
N
Tänään hain ledivalot yläkulmiin. Kävin ohiajaessa kysyy Volvolta huoltohintaa. Halpaa oli. Öljyt ja suodattimet vain 1339€ töineen. Sinne! Ü
N
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Horror Lines
Kyllä ne jarrusovituksen tekee konttorilla. Vedä räikät kii ja muutama napsu auki sen verran ettei makaa päällä. Onko nopeudenrajoitin, siitä pitää olla todistus. Tosin jotku mallin pystyvät paikasta riippuen tarkastamaan konttorilla. Ainaki Kemissä.neppi kirjoitti:Missä kandee Kouvolan tai etelä-Suomen alueella käydä vaihdattaa liemet? Kaikki öljyt, filtterit ja kuivain? Ohimennen kysäsin Scanialta aiheesta ja hinnan kuultuani söin talon kaikki lääkkeet ja tyynnyttelin itseäni tovin. Pitääks katsastukseen olla joku jarrusovituslappu, vai riittääks et ite naksuttelee ja sit ne vaa kattoo dynolla?
N
Kemissä oli Wetterillä alta 400EUR polttoaine ja öljyputsarit ja Longlife-öljyt koneeseen, 48 litraa muistaakseni meni. Ei tuommosia määriä viitti pihalla alkaa vaihtamaan


Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
En tiedä hänen ryyneistään, en oo vielä sinne asti päässy… Ü
N
N
-
- Kippari
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
- Truck: scania 113 1993vm.
- Location: tuusula
- Member id: 777
- Paikkakunta: sulantie
Re: Horror Lines
neppi kirjoitti:Tarvike Ahola Kouvolassa pyysi 36€ kappale. Se on joku asuntovaunuissa käytetty malli tossa. Oliks se mikä vuosi se sun? Tossa on semmonen vähän uudempi lamppu, missä vilkku taipuu sinne nurkan ympäri. Kaksi päällekkäin puolellaan. Otan kuvat kun pääsen kotiin, laitan samalla Hella:n osanumeron.
Tänään hain ledivalot yläkulmiin. Kävin ohiajaessa kysyy Volvolta huoltohintaa. Halpaa oli. Öljyt ja suodattimet vain 1339€ töineen. Sinne! Ü
N
ysi kolmonen malli mun berkhof . kuvalta näyttä samannäkoiset takavalot kun sinun vasen puolella ja kans pyöriva sivun. googlesta joskus näin ihan oikeasti tuning takavalot, valkoisella pyörivalla lampulla- aika kaunis !
p.s. mulla ei oo vielä huoltokokemuksia , mutta onko öljynvaihdon hinta 1339€ --- halpa ? oho!



-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 39
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 18:51
- Truck: M-B LP1113-B OM352
- Location: Kouvostoliitto
Re: Horror Lines
Kyl mie olen ainakin niin pöpi et vaihdan öljyt, suodattimet jne jne ihan itte tossa tontilla ja jäteliemet sit Ahlmannintie jäteasemalle (öljyn vienti ei maksa mitään) tolla 339 € saa kepeesti öljyt ja filtterit, ylimääräsellä tonnilla voipi vaikka ostaa itelleen jotai kivaa...
Toi mun matkamörkö on huikeesti vanhempi mut esim. siihen öljynvaihtotyö eli 15w30 öljyt (20 l) makso about 60 € ja öljynsuodatin MB original 16 € eli yhteensä 76 erkkiä...
Toi mun matkamörkö on huikeesti vanhempi mut esim. siihen öljynvaihtotyö eli 15w30 öljyt (20 l) makso about 60 € ja öljynsuodatin MB original 16 € eli yhteensä 76 erkkiä...
Ei se siitä...
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Juu, sarkasmia se oliki.
Saaks niitä filsuja jostain pilkkahinnalla? Aholan hinnat oli kyl aika kohillaan ku kyselin.
Saaks niitä filsuja jostain pilkkahinnalla? Aholan hinnat oli kyl aika kohillaan ku kyselin.
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 39
- Liittynyt: 26 Maalis 2013 18:51
- Truck: M-B LP1113-B OM352
- Location: Kouvostoliitto
Re: Horror Lines
Ahola lienee seudun järkevin varaosaputka. Ne kyl tietää ja osaa ettii halvimmat kalikat..
Kävin vaa tohon mersuun hakee Veholta, koneen nron mukaan ku en ollu ihan varma...
Kävin vaa tohon mersuun hakee Veholta, koneen nron mukaan ku en ollu ihan varma...
Ei se siitä...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
- Location: Janakkala
Re: Horror Lines
Voisiko olla tuollainen Talmulainen? Hellaahan sekin nykyään on... Tuolla on mittakuva, josta sen kyllä näppärästi tarkistaa.neppi kirjoitti:Tossa on semmonen vähän uudempi lamppu, missä vilkku taipuu sinne nurkan ympäri. Kaksi päällekkäin puolellaan. Otan kuvat kun pääsen kotiin, laitan samalla Hella:n osanumeron.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines
Jep, juurikin tuo. Paitsi että niitä on kaikilla eri sumuvalo peruutusvalo parkki vilkku variaatioilla. Tänään pistin vähän valoja uusiks just ton järjestyshomman takia.
Edit: 23.9.-13
JA MISSÄ ON JARRUVALOJEN SULAKE??? Ü
Onks B10M sähkökaavioo jollain? Jo jossain aiemmassa postauksessa? Mikä 'haku' ??? Ü
Miks Webaston kello on pimee?
N
Edit: 23.9.-13
JA MISSÄ ON JARRUVALOJEN SULAKE??? Ü
Onks B10M sähkökaavioo jollain? Jo jossain aiemmassa postauksessa? Mikä 'haku' ??? Ü
Miks Webaston kello on pimee?
N
Viimeksi muokannut neppi, 23 Syys 2013 22:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.