Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Missähän mun hattu on, näkyy olevan aika korkeella kans :wink: tostahan jo pitäs jakaa jonkinmoinen pokaali tai muu palkinto :)
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hyvää iltaa...:D
Nyt tulee "pieni" tunteen purkaus... En tiedä... Onko "arvon kolleegoilla" ollu samanlaisia tuntemuksia omien "rakkauksien" kanssa (tarkoitan kulkuria) että vois ottaa rälläkän, plasman, kaasupillit, lekan, vasaran, ja jotain räjähde ainetta... ja pistää koko höskä pikku palasiksi ja "ampua" kuuta kiertävälle radalle...:D
mä voin tunnustaa että tänään on yksi niistä päivistä jolloin kyseinen toimenpide on tullut vahvasti mieleen... Tänään on mennyt kaikki muu päin V...tä paitsi munat... Oon prkl yrittänyt kokonaisen päivän saada muotoiltua noita auton takakulmia ja en saa millään niistä hyviä...(onneksi sentään oon tehnyt harjoitus kappaleet tavallisesta pellistä) ja jos se ei tänään ole totellut minua ni enpä usko että tuo "pidemmälle jalostettu" aines olisi ollut yhtään nöyrempää...:D
No enköhän mä siihen jonku ratkasun löydä...:D
Mutta asiaan...(siis kuviin)
epoksi pohjat maalattuna
epoksi pohjat maalattuna
WP_20131110_002 1.jpg (130.66 KiB) Katsottu 37429 kertaa
sisä "fiiliksiä"
sisä "fiiliksiä"
Ja kuskin puoli
Ja kuskin puoli
Siinä on tilanne vähän jälkeen yksi pe-la välisenä yönä...:D olin aikasta väsyny mutta "ah niin onnellinen" ensimmäinen merkittävä "väli etappi" saavutettu...(ja sain tehtyä itselleni mukavan isäinpäivä "lahjan":D)
vaikka ns työpäivä oli n.07:00-01:00 ei paljo haitannu...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mikko »

En aivan käsittänyt. Mitä siis yrität taivutella takanurkkiin?
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

jep jep... Jatketaanpas pikakelausta...
Mutta ensiksi vastaus mikolle... Suuruuden hulluuksissani yritän tehdä uudestaan noi auton peräpään nurkat...siis ulkoapäin...:D ja yläosan taka kulma on sen verran kinkkinen kun se kaartaa "joka" suuntaan eli kylki ja takaseinä kaartavat molemmat sisääpäin...:D ja pelti ei eilen totellut minua joten meinasin vähän turhautua...:D no oon ehkä ratkaissut ongelman...tuli tossa matkalla tähä firman "reissukämpille" mieleen että yritän tehdä sen kahdesta palasta...:) no niistäkin saatte kuvia katseltavaksi ku "oon kelannu tän rojektin sinne saakka"...:D
Mutta asiaan...:)
isäinpäivä sunnuntaina en tehny tietenkään mitään... mutta maanantai olikin sitten sangen "maalinhöyryinen" päivä...
I feel so blue
I feel so blue
ja sama sisältä
ja sama sisältä
Reilu 7h meni ton putkihässäkän maalaamiseen... ja tuon "pohjan" maalaaminen oli suoraan sanottuna aikasta V...mäistä, maata selällään tuolla auton alla ja suihkia maalia... Yritin olla myös tämän uretaani maalin kanssa "erityisen" huolellinen tuolla auton alla...siellähän se kai kaikista suurimmalla rasituksella onkin...:) maaleja meni jotan reilun 16-17litraa epoksia ja vähän vähemmän tota uretaani maalia...ni ja hiekkaa meni puhallukseen n. 800kg...:D maalauksen tein ihan "tavallisella" ala-säiliö paineilma ruiskulla...siinä oli onneksi "viuhkan" leveyden säätö joten maalia ei ihan hirvittävästi mennyt hukkaan...vaikka tota putkee on tossa kuitenkin ihan "muutama" metri...:D
Tossa sisäkuvassa näyttää siltä ettei tuolla alapuolella olis maalia...se maali on eriväristä mistä tämä kyseinen näköhäirä tulee...(oli aikasta selkeesti edullisempaa ottaa ns. väärinsekoitetut sävyt koska tosta kehikostahan ei paljon jää esille...)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mikko »

Lasikuidusta nurkat. Silleen niitä tehdään, eikä kukaan tuu moittimaan.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
janne
Kokenut kuljettaja
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Tammi 2011 18:12
Truck: Scania L113 Vähämaa
Location: rovaniemi

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja janne »

Paljonko tuolla on ajettu, ajattelin vaan ku jokseenki keripukki iskeny.
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

janne kirjoitti:Paljonko tuolla on ajettu, ajattelin vaan ku jokseenki keripukki iskeny.
Eipä taida olla niinkään ajokilometreistä kiinni tuo hapertuminen. Taitaa olla ikääkin jo 25 vuotta, suolaiset tiet ja alustan pesun puute tekevät "ihmeitä" valitettavan tehokkaasti.
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja pelti »

siksikö kannattaa ostaa tuontibussi, ettei koko elämäänsä ole suolassa rämpinyt ;) ?

t. nimim. loukussa.
peltiliiteri.com
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Ja jatkuu ja jatkuu...:D
Mikolle: kysymys ei ookkaan siitä että joku arvostelis...vaan siitä et mä oon sem vert tollo että haluan tehdä ne rosterista...:D ei vaines...kyllä se kuitu on ihan varteenotettava vaihtoehto...(tosin oli pakko tänäänki ajella hallille kokeilemaan et toimiiko se mun ajatus ja mää saan ehkä sen toimimaan...:D )
no anyway, Janne kyseli mitä tolla on ajettu... mittari lukema on 384tkm...ja rapiat päälle mutta en kyl yhtään osaa sanoo "monesko" kierros siellä on menossa...:D mutta niinku Pilotti sano...kyllä se 25v "huonoo huoltoo ja kovaa ajookin" vaikuttaa kovasti näiden pitkäikäisyyteen, en tiedä miten siel karttulassa missä toi on toiminut kirjurina, ajetaanko siellä paljonkin hiekkateitä...meinasin vaan et joskushan niitä "suolataan" kesällä ettei ne pölise...ja mitäs tapahtuu ku suola ja hiekka jne.. muhii kosteuden kanssa parikymmentä vuotta....? ja pikku kunnat ku elää muutenkin "säästöliekillä" ei niillä oo varaa/kiinnostusta tehdä muuta kuin "pakolliset" huollot. Eivätkä firmat mitkä korjaa/huoltaa noita varmasti tee ylimääräistä työtä ilmaiseksi...(puhdasta liiketoimintaa) ja sitte ku niillä (autoilla) on ns. palvelu vuodet täynnä ne myydään pois ja tulee joku tarpeeksi hullu tollo joka ostaa semmosen ja tekee siitä kulkurin... en missään nimessä väitä että nää kirjurit ois sen huonompia tai parempia kulkuri pohjia ku "oikeet bussit" mulle vaan sattu ny taas "paska säkä" ja sain käsiini tämmösen ruosteen raiskaaman yksilön...ja ku mää oon nii "herkkä" enhä mää voinu sitä paaliinkaan laittaa ku karu totuus selvis...:D
Jotensaki en jaksa uskoo et oisin ainoo joka ei olisi antanu tolle "toista mahdollisuutta" :D
No ettei tää menis ihan shaissen jauhamiseks ni pannaans pari kuvaa...:D
Vähä ilmasäkkiä, iskaria ja uusia letkuja
Vähä ilmasäkkiä, iskaria ja uusia letkuja
Tosta "ilma rempasta" mulla ei ookkaan kunnon kuvia...mut niinku mä joskus tuolla aikaisemmin selostin ni vaihdoin "kaikki" letkut, (sen verran "fuskasin" et en vieny ihan polkimille saakka putkia, ne oli vielä ihan elossa) Yksi putki kerrallaan irti ja samoja vetoja pitkin uus paikoilleen...:D osa vanhoista putkista kesti "vetonaruna" uudelle putkelle...mitta iso osa putkista mureni käsiin kun niihin vähän koski...:) ja voi sitä pika jatkojen määrää millä tota oli "nopeesti fiksailtu" no sainpahan muutamat pika jatkot huolto pakkiin varuiks...(putsattuna ja fiksattuna):D Sitte sinne tuli yks uus säiliö....(en viittiny ruveta hitsailee sitä vuotavaa...:D) Sen verran "hyvin" toi remppa onnistu et paria pohja venttiiliä lukuun ottamatta ei vuoda mistään...(liitokset testattu fairy vedellä se kyllä paljastaa vuodot heti...:D) ni ja kuten kuvasta ehkä saa selvän...uusasin takapään ilmasäkit...:D (olihan operaatio amatöörille...:D)
Vähän on turvotusta havaittavissa
Vähän on turvotusta havaittavissa
Pari noista oli ihan selkeesti rikki... ja kaks oli kohta menossa rikki...:D noitten pussien ylälautasistakaan ei ollu ku "huono muisto" jäljellä eli ne tuli kans...ja "heilahduksen vaimentimet" män myös uusiin puihin.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mikko »

Autotallisäilytys ei ole aivan niin hyvä juttu miltä äkkipäätään kuulostaa. Suola tekee mitä mielii talvella, mut kosteita kelejä onkin sit muina vuodenaikoina. Märkä auto mukavan lämpimään talliin ni vot.

Yhdessä edellisessä työpaikassa oli myöhäisinä kesäiltoina varsin trooppisen tuntuinen ilmasto hallissa kun pesukoneessa pestyt autot jätettiin yöpymään sisätiloihin, mistä oli ilmastointi kytketty pois päältä asentajien lähdettyä kotiin.

En ole rautapalkki, mutta voin kuvitella kuinka lämmin ja kostea tekee gutaa.

Lohdullista tai ei, mut kaikki rauta ruostuu ennemmin tai myöhemmin.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mikko »

Kirjoitinpa pitkään, ehdit väliin. En siis toki tiedä miten tämä kyseinen auto on yönsä viettänyt, mut kunhan arvelen.

Ja voishan tuo hyvin olla ekallakin kierroksella vielä. Uskon helposti ettei mittariin kirjastoautokäytössä kerry paljoa yli kymmentä tuhatta vuodessa. Ja jos näin on, ni luulisin tekniikan olevan vielä hyvinkin hyvässä kunnossa, tuskin nyt sentään vuosittaista öljynvaihtoa olis laistettu.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Varmaan todellinen lukema, ei kait millään kirjastoautolla ole ajettu miljoonaa.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jep jep...koetetaas taas jatkaa..
Noista kilsoista sen verran... Juu ei oo mitään todellista hajua mitä tällä on ajettu, korin kunnosta päätellen vois kuvitella et mittari on "kolmannella kierroksella". mutta niinku on jo moni muukin todennu...ei ne kilometrit ruostuta autoo vaan huonot olosuhteet...ja huono/olematon huolto...:D en tiedä miten muilla kirjurin omistajilla...minkälainen "tuuri" heillä on käyny, onko ollu paljonkin mätävammaa vai oonko yksin "tunteeni kanssa...":D
No mut niinku kuvista näkyi...ruoste vauriot on hyvinkin pitkälle selätetty...:)
Toi ilma ja iskari ja muunkin tekniikan tutkailu ja remontointi otti aikansa ja jatkuu vielä jossain kohtaa rojektia...meinaan vaan ku öljynpaineet hävisi mittarilta ton hässäkän yhteydessä...(tai siis mittari hyppää tappiin ja pysyy siellä het ku virrat pistää päälle...) sitten toinen ilmanpaine mittari näyttää nollaa ja mittaristossa vilkkuu punainen valo...on ollu semmonen siit saakka kun ostin tän ja on kuulema katsastettukkin noin...tiedä häntä...:D
Mutta noista sähkö asioista tulen kysymään vielä monen monta ohjetta ja mielipidettä arvon raadilta...(kärjistettynä...ymmärrän sähköistäkin ihan yhtä paljon kun "sika kuu raketista":D )
Noo pannaans par valokuvaa rojektin seuraavista vaiheista...
Vähän helmojen tavaratilaa.
Vähän helmojen tavaratilaa.
Saman puolen etupäätä.
Saman puolen etupäätä.
Noista kuvista kaiketi selviää suht hyvin miten tuo kuskin puolen "ruuma" ;) on yhtenäistä...toistaiseksi, tuo etu osa minne noi akut tulee pitää kai "eristää" muusta tilasta ja järjestää sinne tuuletus... mutta muuten toi tulee olemaan suht yhtenäistä tilaa...
Syy miksi mä tein ton kaiken "pelkästään" vanerista on se että, noi on kuitenkin suht pitkä ikäisiä (filmivaneri+tuo keltainen maatalous filmivaneri) niitä on helppo työstää, eikä ollu mitään jäätävän kallista ku ostin kerralla vähän enemmän ja sitte onhan noi suht helppo vaihtaa ku niitten "tunnit tulee täyteen"...:)
"ylimääräinen" kotelo
"ylimääräinen" kotelo
Tämä viiminen "kotelo" on ihan omaa suunnitelmaa myös ja voi kyllä olla että joudun vielä "modaamaan" sitä... äänen vaimennin on noin 15cm tuosta taka seinästä ja pien pelko on että toi lämpenee liikaa...siihen lämpö ongelmaan saattaisi auttaa jos tekisin äänenvaimentimen ja ton kotelon väliin jonkinlaisen "lämpökilven" samalla ajatuksella kuin joissain henkilö-autoissa on ahtaissa paikoissa+katalysaattoreiden suojana....
Harmi ku tää ei anna laittaa ku kolme kuvaa kerrallaan...(tai en mää ainakaan saa laitettua...) :D no enivei enihau..."Mitäs sitten sattuikaan...Siitä kerromme ensikerralla"....:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Hienoa työtä!
On kyllä mahottoman järeät kynnyslootat, millin pellistä taitetulla kulma"raudalla" ois välttäny. Eihän nuo turisti-kaaniatkaan ole noin tukevia mistään kohtaa! Tuossa yhessä kuvassa maalin alla röpöä, oliko vaakapalkki (lattiataso) noin ruostunu ja otit irtonaiset pois + maali päälle?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kiitos kiitos... mut ei tää ny nii ihmeellinen oo...kuvat vääristää.
Nii ja juu...tossa tämän päivän ekassa kuvassa oleva "röpö" on juurikin ruostumisen aiheuttamaa, mutta en usko että se enää aiheuttaa samassa määrin ongelmia...muutaman vaakapalkin pätkän jouduin uusimaan. osa oli ruostunut puhki ja pariin pätkään oli päässyt vesi sen verran paljon jossain kohtaa sisään että oli jäätyessään saanu metallin muuttamaan muotoaan...:D (oli aika yllätys ku tökkäs rälläkän putkeen ja kun seinämästä pääs läpi ni siihen synty suihkulähde...):D Mitä ilmeisimmin niittien reiät olivat päästäneet veden sisään... No nyt niitten kaikkien pitäisi olla tyhjiä...(ainakin jonkin aikaa) ja noissa uusissa putkissa on vesireiät et ne pääsis kuivumaan, alaosan uudet "helmaputket" olis tarkoitus jossain kohtaa viel suihkia kotelo suoja aineella sisältä päin...en tiä onko järkee...:D ja tosta helman "materiaalista" onhan ne ehkä vähän turhan "jämyt" mutta eipähän ihan heti pitäis ruostua ja pikku osumasta mennä mutkille....:D
No ny ku kerran oon täällä ni pistänpä taas pari kuvaa teille ihmeteltäväksi...
Lämmin vesivaraajan koteloo...(evo 1)
Lämmin vesivaraajan koteloo...(evo 1)
WP_20131212_002.jpg
ja sama takaa ulkopuolelta
ja sama takaa ulkopuolelta
Sinne pitäis sen lv-varaajan mahtua...:D (en tiä en oo kokeillu ku ei vielä kyseistä härpäkettä oo hommattuna...) :)
Tossa on tosiaan sellainen "muutos vara" et ottaa levyt tosta pois ja puukkosahan tai rälläkän käteen ja sipaisee ton ala puolisen kulmaraudan poikki molemmista päistä ja hups...meillä on "iso korkea tila tuhlattavana"...:) ei vaa järki sanonu mulle mitenkä ton olis voinu muuten tehdä...:) tohon "koteloon" pitäis viel mahtua eristettäkin jonkin verran... ja oon tehny "pinta pellit" ny ton ison reiän mukaan...(pellityksestä ja muusta pintaamisesta rupee tuleen kuvia ihan kohta...) :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mikko »

Jännittää jo valmiiks noi pellityshommat.

Täytyy vielä sanoa, et tää sun tapa pitää tätä päiväkirjaa tälleen jälkijunassa on oikein hyvä. Tasaisin väliajoin ku tulee niin sanotusti uutta, ni pysyy homma mielenkiintoisena. Ja ajoitus on mitä parhain, tällä tavalla kevään korvilla ku lukee ja kattelee kuvia, tulee itsellekin aika hyvä motivaatio mennä tekemään omaa autoa.

Nyt kun sais muuttohommat valmiiks pian, ja saakin tietysti, ni sit olis taas aikaa ja ennen kaikkea lyhyempi matka kotoa projektin luo. Vois alkaa meilläpäinkin tapahtua.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Öljynpaineanturin johto ottaa jostain maihin, oisko hiekkapuhallus rikonut johdon eristeen.
Jos toinen ilmapiiri on tyhjä ei auton pitäisi liikkua, spär nuppi ylhäällä tai jos automaattinen niin ei pitäisi vapauttaa jarruja ennen kuin on tarpeeks painetta, soiko summeri kanssa.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Laita jotain painavampia varusteita etummaisiin sivukoteloihin tulee suuntavakautta "rattiin ", ei o pakko jos ei taho. :cry:
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hip hei...:D Ja Hyvää pääsiäistä kaikille...:D
On taasen "pakko" jatkaa tätä kelaamista.:D
Mutta ekaks... Mikko... On hyvä jos tästä mun rojektista on jotain motivaatio apua, oon itekkin monta kertaa joutunu kaivelemaan jostaki sitä "motiveissöniä"
ku väistämättä välillä tulee semmosia "puutos tiloja" (ja en oo löytänt semmosta kauppaa missä sitä myydään...) :D
Ja Iski... Toi ilmapiirin "vilkkuvalo" on tosiaan ollu tässä alusta saakka...en tiä voisko olla joku anturivamma, ei huuda summeri eikä muutenkaan vaikuta "kääntyviin etupyöriin" eli kaik toimii mun mielestä niinku pitää...(jarrut ja alustan nostot ja ovien vanhoissa säiliössäkin pysyy paine...) yritin tutkailla tota ö-paine anturia tuolta kone huoneesta...mut ehän mää sitä löytäny...:D (tosin ihan tosissani en sitä viel ettinykkään...) mutta se on kuitenkin jossain kohtaa otettava vakavamman tutkailun alle... Sen verran oon "pyöriny" tuolla auton alla et silmämääräisesti katsottuna siellä ei olis eriste vaurioita johdoissa...mutta eipä se kaiketi kovinkaan suurta "kuorivauriota" vaadi ku se ottaa maihin... Mutta niinku tuolla aikaisemmin sanoin...tulen viel monta kertaa kysymään apua ja neuvoa ku ei enää oma "järki ja äly" riitä...:D
Pannaas taasen pari kuvatusta näytille....:D
apparin puoli...
apparin puoli...
WP_20131203_005.jpg (137.86 KiB) Katsottu 36535 kertaa
Ei ollukkaan jostain syystä oikein kuvia tosta apparin puolen helma hässäkästä... mutta tuosta ehkä hyvällä mielikuvituksella voi "päätellä" eli ekana on toi porras monttu...siihen olisi suunnitteilla sellaiset "saranoidut" portaat eli ne vois tarvittaessa "nostaa ylös" ja sieltä alta paljastuiskin pieni "tavara/työkalu" tila...
tossa porras montun jälkeen olis kaasupullojen paikka...(siihen piti mahtuu neljä...mut ei mahu ku kolme...) :D ton kans kävi pikku "mitta/muisti" häirä...:D
sitte on toi ilmalämpö pumpun ulkohässäkkä... ja viimiseen "kuoppaan" olis tarkoitus tehdä nestesäiliö likaisia vesiä varten...:D
WP_20131130_002.jpg
Hämärä sisä kuva hämärältä mieheltä
Hämärä sisä kuva hämärältä mieheltä
WP_20131201_001.jpg (115.85 KiB) Katsottu 36535 kertaa
Noiden helma hässäköiden jälkeen olikin vuorossa sitten lattian levytys...levyn paksuus on 21mm ja luulen/oon tietävinäni et sen pitäis kestää "notkumatta" tuolla lattialla... Voin kertoo että sinä iltana/yönä ku nakersin tota lattiaa itekseni nippuun koin "suunnatonta riemua" ton lattian purkamisen yhteydessä tuli vahvasti mieleen et mihinköhän "paskaan" mää oon käteni taas lykänny...:D mutta tuona kyseisenä iltana ku kasasin sitä takas oli erityisen hyvä mieli..."ehkä tästä jotakin joku kaunis päivä tulee"... :D
Tossa Timppa kommentoi tosta "painojakaumasta" Oon miettiny kyseistä asiaa ja en tiedä miten toi tulee käyttäytymään tiellä ns. täydessä iskussa...tälle apparin puolelle en saa mitenkään mahtumaan mitään painavampaa...(työkaluja ei mahdu hirveesti tohon portaan alle...) kuskin puolelle tulee ne akut "ekaan koteloon" 4kpl 190ah akkuja painaa jo jonkin verran mutta ei nekään ihan mahottomia paina... tarvii varmaan ajaa aina "tankki täynnä" ku sen sijainti on tossa etuakselin "päällä" (toivon mukaan se on ehjä...) :D kokemusta kun ei hirveesti ole tälläisella "laitoksella" ajamisesta...
Epäilen vahvasti että "ajo-ominaisuudet" ei oo hirveesti ainakaan huonontuneet ku tässä ei olllu kuin 2kpl "ehjää" iskaria sillon ku ostin tän...nyt ne on kaikki uusattu...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Onkos siellä keulan alla varapyörän paikka, jos sinne saisi vesisäiliön?
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Tossa ei oo ollenkana vararengasta....mutta suunnitelmissa olis jossain kohtaa tehdä semmonen teline tohon taakse jonka sais "käännettyä" pois tieltä että saa "konepellin" auki... mutta se ei ole viel tän hetken asia...:D ja tonne keulalle kyllä mahtuisi se vesi säiliö mutta sen eristäminen oliskin jo huomattavan paljon haastavampaa.... Ja mulla on semmonen perversio siitä tilasta että jossakin kohtaa koulutusta vois ympätä sinne "kiinteän" agregaatin, vaikka täällä on haasteltukkin ettei sellaista välttämättä tarvitse... en tiiä...oon vissiin jotensakkin sen vert kieroutunu et haluasin olla ns."omavarainen" sähkön suhteen sillon ku sitä verkkovirtaa ei ole tarjolla...:D mut ans kattoo ny...mihin rahkeet ja rahat riittää...:D
Mut ny ku oon taas täällä ni...
huono kuva likavesisäiliön paikasta...
huono kuva likavesisäiliön paikasta...
Vähän huono kuva tosta "poterosta" minnekkä olis tarkoitus ympätä toi harmaa vesisäiliö...tonnekkin mulla olis jotenkin tarkoitus "tiputtaa" lämmitys putket...ja jos jostain löydän ni laitan mahd ohuen vesipatterin pötköttelee säiliön alle...:D (hullua/tyhmää mene ja tiedä...:D ) aattelin vaan ettei tulis missään olosuhteissa sellaita tilannetta ettei tota säiliöö sais tyhjättyä...
puhdas vesi olis siinä kerrossänky hässäkän alla... Näissä mun utopioissa on vaan sellanen negatiivinen puoli...mitään ku ei valmiina saa kaiken joutuu tekemään ni "hidastaa" vaan aika lailla...:D mutta onpahan jokainen neliösentti yritetty ottaa hyötykäyttöön...:D Mutta niinku oon joskus aikaisemmin jo todennu... "WC paperi on kolminkertainen....mut mää oon yksinkertainen"
viel yks sisä kuva....
viel yks sisä kuva....
Tanssilattia siivottuna...:D
Sehän on vähän niinku "puhdas paperi" ei "tarvi" ku käydä piirtämään....:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Siinä on vähän "eritaso" listaa paikollaan
Siinä on vähän "eritaso" listaa paikollaan
Ny on "liikaa aikaa" ku liimaukset kuivaa...:D sorry että mää roikun täällä koko ajan...:D
WP_20131204_001.jpg
Siinäpä alottelen eristämistä...jouduin tietenkin laittaan eristeet tiettyihin paikkoihin ennen "pintaamista" jokapaikkaan ei voi sisältäkäsin laittaa ku en ny kuitenkaan ihan koko autoo purkanu...:D
WP_20131207_001 (1).jpg
Heh...ennen ku joku ehtii mahdollisesti kysyä et "mitkä pirun eritasolistat..." ni voin kertoo älkää hätäilkö...kaikki selviää aikanaan....:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jassoo... on taasen turhaa/ylimäärästä aikaa tässä firman reissukämpillä maatessa ni aattelinpa pistää parit "visuaaliset" esittelyt...:D
Välillä joutu "ulkoiluttamaan" autoo ettei se ihan "mökkihöperoidy" jätin vaan nelijalkaisen ystäväni vahtii ettei se karkaa...
Välillä joutu "ulkoiluttamaan" autoo ettei se ihan "mökkihöperoidy" jätin vaan nelijalkaisen ystäväni vahtii ettei se karkaa...
Siinäpä on "reissureki" hetken aikaa pihalla että saa tallin siivottua ennen seuraavia liikkeitä..:D
WP_20131203_004.jpg
Otetaan plastiikki/komposiitti/muovi...what ever levy...(5mm kovapintainen pvc...)
ja ruvetaan "työstään" sitä...:D
WP_20131210_001.jpg
ja poks...eka levy "höördillään"...:D ei vielä liimattuna, mutta testauksessa....:D
...Jatkuu...:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

...jatkuu...
WP_20131210_002.jpg
Edellisen toiminnon toistamista... ja kas...meillähän on jo monta neliötä kylkee paikallaan...
WP_20131211_002.jpg
WP_20131210_005.jpg
ja viimeisenä näkymä sisältä...:D ja kuten joku saattoi huomata... Oon sen verran rohkea että "voin nukkua töiden ääressä" (en jaksa ajella autolla edes takas...n.115km suuntaansa ni nukun hallilla ku oon touhuumassa siellä...eli melkein aina :D...on jo aikasta monta "kulkuri yötä" takana...) :D
...jatkuu...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

UIUI!
Vastaa Viestiin