Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei vaa oikeesti, kyl oot aika velho!
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Taas täällä... :D
Kiitos "Neppi" vaikka ei tää ny mitään suurta "taikuutta" oo... ja itsekukin joutuu omalla saralla "tekemään taikojaan"...(tekniikka murheet, sisustus murheet yms.) ja mää oon vasta tässä "vaihtokuori" murheessa... :D Eli taidetaan me kaikki olla omalla tavallamme "velhoja"... :D
Mutta joo... Otin äsken hieman "takapakkia" ja tuli taas mukamas yks vastoinkäyminen lisää ja nyt olen kahen vaiheilla että "oikasenko" vaiko "piirrän päähäni kuvan uudelleen... :D no mä pistän pari kuvaa siitä "mikä mieltä askarruttaa" ni halukkaat saa kommentoida "mitä sille tekis... :D
Eka huono...(niinku niitä hyviä ois ollukkaan... )
revenny on
revenny on
WP_20141010_008.jpg (222.66 KiB) Katsottu 17768 kertaa
tosta toivon mukaan näkyy vähäsen miten toi "puskuripalkki" on revenny joskus melkein irti...
Ja tuossa lisää...
on se...revenny...
on se...revenny...
WP_20141010_009.jpg (217.62 KiB) Katsottu 17768 kertaa
Nyt mun onkelmana on että vahvistanko ton "puskimen"kiinnityksen niin että se kestää "tulevat riuhtomiset"...
Vaiko vetäsen sen kylmänjyrkästi poikki ja "tekasen" uuden vetopiste palkin noiden pystypalkkien taakse...kiinnitys tapahtuisi ihan paksuilla läpipulteilla ja kiinni hitsattavilla (uuteen palkkiin) lapuilla... materiaalina olis ("hyllyssä sattuu olemaan") joko 80x80x5mm rhs...tai sitte 100x100x5mm rhs palkki... se kestäis ainakin paremmin vetoo ja työntöä...(mahdollinen hinauspuomi... :D ) kuin tuo 50x100x5mm palkki joka on "jo nyt" antautunu... enhän tosin tiedä missä ja minkälaisella vedolla toi on antanut myöten... :D
Sinänsä toi puskuripalkin katkaisemnen ei mua "haittais" koska se oli/on yks osa mun alkuperäistäkin "suunnitelmaa"... mutta nyt kun oon enemmän mittaillu ja sovitellu ja suunnitellu....
se ei estä sen toteuttamista... Ja pahin seuraus mitä tuon korjaamatta jättämisellä on... on se että jos(ja kun) mä jään jumiin ton kanssa jonnekkin ja sitä joudutaan hinaamaan... toi palkki lähtee "juurimultineen" tuolta irti...vieden mennessään melkein koko keulan... (semmonen "pikku vaara") :lol: :lol: :lol: eli jotain sille on tehtävä... (tai sitten mä nään vaan painajaisia valveilla... :D )
No "eikä siinä vielä kaikki... :D joudun mä yhen asian jokatapauksessa muuttamaan alkuperäisestä "mielikuvasta"
Tossa kuvaelma siitä... :D
"kansi kiinni...omaiset on nähny"... =)
"kansi kiinni...omaiset on nähny"... =)
WP_20141010_013.jpg (221.99 KiB) Katsottu 17768 kertaa
Eli aluksi mun piti tehä semmonen "paksukehys" tohon alareikään... mutta "saranalinja on niin lähellä koria tossa luukussa että se ottaisi avattaessa kiinni siihen kehykseen...tai jos mä laitan siihen jonkun "toppari rammin" se jää niin veemäisesti eteen että esim pissapojan täyttäminen/muut huoltotoimen piteet muuttuvat epämiellyttäviksi tehdä... :D :D :D
Joten nyt tulee pikku tauko että saan ton luukkusen "hitsuutettua" kasaan...(se on alumiinia... en välttis osaa ja ei oo lankaa ja ei oo suojakaasuakaan... :D )
sitte ku se on muodoissaan ni päätän että kikkailenko sarana linjaa 50mm ulospäin...teen uudet saranat ja tökkään luukun sihe... :D
Että näin helppoo on olla mä... :lol: :lol: :lol:
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

On kyllä niin tasaisen näkönen toi "repeeminen" molemmilla puolin, tulee mieleen josko olis tehtaan tekemä että ottas pieniä iskuja vastaan :roll:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

http://www.nettikone.com/volvo/b10m/1345489

Joku näköjään jo toteuttanut vastaavan valopäivityksen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Toi on just noin että törmäys pehmenee. Laita latin pätkät sähkölinnun kakalla kii nii loppuu joustot!
ps. toi edellinen linkin kapistus on kaunis kuin rullatuoli...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jassos...päk to pisnes... :D
Niimpä se oli pakko pitää sitä "oikeeta saikkua" ku ei toi käsi/olkapää meinannu ollenkana tokkeentuu... :D mutta nyt uritetään taasen jatkaa... :)
Ekaks... "Bussiton ja Reddevil"...
Melkeinpä löisin pääni pantiksi että noi repeemät ei ole tehtaan tekosia... Kuvissa ei ehken kunnolla näy...mutta miksi siihen palkkiin olisi hitsattu vaakaan kiinnitys sauma...(yläpuolelle ja alapuolelle) mikä olisi sitten "hallitusti" revitty auki johtaen siihen että toi varsinainen puskuri palkki ei ole vääntynyt keskeltä vaan vähän "tois laitaisesti" (se on aavistuksen mutkalla ja taite kohta ei ole keskellä palkkia vaan ns. apukuskin puolella)
No jokatapauksessa minulla on siihen jo "korjaussuunnitelma" mikäli toi varsinainen maski vaatii sitä... muuten meinaan vahvistaa kiinnitys pisteet "lisälateilla" ja hitsaamalla ton uudestaan kunnolla kiinni... koska se on varma asia että jos tuonkin painoinen laitos on taka/etuakselia myöten savessa kiinni... ja sitä vedetään "riittävän vahvalla" laitoksella... toi keksintö lähtee "kuutakiertävälle radalle" vieden mennessään osan keulaa...ja etukulmien akku/ilmastoinnin laatikot...(puskuri palkin kiinnitys on myös noiden laatikoiden runkoon... :D )
Eli en halua ottaa sitä riskiä...(ei kai se vara venettä kaada tässäkään tapauksessa... :D )
Mutta se selvinnee aikanaan mitä mää sille teen...(iha itteeki jänskättää... :lol: :lol: :lol: ) Mutta ensin ton "maskin"/keskiosan kimppuun... saanko mää siitä sen muotosen ku tossa jouten ollessa "haaveilin"... :D
Joten palaan "tällekkin astialle" ku on jotakin kerrottavaa/näytettävää... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Telkkarista näin kerran ohjelman jossa oli henkilöauto ojassa ja rekkakuski tuli paikalle. Ojensi liinanpään ojassa olleelle kuskille ja tuumas, et paa toi kiinni siihen osaan jonka haluat miun vetävän irti :)
Rosmo
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Näkyks tossa pystypalkissa hitsausjälkeä ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Taas mää roikun täällä... :D
"Bussiton" Toi puskuri palkki on hitsattu ainoastaan sellaisiin kulmarautoihin (ei näy noissa kuvissa) ja kulmarauta on pulttikiinnitteisenä tossa pystypalkissa...ja suunnitelmissa olisi säilyttää "samainen kiinnitys järjestelmä"... koska ku mää kuitenni oon joskus pöljä...ja ajan ton johonki "pahki" ni minun ei tarvihe muuta ku pultata puskuri pois ja tehä uus... :D (ihan ku se niin helppoo mulle ois... :lol: :lol: :lol: )
No tuo puskin ei ollu tämän päivän "ohjelmassa" (koska toistaiseksi luulen että se ei oo "kovinkaan vaikee... :D )
Tämän päivän ohvensiivi oli toi keskiosan tekeminen... no tekemisestähän ei voi kyllä hyvällätahollakaan puhua ku en kovinkaan paljon saanu aikaseksi... ei vaan taasen tuo "pääparka" pelanna ni meni melkeinpä "tieteen jumalile" koko aika... jotain räpellyksiä sain ja muistin kuvata ni näytänpä ne...(ni päästään sitte porukalla nauramaan mun hölmöyttä... :lol: :lol: :lol: )
Tässä näin...
"palakanttari" a'la home made...
"palakanttari" a'la home made...
WP_20141017_001.jpg (180.61 KiB) Katsottu 17311 kertaa
Ekaks ol taas se "suorapelti" jonka sisältä joutuu houkuttelemaan "epäsuoria muotoja"... :D
tuommonen siitä lähtöö muottoutummaan...
tuommonen siitä lähtöö muottoutummaan...
WP_20141017_002.jpg (194.57 KiB) Katsottu 17311 kertaa
Ja lisää nysväystä.... :D
Päättäväisyys, pöydänkulma, puristimet ja pvanerin palat...
Päättäväisyys, pöydänkulma, puristimet ja pvanerin palat...
WP_20141017_003.jpg (183.8 KiB) Katsottu 17311 kertaa
eikä tämä tähän lopu... :D
Epävalmis epäsuora kappale...
Epävalmis epäsuora kappale...
WP_20141017_007.jpg (211.77 KiB) Katsottu 17311 kertaa
Sitten koko "perverssi komeus" sovituksessa... (pyydän anteeksi huonoa kuvakulmaa...pihalla on pakkasta ja pimeetä ni en viittiny avata hallin ovee...ettei se pakkanen tee niitä sen "temppuja"... :D )
Liian liki... liian sivusta...pyyvän anteeksi...
Liian liki... liian sivusta...pyyvän anteeksi...
WP_20141017_009.jpg (204.95 KiB) Katsottu 17311 kertaa
Huomenissa olis tarkoitus leikata varsinainen "säleikkö reikä" tohon ja muovata tota eteenpäin... mutta saa ny nähä mittee saan aekaseksi... :D
Eli "tuttavallisesti pyytää hän anteeksi" jatkamma tuosta huomenna... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Soon taas moro... :)
Pikkusen on ny toi pääkoppa jumissa ja en saa ny oikein päätettyä... joten pyyvän "kiireapua" :D
Mitä mun kannattas ton kaa tehä...
sovitus mallaus...
sovitus mallaus...
WP_20141018_005.jpg (197.9 KiB) Katsottu 17242 kertaa
Elikkäs nykäsenkö ton alaosan "poikki" sillä tavalla että toi säleikkö reikä ylettää alas asti...(ja kukaan ei varmaan ymmärtäny mitä ajon takaa... :D )
Samoilla tulilla katkaseisin myös ton puskimen aukon mitalta ja veisin ton vetopisteen n.15cm sisemmäs...(sinne saisi tehtyä tukevan palkin mistä autoa tulevaisuudessa saa "nyhtää mielin määrin") :D
Elikkäs yritän nyt yksinkertaistaa mun mielen juoksua...(silleen et ehkä muukki "ymmärtää"...) :D
"osaan myös värittää" =)
"osaan myös värittää" =)
WP_20141018_004.jpg (217.74 KiB) Katsottu 17242 kertaa
Tuo mustalla sutattu alue lähtis kokonaan pois... (lopullinen muoto riippuu puskuri palkin kiinnityksestä) Tosta puskimestakin tulisi kaksi osainen ja tuleva "grilli" menis puskurin alareunaan saakka...peittäen vetopisteen (siitä on toki tehtävä "helposti irroitettava"...mahdollisten hinaus töiden takia... :D )
Ny jos joku kekkasee hyvän idean ja haluaa jakaa sen minun kanssa...ni.... tiiättä mitä tehä... :lol: :lol: :lol:
Ajattelin pitää ruokapaussin tässä kohtaa ja puputuksen lomassa yritän pistää "mielikuvituksen rattaaseen" vauhtia...(saattaa olla vaikeeta....syyä ja ajatella yhtäaikaa... :D )
Ja sen jälkeen tapahtuneita asioita ei auta murehtia jälkeen päin... "tehty mikä tehty"...tai sitte "miks mää en tehny"... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Muista henkittääkki välillä!
Rälläkkä vaan laulamaan, mad max-lookki on hot!
edit: Etkä sitä hinauslenkkiä niin usein tarvii että näkösällä täytys olla!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Opereissön määt mäx... :D
Joo muistin henkittää...(tai no meinasin unohtaa ja tajuha siinä meinas mennä... :lol: Ei vaines...
Joo kyyl määki oon ny sitte tullu siihen tulokseen ku oon jutellu itteni kaa...(arvatkaapa vaan kuinka tiukka kina oli... :D ) Mutta no joo... oon jo tehny sen verta paljon muutoksia että jatketaan ny sitte samalla tyylillä "katkeraan loppuun saakka".... :D mielipiteethän tää jo nyt jakaa mutta se ei minua haittaa... :)
Tossa pari alottelu vaihe kuvaa tosta "puskuri osiosta"
siin on "nahka paikassaan"
siin on "nahka paikassaan"
WP_20141018_008.jpg (222.41 KiB) Katsottu 17191 kertaa
Toihan olis yksinkertaisinta "jättää noin"... :D melkein jopa sopis siihen...(ainakin paremmin ku se otsatukka sille sialle... :) )
En ny tietentahtoen halua tehdä ihan liian monimutkaista ja "futuristista"(onkohan toi ees sana...?) mutta mun mielestä toi ei oo "se juttu" joten jatketaan..
sitte ei oo enää nahkoja...
sitte ei oo enää nahkoja...
WP_20141018_011.jpg (234.15 KiB) Katsottu 17191 kertaa
sitte nykäsin noi "hilut poies" ja rälläköin "siististi noi "törmäyksen vaimentimet" pois... (näin mää päättelin et noi vois olla ne... toi punainen nuoli osoittaa niitä...)
Teippiä...sitä oranssia..."ihanaa" teippiä... =)
Teippiä...sitä oranssia..."ihanaa" teippiä... =)
WP_20141018_012.jpg (254.41 KiB) Katsottu 17191 kertaa
Teippi osoittaa leikkausta miten leikkaan puskurin...(jollen päätä tehä "sitäki" pellistä...) mutta siinä on kaks vaihtoehtoa... rumia... hylkyyn... :D
"evo kakkonen"
teippiä teippiä... enemmän teippiä...
teippiä teippiä... enemmän teippiä...
WP_20141018_014.jpg (224.04 KiB) Katsottu 17191 kertaa
Tuostapa se varmaankin lopullisen muodon hakee... :) Ärsyttää vaan ku pihalla on sen verran kylmä ettei viiti pitää hallin ovee auki ja katella pitemmältä miltä toi keula näyttäis milläkin tyylillä... Nyt täytyy istuu "nenä kiinni puskurissa ja ajatella isosti"... (ja... ajattelu ja minä... ei tunetusti sovi yhteen... :lol: ) saas nähä mitä tästä vielä tulee... yks asia on ainakin jo varma... kattopelti ja noi etuikkunoiden yläpuolet... on ainoo paikka mihkä en oo kajonnu...(ja ehkä joidenkin mielestä ne on ainoot paikat mitä en oo pilannu... :lol: :lol: :lol: )
Ai nii... noi "ulokkeet" tossa keskiosan pellissä on sen takia että harkinnassa on viel semmoset "väkäset" tohon kohtaan...mutta aika näyttää tuleeko siihen niitä... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Josko kolmaskerta toden sanois... :D (tämän takia mää en mittään aikaseks saa ku roikun täällä kokoajan...) :D
Päivän loppusaldo... keskiosa ois ny niinko kevyttä hiekkakylpyä...(en tiiä viel puhallanko noi keveesti ennen maalihommia...) ja maalarin pohjia vaille valmis maalaukseen... (kai...)
Tossa kuvatus...
irrallaan...
irrallaan...
WP_20141018_019.jpg (193.33 KiB) Katsottu 17140 kertaa
Ja tossa viel höördillään... :D
vain kuvaus valo puuttuu...
vain kuvaus valo puuttuu...
WP_20141018_023.jpg (218.86 KiB) Katsottu 17140 kertaa
Ei oikein saanu minkään näköstä kuvaa ku ulkona oli jo pimeetä.... :D (vähä niinku mun päässäki...)
Mutta joo... romulaatikoita kaivaessani...(siis etsin vetopisteen uutta palkkia...) löysinkin mitä "mainioimman pötkäleen" sitävarten... :D vai mitä luulette...? :D
"aine vahvuudet kohillaan"
"aine vahvuudet kohillaan"
WP_20141018_017.jpg (202.44 KiB) Katsottu 17140 kertaa
Voisin kuvitella ettei toi anna ihan vähässäkummassa myöten... :D 100x100x10mm on vahvuus ja sitä sattu oleen hyllyssä just semmonen pätkä että riittää hyvin tonne uudeks poikkipalkiks... tohon ku hitsaa vielä vankat kiinnitykset millä se tulee runkoon pulteilla kiinni ni luulis kestävän ja "hinaus silmukaksi" 5mm "pellistä" ku tekee semmoset kolmiot mitkä polttelee kiinni poikkipalkin yläpuolelle ja alapuolelle ja ehkä keskelle yks... luulis ton kestävän vaik nostais auton roikkumaan sen varaan... :lol: :lol: :lol:
Mutta siitä sitte enämpi ku alan touhaa sen kaa...
Nyt ajattelin ottaa par nallelimua ku toi kurkku on niin täynnä metallipölyä... ja pitää ai se jonni asteinen "palovartio" myös pitää... :D
"Näihin kuviin...ja näihin tunnelmiin"...jne :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja AriW »

Sillä lailla. Mähän ehkäpä olisin olevinaan plakioinu enempi viiruvollen keulaa,ja tehny alemman maskin suorakaiteen muotoiseksi ja ylemmän kantannu ja kolostanut viirujen suuntaiseksi. Alempi maski aavistuksen korkeampana ku ylempi,mut sit se olis kyllä jo liian volvo. Hassusti tulee mieleen ankan naama??? Vissii alkaa olemaan meikäläisellä päivä täys.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

:lol: :lol: :lol: totaalinen repeeminen "ankka" vertauksesta... :lol: :lol: :lol: Mä saatan joutuu "lainaamaan" tota sitte ku toi keula on lopullaan valmis kaikkine härpäkkeineen... ja huomaan ettei siitä tullukkaan semmoen ku mää "haaveilin ja halusin"... (saatan jopa nimetä tän jotenki siihen viitaten... :D )
Se on jännä miten ihmiset "näkee" eritavalla asioita... tunnustan että vaikka omaan vilkkaan mielikuvituksen..."Ankka" ei ollu ensmäisenä mulla mielessä...(ei kyllä ollu mielessä paljo muutakaan ku tota tein...no yks asia...mut se ei kuulu tänne... :wink: ) no mut enikeis... "ankkaahan" toi muistuttaa...(eikä vain etäisesti)... mutta jospa se "ilme" muuttuu vielä epäankamaiseen muotoon kuhan saan tota eteenpäin... :D
Mutta...KIITOS!!! "AriW" päivän parhaista nauruista...(ehkä jopa pidemmänki ajan...vieläki tulee "onnenkyyneeitä" ku hihittelen täällä)... ja mitähä se kertoo mun "päivätäys" keikasta... :D ("Hulluilla on halavat huvit... hölömöllä ilimaset...ja mulla iha omat"...) :lol: TÄNKS... (aikuisten oikeesti... :D )
Noiden luukun ja maskin "mittasuhteelle" löytyy myös "järkiperäinen" selitys... (Mitä en nyt kuuden nallelimun jälkeen jaksa ruveta kirjoittamaan... :D... meen kohta nukkumaan...)
Se selviää sitte aikanaan teillekkin... :D (yritän muistaa selevittää mittee oon taas pölöttäny... :) )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kukkuluuruu... :D
Tuli tossa tätä "internetin ihmeellistä maailmaa" selatessani ja "tietoo" etsiessäni mieleen... Onkohan täällä paljon "tinan ystäviä"... enkä ny puhu mistään uudenvuoden yms. tinoista vaan "perinteisestä" koritinasta... Mää ku en tykkää muovista ja lasikuidusta ja kiteistä... :D (sanoo mies joka on tehny yli puolet auton kyljistä "plastiikista" :lol: ) no enikeis... onko toi koritinan käyttäminen jotain "korkeempaa tietämystä" vaativaa... vai onko se yksinkertaistettuna niinkin "helppoo" ku... "peltipuhtaaksi...(hionta) pohjustusaine...(ohkanen kerros pensselillä tinattavalle alueelle) ja sitte vaan "lähmimään"...? Ku en ny netistä löytänyt sitä "Pöljän pojan koritinausopasta" joka olis mulle yksinkertaisesti "avannut ovet koritinaamisen ihmeelliseen maailmaan"... :D (on viel se ovi lukossa... :D ) Niimpä mää aattelin et oisko se avain täällä jollain jemmassa... :D
Elikkäs jos jollakulla olis asiasta mahollisesti tietoo... Olisin enemmän ku kiitollinen jos vaikka haluaisit jakaa sen tiedonjyväsen minun ja muiden kanssa... :D
Syy ja kohde mihin ajattelin tätä harjoitella... on noi "naururypyt" tossa naamataulussa...(valojen syvennykset...) ja jos se alkaa luonnaamaan ni täyttelen myös noita vasara kolhuja tossa keskiosan "ankansuussa"... :D (nyt tuli kohteet eka... :D ) ja syy tähän leikkiin... No... määku haluun tehä kaikki vaikeesti... :D no ei sentään... Noissa ns. naururypyissä on sen verran tota "sähkölinnun kakka" röpöä semmoisessa paikassa että ajattelin...(ja taas nousee käsi virheen merkiksi... :) ) niin no... ajattelin kuitenkin näin että paikka ja kolojen "koko" eivät puolla noita muovipohjaisia täytteitä... (terävä ulkokulma...siitä kopsahtaa normikitti turhan herkkään pois...) Ja... oon aina halunnu kokeilla kyseistä taiteenlajia... :D ja jos se ei kertakaikkiaan onnistu... ainahan sen voi silti kitata "normaalisti"...
Tossa viel "lähikuva kohteesta"
"Ryppy" läheltä
"Ryppy" läheltä
WP_20141009_002.jpg (229.33 KiB) Katsottu 16901 kertaa
Tiedostan hyvin vajaavaisen "ammattitaitoni" tässä jalossa lajissa... mutta eipä sitä kai muuten opi ku tekemällä... :) ja sitte ku mää oon tota koklannu... ni voin "taas" sanoo... "jos en ois tuotakaan kokeillu... oisin kuollu yhtä kokemusta köyhempänä"... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja AriW »

No just noin se tinaus oikastaan menee. Helppoo ku leivänsyönti,niin kauan ku saa vaakapintaa tinutella. Pystyyn turaaminen vaatii pikku harjottelun. Sopova lämpö ja puulusikka/lasta takaa onnistumisen.

Ja se pohjustusaine poltetaan ja pyyhitään pois ennen tinaa.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuossa kärestäpitäjen vireo: https://www.youtube.com/watch?v=aW48T1oDEMc
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja B9M »

#048
mb608vm69
Rattimajuri
Viestit: 203
Liittynyt: 29 Loka 2011 22:03
Truck: scania f82
Location: juankoski
Member id: 658
Paikkakunta: juankoski

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mb608vm69 »

Tuosta puskurin ratkeamista,sieltä mistä ostit ton auton niin ne upotti sen savivelliin. Niin ,että oli puskurin varassa ja riuhtovat aikas lailla semmosella vr vanhalla nosturilla,oiskohan siinä saanu kipeetä. Näin tilanteen.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

törtsi taasen... :D
"mb608vm69" Juu en kyllä yhtään ihmettelis että olis voinu ottaa siinä "kipeetä"... Vaikkei noi ny mitään panssarivaunun painoisia laitoksia oo niin silti "jonkinmoisia voimia" tarvitaan siihen että tuonkin on jostain saviliejusta on irti saanu... ja heidän hyvä tuuri on ollut se että "irtooja" on ollut auto... eikä tuo puskuri... :D mulle sillä ei enää tässäkohtaa ole merkitystä kuinka "paljon/vähän" käytän aikaa ja energiaa vaurion korjaamiseen...(oon tainnu korjata jo pari muutakin "pikkuvikaa" :D )
Mutta joo... Tässä ku oon lukenu nää ohjeet ja linkit mitä ootte ystävällisesti jakaneet... ni en voi muuta ku kiittää... oli viteot ja kirjalliset ohjeitukset mitenkä tuon pitäsi toimia... ni mulle jää enää tämä "omatoimi opiskelu ja harjoittelu"... :D ja oon mää sen vert tyhmä et kyllähä mää kokeilen...(eiks kaikkee pitäny kokeilla kerran...paitsi ne pari juttua... :D )
No joo... Opettelu tarina tulee myöhemmin...
Tämän päivän "kuningas ajatus"...
Oon sen verran arkajalka etten uskalla tehä noita etukulmia "täysin valmiiks" ennen ku oon testannu noi valot...koska...määku taas pistin sen herneen liikenteeseen ja ensikerran ku se törmäs siihen "kakkipatoon"... tuli semmonen ajatus mieleen... entä jos nuo pohjat on sen verran ketuillaan että toi niihin tehty säätö ei riitäkkään... ja joudun tekemään noiden pohjien kiinnitykselle jotakin...(siirtää jotakin kiinnityspistettä jonnekkin)... Vaikka pääsin katsomaan ja "kuvaamaan" tuon ikäluokan vollen mistä oli purettu hytti pois ja noi hässäkät oli siinä viel paikallaan ja laitoin noi omasta mielestäni "samallatavalla"... En silti uskalla touhata noita kulmapeltejä valmiiks ennen ku oon "käyttänyt valot päällä" ja nähnyt konkreettisesti omin silmin että ne on oikeassa asennossa ja ton umpion omasäätö riittää siihen että valot saa suunnattua...
Käyn hakemassa huomenna tai ylihuomenna adapteri johtosarjat jotta saan virroitettua ja testattua suuntauksen...ja suuntaan ne noin sinne päin... :)
Saatta ehkä olla taas "turha pelko" mutta harmittais vähä enemmän alkaa maalauksen jälkeen kikkailemaan noiden valoaukkojen kanssa... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Hellou... :D
Taasen täällä... voe pärskeles ku tuo "valopäivitys" ny vastustaa... tai lähinnä tuo sähköistäminen et saan testattua tuon suuntauksen...
Kävin hakemassa tänään adapterin et olisin sitä modaamalla saanu "helpon liitoksen" noihin lamppuihin... No eipä sekään sitte menny ku siinä kuulusassa ruattalais nimisessä kylässä...
ne oli väärät... ja nyt on epäselvää että löytyykö tuohon umpiomalliin minkään näköstä adapteria... ja ny on perjantai ja kello on niin paljon etten enää tänä viikonloppuna voi kysyä sitä mistään...
Paitsi teiltä "rakkaat kolleegat" ja kohtalotoverit... :D elikkä jos jollain on tietoo mistä mahtais löytää vm 08-13 vuosmalliseen viiruvollen umpioiden liittimet... olisin taas enämpi ku tyytyväinen... :D
Laitanpa viel kuvan josko siitä selviäis enemmän mitä oon hakemassa... se on ton punasen ympyrän keskellä... (siltä varalta jos joku ei het hokase... :D )
liittimen malli
liittimen malli
WP_20141022_005.jpg (213.22 KiB) Katsottu 16513 kertaa
Siinä on vasemmalta lukien 2+4 nastaa ja noi neljä "keskimmäistä" on tyhjiä...
Olisin tälle viikonlopulle jo tyytyväinen siitäkin tiedosta että mihin mun pitää tökätä ajovalon virta... kaukovalon virta... ja maa... koska haluaisin niin kovin tarkastaa noi lamppunpohjien suuntaukset ennen ku työstän loppuun noi kulmapelti palikat... :D
Muuten tämän viikonlopun suunnitelmissa olis ton puskurin nahkan "raiskaus" ja toi vetopiste... mutta haluaisin että toi valohommakin edistyis... :D (on taas nii hirvee intopäällä että eiköhän tässä jotakin vastuksia viel lisää tuu...) mut eiks se ollu niin että "tavotteet pitää asettaa korkeelle"... että saa sitte kunnolla "pettyä" :D
Joo... mutta siinäpä ny tämän hetkinen tilanne... josko mulla olis sunnuntaina viimistään jotain "etenemä" kuvia esitellä... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Artsi
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Elo 2013 23:52
Truck: Volvo Carrus 602
Location: Vihanti

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Artsi »

Mittaat vaan ylleismitarilla mikä mennee mlhinki tai sitte vaan suoraa virrat polttimoille.
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Tai laitat vaan virtaa kokeeksi joihinkin napoihin, sitten kun haluttu valo syttyy löysit oikean.
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Soon moro taas... :)
Taasen ois lievää "luomisen tuskaa"... :D
Mutta ekaks noihin lamppuihin... En ole ehtinyt sinänsä niihin viel sen enempää perehtyä ku että omavalmiste "adapterit" on tehty... ja ajattelin lähestyä tota suuntaus valaistus härdelliä juurikin tuolla "Wonderin" metodilla... yrityksen ja erehdyksen kautta "onneen"... :D mutta se niistä ny toistaiseksi... :)
Oon tuherrellu tommosen "pikku" vetopisteen kaa... ja voin kertoo et itteeki naurattaa toi... on meinaan pikkasen järee... :lol: :lol: :lol:
Mä voin vaik näyttää... ni saatte tekin nauraa... :D
"pölökky"
"pölökky"
WP_20141025_001.jpg (243.57 KiB) Katsottu 16323 kertaa
Ja paikassaan...
pölökky hahlossaan
pölökky hahlossaan
WP_20141025_003.jpg (232.18 KiB) Katsottu 16323 kertaa
Ette voi väittää etteikö tuo ole tarkoitukseensa vähintäänkin "riittävä"... :D :D :D vetotappisilmukat siitä vielä puuttuu... mutta en saanu tehtyä ny tähän hätään niihin "lootuihin" 40mm reikiä... :D
Elikkä toikin jatkuu vielä... :) (mulla on hirvittävästi jatkettavaa täällä... :D pysyypähä homma "mielenkiintosena"... :D )
Joo sitte oon heppaillu noi törmyyttelynvaimentimet kiinni... silleen et niihin sais sitte "poksautettua" noi puskurin puolikkaat kiinni... :)
tossa parit otokset niistäki... :)
Ilman "nahkoja"
kaljukeula...
kaljukeula...
WP_20141025_011.jpg (243.19 KiB) Katsottu 16323 kertaa
Ja nahkojen kaa...
nahkojen kaa...
nahkojen kaa...
WP_20141025_008.jpg (227.43 KiB) Katsottu 16323 kertaa
Nyt mää en vaan taasen saa semmosta ajatusta et miten ton ny "leikkelee" ja kuiduttaa...(sekin tarvii sit ny opetella... sarjassamme asioita..."mä en oo koskaan...")
Muutenki olis toisaalta tehny mieli tehdä "ihan oikeesta" tavarasta... mutta ku ei semmosta "valmista mallipiirrustusta" oo päässä ni arvelin et jos mää ny saan vähän oikasta tossa... (senkin voi tehdä uudestaan sitte ku naama ärsyttää... oisko toi sitte se "leuan rasvaimu" :lol: :lol: :lol: ) mutta kahtotaan ny mitä mää viel keksin... :) jotaki ku ois kuitenki kekkastava...
Jep eli tämmöstä täällä... :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin