Terapia tölli
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Re: Terapia tölli
Millattes valoloisii meinasit tonne valokatteeseen? Tulooko verholoisii että saa suvena mökin pimmeeksi?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Truck: scania k92
Iltoo... 
Jotakii ledinauhan tynkää ois haaveena piilottaa tuonnekki...
metrin mittasia pätkiä menis tonne näppärästi...
Ja ku oon "tämmönen" niin kaikki muuki valaistus tulee toivon mukaan enämpi tai vähempi "piiloon" eli sitä "epäsuoraa valoa"... mutta ne ny on vielä haaveissa ja päässä... (eli "pääasiallisesti" haaveissa...
) kahtoo ny mitä tää ukko keksii...
Jos kaikki "villitvisiot" sais toteutettua ni olishan tää melekonen...
Mutta rehellisyyden nimissä on tunnustettava että kaikkeen ei riitä aika,äly,kärsivällisyys,motivaatio ja ennen kaikkee raha...
Tietyt halut ja visiot on pakko yrittää toteuttaa oman mielenrauhan takia...(koska kuvittelen ne osaavani itse tehdä...
) mutta osan oon jo "karsinu" fantasioista pois...
Ja eipä sitä tiiä miten se "mieli" muuttuu tossa matkan varrella... 
Nyttenki istun "virkailijan" jakkaralla ja siemailen nallelimua ja nautin "auton lämmöstä" (oli pakko tulla kattoo saunan jälkeen et minkälainen vaikutus noilla katon laseilla on... ja pakko sanoo että tässä kohtaa viel kuvitelmat toimii...
ulkona -2... ja autossa sisällä n.+18...) vaikka tätä ei ole vielä "osastoitu" ja ovesta puuttuu tiivisteet ja loput eristeet... ja toi konekopan eristys on vielä pikkasen vaiheessa...
mutta voisin kuvitella että tässä pikkupakkasessa pärjäilee ilman mitään "älyttömiä" lämmityslaitteita... (lämppärinä nyt toimii edelleen toi "biilhelvaatan" mahtihönkälaite... tosin tökkäsin sen äsken sille "kakkoselle"...
)
Mutta näin tänään...
Ai niin... niistä "verholoisista"
Mietiskelin jossain kohtaa kyseistä asiaa ja totesin et se ei sinänsä ole mulle tarpeellista... koska, itse en paljon välitä siitä että onko valoisaa vai ei... nukun sillon ku nukuttaa ja voin nukkua... (oli se paikka sitte vaik siellä "heinäseipään nokassa") ja toi peräosan Mh on muutenki "hämärämpi" paikka koska siellä tuota valokattoo ei oo... (kattoluukku on mutta siihen on jo yks ajatus ja sekin pelkästään lämmön/kylmän eristyksen takia...
) ja ikkunoihin tulee sitte ne "hemaisevat pitsiluomukset mitkä omin pikkukätösin nyplään...(NO EI OO PELKOO SIITÄ
) mutta jonkin näköiset verhot sinne tulee... tässä tosin saattaa olla "pari ratkaisematonta mysteeriä" ennen sitä vaihetta... (en tiiä...mutta luulen...
) Joten palailen siihen asiaan "tuonnempana" (sivulla 329... tällä tahilla ja typerän jutun määrällä...
)
Elikkäs erästä laulua pikkasen lainatakseni... "hyvää yötä ja huomenta"...

Jotakii ledinauhan tynkää ois haaveena piilottaa tuonnekki...

Ja ku oon "tämmönen" niin kaikki muuki valaistus tulee toivon mukaan enämpi tai vähempi "piiloon" eli sitä "epäsuoraa valoa"... mutta ne ny on vielä haaveissa ja päässä... (eli "pääasiallisesti" haaveissa...

Jos kaikki "villitvisiot" sais toteutettua ni olishan tää melekonen...

Nyttenki istun "virkailijan" jakkaralla ja siemailen nallelimua ja nautin "auton lämmöstä" (oli pakko tulla kattoo saunan jälkeen et minkälainen vaikutus noilla katon laseilla on... ja pakko sanoo että tässä kohtaa viel kuvitelmat toimii...

Mutta näin tänään...

Ai niin... niistä "verholoisista"
Mietiskelin jossain kohtaa kyseistä asiaa ja totesin et se ei sinänsä ole mulle tarpeellista... koska, itse en paljon välitä siitä että onko valoisaa vai ei... nukun sillon ku nukuttaa ja voin nukkua... (oli se paikka sitte vaik siellä "heinäseipään nokassa") ja toi peräosan Mh on muutenki "hämärämpi" paikka koska siellä tuota valokattoo ei oo... (kattoluukku on mutta siihen on jo yks ajatus ja sekin pelkästään lämmön/kylmän eristyksen takia...

Elikkäs erästä laulua pikkasen lainatakseni... "hyvää yötä ja huomenta"...

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Mulla on Horrorissa näitä vaik missä ja mite: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50192068/
Ei ole kalliita, tosi hyvän värinen valo, 12v senku naksauttaa sivareilla muutajan pois johdon päästä, ja pystyy jatkaa loputtomiin.
N
Ei ole kalliita, tosi hyvän värinen valo, 12v senku naksauttaa sivareilla muutajan pois johdon päästä, ja pystyy jatkaa loputtomiin.
N
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
Soon moro taas... 
Mulla on näköjään liikaa aikaa ku roikun taasen täällä...
No oon mää jotakin räpellelly täällä... Sain noi kattoluukkujen korotus raamit aikaseks ja nyt tarviis viel pikkusen leikellä SPU levyä ja leikkiä vaahdon kaa ni toi katto olis sitte niinku kokonaan eristetty...
Seuraavaksi yllätys yllätys... huonoa kuvasatoa aamupäivän tuherruksista...
Tosta saatta ny selvitä parhaiten miten mää pienessä mielessäni ratkaisin tuon "kylmäsilta" hässäkän tuossakin... Tonne levyn ja rautarakenteen väliin pursotan vaahdon jahka oon pipertäny loput pikkupalat paikkaansa...
Eipä tosta varmaan suurta hyötyä oo mutta yritänpä ny "epätoivoisesti" saada mahdollisimman pieneksi noi "johtavat materiaalit"...
Mutta toinen... (kuva) Siinä pikkasen kauempaa kuvattuna samainen kehys...
Joo... noiden vanerikehysten syy on vain yksin kertaisesti se että ajatuksissa olisi kiinnittää kattoverhous materiaali mekaanisesti... (mikä se sitten ikinä onkin) Eli aukkojen ympärykset yms. on vaneroitu että niihin saa "ruuvattua" kattoverhoilun kiinni...
Helpoinhan tohon olis nykästä joku mdf paneeli mutta en oo varma sen kestävyydestä ja eikä oo viel "silmään iskeny" just sellaista paneelia minkä haluaisin tonne laittaa...
ja onhan tuossa mekaanisessa kiinnityksessä sekin puoli että jos verhoilu joskus alkaa "ärsyttää/vaurioituu" Ni löysäilee ruuvit pois ja vaihtaa sen sillähetkellä silmää miellyttäväks/ehjään... (ainakin noin teoriatasolla tuntuis toimivalta ajatukselta...
)
"Kostoks" pari sekamelskayleisfiiliskuvatusta...
Ja se sekamelska... "sisäkkö" on ottanu lopputilin...
(onneks...
) Tarviis sen verran reippailla tuon "yleisen siisteyden" eteen että tyhjentää auto sinne kuulumattomasta romusta...
(on viel muuton jäljeltäkin tavaraa autossa mikä ei sinne tässä vaiheessa kuulu...
No jospa mää "kohta"...
Ei vaines... kyllä se taitaa olla nytte se "ykkös prioriteetti" (vai mikä se sivistyssana ny olikaan...
)Ei tuolla "bascaali läävässä" mahu mittää tekemään...
Mutta jos jotakin positiivista... hyvin tuo katto antaa sitä "ilimasta" valoa... sillon ku sitä on tarjolla...
Ps. kuvassa näkyy (tai ainakin mää nään sen...) se "biilhelvaattan mahtihönkälaite" millä tää tölli pysyy ny työskentelylämmössä...
(ja kyllä tuon varassa voi nukkuakkin... testattu...
)
Mutta "näihin kuviin ja"....jne

Mulla on näköjään liikaa aikaa ku roikun taasen täällä...

No oon mää jotakin räpellelly täällä... Sain noi kattoluukkujen korotus raamit aikaseks ja nyt tarviis viel pikkusen leikellä SPU levyä ja leikkiä vaahdon kaa ni toi katto olis sitte niinku kokonaan eristetty...

Seuraavaksi yllätys yllätys... huonoa kuvasatoa aamupäivän tuherruksista...

Mutta toinen... (kuva) Siinä pikkasen kauempaa kuvattuna samainen kehys...
Joo... noiden vanerikehysten syy on vain yksin kertaisesti se että ajatuksissa olisi kiinnittää kattoverhous materiaali mekaanisesti... (mikä se sitten ikinä onkin) Eli aukkojen ympärykset yms. on vaneroitu että niihin saa "ruuvattua" kattoverhoilun kiinni...
Helpoinhan tohon olis nykästä joku mdf paneeli mutta en oo varma sen kestävyydestä ja eikä oo viel "silmään iskeny" just sellaista paneelia minkä haluaisin tonne laittaa...

"Kostoks" pari sekamelskayleisfiiliskuvatusta...

Mutta jos jotakin positiivista... hyvin tuo katto antaa sitä "ilimasta" valoa... sillon ku sitä on tarjolla...

Ps. kuvassa näkyy (tai ainakin mää nään sen...) se "biilhelvaattan mahtihönkälaite" millä tää tölli pysyy ny työskentelylämmössä...

Mutta "näihin kuviin ja"....jne

- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Kehysteleppä uretaanilla tuon kattoluukun sisäkehystä, tuo rauta tuossa luukun alla kondensoi sitten vettä joka menee hienon kattolevyn alle ja kohta haisee katto vanhalle virsikirjalle 

Tulevaisuus on sähköinen
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
Törö... 
"Lahti32" Oon miettiny juurikin tuota kehyksen kondensoimista... mutta on vähäse veemäinen tehä siihen sitä uretaani kehystä... (lähinnä se että kuinka "paksulti" siin tarttis olla sitä eristettä)
Joten mää kyllä ihan vakavasti pohtisiisin semmostakin vaihtoehtoa että värkkäilisin sen orggis kehyksen tohon takaisin ja yrittäisin saada siihen vaan "ilmakierron" kuntoon... toki siitä ei ole apua jos se "iha loronaan tekee sitä vettä" siiĥen pintaan... Toistaiseksi voin seurailla asiaa koska ton kehyksen "pintaaminen" ei oo viel hetkeen työvuorossa... eli nään kuhan kunnon pakkaset alkaa että miten tuo käyttäytyy...
(taas mää ajattelen... ja käsi nousee...
) No niinku sanoin... seuraillaan miten vesi helmeilee... 

"Lahti32" Oon miettiny juurikin tuota kehyksen kondensoimista... mutta on vähäse veemäinen tehä siihen sitä uretaani kehystä... (lähinnä se että kuinka "paksulti" siin tarttis olla sitä eristettä)
Joten mää kyllä ihan vakavasti pohtisiisin semmostakin vaihtoehtoa että värkkäilisin sen orggis kehyksen tohon takaisin ja yrittäisin saada siihen vaan "ilmakierron" kuntoon... toki siitä ei ole apua jos se "iha loronaan tekee sitä vettä" siiĥen pintaan... Toistaiseksi voin seurailla asiaa koska ton kehyksen "pintaaminen" ei oo viel hetkeen työvuorossa... eli nään kuhan kunnon pakkaset alkaa että miten tuo käyttäytyy...

- Iski
- Kansleri
- Truck: Carrus 502 B10M
- Member id: 149
Termopeitto tuulilasiin, tulee pimeys mutta vaikuttaa isosti kun pakkanen kiristyy 

Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
Iltoo iltoo... 
"Thermostaattinen peite" on tulossa jossain kohtaa tuulilasille... mut eipä se varmaan "tuvan"pimeyteen vaikuta... koska tohon matkustamoon olis näillä näkymin tulossa myös jonkin asteinen seinä... (muodostuu vähän niinku väkisin keittiön kalusteista ja "käytävän" toisellapuolella olevasta kaapista...) eli ei "tartte" ku piiloon liukuvan oven... heleppoo...
(muille ehken muttei mulle...) Ja ei tuolta tuulilasilta tuleva valo suurinongelma oo...(etu osan viileys on "ongelma")... 
No mutta tämän hetkiseen bropleemaan...
Hirmusti oon ny kaahlannu noita "vanhoja juttuja" taasen läpi ku tarttis tehä materiaali hankintoja... (siis mennä utelemaan hintoja...) mutta joo... seinien levyt... mistä ne ny sitten olis paras tehä...? mä en halua "kangas" seiniä... ihan jo pelkästään ton mun parhaan kaverin takia... "vanhuksesta" lähtee keväällä ja syksyllä niin paljon karvaa että vois melkein "huovuttaa" karvasta ja alusvillasta noi seinät...
eli se sulkee pois nämä messumatot yms. +sitte se etten vaan halua sellaista. mahd. helppohoitoinen ja puhdistettava olis hakusessa...
No ku tossa surffailin ja lueskelin tuolta noita vanhoja juttuja ni siellä oli monenlaista ehdotusta ja jo tehtyäkin tapaa seinillä...
Alkuperäinen ajatus itsellä oli että hommaan 9mm koivuvaneria ja "osmoon" sen oikeeseen väriin... mutta nyt oon ruvennu epäröimään sen asian kanssa... tai lahinnä sen asian kanssa et mitä sitte jos siihen "puuhun kyllästyy" eli saako ton osmon peitettyä jollain peittävämmällä "maalilla"... ja onko porukalla kokemuksia yleensäkin pintojen maalaamisesta näissä vehkeissä... (siis kulkureiden sisäseiniä tarkoitan...en oo maalaamassa "vehkeitäni" koska joku ties kertoo et se on sairasta...
)(kiitos "neppi"
)No mutta asiaan... kestääkö noi maalit tätä "olosuhde" jumppaa miten hyvin... ja onko olemassa joku seinälevymateriaali ylitse muiden silloin kun seinältä vaaditaan jonkin asteista kestävyyttä ja jäykkyyttä esim. television kiinnitystä varten...
(huomatkaa... mää asennan jo tölsyä täällä...
) no ei ny sentään... on vaan "sarjassamme asioita" jotka saattaa olla hyvä nyt jo huomioida ettei käy vahinkoa...
No mutta tämmöstä "pohdiskelua" nyt ehken mää oon huomenna taas piirun verran "viisaampi" ku kyselen hölmöjä... (niin täältä ku muualtaki...)
Katellaan taas...
"huomenna"... 

"Thermostaattinen peite" on tulossa jossain kohtaa tuulilasille... mut eipä se varmaan "tuvan"pimeyteen vaikuta... koska tohon matkustamoon olis näillä näkymin tulossa myös jonkin asteinen seinä... (muodostuu vähän niinku väkisin keittiön kalusteista ja "käytävän" toisellapuolella olevasta kaapista...) eli ei "tartte" ku piiloon liukuvan oven... heleppoo...

No mutta tämän hetkiseen bropleemaan...
Hirmusti oon ny kaahlannu noita "vanhoja juttuja" taasen läpi ku tarttis tehä materiaali hankintoja... (siis mennä utelemaan hintoja...) mutta joo... seinien levyt... mistä ne ny sitten olis paras tehä...? mä en halua "kangas" seiniä... ihan jo pelkästään ton mun parhaan kaverin takia... "vanhuksesta" lähtee keväällä ja syksyllä niin paljon karvaa että vois melkein "huovuttaa" karvasta ja alusvillasta noi seinät...

No ku tossa surffailin ja lueskelin tuolta noita vanhoja juttuja ni siellä oli monenlaista ehdotusta ja jo tehtyäkin tapaa seinillä...
Alkuperäinen ajatus itsellä oli että hommaan 9mm koivuvaneria ja "osmoon" sen oikeeseen väriin... mutta nyt oon ruvennu epäröimään sen asian kanssa... tai lahinnä sen asian kanssa et mitä sitte jos siihen "puuhun kyllästyy" eli saako ton osmon peitettyä jollain peittävämmällä "maalilla"... ja onko porukalla kokemuksia yleensäkin pintojen maalaamisesta näissä vehkeissä... (siis kulkureiden sisäseiniä tarkoitan...en oo maalaamassa "vehkeitäni" koska joku ties kertoo et se on sairasta...

No mutta tämmöstä "pohdiskelua" nyt ehken mää oon huomenna taas piirun verran "viisaampi" ku kyselen hölmöjä... (niin täältä ku muualtaki...)

Katellaan taas...

- Lahti32
- Vapaaherra
Kyllä miettisin ikilaminaattia suurina levyinä. Tai tavallista laminaattia suoraan läskiliimalla seinän spu-levyyn kiinni. Jäämeriautossa on liimalla kiinni saunasatussa eikä ole mitään ongelmia esiintynyt seinässä. Helppoa tehdä pikku paloista. Ja kattoon ei sitten todellakaan lattialaminaattia. Tietysti sitten jos olet hämähäkkimies ja kykenet pitämään kiinni kaikista jatkoksista yhtäaikaa ja silti onnistut saamaan laminaatin ponttiinsa, mulla on takkahuoneen katto tehty sillälailla ja voi sitä rumien sanojen määrää, tyttökin katosi avustamasta eikä ole tullut enää kaveriksi kattoja tekemään.
Tulevaisuus on sähköinen
- Lahti32
- Vapaaherra
termopeite lasille nostaa sisälämpöä todella paljon, eikä lasi ole talvella ihan niin jäässä sisäpuolelta mitä ilman peittoa silloin kun lähdetään ajelemaan yöpymisen jälkeen. Peittoa saa metritavarana. Ompelijat on harvemmassa, itse piti minun ommella kun kaikki naisväki rakensivat vain esteitä miksi sitä ei voi ommella, milloin liian ohut neula, milloin liian paksu folio, entä lanka entä kantti entä sitä entä tätä. Joten nostin singerin pöydälle ja ompelin itse. Hyvä tuli eikä esteitä esiintynyt. Reikäpihdeillä renkaat ylös, lasin yläpuolelle koukut mihin ripustetaan ja keskelle lasia imukupit peiton reikiin. Mutta biltemasta ei vaan saa mitään hyvää, ne imukupit pysyy lasissa alle 15 sekuntia
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
Voihan sen osmotun vaneerin tapetoida jos se alkaa kyllästyttää.
N
N
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
Huomenta... 
"Lahti32" Eiks toi ikilevy oo ihan jäätävän kovaa...(saa käsisirkkelin terän sanomaan jo ekalla sahauksella työsopimuksensa irti...) ja miten siinä pysyis esim taulu tv:n seinäteline kiinni... ja miten se taipuu ton seinän muotoon... (toki ohkanen levy varmasti taipuu mutta siinä ei varmaan pysy mikään raskaampi kiinni...) Tässä tullaan taasen siihen et "ajattelen" liikaa...
"Kuoseja" näytti olevan vaik mitä ku kävin aamutuimaan surffaamassa "Tälli oy:n" sivuilla...
Jotensakki tuntus vaan turvallisemmalta semmonen "sitkaampi" materiaali... (johtuen siitä ettei ole kokemusta ikilevystä muuten ku noissa "työtasoissa" ja jotain "ikilevy" tyyppistä mdf pohjaan kiinnitettyä matskua oon joskusmuinoin pyöritelly käsissäni...
)
Ja "neppi" tapetointi olis varmaan myös hyvä vaihtoehto...
(jos luottais liistereihin/liimoihin että ne varmasti kestää ja pysyy repeemättöminä... oon vaikee... mutta juuri siitä syystä mää täällä kyselen tyhmiä ja "intän vastaan"...
)
ei vaines... niinku oon sanonu et, ku on eka auto kyseessä ni ei kaikkee viittis opetella kantapään kautta... joten... jouvutta kärsimään... 
Tuli tossa "yön pimeinätunteina" mieleen semmonenki vaihtoehto et jos nykäseis seinille tommosen ns. maatalous filmivanerin...(se missä on toinen puoli keltainen ja toinen ruskea)
Ruuvailis levyt seiniin kiinni niinku talossa konsanaan... jättäis pystysaumoihin raon (samalla ajatuksella kuin lastulevyseinissä) kittais ruuvin reijät märkätiloihin tarkoitetulla kitillä... samalla ku hioo kitit ni karhentais koko seinän kevyesti... ja "sitte vaan" maalais esim otepohjalla pohjamaalit seiniin... sen jälkeen vetelis esim. jollain ikkuna ja ovi maalilla seinät "pintaansa" ja viel viimeistelis esim. näillä tikkurilan "taika" maaleilla... (jos ne vaan pysyis noissa pohjissa) Niillä saa kuitenkin hyvin "elävyyttä" muutoin suht tylsään maalipintaan... ja "kuosi" on maalarin mielikuvituksesta ja kädestä kiinni... (ei löytyis jokaisesta "värisilmästä" samanmoista seinäpintaa...
Onhan siinä toki hommansa mutta eipä tää oo ny tähänkään mennessä mulla "puhaltamalla" tullu...
No tarvii kysellä tänään ku lähtee käymään "hintatiedustelu" kierroksella kysellä alan "ammattilaisilta" (niiltä karkuun juoksevilta rautakaupan myyjiltä...
) oisko heillä joku "kikkakolmospinnoteehdotelma"...
Mutta en todellakaan hylkää noita "Lahti32:sen ja Nepin" ehotelmiakaan... Hinta on myös yks mikä ratkaisee...
Mutta palaillaan taas "astialle"...

"Lahti32" Eiks toi ikilevy oo ihan jäätävän kovaa...(saa käsisirkkelin terän sanomaan jo ekalla sahauksella työsopimuksensa irti...) ja miten siinä pysyis esim taulu tv:n seinäteline kiinni... ja miten se taipuu ton seinän muotoon... (toki ohkanen levy varmasti taipuu mutta siinä ei varmaan pysy mikään raskaampi kiinni...) Tässä tullaan taasen siihen et "ajattelen" liikaa...

Jotensakki tuntus vaan turvallisemmalta semmonen "sitkaampi" materiaali... (johtuen siitä ettei ole kokemusta ikilevystä muuten ku noissa "työtasoissa" ja jotain "ikilevy" tyyppistä mdf pohjaan kiinnitettyä matskua oon joskusmuinoin pyöritelly käsissäni...

Ja "neppi" tapetointi olis varmaan myös hyvä vaihtoehto...

Tuli tossa "yön pimeinätunteina" mieleen semmonenki vaihtoehto et jos nykäseis seinille tommosen ns. maatalous filmivanerin...(se missä on toinen puoli keltainen ja toinen ruskea)
Ruuvailis levyt seiniin kiinni niinku talossa konsanaan... jättäis pystysaumoihin raon (samalla ajatuksella kuin lastulevyseinissä) kittais ruuvin reijät märkätiloihin tarkoitetulla kitillä... samalla ku hioo kitit ni karhentais koko seinän kevyesti... ja "sitte vaan" maalais esim otepohjalla pohjamaalit seiniin... sen jälkeen vetelis esim. jollain ikkuna ja ovi maalilla seinät "pintaansa" ja viel viimeistelis esim. näillä tikkurilan "taika" maaleilla... (jos ne vaan pysyis noissa pohjissa) Niillä saa kuitenkin hyvin "elävyyttä" muutoin suht tylsään maalipintaan... ja "kuosi" on maalarin mielikuvituksesta ja kädestä kiinni... (ei löytyis jokaisesta "värisilmästä" samanmoista seinäpintaa...

No tarvii kysellä tänään ku lähtee käymään "hintatiedustelu" kierroksella kysellä alan "ammattilaisilta" (niiltä karkuun juoksevilta rautakaupan myyjiltä...

Mutta en todellakaan hylkää noita "Lahti32:sen ja Nepin" ehotelmiakaan... Hinta on myös yks mikä ratkaisee...

Mutta palaillaan taas "astialle"...

- Rantarosvo
- Kansleri
- Truck: Haaveena vasta
- Viesti:
- neppi
- Vapaaherra
Eiks maatalousvaneeri oo kalliimpaa ku 10mm havu? Hioo ja paklaa ne havut ja siihen maali. Tai paperi. Tai rosteripelti, niinku -LÄTSÄ-n kohdalla jokatapauksessa tulee käymään. Ü
N
N
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Tai sit teippi pintaan, helppo vaihtaa tai siis uutta päälle ja helppo pyyhkästä kostealla liinalla 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
Rättäräirää... (missä sää oot... mää oon kä...) 
No ei sentään... Mää siemailen ne nallelimut aina työpäivän päätteks...
Mutta "jätkät" on jo sisustanu mun tulevan motorhomen... "nallelimun voimalla teipillä rosteri seiniin"... siin ois kaiken maailman sisustusarkitehdit ja suunnitteliat iha ihmeissään...
(saattas sitä itekki aamulla ihmetellä et "mitähän sitä taas tuli tehtyä..."
Mutta joo "asiaan" (niinku se muka multa onnistus
)
Enpä sinänsä saanu tehtyä mitään konkreettista tänään...
Kuva aamupäivältä.... Ja noin tunti sen jälkeen ku vähäse tökkisin ylimääräisiä pihale...
Eli jotain positiivista kuitenkin... (sain siivottua tän "pakastimen"...
) Toki tuolla keulalla on viel "ylimääräistä materiaalia"... (kuten kolme melkein täyttä jätesäkkiä tyhjiä pulloja... pitäähä mun jollain tää rahoittaa... ni "keräilen" pulloja ja saattaa siellä olla jonkun syntisen kaljatölkkikin... hyi!
) Mutta joo taas lipsuu...
Neppi... totta että tuo havuon moninverroin halvempi... mutta se on myös huomattavan paljon veemäisempi työstää "maalattavaksi" koska se on sen verran "huokoinen"... ja tota maatilavaneria puoltaa myös se että jostain syystä mitä mä oon niitä levyjä käsitelly se on huomattavan paljon "tasalaatusempaa" Silee kovapinta sopivalla pohjamaalilla saattas helepottaa jonni verran tämän "synnyttämistä" ja oikeinku tänään oon tinkaillu ni tällä hetkellä halvin hinta on alta 40€ levy 6,5mm levyllä ja 9mm on hivenen kalliimpi... Tiiä sitte kumpa on parempi... toki tossa ysissä pysyy vaikka ukko seinälle ruuvattuna kiinni... (ainakin sen kokemuksen mukaan mitä ite oon noita ruuvaillu...) mut ton kutosen kestävyydestä ei satavarmaa tietoo oo...
(mää mistään muutenkaan mittää tiiä...kuha esitän...
) No anyway... nytte tulee väkiste pikku paussi tähän "hurmokseen" ku tarvii saaha muita asioita hoidettua ja materiaalia hommattua... (joutuu viemään pullotki et saa ostettua tavaraa...
vai "löiskö iteltään hampaat pois ja lähtis ruattiin maksulliseks..."
) huono vitsi... sorry... 
Mutta jatketaan taasen "suunnittelua"...

No ei sentään... Mää siemailen ne nallelimut aina työpäivän päätteks...

Mutta "jätkät" on jo sisustanu mun tulevan motorhomen... "nallelimun voimalla teipillä rosteri seiniin"... siin ois kaiken maailman sisustusarkitehdit ja suunnitteliat iha ihmeissään...

Enpä sinänsä saanu tehtyä mitään konkreettista tänään...
Kuva aamupäivältä.... Ja noin tunti sen jälkeen ku vähäse tökkisin ylimääräisiä pihale...

Neppi... totta että tuo havuon moninverroin halvempi... mutta se on myös huomattavan paljon veemäisempi työstää "maalattavaksi" koska se on sen verran "huokoinen"... ja tota maatilavaneria puoltaa myös se että jostain syystä mitä mä oon niitä levyjä käsitelly se on huomattavan paljon "tasalaatusempaa" Silee kovapinta sopivalla pohjamaalilla saattas helepottaa jonni verran tämän "synnyttämistä" ja oikeinku tänään oon tinkaillu ni tällä hetkellä halvin hinta on alta 40€ levy 6,5mm levyllä ja 9mm on hivenen kalliimpi... Tiiä sitte kumpa on parempi... toki tossa ysissä pysyy vaikka ukko seinälle ruuvattuna kiinni... (ainakin sen kokemuksen mukaan mitä ite oon noita ruuvaillu...) mut ton kutosen kestävyydestä ei satavarmaa tietoo oo...

Mutta jatketaan taasen "suunnittelua"...

Onko vielä kukaan esittäny puolipaneelia?Viimme talvena nukkumahuoneen seinät kulkurista vuorasin yläosan tapetilla alaosa puolipaneeli vaneerin päälle .Paneeliksi tuli joku noin 10mm valkean panelin näkösiä levy suikaleita nimiä en muista.
- kulkuri
- Kansleri
Moi
Tuleeko seinien levyihin joku kangas/messumatto pinta?
Kaikki kovat pinnathan on kylmiä
Tuleeko seinien levyihin joku kangas/messumatto pinta?
Kaikki kovat pinnathan on kylmiä

- procold
- Tosi harrastaja
- Truck: B10M, Falcon 431 -95
- Member id: 169
Mietin myös viime talvena noita vaihtoehtoja ja mdf on seinässä hiukka heikko/arka, kattoon laitoin kyllä mdf paneelia poikittain, tuo leveyden tuntua. Seiniin laitoin havuvaneria, saumat pystyrankojen kohdille tai taakse koolinki ettei saumat halkeile ja kitiksi laitoin auton koritöihin tarkoitettua lasikuitukittiä, sisältää kuituja ja ei halkeile eikä lämpövaihtelut vaikuta.
Pintaan liimasin lasikuitutapettia(paljon eri kuoseja) laattaliimalla (voi vetää telalla), pysyy varmasti ja voi maalailla mieleiseksi.
Vessaan liimasin kivikuvioista muovimattoa, on yllättävän aidon näköistä noin pienellä pinnalla ja varmasti helppohoitoista.
Pintaan liimasin lasikuitutapettia(paljon eri kuoseja) laattaliimalla (voi vetää telalla), pysyy varmasti ja voi maalailla mieleiseksi.
Vessaan liimasin kivikuvioista muovimattoa, on yllättävän aidon näköistä noin pienellä pinnalla ja varmasti helppohoitoista.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Truck: B10M + MB515
Röllissä ole ollut tyytyväinen messumattoseiniin. Poistaa kokonaan kaukuisuuden. Kovat seinät, niin kuin asuntovaunuissa kaikuvat ja sateen ropina voimistuu vaunun toimiessa kaikukoppana.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Timppa
- Ajoneuvos
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Member id: 2
Annan ääneni maatalousvanerille paksuus 6,5mm , enkä välttämättä lähtis maalaamaan ku siinähän on jo valmis pinta, vihertävän keltainen , vai onko nykyään jo muita värejä ?
- procold
- Tosi harrastaja
- Truck: B10M, Falcon 431 -95
- Member id: 169
Ainoa miinus ettei oikein tahdo maali pysyä, pitää olla hyvä primeri alla.
- neppi
- Vapaaherra
Pikku karhennus ja Otepohja alle, ni pysyy mikä vain!
N
N
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Liimaa siihen reunaan routamatto/solumuovi 10mm ja sen päälle vihaamasi huopa tai joku muu. Älä jätä paljaalle metallille ku kondensoi vettä ihan varmasti, tai ihan varmasti jos sisällä aina lämmin (kastepiste palkin sisällä) ja tuuletus pelaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
Ugh hau... (suomeks... huomenta...
)
Parit vastaukset...
"Messumatto"... en epäile hetkeäkään sitä etteikö se olisi hyvä materiaali näihin... (palosuojaus, akustiset ominaisuudet lämpööeristävä vaikutus yms...) mutta mää ite en nyt hae ihan sitä sisustukselta... ja sitte kun minulla on edelleenkin tuo n. 60kg koira mistä tota karvaa lähtee aikaajoin nii että riittää...
Eli... aloitan jollain muulla... 
Tosta maatilavanerista... Ei varmaan pysykkään suoraan maali... eli joutus tekee karhennukset ja vetäsee sen "hyvän tarttuvan pohjamaalin"... eiköhän se sillä väripysyis seinillä... (ihan niin rohkee en oo että jättäisin värjäämättä... )
seiniä on sen verran "vähän" näkösällä etten oikein saa puolipaneeli ajatusta istumaan päähäni... ja ois ehken muutenkin pikkasen "mökkimäinen" tähän tölliin...
ja mitähän muuta.... no en ny muista sisustus juttuja muuta...
sen verran kysymystä tosta kondensiosta.... 10mm solumuovin todellinen vaikutus lämmönsiirtymisessä... mikä on todellinen vaikutus...? onko niin paljon merkitystä... toi huopahan ei käsittääkseni toimi varsinaisena "kunnon eristeenä" vaan sitoo pisaroituvan veden itseensä ja kuivaa sitte hiljakseen sieltä pois... (kunhan vain ilman liikkuvuus ei ole estetty...)
Eihän näitä varmasti näillä metodeilla nii tiiviiksi saa ettei tapahdu lämpöhukkaa ja kondensoitumista noissa korin rakenteissa...(jos ei halua hirmusti pienentää sisätiloja...)
Että jotta näin... tämmösiä ajatuksia tälle aamupäivälle...
jatketaan taas... 

Parit vastaukset...

Tosta maatilavanerista... Ei varmaan pysykkään suoraan maali... eli joutus tekee karhennukset ja vetäsee sen "hyvän tarttuvan pohjamaalin"... eiköhän se sillä väripysyis seinillä... (ihan niin rohkee en oo että jättäisin värjäämättä... )

seiniä on sen verran "vähän" näkösällä etten oikein saa puolipaneeli ajatusta istumaan päähäni... ja ois ehken muutenkin pikkasen "mökkimäinen" tähän tölliin...

ja mitähän muuta.... no en ny muista sisustus juttuja muuta...

sen verran kysymystä tosta kondensiosta.... 10mm solumuovin todellinen vaikutus lämmönsiirtymisessä... mikä on todellinen vaikutus...? onko niin paljon merkitystä... toi huopahan ei käsittääkseni toimi varsinaisena "kunnon eristeenä" vaan sitoo pisaroituvan veden itseensä ja kuivaa sitte hiljakseen sieltä pois... (kunhan vain ilman liikkuvuus ei ole estetty...)
Eihän näitä varmasti näillä metodeilla nii tiiviiksi saa ettei tapahdu lämpöhukkaa ja kondensoitumista noissa korin rakenteissa...(jos ei halua hirmusti pienentää sisätiloja...)
Että jotta näin... tämmösiä ajatuksia tälle aamupäivälle...