scania k112

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1261
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja Iski »

Edellisessä projektissa käytin talvella rakennusaikana just sellasta siirrettävää kaasulämppäriä missä alkaa hehkumaan niitä levyjä, on tehokas jos kaikki 3 on päällä, mutta just toi kosteus nousee niin että vesi valuu ikkunoista.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
japex
Kippari
Viestit: 63
Liittynyt: 01 Syys 2014 15:44
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja japex »

Ok. Toinen olisi sitten petroolilämmitin. Ei vissiin ihan niin paljon tuota kosteutta ja hajuakaan ei pitäisi tulla... Sano ainaskin työkaveri, joka on käyttänyt moista veneessä.
Scania k112 - 86
Lahti 330
Avatar
Cyborgi
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 14 Maalis 2014 11:42
Truck: Volvo b10m, Kutter 9
Location: Imatra
Member id: 235
Paikkakunta: Imatra

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja Cyborgi »

Miulla oli petroolilämmitin muutaman tunnin päällä kun rakentelin sisustoja, miulle ainakin aiheutti päänsärkyä. Sen koommin en ole tuota laitetta tulille laittanut
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3659
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Petroolilämmitin on kätevä ja äänetön. Sen lämmössä on tullut muutama yö vietettyä Röllissä. Hajuttomimmaksi olen todennut Honkkarin valopetroolin. Hyvä ilmanvaihto on tietenkin tärkeää. Koneessa on CO2 tunnistin. Siltikin hieman kuumottaa tuon lämmössä nukkua, mutta valveillaoloajan lämppäriksi se on kyllä näppärä ja vaivaton.

On mulla tuollainen katalyyttikamiina kaasukäyttöisenä. Kosteutta tulee ja kaasupullo on sisällä. Vaikea kuvitella tuollaiselle mitään turvallista käyttöä. Tuossa navetan "kuntosalissa" on lasteni äiti Rouva-Rosvolinna sitä joskus käyttänyt. Gymi on sellainen kesähuone, jossa on talvella tasan yhtä kylmää kuin ulkona.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Ite ostin Lappeenrannan puuilosta petroolilämmittimen, 3kW. Maksoi 129e. Tällei nolla-keleillä aamusella lämmitin tulille ja aamupäivästä pääsee kohtalaisen lämpimään autoon. En oo huomanu että happi loppuis, tai sitten kun aivotoiminta on tällä tasolla, sitä ei vaan huomaa.. :wink:

Vähän kärtsää sammuttaessa, jotkut vissiin kantaa sen ulos sytytys/sammutusvaiheessa, mut ei oo ihteeni häirinny. Hyvä keksintö. Ainut huono puoli on se, että ajossa auton heilutus voi läikyttää liemiä ulos. On siinä semmoinen keruukynnys, johon ne jää. Mut vahingosta viisastuneena oon ottanut aina säiliön pois ajon ajaksi. Tällei väliaikaratkaisuna oiva peli.
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
japex
Kippari
Viestit: 63
Liittynyt: 01 Syys 2014 15:44
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja japex »

Se olisi sitten Himoksen viikonloppureissu heitetty... hieman mietteitä reissusta: Ensinnä bussilla reissaaminen on hauskaa. Talvella reissaaminen maksaa, jos meinaa saada tollasen eristämättömän bussin kestämään lämpimänä. Kulutus vähän ihmetytti; eka mittaus oli n.33 litraa satasella,(206:n km:n etappi), mutta siinä oli lämmitetty ennen lähtöä 1,5h webastolla. Toinen mittaus, jossa pelkkää ajoa 24,8 litraa/100km... Kuinka paljon weba kuluttaa tunnissa noin niinkuin normaalisti? Sitten semmonen juttu, et minkälainen jännite pitäisi tulla polttoaine anturille? minen saa sieltä piuhan päästä irti kuin n.10V... ja mittari ei siis toimi, näyttää vaan täyttä. Ainiin ja saisko tohon mitenkään rimmattua puhtia lissää, kun meinaa edelleen hyytyä ylämäkeen... syöttöä?
Scania k112 - 86
Lahti 330
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4280
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Webasto hörppii jopa 4 litraa tunnissa, eli kyllä sitä saa vuorokaudessa palamaan ihan reilusti. Ei se eristäminen ole ihan tyhmääkään hommaa
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1261
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja Iski »

Varsinkin turhat ikkunat kannattaa eristää, on muuten iso vaikutus, myöskin kesällä ei ole niin kuuma kun sänkyjen kohdalla ikkunat ummessa.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
japex
Kippari
Viestit: 63
Liittynyt: 01 Syys 2014 15:44
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja japex »

Ok. Taidan vetää makuuosaston akkunat umpeen ja kunnon ovi siihen sitten vielä.
Scania k112 - 86
Lahti 330
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Kääntyyhän syöttö täysille kun poljin pohjassa? Vaijerit venyy yms..
Avatar
japex
Kippari
Viestit: 63
Liittynyt: 01 Syys 2014 15:44
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja japex »

Kyllä se menee ihan tappiin asti...
Scania k112 - 86
Lahti 330
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3097
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ni, meillähän oli samalla reissulla myös legendaarinen "Kylähullut Kulkurit, Horror Lines alajaoksen järjestämä (vai säkö soitit? eiku sähän soitit!)", eiku "Perinteinen Kylähullut Kulkurit Kausalassa Japex Mini-meet", jossa sekä päästiin Scanian kyytiin, että ihmeteltiin hyistä Volvoa. Ei paha!

Ja bee, tyhjäkäyntikulutus on kans montamonta litraa tunnissa, joten menomatkan satasen kulutuksessa kyl näkyy esim meidän postilaatikolla pysähtyminen. Kyl toi vajaa 25l on Scanialle ihan ookoo. Siitä pystyy halutessaan nipistää vähän...
Avatar
japex
Kippari
Viestit: 63
Liittynyt: 01 Syys 2014 15:44
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248

Re: scania k112

Viesti Kirjoittaja japex »

No niin joo, eipä tuota tule kyllä ihan pikkuseisakissa sammutettua. Saattaa joskus hörskyttää pitkäänkin... en oo vielä kerent mallailla niitä penkinjalkoja. Tänään vähän vilkaisin, mutta kun en ihan ensvilkasulla hiffannut miten ne palikat tulee toisiinsa kiinne, ni jätin tuonnemmaksi. Mutta kyllä se siitä vielä aukee...
Scania k112 - 86
Lahti 330
Vastaa Viestiin