Sisusta projekti
-
- Apukuski
- Viestit: 18
- Liittynyt: 01 Loka 2017 22:32
- Truck: Scania k112 vanhool
- Location: Joroinen
Sisusta projekti
Morjesta poteroon! Nyt alkaa auton sisäpuolinen purku ja uudelleen kasaus mieleisillä pinnoilla ja samalla vähän parantelis lämpö eristystä. Mutta tällänen asia kun autossa on käytävä matalammalla niin onko kellään tietoo pystyykö ja onko miten vittumoinen laskea myös ne korkeet kohdat lattiasta samalle tasalle mitä on tuo käytävä.?
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Sisusta projekti
Riippuu hyvin paljon automalleista saako edes kokonaan tasoitettua mutta kyllä..siinä on iso työ ja kun sen lattian avaa niin sieltä paljastuu varmasti vielä paljon lisätyötä mikä kannattaa tehdä sillon kun lattia on poissa.
- vko516
- Rattiamiraali
- Viestit: 304
- Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
- Truck: B10M Carrus
- Location: Manse
Re: Sisusta projekti
Ei ainakaan B10M Carrus 501 ollut paha homma. Ehkä sitten jos on niin matala kori että pyöränkotelot tulee lattiasta läpi niin joutuu tekeen isompia leikkejä. Meillä jätettiin juuri tuosta etupyörien kohdalta lattia alkuperäiseksi, ei putoa siten penkitkään liian alas etteikö näkis pihalle.
100 m meni rosteria uuden rungon hitsaamiseen. Isoin työ oli varmaan repiä vanhat lattiavanerit irti. Samalla vanha sivuovi puolitettiin ja alaosa toimii edelleen tavaratilana.
Uuteen tasaiseen lattiaan on helppo hahmotella tulevia seiniä ja kalusteita esim. maalarinteipillä.


100 m meni rosteria uuden rungon hitsaamiseen. Isoin työ oli varmaan repiä vanhat lattiavanerit irti. Samalla vanha sivuovi puolitettiin ja alaosa toimii edelleen tavaratilana.
Uuteen tasaiseen lattiaan on helppo hahmotella tulevia seiniä ja kalusteita esim. maalarinteipillä.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Sisusta projekti
Juu, eihän se oo ku tekee, 100m rosteria. Miks ei mustaa, ku eihä se tuolla tavaratilassa mätäne?
Tuo 5-carrus on varmaan helpoin, ku siinähän kulkee jo tuo runkokehikko käytävän tasalla, korkeemmissa sitten välttämättä ei. Sitten on sen sataa mallia tuon lattian kanssa, teillä näyttäs olevan perus suora, vai onko teatterilattia, että nousee taakse mentäessä?
Tuo 5-carrus on varmaan helpoin, ku siinähän kulkee jo tuo runkokehikko käytävän tasalla, korkeemmissa sitten välttämättä ei. Sitten on sen sataa mallia tuon lattian kanssa, teillä näyttäs olevan perus suora, vai onko teatterilattia, että nousee taakse mentäessä?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Re: Sisusta projekti
B10M tai B12M alusta on myös tuon kannalta siksi parempi että se korin tukevuus on auton oman rungon varassa, eikä tuo lattiahimmeli ole varsinaista kantavaa rakennetta.
Tai no tarkennetaan nyt sen verran että b10 alusta jossa ei ole koneen etupuolella tavaratilaa.
Tai no tarkennetaan nyt sen verran että b10 alusta jossa ei ole koneen etupuolella tavaratilaa.
-
- Apukuski
- Viestit: 18
- Liittynyt: 01 Loka 2017 22:32
- Truck: Scania k112 vanhool
- Location: Joroinen
Re: Sisusta projekti
Joo tuli Tota kateltua ja Tulin siihen tulokseen että Olkoon nyt vielä. laminaatit laitoin ja istuinten alle lattiaan kokolattia mattoa.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Sisusta projekti
K113 Golden Eaglessa oli helppo tehdä uusi lattia suoraan niiden runkopalkkien päälle mitkä käytävän alla kulkee. Ei siis tarvinnut hitsata eikä rälläköidä yhtään, suoraan vaan vanerit lätsis siihen ja poppareilla kiinni.
Seinän viereen tietty pitää askarrella lattian kannakkeet,mutta nekin tulee siitä puretusta käytävästä.
Lattia on itse asiassa pari senttiä matalammallakin kuin alkuperäinen käytävä..
Seinän viereen tietty pitää askarrella lattian kannakkeet,mutta nekin tulee siitä puretusta käytävästä.
Lattia on itse asiassa pari senttiä matalammallakin kuin alkuperäinen käytävä..