Morjesta! Pari vuotta on tätä forumia ja busseja selattu läpi ja kaksi viikkoa sitten tuli ensimmäinen ostettua ihan tästä kotikylältä Savonlinnasta. Ei kyllä ollut aikomus Wiimaa tai ylipäätänsä näin vanhaa bussia ostaa, mutta kyllähän tuo niin sympaattinen vehje oli, että pakkohan se oli ostaa

Alusta ei ole suolateitä ikinä nähnyt joten se on todella siisti! Korroosio-ongelmat on lähinnä ikkunoiden karmeissa ja perässä takalasin takia. Wiima on jo valmiiksi rekisteröity 1+8 matkailuajoneuvoksi joten kortin kanssa ei ole ongelmaa. Pari viikkoa on nyt muksujen kaa fiilistelty tuolla Savonlinnan seudulla ja onhan tuo siisti vehje vaikka turboton kone ei raketti ole. Yllätti todella paljon miten pehmeää kyytiä Wiima tarjoaa vaikkei ilma-alustaa olekaan

Moottorikopan vaimennuksella olisi tarkoitus aloittaa ja etuosan lattiat vaimentaa, jotta melutasoa saa pienemmäksi jo muksujenkin takia. Sitten pitäisi käydä purkamaan peräpäätä ja keittiö. Tällä hetkellä on kaasuvermeet ja kaasut tulee kyllä säilytettyä, mutta koneet taitaa vaihtua sähköllä toimiviin. Maasähkön lisäksi tarkoitus syöttää invertteriä salkkuagregaatilla ja katolle tarkoitus laittaa ainakin kaksi 285W paneelia keskelle kattoa niin, ettei ne näkyisi ulospäin. Muutenkin ulkoapäin olisi tarkoitus pitää mahdollisimman vanhan näköisenä (pl. takaikkunoiden pellitys.). Sisältä sitten yhdistelmä vanhaa ja vanhan näköistä uutta. Alkuperäinen tikattu vinyylikatto ja hattuhyllyt on tarkotus säilyttää. Talvella tällä ei ajeta jatkossakaan joten eristyksestä ei ole tarkoitus tehdä liian järeää. Ajoakut ja hupiakut on kalleimmat yksittäiset hankinnat heti alkuun joten hyvistä käytetyistä tai hyvistä alennuksista otetaan vinkkejä mielellään vastaan.
Kompuran ylipaineventtiili ei toimi aina ja oven venttiili on rikki myös joten ne pitäisi uusia pikimiten niin kestäisi paineet järjestelmässä. Kaikenlaiset vinkit ylipäätänsä kyseiseen vehkeeseen otetaan ilolla vastaan.
Kuvia kulkurista löytyy https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing