Kokemuksia diesel agregaatista ?
- kpajula
- Kippari
- Viestit: 68
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 22:37
- Truck: Scania / Lahti 300
- Location: Jyväskylä
- Member id: 063
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kokemuksia diesel agregaatista ?
Suunnitteilla moinen kapine autoon. Käynnistyykö hyvin pakkasella ? ja muutenkin käytössä hyvä ? Tarkoitus noin 5000 W ,ei voimavirtaa.
Scania/Lahti 300
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Vaikuttaa tosi kiinnostavalta laitteelta. Tuollainen on ihan unelma, sähköä ja lämpöä samasta laitteesta ilman melua
Mistäköhän saisi suomenkielistä lisätietoa 


Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Minä kyllä luin että toimisi kaasulla? Vai luinko väärin... muuten olisi kiva laite, hinta taatusti nelilukuinen.....Paavo kirjoitti:...toimii löpöllä...
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Tämä DC malli toimii löpöllä ja on muutentin paljon sopivampi autokäyttöön koska materiaalit on tehty merikäyttöön ja tehot 24V 800W lämpöä 5,5 kW hyötysuhde polttoaineen sisältämästä energiasta jopa 90%
Let’s take a look inside
Models 12V diesel fi red, 24V diesel fi red,
24V kerosene fi red (available on request)
Engine 4 Cylinder double acting Stirling cycle
Outputs Electrical: modulated up to 800W.
Thermal: modulated up to 5.5kW via sealed liquid circulation
Noise Level 55dBA at 1m
Fuel Automotive grade diesel - consumption 0.75L/h at max output
Battery Charging Automatic 3 stage
Enclosure Free standing 2 piece moulded fi breglass IP 54 rated.
All service connections are to the back of the enclosure
Heat Exchanger Titanium plate marine heat exchanger
Dimensions 450 x 500 x 650 (w x d x h)
Dry Weight 90kg
Environment Ambient: -10-40°C.
Humidity: 0-99% non-condensing.
Let’s take a look inside
Models 12V diesel fi red, 24V diesel fi red,
24V kerosene fi red (available on request)
Engine 4 Cylinder double acting Stirling cycle
Outputs Electrical: modulated up to 800W.
Thermal: modulated up to 5.5kW via sealed liquid circulation
Noise Level 55dBA at 1m
Fuel Automotive grade diesel - consumption 0.75L/h at max output
Battery Charging Automatic 3 stage
Enclosure Free standing 2 piece moulded fi breglass IP 54 rated.
All service connections are to the back of the enclosure
Heat Exchanger Titanium plate marine heat exchanger
Dimensions 450 x 500 x 650 (w x d x h)
Dry Weight 90kg
Environment Ambient: -10-40°C.
Humidity: 0-99% non-condensing.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Tämä mallihan tarvii jonkun putken meriveteen ilmeisesti stirling-moottorin jäähdytystä varten. Autokäytössä pitäis soveltaa tuolta osin joku jäähdytyssysteemi. Googlettamalla whispergen ja stirling löytyy kaikenlaisten tiedemiesten juttuja aiheesta, kiinnostava sovellus esim ilmalämpöpumpun kanssa
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Lahti32 kirjoitti:Tämä mallihan tarvii jonkun putken meriveteen ilmeisesti stirling-moottorin jäähdytystä varten. Autokäytössä pitäis soveltaa tuolta osin joku jäähdytyssysteemi. Googlettamalla whispergen ja stirling löytyy kaikenlaisten tiedemiesten juttuja aiheesta, kiinnostava sovellus esim ilmalämpöpumpun kanssa
Luinko taas väärin? Stirling ne kaikki on, ja se vesi minkä lämmität niin toimii jäähdytyksenä, eli kylmä vesi sisään ja lämmin käyttövesi ulos. Luki että tämä dc malli on myös off-grid eli sähköverkon ulkopuolelle, mikä viittaisi että ei tarttisi jäähdytystä erikseen...
- Taantoku
- Kuski
- Viestit: 24
- Liittynyt: 08 Joulu 2007 17:28
- Truck: Bedford TK kiitokori
- Location: Alavieska
- Member id: 71
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Terve. kokemusta on sen verran että ei lähde yli 5 asteen pakkasella enään kunnolla käyntiin.
Polttoaineen kulutus on kohtuullinen. Aiheuttaa pensa konetta enemmän tärinää joka lisää melu tasoa.
palaan agregaatin kohdalla asiaan kun autoni laajennus on sen verran pitkällä että pääsen asentamaan laitteen paikoilleen.
Polttoaineen kulutus on kohtuullinen. Aiheuttaa pensa konetta enemmän tärinää joka lisää melu tasoa.
palaan agregaatin kohdalla asiaan kun autoni laajennus on sen verran pitkällä että pääsen asentamaan laitteen paikoilleen.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 163
- Liittynyt: 31 Heinä 2007 13:49
- Truck: Scania 80 vm.1975
- Location: kauhava
- Paikkakunta: Kauhava
- Viesti:
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Ja meilläpäin dieselin ja bensan hinta ero on alle 20 senttiä eli ennen valitsisin äänettömammän bensa mallin kuin dieselin. Toki jos mylly pitää olla iso ja täytyy käyttää useita tunteja kerralla niin silloin toki dieseli olisi parempi. (pienissä agrekaateissa kulutus/polttoaine erot pieniä)
- H.Tawast
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
- Truck: Scania
- Location: Pori
- Member id: 044
- Paikkakunta: Pori
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Niinpä, mutta entäs hintaero tupaöljyyn...volvo240 kirjoitti:Ja meilläpäin dieselin ja bensan hinta ero on alle 20 senttiä eli ennen valitsisin äänettömammän bensa mallin kuin dieselin. Toki jos mylly pitää olla iso ja täytyy käyttää useita tunteja kerralla niin silloin toki dieseli olisi parempi. (pienissä agrekaateissa kulutus/polttoaine erot pieniä)


Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Kokemuksia diesel agregaatista ?
Tähän vähän ot:
Mitä jos siitä koneen vanhasta tuulettajan kardaanin paikalla laittaisi generaattorin, eli purkaisi jostain vanhasta tiisseli tai pensa vehkeestä sen generaattoriosan talteen ja laittaisi tuonne auton alle? Tietenkin vaan toimisi kun auto on käynnissä, mutta ei ainakaan olis tiellä missään auton paksissa?
Mitä jos siitä koneen vanhasta tuulettajan kardaanin paikalla laittaisi generaattorin, eli purkaisi jostain vanhasta tiisseli tai pensa vehkeestä sen generaattoriosan talteen ja laittaisi tuonne auton alle? Tietenkin vaan toimisi kun auto on käynnissä, mutta ei ainakaan olis tiellä missään auton paksissa?