Ai niin! Vaunu etenee kyllä, mutta päivittely tahtoo unohtua.
Rakentelin lämmönvaihtimen tuohon kuskinpaikan kulmalle. Saa jo tässä vaiheessa konepuolen vedet sisään ja auton käyntikuntoiseksi. Joku rompetorilta haalittu vanha käyttövesilämmönvaihdin kaukolämpöjärjestelmästä, vanhasta peltihyllystä väännelty kotelo ja urtsivaahtoa
Runko on tullut kans jo hiekkapuhallettua ja vedettyä pohjamaaliin. Kunhan saa koko rakenteen valmiiksi, ruiskin tuohon päälle vielä RM40:n.
Ja vähän lisää rautaa
Scania 142:n KAB vaihtui Isriin. Törkeän näköinen mutta hyvä. Tuossa onkin jossain vaiheessa vähän verhoiluharjotetta
Edelläesitellylle pöntölle löytyi autenttinen vessakaappi, alkuperää vanha makuuvaunu. Ylemmän luukun takana on kippaava lavuaari.
Nostelin talveksi pari lattiavaneria jo sisään, oli vähän mukavampi touhuta. Sisäseiniä hinkkailtiin ja ruostevalumat pelleistä hangattiin.
Näinkin pienestäkin autosta löytyy monta irto-osaa putsattavaksi ja maalattavaksi.
Akut siirtyivät tuohon entisen porrasaskelman tilalle, tuollaiseen varsin matalatekniseen DIY-akkulaatikkoon.
Ja sen taakse askartelin Laukkukankaan valinnasta dyykatun alumeetitankin. Kaiketi sellaisesta perämoottorisesta Varion sukuisesta pikkumersusta peräisin, joten viihtynee ihan hyvin tässäkin kyydissä. Tuollainen typerä tankkausputki siihen piti vain askarrella. Hyvä syy opetella joskus se amuliinin hitsaus että saa korkin kylkeen ja pääsee suurpainetankkaamaan
Korirunkoon liimasin taas vähän lisää rautaa. Nuo tukikotelot tuli alkuperäisen millisen sijaan kolmimillisestä levystä, varmaan kestävät.
Kuskinpuolen kaaressa oli pieni ruostereikä. Sen kun naukaisi auki, löytyi sitä sisältä sen verran lisää että lopulta piti tehdä koko rakenteesta noin 70% uudelleen

Onneksi oli nyt edes tuo ulkopelti valmiina korjauspalana niin ei tarvinnut sitä sen kummemmin väännellä itse.
Rengaskaivot on tehtaalla leivottu tuolla akryylitiivistepaskalla jonka irtikoneistaminen oli aivan ketullinen työmaa. Mutta ei onneksi turha, löytyihän sieltä leivoksen alta muutama orastava pehmenemäkin.
Myös sitä kuskin viereen tulevaa paineilmakeskusta laitoin alulle. Painoventtiilit viheltimille (kimeä ja karkea tietysti), ulosottoliitännät pistoolille ja penkille sekä muutama EP-venttiili muutamaa tulevaisuudessa lanseerattavaa toimintoa varten.
Tämmöstä vähänsieltätäältä-sekamähräystähän tää on kun munlainen motivaatiohepulimies tekee.

Aina sitä kohtaa eteenpäin mikä sattuu milloinkin kiinnostamaan eikä juuri mistään tuu kerralla valmista. Mutta silti olis vakaa tavoite olla tänä kesänä jo tien päällä jossain formaatissa!
Ja nimenomaisesti omin konein, ei suinkaan sipulikouralla Stenan lavalle mätettynä
