neppi kirjoitti:Tän päivän saldoa on kaasuvaijerin lopullinen säätö. Poljin menee pohjaan ja tyhjäkäynti niin ku pitää. Tuli samalla putsattua ja rasvattua kaasupetaali. Testilenkillä sain vihdoin kaikki rengaspaineet kohilleen. Lisäks makasin auton alla ja kattelin tippuvaa öljyä. Pahimmat vuotajat on kompura ja lauhdutin. Kiristelin hampaita, muutaman pultin ja joitakin letku- / putkiliitoksia.
Nopeudenrajoitin muutti toimintaansa säädön jälkeen. Ennen loppu veto tasan satkussa ja tuli takas jossain 96 paikkeilla. Nyt testilenkillä huiput vedolla 110. En tiä miks, mut kivakiva.
Mahtuuks 315/80/22.5 tämmöseen Volvoon? Meneeks samalle vanteelle?
Neb
315/80/22,5R on täysin korvaava rengas vanhan tilalle jota ei ole vuosiin enään valmistettu. Se on vajaan 1 cm leveämpi ja kantavuudeltaa parempi. Olen tähän tyyppiin vaihtanut kaikki renkaani.
Terveisin Stegnasta joka on rantalomakohde Gdanskin itäpuolella
Vanha rengas 295/80/22.5 ja niitähän nyt kyllä puskee joka tehas ulos kolmessa vuorossa.
Lähinnä mua kiinnostaa se pikkunen lisäkorkeus, minkä toi isompi rengas tois. Vaa eipä silti, Horror Lines lentää muutenki aika korkeella. Ei oo kertaakaan yhteenkään rotvallinreunaan raapassu keula, ja melkonen on se viepä mistä pystyy yli puottaa ilman sitä semmosta pahaa ääntä mikä kuuluu ku lossiluiska hivelee asphalttiparkkista.
Torstaina kuulemma lähetään kotio. Käydään tosin Calais:ssa mutka ja sitä rataa. Ruotsin laiva lähtee 30. pvä kohti suomen turkua.
Öljyvuoto pahenee. Yritin sitä käydä korjauttaa, mut korjaamo osas vain Mannia ja Mebleriä. Neuvoivat Volvo-Stealerin osoitteen. Kävin pihassa mut näytti niin kalliilta ja hiljaselta se paikka, et en viittiny jäädä pidemmäks aikaa. Kompura ja öljynlauhdutin on suurimmat syylliset. Ja kaikki letku- ja putkiliitokset.
Joku pönttö öljyä paksiin ja aina parkissa pahvia alle, ni eiköhän tolla vielä kotiin tulla.
Tänään otti sit lossiluiska kii. Ei pahasti kylläkään, mut sen verran että tuulilasin yläreunasta tippu kojelaudan päälle ruostelastuja. (!)
Repsikan jalkatilasta on koko ajan menny jalka läpi. Osa palkeista, sekä lattiavaneeri on hävinny. Tänään sain aikasiks väkertää siihen korjaussarjan. Ameriikan lastulevystä sopiva pala siihen kaiken päälle. On ihan hyvä siks aikaa että päästään kotiin. Löysin jotain hyllyrautoja josta tein siihen viereen kynnyspalkkiin korjaussarjan. Hieno on. Valkonen. Voin maalata mustaks jos haluutte.
Minun Berkhofini takaporraskuilun vesivanerinen tilapäispaikka oli paikallaan kolme vuotta. Tänä kesänä otin itseäni sikaniskasta kiinni ja korjasin sen kunnolla...uudessa on messinkinen kynnyslista
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Tänään aloin säätää ovea ja siinä suossa oon edelleen. Etukulma on joskus ajettu johonkin siks ovenpokan etumainen alaosa on vähän sisässä. Oven säätäminen siten, että se ei ottais mistään kohtaa liian aikasin kiinni on vähän niinku yrittäis ettii kamelia heinäsuovasta. Lisäks sen alareunan säätötangon autonpuoleinen kiinnityslätkä on melkein irti. Siks, että ruoste on hävittäny sen palkin, jossa sen lätkän pitäis olla kii. Teen siihen pikakorjauksen jostain kierrätysmateriaalista.
Noni. Niinhän siinä sitte kävi että koulut loppu ja nyt on vapaata. Pakkasin oman heimoni ja kolme Brasilialaista kyytiin ja lähettiin huitelemaan pitkin poikin.
Ekaks mentiin essolle ja siinä kyselin et mitä jengi haluu tehä. Lähettiin Ranskaan. Joku aika sitte ylitettiin länsi-Saksan raja. Nelostietä mennään ja Belgia on seuraavana vuorossa. Nyt ollaan rekkaparkissa jossain, missä lie ja aamulla homma jatkuu.
Auto toimii ku hirvi ja seura on hyvää. Frida (2) sano että aamulla mennään leikkipuistoon. Ei siinä muu sit auta.
Ajnih. Etuoven sain silleen säätöihin et jos sen taiten laittaa kii ni ei suhaja ensinkään. Ongelmahan on siinä, ettei tommosta ovee pitäis laittaa taiten kii, vaan napista pum. Kotona ovenpokalle lekaa ja lattian alle uutta palkkia ni aivan hyvä tulee.
Tuulilasin tiivistelin. Enää ei sada sisään, mikä on hyvä.
Vaunun vanha kaasu/12/220 jääkaappi löysi tilapäissijoituskolon "keittiöstä". Joku päivä minä vielä lataan tänne kuvia niin että soi! Alkaa vähän paremmin jengille hahmottuu, että minkälaisissa olosuhteissa täällä oikein elellään. Noniinsiis, kaappi ei oo ollu pariin vuoteen käytössä (mut siis kotoa lähtiessä nappasin sen mukaan) ja vähän sitä pyörittelin eka. Sit tein siihen uuden töpselijohdon ja kytkin seinään. Heti kylmeni juu. Nyt on käytössä auton kaappi ja toi. Kyllä kelpaa.
Belgia läpäisty, nyt ollaan Maginot-linjalla "täällä jossakin" yötä. Huomenna käydään meressä ja sit lähdetään pikkuhiljaa Rostokkia päin.
Olisko ollu niin et lautta Ruotsiin rostiksesta ke…
Volvo pelaa kuppuikki.
Eilen kuvattiin jakso "inkredible professöönälisym" The Amazing Bus-Builders Finland -show'hun, ku ruuvailin jostakin tallinlattialta löytyneen epämääräisen faneerin jääkaapinpäälle tasoks. Turkasen hyvä on että siinä jotakin on. Hyötykäyttöön saatiin seki tila. Kuvia tulee sit kyl joskus.
Nuot muutamat Brasilialaiset ystävät on kyllä niin fiiliksissä tästä hommasta, et varmaan laajenee kylähullut kulkurit jo kohta Sao Paoloon ja Kuritibaan kans.
No peijooni! Se piti taas käydä Paimelassa. Ainoita asioita mitä Suomesta kaipasin.
Mukaan tarttu kompura ja vähän katkaisijoita. Mut siis suurin yllätyshän oli, että pihassa seisoi Nastolan Berkhof. Ysijotain, Scania. Vein siitä takavalot, perän heijastimet, peilit ja tarpeelliseksi katsomani määrän pimennysverhoja.
Ois ollu kiva vilkuilla ruumaanki, mutta ku joku hölmö oli laittanu siihen paineilmalla toimivat luukkujen lukot ni ei päässy. Penkit on menossa Venäjälle, muuten jouten. Siisti vessakoppi kaikkineen siinä oli, jos joltaki semmosta uupuu.
Peilin kiinnikkeet olivat vaihtaneet Berkhofilla pienempiin jossain välissä. Ei käyny. Näppäränä poikana nappasin vanhoista peileistä kiinnikkeet ja rytkäsin paikoilleen. Nappaamisessa / rytkäsemisessä ei menny viittä tuntiakaan ja vieläkin on homma levällään pitkin pihaa. Alumiini ja rautahan tiettävästi muodostaa sähköparin, joten niitä ei pitäis sotkee keskenään. Olivat kuitenkin tulppaanien maassa päättäneet, että poori / kartio / kiristyspultti ei välttämättä riitä pitämään peiliä motarilla suunnassaan, joten käytetään lisäankkurina hapetusta. Nyt jo tiedän tekniikan ja oik peilin varsi on jo melkein koesovitusvaiheessa. Meinas mennä pimeetä päähän siinä hommassa.