Volvo Wiima -64
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Kiitos Rosvo vinkistä. Äkkiseltään katsottuna hinnat oli tuolla vähän karskeja, mutta näkee hyvin mitä kolskeita tarviin.
Jule: Olen kuullut, että PWM:ssä menisi helposti kolmannes hyötysuhteesta MPPT:hen verrattuna hukkaan, mutta se selviää kun käytännössä pääsee testaamaan. Jos se olisi 10% niin silloin ei olisi mitään merkitystä.
12V laitteita on tällä hetkellä molemmat lämmittimet, kiinalämmitin ja planar. Planarinkin ostin käyttämättömänä käytettynä niin ei sattunut 24V malli olemaan. Toisen laitan asuintilaa lämmittämään ja toisen ohjaamoon. Bussihan on muuten täysin eristetty, mutta ohjaamo ei. Vesipumpun kanssa on vähän kahden vaiheilla. Nyt kun joka tapauksessa on 12V laitteitakin olemassa niin voisi laittaa myös vesipumpun 12V. Silloin olisi selkeästi tietyt tekniset laitteet erikseen omassa systeemissä. 24V laitteita ei jäisi kuin valot ja kaikki muu 230V. Tiedostan kyllä, että erillisestä 12V systeemistä tulee vaan extratyötä. Noh, kyllä nää asiat selviää.
Jääkaapiksi oon katellu ~120cm korkeaa jenkkikaappia. Seuraava koko eli n. 140cm korkea olis parempi, mutta ei mahdu korkeudeltaan sille suunniteltuun paikkaan. Jenkkikaappi siksi, että kun noita muksuja on 4 kpl niin niitä ranuja ja jätskiäkin joutuu mukana kuljettelemaan. Jääkaappi saa olla siis 230V-malli. En käy investoimaan 2-3x enemmän, että saisi hybridimallin.
Jule: Olen kuullut, että PWM:ssä menisi helposti kolmannes hyötysuhteesta MPPT:hen verrattuna hukkaan, mutta se selviää kun käytännössä pääsee testaamaan. Jos se olisi 10% niin silloin ei olisi mitään merkitystä.
12V laitteita on tällä hetkellä molemmat lämmittimet, kiinalämmitin ja planar. Planarinkin ostin käyttämättömänä käytettynä niin ei sattunut 24V malli olemaan. Toisen laitan asuintilaa lämmittämään ja toisen ohjaamoon. Bussihan on muuten täysin eristetty, mutta ohjaamo ei. Vesipumpun kanssa on vähän kahden vaiheilla. Nyt kun joka tapauksessa on 12V laitteitakin olemassa niin voisi laittaa myös vesipumpun 12V. Silloin olisi selkeästi tietyt tekniset laitteet erikseen omassa systeemissä. 24V laitteita ei jäisi kuin valot ja kaikki muu 230V. Tiedostan kyllä, että erillisestä 12V systeemistä tulee vaan extratyötä. Noh, kyllä nää asiat selviää.
Jääkaapiksi oon katellu ~120cm korkeaa jenkkikaappia. Seuraava koko eli n. 140cm korkea olis parempi, mutta ei mahdu korkeudeltaan sille suunniteltuun paikkaan. Jenkkikaappi siksi, että kun noita muksuja on 4 kpl niin niitä ranuja ja jätskiäkin joutuu mukana kuljettelemaan. Jääkaappi saa olla siis 230V-malli. En käy investoimaan 2-3x enemmän, että saisi hybridimallin.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Volvo Wiima -64
Minulla on autossa käytössä tuollainen 120cm jenkkikaappi. Pakastin saisi olla isompi ja mielellään alhaalla. Menee tuohon nykyiseenkin ihan kivasti routapizzoja, mutta enemmänkin olisi kiva olla matkassa.
Jenkkikaappin päälle menee näppärästi pöytämallinen astianpesukone. Mökille hommasin tuollaisen 140cm mallin - ei siinä pakastin ole sen isompi, mutta jääkaappiosaan mahtuu enemmän. Noiden uusien laitteiden kulutus on todella pientä. Joten 12/24v malleihin investoiminen on täysin turhaa. Tätä pohdin aurinkosähkömökkiä varustellesani. Eli kaikki toimii 230v. Aluksi ajattelin jotain erillistä 24v-valaistusta - kaapelit vedin valmiiksi, mutta jätin kytkemättä.
Jenkkikaappin päälle menee näppärästi pöytämallinen astianpesukone. Mökille hommasin tuollaisen 140cm mallin - ei siinä pakastin ole sen isompi, mutta jääkaappiosaan mahtuu enemmän. Noiden uusien laitteiden kulutus on todella pientä. Joten 12/24v malleihin investoiminen on täysin turhaa. Tätä pohdin aurinkosähkömökkiä varustellesani. Eli kaikki toimii 230v. Aluksi ajattelin jotain erillistä 24v-valaistusta - kaapelit vedin valmiiksi, mutta jätin kytkemättä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Luulisin, että pakastinosa riittää kyllä meille ja routapizzoille, mutta tuo jääkaappiosa sais olla reilumpi. Noh, ei mahda minkään. Ei saa isompaa laitettua. Katselin kans noita kulutuksia noista nykykaapeista ja ovat tosiaan niin pieniä ettei ole mitään järkeä ajatella kalliimpia hybridikaappeja. Noita jenkkikaappeja saa 150-200e uutena joten käytettyjäkään ei kannata katsella, etenkin kun niissä taas yleensä kulutus isompi.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Volvo Wiima -64
Mites tämmöinen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ppi-harmaa
Loistava lisä jääkaapille ja näppärä siirtää ja käyttää muuallakin!
Loistava lisä jääkaapille ja näppärä siirtää ja käyttää muuallakin!
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Tuommoinen olisi juomakaappina ja leirityessä pihalla kätevä, hyvä lisä jenkkikaapille.Reissureki kirjoitti: ↑31 Heinä 2020 11:20 Mites tämmöinen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ppi-harmaa
Loistava lisä jääkaapille ja näppärä siirtää ja käyttää muuallakin!
Parina päivänä on ehtinyt taas rakentamaan. Viimeinenkin ikkuna on paikallaan parit pellit lisätty. Eilen tein takavaloille paikat ja mallasin paikoilleen:
https://drive.google.com/file/d/1dLEgmL ... p=drivesdk
Sähköjä pitäisi aloitella ja akkukotelo levyttää. Koneeseen on öljyt ostettu. Öljypohja pitäisi tiivistää. Jospa saisi loppukuusta koneen tulille 1,5v tauon jälkeen.
-
- Kansleri
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Volvo Wiima -64
Meillä on vähän tällaisen tapainen ns. autokylmälaukku ja kyllä meikäläisen pälli ainakin leviää siihen kun tuo on koko ajan jaloissa alkureissun kunnes eväät vähenee sen verran että mahtuvat jääkaappiin.Reissureki kirjoitti: ↑31 Heinä 2020 11:20 Mites tämmöinen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ppi-harmaa
Loistava lisä jääkaapille ja näppärä siirtää ja käyttää muuallakin!
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Apukuski
- Viestit: 14
- Liittynyt: 18 Maalis 2019 18:01
- Truck: Volvo B57
- Location: Joensuu
- Member id: 356
Re: Volvo Wiima -64
Laitoin omaan Wiimaan Seaflon 230V vesipumpun. 17l/min tuottolla joka kyllä ainakin hanalle piisaa ja miks ei suihkuunkin, ainakin siihenmalliin vettä tulee. Makkosen pumppu ja paneeli myy tuota 150€. Ja tosiaan automaattinen painekytkin on.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Seaflon pumppu on minullakin ollut vahvimpana vaihtoehtona ja nimenomaan tuo isommalla tuotolla oleva malli. Tuosta harvemmin kuulee huonoa sanottavaa.Marjatta-74 kirjoitti: ↑25 Elo 2020 20:17 Laitoin omaan Wiimaan Seaflon 230V vesipumpun. 17l/min tuottolla joka kyllä ainakin hanalle piisaa ja miks ei suihkuunkin, ainakin siihenmalliin vettä tulee. Makkosen pumppu ja paneeli myy tuota 150€. Ja tosiaan automaattinen painekytkin on.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Volvo Wiima -64
Maltti on valttia veden virtaamassakin, liian kovalla virtauksella on säiliöt äkkiä tyhjiä
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Pitäisköhän sitä lähes vuoden jälkeen päivitellä kuulumisia. Ihmeitä ei ole tapahtunut. Viime syksynä rakentelin silloin tällöin, mutta marraskuusta heinäkuulle ei tapahtunut yhtään mitään. Talvi ja kevät meni inssitutkintoa suorittaessa loppuun, kun koululta uhkasivat potkia miut pihalle. Siihen päälle etätöiden tekoa kotona viimeiset 1,5v ja neljä pientä mukulaa niin aloittamisen vaikeus iski taas bussin kanssa... Ehken parikin kertaa käyny mielessä, että miks ei voinu olla niin kuin muut ja ostaa jonkun Carruksen tai Lahtelaisen niinkuin kaikki 80% muuta hullua. Noh, tämän kanssa on vähän sama kuin tuon tutkinnon kanssa, että luonto ei anna periks jättää keskenkään. Miksi ihmisellä pitää olla periaatteita?
Viimeeks on luvannut, että konekin päästäis savuja taas putkesta pihalle, mutta ei se oo päästäny... Nyt en enää lupaa mitään, etenee kun etenee. Tosin saattais edetä nopeammin jos sais ajettua omaan pihaan rakenneltavaks, nyt kun tuo sietäis olla taivaan allakin...
Sitten kuvia:
https://drive.google.com/file/d/1_fEmoj ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_d29tz ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_SieDH ... p=drivesdk
Pesin parin vuoden tomut katolta terassipesurilla. Tiivistin vanhat saumat RK:n katonpaikkaustöhnällä ja vanhojen läpivientien päälle peltipaikat Sialla kiinni.
https://drive.google.com/file/d/1_RMST_ ... p=drivesdk
Maalasin katon Kärkkäiseltä ostetulla peltikattomaalilla. Miks tumma, kun se on kuuma? No siks, ku ei ollu valmista valkosta ja oli pikastintti Kärkkäiselle perheen kesälomareissulla VUOKRATUPPERILLA, muksut huuti autossa, vaimo oli kypsä jne
Noh, pääasia on muutenkin, että se vesi pysyy ulkona eikä tule sisälle. Pestessä fuskas kattoluukuista vähän. Tiivistin ne muuten, mutta aukeevaan luukkuun pitää vaihtaa tiivisteet.
https://drive.google.com/file/d/1_IHm6n ... p=drivesdk
Yksi kuva mestarista keulan hiomisen jälkeen.
https://drive.google.com/file/d/1aPzwyL ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1akVV-E ... p=drivesdk
Keula vaihto väriä, pintaruosteet poistettu ennen sitä. Pari reikää vielä paikattava.
Sitten sisustaa. On sekin eteenpäin mennyt ja sähköjäkin vedetty. Ei siellä mikään kuitenkaan valmista ole.
https://drive.google.com/file/d/1_m2U8z ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_p76JS ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_riQEb ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_rMCzF ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_qie7B ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1a_fI6v ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1aXMTLO ... p=drivesdk
Katsotaan meneekö vuosi seuraavaan päivitykseen taas. Viikon päästä olis vielä yksi lomaviikko tulossa jolloin muksut on koulussa / hoidossa ja vaimo töissä. Jos sitä jotain sais silloin aikaiseksi.
Viimeeks on luvannut, että konekin päästäis savuja taas putkesta pihalle, mutta ei se oo päästäny... Nyt en enää lupaa mitään, etenee kun etenee. Tosin saattais edetä nopeammin jos sais ajettua omaan pihaan rakenneltavaks, nyt kun tuo sietäis olla taivaan allakin...
Sitten kuvia:
https://drive.google.com/file/d/1_fEmoj ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_d29tz ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_SieDH ... p=drivesdk
Pesin parin vuoden tomut katolta terassipesurilla. Tiivistin vanhat saumat RK:n katonpaikkaustöhnällä ja vanhojen läpivientien päälle peltipaikat Sialla kiinni.
https://drive.google.com/file/d/1_RMST_ ... p=drivesdk
Maalasin katon Kärkkäiseltä ostetulla peltikattomaalilla. Miks tumma, kun se on kuuma? No siks, ku ei ollu valmista valkosta ja oli pikastintti Kärkkäiselle perheen kesälomareissulla VUOKRATUPPERILLA, muksut huuti autossa, vaimo oli kypsä jne

https://drive.google.com/file/d/1_IHm6n ... p=drivesdk
Yksi kuva mestarista keulan hiomisen jälkeen.
https://drive.google.com/file/d/1aPzwyL ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1akVV-E ... p=drivesdk
Keula vaihto väriä, pintaruosteet poistettu ennen sitä. Pari reikää vielä paikattava.
Sitten sisustaa. On sekin eteenpäin mennyt ja sähköjäkin vedetty. Ei siellä mikään kuitenkaan valmista ole.
https://drive.google.com/file/d/1_m2U8z ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_p76JS ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_riQEb ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_rMCzF ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1_qie7B ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1a_fI6v ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1aXMTLO ... p=drivesdk
Katsotaan meneekö vuosi seuraavaan päivitykseen taas. Viikon päästä olis vielä yksi lomaviikko tulossa jolloin muksut on koulussa / hoidossa ja vaimo töissä. Jos sitä jotain sais silloin aikaiseksi.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 379
- Liittynyt: 14 Joulu 2015 09:12
- Truck: Setra s208
- Location: Rovaniemi
Re: Volvo Wiima -64
Älä luovuta. Hyvinhän tuo on edistynyt. Ei ne muillakaan ole päivässä valmiita. Voihan sen uudemman ostaa ja siirtää ruostekorjauksia muutamalla vuodella eteenpäin
Ite kyllä meinaan pysyä vanhoissa jos vain mitenkään mahdollista. Heti vain reissuun kun mahdollista. Vaikka ihan pienelle ja vaikka siirtokilvillä, tulee kiva olo 


- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Volvo Wiima -64
Vanhoissa on tunnelmaa ja niitä pystyy korjaamaan jakoavaimella ja putkihampulla.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Tämä oli se romanttinen ajatus, kun oli ostohousut jalassa. Todellisuudessa on mennyt pari kuutiota vaneria, satoja metriä rautaa ja rullallinen peltiäRosvolinna kirjoitti: ↑29 Heinä 2021 10:26 Vanhoissa on tunnelmaa ja niitä pystyy korjaamaan jakoavaimella ja putkihampulla.

Ville: luovuttaminen ei ole vaihtoehto, ellei tule isompaa veikkausvoittoa

- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Volvo Wiima -64
No mun -87 seisoo pihassa leima kylmänä odottamassa reissua TBA - kaikella on aikansa. Osaa ne vanerit olla siellä seinissä pihassakin. Tämän kesän auto on kyllä ollut asumiskäytössä, koska talo on remontissa ja asumme siinä evakossa. Siinä on kuitenkin ilmastointi, toimiva keittiö, hyvät nukkumapaikat yms. On siihen tullut kaikkea pientä rakenneltua vaikka auton tuleva kohtalo on viellä avoinna....aina sen sisustan voi siirtää seuraavaan. Tällä ajatuksella olen kalusteita rakentanut.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1052
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Volvo Wiima -64
Sanopa se, ne tuppaavat monesti tekemään asioista hankalia ja kalliita

Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Volvo Wiima -64
Onko noiden vuoteiden erikoisesti muotoillussa aukossa jokin syy, vai ovatko ne noin ihan vaan koska. Sinänsä ne ovat hauskan näköisiä tuollaisina.
Mä olen mielestäni tuossa ysärivehkeessäni onnistunut aika hyvin sen pellin ja raudan suhteen, ainoat hitsaukset joita on joutunut tekemään on olleet syylärirempan yhteydessä sen ilmanohjaimen ja syylärin kiinnityksen kanssa, muuten on vaan asennettu. Ulkoisestihan tuo mun auto tuskin koskaan tulee olemaan hienon näköinen retrovehje. Mitään järkeähän ei ole minkään ikäisessä kulkurissa.Brian kirjoitti: ↑29 Heinä 2021 12:41Tämä oli se romanttinen ajatus, kun oli ostohousut jalassa. Todellisuudessa on mennyt pari kuutiota vaneria, satoja metriä rautaa ja rullallinen peltiäRosvolinna kirjoitti: ↑29 Heinä 2021 10:26 Vanhoissa on tunnelmaa ja niitä pystyy korjaamaan jakoavaimella ja putkihampulla.Nämä samat olis voinut mennä siihen ysärin turistirysäänkin kyllä. Noh, kyllä se siitä!
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
Vaimo löysi jostain pinterestistä jonkun jenkkibussin sänkyjen kuvan ja sanoi, että tee tuommoiset. Ja mie tein. Tarkoitus on, että pään puoli on tuolla korkeamman alareunan puolella. Kuskin puolen alasänky on levitettävä ja siitä saa 120cm pedin, toimii sohvana muuten. Muut sängyt on 2x 80cm ja 1x 70cm. Kärkkäiseltä löytyi kumipintaista reunanauhaa noiden sängyn aukkojen reunaan, reunanauhaksi.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo Wiima -64
https://drive.google.com/file/d/1ckM-g7 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1cZWM6A ... p=drivesdk
Vanhaa kattotelinettä hyödyntäen kaksi 270W paneelia hyppäsi katolle (hommattu Kärkkäisen sika-päiviltä lähes 3v sitten, silloinen ale on nykyinen normihinta
). Tarkoitus laittaa sarjaan ja tulevat pääsähköjärjestelmään 24V 3kVA hybridi-inverterille, jossa pwm-säädin. Tämän inverterin sain pari vuotta sitten lähes ilmaiseksi, joten siksi pwm... 2x 200A AGM-akkua on tälle järjestelmälle jo olemassa.
Pelkästään nämä kaksi paneelia olis mahtunut tuohon pitkittäinkin, jolloin asennus olisi ollut esteettisempi. Paneelien alle jäi hyvin ilmaa ja ovat tukevasti kiinni, joka on tärkeintä.
Tarkoitus kuitenkin käyttää kattopinta-alaa tehokkaasti hyödyksi ja laittaa tuohon perään yksi paneeli lisää erillistä 12V-järjestelmää varten, jossa on vesipumppua ja sen sellaista bussin peräpäässä. Sen jälkeen saisi vielä yhden eli neljännen paneelin laitettua tarvittaessa taaemman kattoluukun taakse. Kaikki paneelit kun pistää samanlaisia niin tarvittaessa voi muuttaa kaksi kahden sarjapaneelin asennusta rinnan.
Katto tuli toiseen kertaan maalattua viime viikolla ennen näiden asennuksia. Painepesuritesti ei paljastanut muita kattovuotoja kuin kattoluukkujen haperot tiivisteet. Luukun huullokset on butyylillä tiivistetty, joten sadevesi ei sisään todennäköisesti tulisi, mutta ajoWiima voisi tuoda. Pitää hommata uudet tiivisteet. Kuskin puolelle yritän helmapellit leikellä ja asentaa tällä viikolla...
https://drive.google.com/file/d/1cZWM6A ... p=drivesdk
Vanhaa kattotelinettä hyödyntäen kaksi 270W paneelia hyppäsi katolle (hommattu Kärkkäisen sika-päiviltä lähes 3v sitten, silloinen ale on nykyinen normihinta

Pelkästään nämä kaksi paneelia olis mahtunut tuohon pitkittäinkin, jolloin asennus olisi ollut esteettisempi. Paneelien alle jäi hyvin ilmaa ja ovat tukevasti kiinni, joka on tärkeintä.
Tarkoitus kuitenkin käyttää kattopinta-alaa tehokkaasti hyödyksi ja laittaa tuohon perään yksi paneeli lisää erillistä 12V-järjestelmää varten, jossa on vesipumppua ja sen sellaista bussin peräpäässä. Sen jälkeen saisi vielä yhden eli neljännen paneelin laitettua tarvittaessa taaemman kattoluukun taakse. Kaikki paneelit kun pistää samanlaisia niin tarvittaessa voi muuttaa kaksi kahden sarjapaneelin asennusta rinnan.
Katto tuli toiseen kertaan maalattua viime viikolla ennen näiden asennuksia. Painepesuritesti ei paljastanut muita kattovuotoja kuin kattoluukkujen haperot tiivisteet. Luukun huullokset on butyylillä tiivistetty, joten sadevesi ei sisään todennäköisesti tulisi, mutta ajoWiima voisi tuoda. Pitää hommata uudet tiivisteet. Kuskin puolelle yritän helmapellit leikellä ja asentaa tällä viikolla...
Re: Volvo Wiima -64
Ikäväkyllä painepesurilla ei pysty testaamaan vuotoja, ellei ole sitten ihan sohlo.
En tiedä olisiko akkuvesi rakenteeltaan niin lähellä sadevettä että sillä voisi testata, mutta, käytännössä kunnon vesisade on ainoa joka kavaltaa.
En tiedä olisiko akkuvesi rakenteeltaan niin lähellä sadevettä että sillä voisi testata, mutta, käytännössä kunnon vesisade on ainoa joka kavaltaa.