Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Truck: scania k92

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jaahas... viel kerkee ehkä tämän vuorokauden aikana päivittelemään rojektia...:D
No eipä tääl oo hirveitä tapahtunu...sunnuntai oli välipäivä...en jaksanu tehä mitään... :lol: ja tämä päivä on menny enämpi tai vähempi tieteen jumalille...
Oon saanu kuitenkin aloitettua ton toisen eristys kerroksen väsäämisen ja ny loppu sitte urtsu vaahto kesken... (toivottavasti sitä ois huomenna kaupassa lisää...) :) Jep mut määpä pistän myös kuvallista selitystä että saatte ihmetellä et "miks toi ton tolleen päätti tehdä..." :lol:
Ikkunan "puiteet"
Ikkunan "puiteet"
Tossa ekassa kuvassa näkyy miten mää pienessä mielessä ratkaisin noiden ikkuna-aukkojen kehystyksen... 2x21mm päällekkäin liimattuna ja ruuvattuna korikehikkoon kiinni... nousee teoriassa parimilliä paksummaksi kuin toinen eristekerros, mutta epäilen mahtaako tuo näkyä sitten kun "sisäverhouksen" siihen tökkään...:D (toivon mukaan tämäkin ajatus ei osoittaudu vääräksi...) :D
seinän eristyksen ekaa kerrosta...
seinän eristyksen ekaa kerrosta...
Tossa kuvassa näkyy ehkä vähän huonosti toi miten noi ekan kerroksen eristeet asettu tonne raameihin... mä siis vedin eka noi liimamassan ja ton uretaanin kaa kiinni tohon "plastiikkiin"...ajatuksena se että toi myös parantaisi ton muovilevyn paikallaan pysymistä... ja jälleen kerran "herra" vaan tietää miten toi rakenne käyttäytyy tositilanteessa...(joku saattaa kohta kommentoida että epäilenkö mä koko ajan itseäni.... vastaus...kyllä... epäilen ihan kokoajan... :lol: )
korin "vinotukien" eristys
korin "vinotukien" eristys
Ja tässä näkyy miten mä sain noi vinotuet eristeltyä...tossa oli uretaanin hukka rosentti suurin ku noita pursotteli tommonen fiskarssin villa puukko on mun mielestä ehdottomasti paras leikkaus väline... pitkä ja taipuisa terä... toimii samalla tavalla ku filerointi veitsi...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

:lol: No en sitte kerenny maanantaille... pistän sitte pari aloittelukuvaa katon toisesta kerroksesta...(siis toinen kerros on vasta aluillaan...)
levynä SPU:n remontti levy...
levynä SPU:n remontti levy...
Tosta ei oikein saa selvää tosta tehtaan "lauta/rima urasta"
vaneeri soiro uraputkessa...
vaneeri soiro uraputkessa...
Jospa se ajatus tosta selviäis paremmin...:D katossa on siis pohjalla tollainen 50mm levy tuolla raameissa ja päällimmäiseksi kerrokseksi tulee toi "saneeraus/remppa" levy... Taas mää sain kunigas ajatuksen noiden kylmäsiltojen vähentämisessä...tolla tyylillähän siinä tulee noin 20-30mm uretaania myös rautarungon kohdalle... ei varmasti maailman tiivein ja lämpimin mutta ainoo ratkasu mihinkä mää mun pienillä aivoilani pystyin... :lol: :lol: :lol:
illan "viiminen"
illan "viiminen"
Ja viimeisessä kuvassa on ny sitte se "tämänhetkinen" tilane tosta katosta... oisin varmaan saanu paljon enämpi aikaseksi jos ois ollu työtoveri...mutta eihän mulla oo kavereitakaan... :lol: ja joskushan se on myös niin et "mieluummin yksin ku huonon kaverin kaa..." :) tosin tää päivä ei oo niitä päiviä...:D jep mut ny tää velliper... menee pesulle ja tutimaan et jaksaa huomenna taasen touhuta...(ja roikkua täällä... :lol: )
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Haudi hou...:)
No ny on hetki "luppoaikaa"... Sillä aikaa ku uretaaniliimaus kuivaa ja saan ottaa kiripuita pois tieltä...:D
Jep.. Sain vasta äsken eristeltyä ton katon loppuun,...tai no melkein loppuun, Jäi toi "matkustamon" katto veilä eristämättä toiseen kertaan ku en oo varma että riittääkö mulla toi remppa-urtslevy jokapaikkaan (tota matkustamon kattoo en ollu alunperin laskenu mukaan edes...)
Laitanpa taasen pari kuvaa katottavaksi...(oon tainnu jo "pari" kuvaa teille kiinnostuneile näyttää... :lol: ja lisää seuraa kuhan rojekti etenee...)
ei oo herneen palko...eikä oo kyllä nenässäkään... :D
ei oo herneen palko...eikä oo kyllä nenässäkään... :D
Noi paksut mötkylät on mitoitettu tohon korikehikon rungon kohdalle...ja suht hyvin mun ajatus toimikin ku alussa käytin yhtä levyä irti heti "painamisen" jälkeen... täyttyy toi noin 5-10mm ura yli 90% tolla tyylillä... (jo kuivunutta levyä en oo kokeillu irroittaa...jostain kumman syystä...:D )
huono kuva "urasta"
huono kuva "urasta"
Empä taaskaan tiiä oliko/onko tuokaan haihattelu tarpeellista...haittaakaan siitä ei todennäköisesti oo...:)
kiripuu "viidakko"
kiripuu "viidakko"
Joopa joo tää ei varmaan oo kelleen mitään uutta tietoo mitenkä tää kakkoskerros pysy tuolla katossa...:D
Takaosan urissa on jo ruuvattuna noi vanerisoirot paikoillensa... ruuvailin osan niistä jo eilen ja tänään loput noihin eilen liimattuhin levyihin...
Aika monta "työvaihetta" tähän tokaankin kerrokseen vaan tuli...mittaat, leikkaat, putsaat, kostutat vedellä, täytät pohjan vajaat saumat, kostutat levyn, levittelet uretaanit levyn pintaan... ja sitte varovasti hiertäen levy paikkaansa kiripuunavulla... monta kertaa tulee mieleen se vanha sananlasku..."Jos luoja ois luonu ihmisen rakentamaan... sillä ois kuus kättä ja ku..ssa kantokoukku..." :)
No mutta tää ny tälläkertaa...katotaan mitä enskerralla...:D
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Ei taida kännykkä kuulua autossa kun on eristys valmis. Ainakin meillä heikkeni kuuluvuus kun laitettiin foliolevyt sisään.
Tulevaisuus on sähköinen
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jaahas...:) niimpä se tämäkin päivä hurahti...:) (enkä saanunna ennee loppu päivänä mitään tähdellistä aikaseksi... ainakaan kovin kuvauksellista...:D
Siivosin "nykäsin" loput kattorimat paikolleen ja ja ja en mää oikein ees tiiä mitä mä taas loppupäivän tuhersin... no ny ois kuitenkin "esivalmisteluja" tehty jos vaik huomenna pääsis alottaa noita seiniä...(toivottavasti) :D
Tossa "Lahti32" kommentoi tosta "folio" efektistä ettei känny kuullu... Joo oon itekki miettiny samaa asiaa että mitenhän mahtaa käydä kuuluuko vaiko ei ja miten kuuluu....:D ny on vaan toivottava parasta ja pelättävä pahinta että puhelin ei muuttuis ns.kalastajan puhelimeksi...(etsii/hakee verkkoa) mutta kaipa siihen jokin ratkaisu sitten aikanaan löytyy...(saa ehdottaa jos on jo heti tiedossa...:D ) mokkula toimii varmaankin ulkoisella antennilla niinku tölsyki...(siis tv.... jos jollekkin ei auennut mitä toi tarkoitti... :) ) no joka tapauksessa sitä mää en kuitenkaan ihan ymmärrä...(taaskaan...) et miks toi alkuperäinen alumiini pelti kaikkine hässäköineen ei aiheuttanut minkään asteista "kenttien" häviämistä...(toki en kyllä hirveesti/yhtään reissannukkaan tällä ennen tätä täystuhoo...:) joten en rehellisesti sanottuna tiedä minkäverran se vaikutti...:)
Joo... taidanpa laittaa viel teidän kiusaks par viilistely kuvaa ku "etenemä" kuvatuksia ei oo... :lol:
Kaukaasian paimenkoira "Rölli 11v"
Kaukaasian paimenkoira "Rölli 11v"
P6100512.JPG (178.41 KiB) Katsottu 29787 kertaa
Tämän miehen "paras kaveri" mut remontti avuks tosta ei oo...välillä päinvastoin...:D
Ei oo koiruudelle tähystys paikkaa
Ei oo koiruudelle tähystys paikkaa
Epätoivo iskee... :lol: ei sentään... monena iltana/yönä ku lopettelin hitsauksen ja istuin "palovartiossa" (saaton kyllä joskus juoda "nallelimua" pari tölkkiä...ihan siltä varalta et jos jossain kytee...voin vaik lirauttaa päälle...:D ) aattelin/haaveilin et tossa keskivaiheilla mää istun joskus sohvalla ja...juon edelleenkin sitä nallelimppaa ja kiroilen et "taas kus...taa" :lol: ...No ny näkymä on palttiarallaa tämänmoinen...
Melkein puhdas...
Melkein puhdas...
Eli kaikesta huolimatta...vääjäämättömästi tää etenee... vaikka melkein vuosi on kuvien otto hetkellä eroo...(siis eka ja vika...:D ) En tosin tiiä meneekö siihen "seuraava vuosi" ku sohva on saanu paikansa... :lol: :lol: :lol: No se siitä "hapatuksesta" jatketaan sitte ku on oikeesti jotain näytettävää tai asiaa... :)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Nonnii...:) taas tulee "lomapäivä" päivityksiä...:)
Sain tänään vähän apuvoimia käymään hallilla... eli tänään en voi käyttää tekosyynä sitä ettei kaikkee pysty tekee yksin... :lol:
Ois saatu paljon enemmän aikaseksi jos oisin "osannu käyttää" päätäni ja hommannu riittävän määrän materiaalia....:D no tämänpäivän mokasta en voi syyttää ku itseäni...:D
Opettelua ja mallailua...
Opettelua ja mallailua...
Siinä on ensmäinen "selvä" levy sovituksessa...
kaks kärpästä yhellä iskulla...
kaks kärpästä yhellä iskulla...
"Vyörytettiin" sitte kaverin kaa samolla kiripuilla molempia seiniä... Oli oikeesti mun mielestä tehokas kaks tuntinen (vaikka osa peräpään levyistä olikin leikattu valmiiks siin kohtaa ku kaveri tuli apuun....:D
selvempi kuva... :D
selvempi kuva... :D
Tosta jäläkimmäesestä seleviiääpi ehken paremmin miten myö tuo tehttii...:D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Nii ja se illan viiminen.... :lol:
WP_20140529_010.jpg
Ruuvailin viel lopuks muutaman tunnin "rauhottumisen" jälkeen noi sauma rimat paikollensa... (joutu siis malttaa jonkin aikaa et uskalsin ottaa levypari kerrallaan kiripuut pois ja ruuvata sauma soirot paikollensa...:D
Että tämmöstä täällä...:D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

By the way...(eli "osta tie"") Onkohan arvon raati jo lopen kyllästyny tähän mun kuva tulvaan... :lol: (joku/jotkut teistä näyttää jo pari kertaa katelleen näitä..) :D On ny etukäteen pyydettävä anteeksi taas... "Tämä tarina ja jorina jatkuu vielä..." :lol: (Paitsi jos annatta mulle "lopputilin") :D
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

LISÄÄ!!!
pelti
Kansleri
Truck: Hymer camp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelti »

mitään näin "hullua" en ole ennen nähnyt, joten tämä on nähtävä loppuun.
peltiliiteri.com
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kyllä on vielä "turnauskestävyyttä" eli jaksaa jaksaa :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Puppi
Kippari
Truck: Scania K92 CLB -88
Member id: 204

Viesti Kirjoittaja Puppi »

Lisää vaan :lol: :lol:
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Scania AJOKKI EXPRESS K92 CLB AA = Petenmäen PUPPI
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mites nyt kun päälilevyjen rimojen ruuvit on palkissa kiinni. Mitä niiden päälle? Ei ollu puhelimessa puhetta vaikka reilu pari tuntiahan me kerittiin rupatella =D
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Kaffetauko...:D
Hyvä että jaksaa kattoo...koska mää viäl toistaseks jaksan rakentaa... :lol:
ja "pelti"... en kai mää ny nii "hullu" oo ettet oo ikuna nähny....?:D (ja sitäpaitsi hulluuden ja nerouden raja on kuulema häilyvä...:D tosin omalla kohdalla pysyttelen siellä hulluudessa/tyhmyydessä... :lol: )
Ja "punainenpaholainen"... sen verran taisin puhelimessa sanoo et sisäverhous on viel päättämättä...mitä mihinkin tulee...(ainoo mikä on olemassa on se lattiamatsku jos sillä päätän yrittää...:D)
Muillekkin kiinnostuneille voin kertoo... Mulla olis "tarjouksessa" tommosta "vähä" isompaa kuivapuriste laattaa...kokoluokassa 600x1200mm.... eli aikasta suurta, ei tartteis montaa laattaa laittaa lattiaan ja saumaakin tulis aika vähän vois saumata vaik saniteettisilikonilla... se miten se laatta tossa kestäis ni on taasen iso kysymysmerkki... on kuitenkin sen verran suuri että vaatis aika viivasuoran pohjan ja vankan alustan...Noo enpä oo vielä pitkään aikaan lattian pintoja asentamassa eli ei ole ajankohtainen asia vielä...:)
Pistänpä pari kuvaa tosta vaneeri soirojen kiinnityksestä...
WP_20140530_002.jpg
Ruuvi ja sen "tekniset speksit" on aika hyvän oloinen tälleen käytettynä....:)
WP_20140530_003.jpg
Soiro urassaan...
WP_20140530_004.jpg
Jouduin tekaseen puuporalla tommosen pikasen kuopan (en löytäny mun "senkkaus" terää) Lähinnä sentakia et ei varmasti jäis toi ruuvin kanta koholle tosta vanerin pinnasta...filmi vaneri on kuitenkin sen verran kovaa/sitkasta ettei oo ihan yks tai kaks kertaa menny ruuvvi poikki ku on yrittäny ajaa tasalleen...(ei tosin onneks vielä tässä rojektissa...)
jaa...tämmöstä tällä kertaa...:D
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No niin selkis tuo riman kiinnitys ja tuo ei jää pintaan. Mua vähän alko kiinnostaa se laatta, josko ajas kahtia ja sit nakkelis lattialle? Paljoko sulla jää yli ja minkä näköstä se on?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Tsipaappa duida...:)
Niimpä ne tämänkin päivän tunnit valuivat hiekkaan...:D no jotain sentään sain aikaseksi...:)
Reddevil... en oo ny hallilla eli en saa het kuvattua laattaa, mutta yritän muistaa sunnuntaina kuvailla sitä... Mutta verbaalisesti esitettynä se on hyvin vaalea beige/kerma/joku sellanen vaalea "keltaiseen" taittava... :lol: ("väriasiantuntia") :lol: :lol: :lol: Jaa mutta loppuillan kuvallinen kuvaus tämän päivän sähläyksestä...:D
"Tilkkutäkki"
"Tilkkutäkki"
Peräseinän tilkkutäkki... oliha "homma" toikaan seinä ku ei oo suora... kaartaa tuolta alhaalta sen n.30mm ei meinannu millän istuu...:)
WP_20140530_007.jpg
Näpräsin myös noi peräpään sivuseinät "nippuun"... nurkkia joutuu viel "vaadolla tekemään" mut muuten alkais olee perä suhtkoht "eristäytyneessä tilassa" kai tuolla jo tarkenee pötkötellä...niin kylmällä ku kuumallakin säällä...:D
WP_20140530_005.jpg
Sitte vielä päivän päätteeksi väsäilin itekseni ton apparin seinän tohon ovelle saakka...
Siinäpä se... ny "joutuu" pitää pari päivää taukoo muiden hommien takia ni täällä ei tapahdu sitte yhtään edistystä...:) Mutta älkää peljästykö.../liikaa toivoko... kyllä täältä viel ens viikolla "tykitetään" päivityksiä... :lol:
-KHS-
Rattiamiraali
Truck: Carrus 302
Member id: 216

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Juuh, kyllä tämmöistä jaksaa seurata. suuri on urakka, mutta ihan käsittämätön määrä sulla tuntuu energiaa olevan.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Dodiih... Ny ollaan taas käyty "pelipaikalla"...:)
Ensteks... "-KHS-"... Ei mulla mitenkään erikoisen paljon energiaa oo... Mulla on vaan ny omat "motivaattorit" ja suunnitelmat miks tää pitäis saada mahdollisimman nopeasti ajoon ja käyttöön... Tosin aikataulut ja "kuolleetviivat" (deadline) on ollu pakko heittää romukoppaan jo aikapäiviä sitten... :lol: Ja niinku mää tuolla jossain aikasemmin oon maininnu et on kyllä ollu joskus lievää motivaation puutosta...:) no jokatapauksessa,
en ehtiny saada tänäänkään koko eristys hommaa nippuun...(aloitin niin myöhään iltapäivällä) mutta nyt olis suuret seinä-alat eristelty ja jäljellä olis ns. matkustamon "tilkkutäkki" en muuten eristäis sitä samoin mutta mää ny yritän saada koko kotteron samalla tavalla eristetyks jos vaik se ei kesällä ihan niin paljoo lämpeis ja talvella ei kylmää hohtais...:D
Mä lupasin "Reddevil:lle" kuvia laatasta...
Huomaa "mittasuhde tikku"
Huomaa "mittasuhde tikku"
ja paksuus
sama "kepakko" käytössä
sama "kepakko" käytössä
Tää nokia lumia 625 ei oikein ole hyvä kamera silloin ku pitäis saada luonnollista väriä esille... laatta on todellisuudessa huomattavan paljon vaaleampi kuin tuo taustalla näkyvä SPU-levy...eikä läheskään yhtä keltainen...:D Ja tuosta määrästä... On kai tossa jokunen neliö... :lol:
Parin kulkurin lattiat tolla sais...
Parin kulkurin lattiat tolla sais...
Eli melkein kaks täyttä lavaa olis... tota harmaata ei ikävä kyllä ole kuin noi kaks ehjää ja yks poikkinainen...sen hyödynnän varmaankin tulevan keittiön "työtasoksi" on omaan silmään ihan hieno sävy ja ei "riitele" ton vaaleen kanssa jos päätän sen lattialle "levitellä"
Siinä mielessä toi kuivapuristelaatta on "kiva" materiaali että se on läpeensä oikeesti saman väristä ja leikkuu saumatkin saa fiksauksella siistin näköiseksi...:D
Prkl... Tarvii laittaa vissiin vauhtia et pääsee joskus "sisustamaan" tätä...:D on vaan taasen semmoset hommat käynnissä et "maalikot" ei vältteen ymmärrä mikä homma tommosessa on...:) (ei sillä et mää olisin kuvitellu ton ihan noin työlääksi...ja en oo vielä päässy ees "talotekniikkaan" saakka...) :lol: :lol: :lol:
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Aa-a-APUVA...
Voi pjärskeles ku män tännään sitte melkein sormi suuhun...(ja toinen melkein pers...ja melkein tapahtui lennosta vaihto...) :lol:
Ei vaines...ihan niin vakavasta onkelmasta ei viel oo kysymys... Piti sitte mennä taasen "ajattelemaan" (ja se ei todellakaan sovi minulle) No joka tapauksessa ...
Oon jo jonkin aikaa pienessä mielessäni mietiskelly tota auton sähköistystä... ja ny sitte tein päätöksen et "kirjurin" orggis sulaketaulu vähintäänkin siirtää paikkaansa...:D
"Ennen"
"Ennen"
Ja "viimeinenkin" originaali seinäpinta "tuhottuna"...
Ja "viimeinenkin" originaali seinäpinta "tuhottuna"...
Mää ja mun monimielivammapotilaat (me, myself and i) ei tykkää ajatuksesta että minulla olisi "vaatekomerossa" sähkökaappi...:) A...tohon ovenpieleen olis tarkoitus rakentaa "kuivauskaappi" märkiä ulkovaatteita varten... B...en tykkää ajatuksesta "kosteutta ja sähköä" olen todennäköisesti taasen väärässä ajatukseni kanssa että siitä olisi jotain haittaa pitkässä juoksussa...(kuivauskaappiin tulee vesikiertoinen puhallin ja "märkä" ilma johdetaan suoraan ulos...) mutta noi "piirikortit" ja sulakkeet ei ny näytä täyttävän minkään asteista "ip" luokitusta,,,:D Ja viimeisenä C... Kaikista eniten minua "hirvittää" ajatus "palavasta" piirikortista/jostain muusta sähköliitoksesta vaatekaapissa...(tyhmää tai ei...en vaan tykkää ajatuksesta...)
olen joskus "nuorena" poikana eräässä työpaikassa tehnyt "erikois" pesuja ja putsauksia...("raato", tulipalo yms. muut "hajuhaitta" huoneistot...) ja ei tarvitse olla kovinkaan paljon palavaa materiaalia ympärillä kun vähintään savuvauriot on jo aika "ärsyttäviä" siivota... no anyway... Olisin nyt oikeasti lakki kourassa, kontillani, nöyrästi, anellen... pyytänyt "arvon kanssa hulluttelioilta" mielipidettä/tietoa/ohjeita... mitä...minä...teen ton kanssa... Sen verran olen yrittänyt sitä tutkia että toi alhaalla oleva sulake "hässäkkä" liittyy varsinaiseen alustaan...ja noi kaksi ylempää olisi ns. "korilaite sähköjä" (korjatkaa jos olen väärässä...pliis... :) )
Nyt olen niiiiin paljon "epämukavuus" alueella ettei mitään rajaa ja rehellisesti sanottuna...eipä ole noiden sähköjen suhteen kovinkaan paljon "itseluottamusta"...(minua ei ole luotu "johtotehtäviin" :lol: ) Joten... Kysymys kuuluukin... Kannattaako mun säilyttää tuo alkuperäinen vai korvata se jollain muulla...yksinkertaisella tsydeemillä...(ton "alusta sähkön" säilytän kyllä...sen muuttamiseen ei mun kapasiteetti riitä... :D ) En tiedä saiko kukaan selvää mitä ajoin takaa mutta...kysykää, jos ette ymmärtäneet mun vähintäänkin epäselvää (mun mielestä) kysymystä...:D (niinko oon joskus aikaisemmin sanonu..."wc paperi on kolminkertanen...mut mää oon yksinkertanen..." :D
Ps. en oo tehny viel mitään peruuttamatonta...(paitsi tuhonnu ton seinälevyn mikä ton takana oli... :) ) eli melkein kaikki "voin palauttaa" alkuperäiseen muotoon... :)
j0ri
Rattiamiraali
Truck: K112-Lahti 450 Eagle

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Eikös tuota voisi testata, korilaitekortit irti ja auto tulille. Jos toimii normaalisti alusta, niin korilaitekortti arkistoon ja uusia korisähköjä sitten jossain vaiheessa miettimään..?
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Vaikeempi kysymys. Kaiken kaikkiaan olisi hyvä että ainakin ymmärtäisit miten korisähköt toimii. Itse tein lisäyksiä alkuperäisiin mutta ei noita alustakeskuksia kyllä viitsinyt siirtämään alkaa. Ehken siirtäisi.
Tulevaisuus on sähköinen
Zyke64
Rattiamiraali
Truck: Volvo Carrus 502

Viesti Kirjoittaja Zyke64 »

Eikös tuossa olis liikevaraa noin, että siirto lähemmäs ikkunaa noin poikittain , kiinnitys tulevan kuivauskaapin sivuseinään ulkopuolelle, niinsanotusti tupla seinä sivuun, ja keskukselle oma ovi sivuseinään. Tilaahan tuossa näyttä olevan niin, että kaappi mahtuu oven ja ikkunan väliin :lol: No se on yks vaihtoehto.
Aika kova homma alkaa jatkamaan piuhojakin. Ja jos ei kaaviota ole siitä, mitä kaikkea tuosta lähtee ja tapahtuu, niin poistaminenkin voi olla (ris)kaapelia.. :roll:

Mistä ja mihin hintaan tuota SPU eristelevyä hankin, alakas olla edessä ittelläki sama homma :shock:
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Huomenta...:)
Vähän selvennystä "eiliseen" kysymykseen...
"Lahti32"... En siis ole siirtämässä sähkökeskusta minnekkään kovin pitkälle... yksinkertaisesti se vaan kääntyy pois kaapista, vähän tuollatapaa kuin se noissa kuvissa esiintyy...(eli siirtyy/kääntyy 90° pois ulkoseinältä kaapin sisästä, kaapin seinään ulkopuolelle...) Tässä tapauksessa mun järjen mukaan minun tarvitsee "vain" järjestää maadoitus...(nyt siinä oli maa ruuvattuna suoraan koriin kiinni...) eli tyhmänä ehdotan...ns.piuhaa väliin...:D
Asia mikä mua tossa eniten askarruttaa että "tulevia" ongelmia silmällä pitäen on vähän kyseenalaista (minun mielestä) jättää esim. oven avaus nappuloiden piuhat tonne keskukseen...niitä kuitenkin oli 5kpl...(niitä paikkoja mistä oven sai avattua) noista piuhoista raksin jo eilen parit "selkeästi" ylimääräiset piuhat lyhkäsemmiksi ja merkkasin ne piuhaan että mikä se on ollut...:) Vanhan loisteputki valaistuksen johdot on myös raksittu kokonaan pois...(ei kai ole tarkoituksen mukaista käyttää asunto-osan valaistusta kojelaudasta käsin...) :)

"jOri"... Nythän mulla on ollut melkein "mykkänä" jonkin aikaa...korilaite akut ja auton alkuperäinen "verkkovirta" laturi/erotin laite on myös irti...(kaikki irroitetut piuhan päät on teipattuna ettei ne vahingossakaan "lyö maihin" Mutta "summa summaarum..." Kaikki "alustassa toimii...lukuun ottamatta ö-paine mittaria ja toisen "ilma" piirin mittaria ja vilkkuvaa valoa mittaristossa...(jälkimmäinen "ominaisuus" oli tässä autossa jo silloin kun ostin tämän...)
Eli sen puoleen "kaikki" näyttäisi olevan kunnossa siltä puolelta...(ehkä) :)

No... ny se "sähkökaappi" on jokatapauksessa irti... ja ny mää yritän saada ton ohjaamon lopun "eristäytymään"...:D
Nii ja kiitos jo etukäteen kaikille "sähköiseen" keskusteluun osallistuneille/osallistuville ja niille myös jotka ovat "hengessä" mukana...:)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Ai niin... Mulla pitäis olla jotain sähkökaavioita tosta alkuperäisestä "kaapista" ku vaan löytäisin/muistaisin minne oon pistäny ne... :lol:

ja "Zyke64"... mä ostin noi ihan agri-marketista... määrä oli kuitenkin sen verran "suuri" että kannatti tehdä "tarjouspyyntö" kierros...:) (edelleenkin isipapan ohje..."se minkä tingata jaksaa...sitä ei tarvi maksaa" olisin saanu toisesta rautakaupasta vähän edukkaammin, mutta ei ollut kuljetuskapasiteettiä kuljettaa noita levyjä helsingistä somerolle joten päätin ottaa ne ns.paikan päältä... (ja palvelu oli sen verran hyvää että mieluusti maksan siitä vajaan satasen ylimääräistä...) :D neliö hintaa en muista ulkoa mutta voin kaivella kuitteja jossain kohtaa et pääset haarukkaan..:) Ite katoin/laskin ensimmäisen "tarjouksen" taloon.com:in sivuilta... ja voin sanoa että oli reilusti halvempi nämä "oikeat" tarjoukset...:)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jaahas...:)
Olipa sitte erillainen "rakennusviikonloppu"...:D mittään en fyysiseti tehnynnä, vaan suoritin "teollisuus" vakoilua muiden "hulluen" autoissa (Salon salakalliossa) teitä "hulluja" oli vaan "liikaa" etten millään ehtinyt käydä kaikkia vakoilemassa... :lol:
No joka tapauksessa... hienoja pelejä kaikki...:) ja mukava huomata etten ole "tunteeni/hulluuteni" kanssa yksin... :lol:
Varsinaisia "pellepelottomia" ootta kaikki...:D (homman luonteeseen kaiketi kuuluu olla vähän "erillainen nuori" ) :lol: :lol: :lol:
Enpä voi muuta kuin kiittää ja syvästi kumartaa kaikille niille ketkä "avasivat ovensa" ja päästivät minut vakoilemaan omia kulkureitaan... ja kaikkia muitakin joiden kanssa ehtisiisin rupatella...:D eli KIITOS...:) (ja kiitos myös tsemppauksesta omaa rojektiani kohtaan...:) )

No palatakseni tähän "terapia tölliin"
niinku kerroin, hirmusti tää ei oo edenny mutta eristys hommat seinien ja katon osalta olis ny suoritettu...(99%) viel on parissa paikassa pikkasen hienosäätöö ja sitte pitäis viel "saumata" loppuun toi...ny ei oo vaan yhtään pistoolivaahtoo...(joku o tuhlanunna kaik...:D )
Sen verran oon tänään tässä hallilla touhunnu että mittailin ny oikeesti noita seinien paikkoja ja suunnitellu tota perän makuuhuoneen väliseinää...tarkoitus olisi rakentaa mahdollisimman ohkanen seinä minne mahtuu mh:n ovi liukumaan seinän sisään...:) (mun ajatuksen mukaan se olisi "käytännöllisempi" kuin normaalisti avattava ovi ja seinän "sisään" liukuva ovi "vapauttaisi" seinät myös muuhun käyttöön...:D
No ku mulla ei oo mitään konkreettista viel esittää teille ni jääköön se sitten muhimaan...(tulette näkemään kuvia het ku mää ruppeen hulluttelemaan sen kanssa) :lol:
Sotkua... niin kuva kuin työmaakin...
Sotkua... niin kuva kuin työmaakin...
Laitonpa nytte tommosen kuvatuksen "valmiista" eristyksestä... tossa on viel paljon saumoja leikkaamatta ja siistimättä...ja sitte loppu se vaahto kesken...:)
"kunnon" kiinnitys piste...
"kunnon" kiinnitys piste...
Jätin "esille" tohon tulevan keittiön paikalle noi kirjurin alkuperäiset hyllyjen pysty kannakkeiden yläpään kiinnitys pisteet... ajatteli et niitä vois hyödyntää tossa keittiön yläkaappien kiinnityksessä...en ny ossoo selittee mitenkä minä sen meinaan tehä...mutta jospa sekin selviää ku työ "etenee" sinne saakka...(pitäis olla ainakin riittävän vahva kiinnitys...ei tipu yläkaapit seiniltä...:D ) Noita on tossa tulevan keittiön kohdalla kolme paria ja toisella "puolella" autoa tulevan "kuivaus/vaatekaapin" kohdalla on myös kaksi kiinnitys pistettä... En tiiä onko noi tarpeellisia vai onko tää taas "varmuuden maksimointia" mut tuskinpa noista mitään haittaakaan on...:D
Jep...mutta tällästä tällä kertaa...ens kerralla sitte jotain toisenmoista... :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin