Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Truck: scania k92

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Töttöröö...:) ja taas ois yks päivä lähempänä eläkettä...:) (ja vuoden 2014 joulu ei oo ikinä ollu näin lähellä... :shock: )
No jokatapauksessa... Eristys hommelit alakas olla julistusta vaille valmiit...toki jotain pientä ja "nopeeta" on vielä tekemättä, mutta suuret pinnat on ny eristetty... (ja ny on "hyvin" eristäytyny olo... :lol: )
tunnel off SPU
tunnel off SPU
Lisää hulluttelua... :)
Sinne pitäsi joskus rakentaa se "rakkaoven" tunneli... :D
Sinne pitäsi joskus rakentaa se "rakkaoven" tunneli... :D
Ja sama takaa päin kuvattuna...
"Tina ränni"
"Tina ränni"
Omalla tavallaan aika "häiriintyneen" olonen ja näkönen tolleen ku ei oo vielä mitään pintoja... :) Mutta eiköhän sitä joku kaunis päivä jotain noittenkin päälle tuu...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Lisää kuvia ja lätinää...:D
liimat levällään...
liimat levällään...
Kiinnitys tyyli on edelleenkin sama... kiinnitys aineena on vaan nyt "tytan styro 753" liimavaahto... toimi ainakin tossa jätevesisäiliön eristyksessä kun liimasin alumiinipellin suojaksi tolle uretaanilevylle...(ettei joka risu tökkis eristeitä ulkoapäin rikki...)
saumaus raot...
saumaus raot...
Jätin tässä lattiassakin "saumaus" varan...siis n.10mm irti seinästä ja toisistaan... tulee täten tiiviimpiä noista saumoista, ei oikein onnistu hyvin jos yrittää tehdä tiukkaa levyä...(jää aina jonnekkin pikku rako ja se on todella hankala saada hyvin tiivistettyä...) ja noin kai se "kuuluukin" tehdä... :) noi pohjalta näkyvät "purseet on tuota liimavaahtoa, levitin noihin saumoihin vähän paksummalti että se pursuis ja tiivistäis "varmasti" noi levysaumat...
Sinänsä toi eristys homma oli tänään nopea tehdä...meni melkein enemmän aikaa tuon moottorin ja vaihteiston huoltoaukkojen "kehysten" tekoon ja suunnitteluun...(ja orggis alumiini listojen etsintään ja entraamiseen...) :) no nekin sain tehtyä ja siellä ne ny "lepää" :) huomenna tarttis vissiin suunnitella noiden "ikkunan" puitteiden siistimistä...(hionta, kittaus ja maalaus...)
No se tarvii sitte esitellä huomenna...sainko mittään tehtyä vai menikö päivä ihan "perseilyksi" (anteeksi kielen käyttöni...toi on vaan mun mielestä hyvä "termi" laiskottelulle... :) )
-KHS-
Rattiamiraali
Truck: Carrus 302
Member id: 216

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

No tuolla ei EMP haittaa sähkölaitteita. Ei sieltä kyllä säteile uloskaan mikään muu kuin valtaisa positiivisuus.
Tuostahan suorastaan huokuu täydellisyys.

:wink:
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

En tiiä "EMPeistä TUMpeista enkä PIMpe..." Hyvä jos jotain huokuu...:) Ei tässä kohtaa enää voi tältäkään "aasilta" selkä katketa... :lol: :lol: :lol:
Pitää yrittää muistaa eräs vanha viisaus... "Naura itelles enne ku muut kerkee" ja monta kertaa on tullu mieleen että oonkohan mä vaan yksinkertaisesti ihan kaheli vai eräänmoinen "arjensankari"...(taidan kyllä kallistua enämpi ton kahelin puolelle... :lol: :lol: :lol: ) no se ei mua haittaa...yritän olla edes vähän "ylpee" siitä :)
ni ja kiitos "-KHS-" :)
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Mortsi...
Voi isäkissan v...tu etten paremmin sano...
Tänään menee sitte kaikki muu päin veetä paitsi mu...
kävin sitte hirveellä innolla aamusella hiomaan noita ikkunan puitteita sillä ajatuksella et jos aamusella aikasin aloitan ni olis ehkä jonkin näköinen teoreettinen mahdollisuus saada noihin pohjat tehtyä...(eka maalaus ja kittaus...) no ekat on sentään tehty mut ei tunnu kuivuvan millään et pääsis vetäsee kevyen hionnan ja nykäsee tokan kerran pohjamaalia...(näkis vaan sitte "karun totuuden" noista karmeista...) no onhan tässä vielä päivää jäljellä...
Pahemmin mua alko ottaa kupoliin noi auton kyljet... Oon sitte intopinkeenä vetässy eristäessä liian piukkaan parista kohtaa noi soirojen kiinnitys ruuvit tai kiriny liian tiukkaan tota kakkos kerrosta asentaessa, sillä seurauksella että tuonne auton kylkeen on pariin kohtaan tullu typerän näkönen "patti"... Kaveri kyllä sano et ei se mihinkään näy mut mun mielestä se näkyy niin selvästi et "sokeekin kepillään näkee sen..." No mitään mä en sille enää voi...("myöhästä on hiiren haukotella ku se on puoliks kissan mahassa") Tarviis varmaan nimetä tää joksikin "muhkuraksi" tai vastaavaksi tommosta epätasasuutta kuvaavaksi sekasikiöksi...:D Kai se on taas vaan todettava (yritän uskotella itselleni...) että käsityön jälki pitää näkyä... ja opetteluahan tää on...teen sitte seuraavan auton huolellisemmin ja kunnolla... :lol:
Palatakseni noihin "ikkuna pokiin"... sinänsä ei muuten olis kiire mut oli hirveen villi ajatus ja toive et olisin tälläviikolla saanu liimattua noi lasitkin paikoilleen... Olis ollu taas yks vaihe pois jaloista...:) no..."leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä" (taitaa mahtua viel aikasta monta tähänkin "tölliin" :lol: :lol: :lol: )
Pistänpä sitte kostoks/kiusaks pari kuvallista selitystä...
Matkustamon lasin poka raakaversiona...
Matkustamon lasin poka raakaversiona...
Siinä on ennen hiontaa ja pyöristelyä...
vähän hiontaa ja pohjamaalia
vähän hiontaa ja pohjamaalia
Siinä on pohjamaalissa... (OTEX) Kittasin yhen pokan ennen pohjamaalia mutta vaikka kuinka se oli imuroitu/pölyvapaa meni toi lakkakitti semmoseks kököks et ei millään meinannu tulla edes sen verran siistii et vois hiomalla tehä loppuun...siispä vetäsin loput pohjamaalin ennen kittausta...oli huomattavan paljon mukavampi kitata (tosin kittikään ei kuivu nyt niin nopsaan...)
kitattuna...ei hiottuna...
kitattuna...ei hiottuna...
No hö... ei tosta vimosesta saakkaan kunnolla selvää... mutta siinä on semmonen sopivan helppo kerros hioo....:D
Noh...kahtotaanpa tossa myöhemmin illalla saanko vielä teille esitellä melkein "valmista" ikkunan karmia...(jos se vaik jotain kiinnostaa... :D )
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hei taasen...:)
Ny on pahin ketutus jo hieman lievenny...:D
Mutta valmiita pohjia en silti saanu aikaseksi... On toki maalattu kerran, kitattu, hiottu, ja kitattu viel toisen kerran pahimmat paikat. nyt jo kestäis hioo toisen kerran mutta vetäsin tommosella päälle maalattavalla liima/tiivistys massalla noi nurkat "pyöreeksi" (siis noi sisänurkat...) ni en viiti mennä "härkkimään" niitä ennen ku ne kuivaa... (hiasta...liian hiasta... :lol: :lol: :lol: ) No jospa ne ois aamulla sen vert kuivat että kestäis hioo ja maalata...:)
Huominen olis varmaan "tehokas" päivä jos vaik sais hallin taas siivottua että "pääsis" taasen hitsailee jossain kohtaa noi kylkiluukkujen "pohjat" valmiiksi (apparin puolen kehykset on hitsattu mutta niistä puuttuu sarana vahvistukset ja jäykisteet...) ja sitte pitäis taasen käyä kaupoilla... Tarttis käyä hakemassa noi loput luukkujen "lukkolaitteet" että voisin raijata ne velipojalle modifioitavaks... (siis noihin kylkiluukkuihinkin tulee abloyn lukot...ei oo kaikilla kuormaautoilijolla avainta mun kylkiluukkuihin...paitti sorkkarauta...:D ) Sitte pitäis käydä viel hakemassa lisää "rautamalmin jalostus tuotteita" noihin kylkiluukkuihin...:D "joku" on taasen syöny mun varaston tyhjäks... (kuka lie...ei oo tunnustanu...) :lol:
No enikeis... jatkanpa taasen "yksinpuhelua/raportointia" ku on jotain kerrottavaa... :lol: :lol: :lol: Tää tältä illalta/päivältä...:)
j0ri
Rattiamiraali
Truck: K112-Lahti 450 Eagle

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Pahkuroita siellä ja täällä, ei niitä kukaan huomaa. Tai jos huomaa, ei ainakaan ilkii sanoo.. Tai jos sanoo, niin mitäs sitten, tehkööt ite paremman! 8)

Kyllä SPU-levyt on laitettu siististi. Tuohon on mukava alkaa laittamaan sisäpintaa.

Onko kylkiluukkujen lukot haitekkekkiä, vai perinteisellä avaimella? Tuleeko suojaläppää tai jotain muuta ettei ole lukkopesä täynnä maantietomua?
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Jos kitillä teet nuo karmit, niin miten ois ihan autokäyttöön tehty polyesterkitti? Kovettuu ja on hiottavissa vartissa, kerkee monasti päivän aikana sipasta ja hioo. Ite oisin kai tuossaki silti "oikassu" ja laittanu (muovi)listan tjms. tuohon =D Mut komiaa että tapahtuu taas siellä. Niin ja pääsin ti yönä klo 2 kotio, ku unohtu vastata viestiin...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

No voihan videoraati...:D en sitte tollona ajatellu noita autokittejä ollenkana...(oon niin taas tekemässä "huoneisto remonttia" Ois kai se OTEX pysyny semmosenkin kitin päällä...:) No noilla mennään ny mitä on hommattu, en viiti enempää "kemikaaleja" sotkee keskenään...:D ja onhan mulla viel toi oven karmi kokonaan aloittamatta...en viiti viel sitä tehä ku joudun niin paljon ramppaamaan ees takas et ärsyttää jos sitä tarvii kokoajan varoo...ja voi olla et listoitan sen piiloon, on tulevaisuudessa helpompi korjat jos siihen tulee rumia kolhuja...:D
Ny olis neljä kuudesta ikkunasta pintamaaleja vailla...tai no kevyt hionta pinnan "tarkistus" ja mahdollinen viimeinen silaus ennen pintamaaleja...(tänään toivon mukaan pääsee sen tekeen...hioin ja maalailin aamulla tokan kerran noi...) kahessa ikkunassa oli viel sen verran korjattavaa etten viittiny maalata niitä...hioin ja kittasin tokan kerran...:D
"jOri" Kyseli noista lukoista... Ei oo hiitekkiä...on ihan "tavalliset" kuorma-autojen helmalaatikoiden lukkomekanismit... velipoika vaan ymppää niihe uudet lukkopesät ni toimii kaikki samalla avaimella...ja orggis pölysuoja käy jotensakki niihin ei vaan oo kovin hienon näkönen, mut niillä mennään aluks..kunnes kekkasen jostain siistimmät "pöly ja cacca suojat" :lol: :lol: :lol:
Tossa viel kuva ihmeteltäväksi...tosin tosta puuttuu viel se pölysuoja...:)
varkauvven hillitsemis laite
varkauvven hillitsemis laite
Wonderi
Ajoneuvos

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

-LÄTSÄ- kirjoitti:aika "häiriintyneen" olonen ja näkönen tolleen ku ei oo vielä mitään pintoja... :) Mutta eiköhän sitä joku kaunis päivä jotain noittenkin päälle tuu...:D
Tulis muuten aika hieno jos jättäisit pinnat tuohon malliin ja vielä väliseinät ja kalusteetkin samaan kuosiin! Löytäisi ainakin omansa rivistä.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hyvää iltaa...(tai ehkä tää on jo joillekkin yötä... :lol: )
Onpaha tääki päivä männy iha "tietteen jumalille" Mittään järellistä en op tehnynnä saatika aekkaan soanu...suorraan sanottuna v...keljuttaa... ku oravaa jonka etuhampaat on poikki ja kaikki kävyt jäässä... :)
No eipä näille ns. "takaisku" päiville mitään voi...
Sinänsä tämä mun jorina/marina ei tälle palstalle kuulu mutta ajattelimpa "jakaa" tämän hetkisen fiiliksen kaikkien mun rojektia seuranneiden kanssa...(tai ainakin niiden kanssa jotka lukee...eikä kato pelkkiä kuvia.. :lol: :lol: :lol: jotkut kuulema jaksaa lukeekkin mun lätinöitä...:) )
no enikeis..
Melkein on tunnustettava et ku sain tietää että mulla alkaa työt ens tiistaina...eli rakentelu loma on lusittu... mietiskelin et mitä mää tän loman aikana oon saanu aikaseks... ni enhän mää oo oikeesti saanu mitään tehtyä...jälkeen päin ku miettii ni koko hyvä rakentelu aika on menny "Ihan paskan pyörimiseksi" (rumaa kielenkäyttöä ja ei sovi tälle palstalle... mutta sanoimpa vaan mikä on oma olotila ja oma näkemys "tehdyistä" töistä...:) )
Sorry vuodatus...:) Eikä se ollu se asia minkä takia mä taasen tulin tänne "notkumaan"...:D
Tossa jossain kohtaa taisin mainita et pitäsi keksiä tälle mun "rakkaudelle" joku oikee nimiki... (koska edelleenkään toi "terapia tölli" ei oo kovinkaan "media seksikäs") ei sillä et tätä sen kummemmin missään esittelisin/näyttelisin mut mulla ei vaan riitä mielikuvitus siihen et sais ajoneuvon nimen mitenkään hienosti minnekkään esille... :lol: :lol: :lol: ehkä monenkin mielestä turhaa murehtimista mutta enpä mää itselleni mitään voi... :lol: :lol: :lol: ("jos on lusikalla annettu...ei voi kauhalla kaapia...") :D
No... taas ku mä istun tässä "virkailijan" jakkaralla ja kattelen tätä työmaata...ja tän tämän hetkistä olemusta (niin päältä kuin sisältäkin) mulla tulee vahvemmin ja vahvemmin "Pakastin" mieleen... :lol: :lol: :lol: liekkö sairas ja kieroutunut mielikuvitus syynä moiseen... :) mutta onhan tää aikamoisen "arkkupakastimen" näkönen ulospäin...(valkoinen/rst) ja sisältä ku tää on viel tämmönen voolio pintanen "putki" ni ihan selvä "pakastin"... ja eiks pakastin oo lontoon murteelle käännettynä "freezer" tai jotain semmosta... :D ja siitähä (sanasta) sais tehtyä iha hienon tarran/jonkun muun "nimikyltin" tähänki "tölliin" (tai ainakin mun kierolla mielikuvituksella...) :lol: :lol: :lol:
Elikkäs pankaas ny jotaki kommenttia/mielipidettä et oonko mä taasen iha pölöhö ku tässä kohtaa mietiskelen nimee tälle "kuivan veen purtilolle"... :)
"Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin"... :)
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Puhelun perusteella sanon että ok.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Rantarosvo
Kansleri
Truck: Haaveena vasta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Nimi on hyvä ja fontiks viel sellanen missä lunta kirjaimien päällä. Tosin miun mielestä terapia töllikin ois hyvä nimi.
Rosmo
pelti
Kansleri
Truck: Hymer camp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelti »

straitjacket

;)
peltiliiteri.com
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

Fridge?
Pilotti
Ajoneuvos
Truck: Scania K112Superstar

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Frigidi? :wink:
cimo
Tosi harrastaja

Viesti Kirjoittaja cimo »

Kuva
-KHS-
Rattiamiraali
Truck: Carrus 302
Member id: 216

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

Terapiatölli on mielestäni ihan huippuhyvä. Se kuvaa kulkurifilosofiaa, liikkuvan kesämökin rakentamista, itse tekemistä ja irtiottoa arjesta mielestäni niin hyvin kuin yksi ainoa sana vain voi kuvailla. En vaihtaisi.

Kuva

Kuva
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

:) Iltapäivää... :)
Heh... en oo yksin hulluteni kans... hyviä ehdotuksia...ja kaikkiin saa varmasti "jonkun jujun" mikä ei välttis aina aukene "ulkopuolisille"...
Mutta tosiasiahan on et eihän tää varsinainen "terapia" oo vielä ohi... :lol: :lol: :lol: on viel "pari pikku muuttujaa" tässä matkan varrella... :D
eli sen puoleen ei oo vielä "kastetilaisuuden aika" :lol:
Ja toi mitä "-KHS-" kirjuutteli tossa ni pitää mun mielestä 150% paikkansa... Mutta itellä oli sillon ku "nimesin" tän tänne voorumille vähän erillaiset syyt ja seuraukset mistä toi nimitys juonsi juurensa... :) (melkein kaikilla nimillä/nimimerkeillä "pitää" olla jokin merkitys... :D ) Asia jää toistaiseksi vielä "hautumaan" ja "työnimenä" tää "terapia tölli" sopii meikäläiselle erittäin hyvin...( "paremmin ku otsatukka sialle"... :lol: )

No mitäs tänään sattuikaan...
Ei yhtään mitään...tai no kävin katsastus konttorilta kyselemässä auton katsastukseen liittyviä asioita... Koska tässä loppuu virallinen ajoaika kesäkuun loppuun ja sen jälkeen "menee elämä vaikeeksi"... tää on vähän vaikeeta selitellä et miks mut mun olis omien ja muiden aikataulujen takia helpompi pitää tää liikennöinti kelpoisena...(punakilvet...en jaksa ja en välttämättä ehdi käydä niitä "joka" siirrolle hakemassa...) joten oon sen vert pöllö että yritän saada tämän tieliikenne kelpoiseksi määräaikaan mennessä...(mihinkä en tietenkään pysty mutta saan ajo/armon aikaa ku käyn näyttämässä tätä 30.6 klo 08:00...elämässä pitää olla tavoitteita...eihän sitä muuten voi pettyä... :lol: :lol: :lol: )

Sitte mää kävin hakemassa taas monta monituista metriä erinäköisiä "rautamalmista jatkojalostettuja tuotteita"... joista olisi tarkoitus houkutella esiin noita helmaluukkujen runkoja...( tarvii kattoo kuinka hyvä oon komentamaan...tuleeko ne esiin... :D ) ja on siinä "siemenet" tota mun "olkkarin loikoilu keskustakin" varten... :)

Ja vaikka tänään onkin perjantai ja kolmastoista... oli myös "hyviä" uutisia... Pomo soitti tänään ja ilmoitti että meidän ("rautaryhmä" siis raudoittajat) osalta työmaa alkaa vasta juhannuksen jälkeen...eli sain "viikon" ylimääräistä rakentelu lomaa... :D tarvii vaan kiristää vyötä että on rahaa rakentaa... :lol:
Eli toisin sanoen mulla on ens viikko aikaa "paikata" tää muu perseily... :) saas nähä kui äijän käy... :lol: :lol: :lol:

No etten mää ny kyllästytä teitä mun jorinoilla...pistänpä "illan piristykseksi" yhen kuvan mun "jossain kohtaa" tulevaisuudessa rojektista... :lol: :lol: :lol:
vähän rankempi herbie...
vähän rankempi herbie...
Tämä kyseinen kärry...(ei siis toi traileri vaan toi mikä on sen päällä... :lol: :lol: :lol: ) on toden näköisesti joillekkin tällä foorumilla kirjoittelevalle "offarille" tuttu kapistus... Itse en ole tätä rakentanut vaan tämä tuli erillaisten yhteensattumien summana minun omistukseen...(vissii kolme vuotta sitten...muistaakseni... :) ) Hauskan näköinen kapistus... ja katulaillinenkin vielä... :D
Mutta... tää tältä erää... :D
nii joo "-KHS-" sika makeet "tarra pohjat"...varsinki mun makuun oli toi jälkimmäinen... :) KIITOS....
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jep jep... Taas täällä... :)
Ja on yritetty touhaillakki jottai... :D
Pannaas enemmän kuvia ja vähemmän selityksiä.... :lol: :lol: :lol:
"jatkojalostusta"
"jatkojalostusta"
Tommottiisii luukkujen runkoja muunmuassa täällä oon touhunna...
"Sähkölintu" on käyny tekemässä tännekki tarpeitaan... :)
"ensimmäisen luokan liikuntasaumaa"...vai oliko se "kutosen kuonat"
"ensimmäisen luokan liikuntasaumaa"...vai oliko se "kutosen kuonat"
Apparin puolen luukkujen rungot...
"Rautakasa"
"Rautakasa"
Syy miksi noi rungot on tehty noin "jerkusta" aineksesta on se että toi nolla kasi rst on sangen notkeeta/meltoo... joten joudun tolla rungolla tekemään sen "vääntö jäykäks"... oletus arvo on kuitenkin se et noille saattaa tulla jonkinmoisia vääntyily haluja jo ajaessakin, koska alkuperäisestä poiketen noihin tulee vain yksi "lukkokieli" ja yläpääkin on vain kahden saranan "varassa"... alkuperäinen kumisarana kuitenkin tukee kokomatkalta ja luukuissa on kaksi "lukkopistettä" (tämä on ihan pelkkää "mutua") Noista tuli ainakin hirvittävän kiertojäykät (ja raskaat) :D onneksi noi on suht helppo tehdä uudestaan joskis jos noi osoittautuvat liian painaviksi... :) tavarana käytin 30x30x3 kulma rautaa ja 30x30x3 kanttiputkee... (ihan pyöreä nurkkasta eli ei huonekaluputken "rimpulaa" :lol: :lol: :lol: ) Vähän on ehkä ylimitoitettu ja varmuuden maksimointia, mutta eipähän vähässä kummassa mee mutkille toi luukku... :D Toisen puolen luukut ovat kans melkein valmiit, eli toisin sanoen on taasen vähän hitsuuteltu ja rälläköity ja hiottu ja nysvätty, ja ja ja ...no joka tapauksessa oon ees yrittäny... nii ja oon myös "välihommina" fiksannu noita ikkuna karmeja... :D
(jotain sentään tänä viikonloppuna oon saanunna aikaseks...) jep...mutta terapiatölli vaikenee tältä erää...katsellaan mitä "esittelen" ens kerralla... :lol: :lol: :lol:
mikko
Ajoneuvos
Truck: 1968 Vanaja Ajokki

Viesti Kirjoittaja mikko »

Miun pitäs ehkä kidnapata siut ja kuljettaa tonne meidän landelle. On meinaan niin hyvän näköstä sähkölinnun kakkaa et vois luulla lintusella olevan chili-ripuli. Josko saisit miun magneettipuikot syttymään itseäni paremmin ja toi omakin projekti vähän harppais.

Ai mut nythän minä kerroin aikeistani, saatat osata varautua. Paras unohtaa koko juttu ja opetella vaan hitsaamaan ihan itte.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

:lol: :lol: :lol: Hyvä että mikko paljastit aikees... :lol: :lol: :lol: tarvii ruveta kuikuilee olan taa... :D Ei vaines... tiiän kyllä kokemuksesta kuinka ärsyttävää ja hidasta itekseen touhuuminen on...tai ainakin meikäläisen tapauksessa ku ei oo enne tämmöstä tehny ni menee luvattoman paljon aikaa suunnitteluun ja ittesä epäilyyn...(ja sitte ku on jonkun asian "suunnitellu" ja pähkäilly ni huomaa sitä toteuttaessa et se ei ookkaan hyvä juttu...ja keksii lennossa sen kuuluisan plään been... :lol: :lol: :lol: )
No ihan vakavasti ottaen, noi kuvat valehtelee taas enemmän ku tuhat sanaa... Noi saumat ei oo siistiä nähnykkään... saan toki semmosta semi siistiäki aikaseksi jos jaksan paneutua kunnolla asiaan mut noi on tommosia "äkkirykäsyjä" en viitsi/jaksa nysvätä noita kun ne ei ole "rakenteellisesti" tärkeitä eivätkä "vaikuta kääntyviin etupyöriin"... :D :D :D Ja muutenkin tosta hitsaamisesta... En oo mikään rautarakenne hitsari et tietäisin hitsaamisesta jotain mut omaan kokemukseen vedoten voin sanoa et "kaikki vaikuttaa kaikkeen" Tuolla työmailla ku joutuu vähä väliä hitsailee jotain raudoituksen runkoja läjään ni sillon arvostaa kunnon jatkojohtoja, mahollisimman paksuja ja mahollisimman vähän... ja kaikki puikkokoneetkaan ei "toimi" samalla tavalla varsinki ku pistetään sopiva vesisade niskaan... :D :D :D ja en tiiä... mun mielestä puikkojen merkilläkin on tämmöselle amatöörille merkitystä...(liekkö "lume" vaikutus :) )
Mun on ollu helppo räkiä noita rhs:siä läjään ku kaverilta lainassa ollu vanha kempin valovirta mig sano vähäks aikaa työsopimuksensa irti ja siitä "suivaantuneena" marssin kauppaan ja hirveen tinkaamisen seurauksena kannoin sieltä ulos tommosen kempin minarg mig evo 200:sen... ja päivääkään en oo katunu sitä hankintaa... :D :D :D On meinaan sen verran hyvä "harrastelija" kone et lapsikin osaa hitsata tolla...(tai ainaki tää "kakara") :lol: :lol: :lol:
Jep... Mut mut.. kyyl mää tänään taasen jottain pientä sain aikaseksi...
Pikkasen saranoiden ja lukkon sovitusta...
Vähän on vielä "ilmava" toiki potero...
Vähän on vielä "ilmava" toiki potero...
Joo... tommoseen nysväämiseen meni sitte melkein kokopäivä, oli taas yllättävän hidasta näperrellä noita... :D
Tuosta kuvasta muuten tarkkasilmäiset huomaavat mun pikku virheen...(siis mitta virhe...) vinkkinä muille et ton koko lukkohöskän piti mahtua tohon kulmaraudan ja ton putken väliin... :) vaan eipä se mahtunukkaan ku tolloilin vähäse... :D no... hätä ei oo tämän näkönen...
"Pienestä kii" sano Edelmanin samuli ku vessaan meni...
"Pienestä kii" sano Edelmanin samuli ku vessaan meni...
Feinin isorälläkkä kyllä osaa "poistaa tommoset "pikkuvibat" :lol: :lol: :lol:
Hyi yök...
Hyi yök...
Siin on semmoset sähkölinnun lipuri cacatukset et ei mittää rajaa...
Onneks en ihan kaikkia luukkuja ollu kerenny hitata enne ko huomasin erheen... ei tarvinnu korjata ku neljä... :D "hiljasempaa miestä saattas harmittaa..." :D
yeah... että tämmöstä tänään...:)
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kertaus on opintojen äiti :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Törtsi taasen... :)
Hirveesti ois kertomis haluja mut eipä oo paljo kerrottavaa... :D
No enstekst... "Bussiton" Juu kertaus on opintojen äiti...kyllä se pitää paikkasa, mut joskus kai sitä sais käyttää päätään...(enkä ny tarkota sitä et tarttis leikkii esim muurinmurtajaa... :lol: ) Vaan sitä jutskaa jota kuulema aivoiks sanotaan... :lol: :lol: :lol: (en omista...todistettu on...) Mikään ei ärsyitä allekirjoittanutta niin paljon ku "turha" työ... :) no se susi tuli korjattua ettei siitä enempää... :D
Joo... Tämän päivän "saavutuksia" (eilen en ollu hallilla...oli muuta touhuu...)
Aamusella korjailin noi sudet... ja sitte väkästelin noi toisenkin puolen rungot kuntoon... ja onha siinä taasen muutama metri rautajalosteita... :lol: :lol: :lol:
Siinäpä luukkuloiset somassa nipussa...
Siinäpä luukkuloiset somassa nipussa...
Olihan homma tehä noi ns. loppuun... kaikkineen porauksineen ja sovituksineen yms. Meinas melkein usko jo loppuu kesken... :) No toivon mukaan tosta vaiheesta otettiin "erävoitto" ja sais peltien sovituksen jälkeen pistää ne kans puhallukseen ja maalaukseen... :)
En tiiä teistä muista, mut onko teilläpäin semmosia "sotkutonttuja" mestoilla että ne sotkee joka paikan niin ettei mestalta löydä,kohta jalansijaa... :) jos ei oo, ni mää voin kyllä luopua niistä... :D Taasen meni tunteroinen paikkojen "siistimiseen" ja järkkäilyyn että pääsis aloittamaan seuraavaa vaihetta noissa luukuissa... (siivoojan paikka saattas olla vapaana... :D )
Eli seuraavana olis ny sitte vuorossa pellitys...
Alkua...
Alkua...
Siinäpä ekan luukkun levy oottelee naputtelijaa... :) (tiiä vaan mistä senki löytäs...tarvii vissiin tehä ĩte... :) )
Noi kylki luukkujen pellit saisin varmaan kanttautettua jossakin mut aattelinpa et vedetään samalla "käsialalla" noikin... (mun ei tarvi hävetä "vasarakantteja" verrattuna tehdas tekoisiin... :D ) Ja yhen mää jo naputtelinkin "valmiiksi" mut siitäpä jäi ottamatta kuva... :D joten sitä joudutte odottelemaan huomiseen saakka.... ("miten pidetään kylähullua jännityksessä... no ei heti kerrota ja näytetä mitä hullua ite on tehny/keksiny"... :lol: :lol: :lol: )
Elikkäs jatketaan tarinaa, jorinaa ja tyhjän päivästä höpötystä huomenissa...(kuvien kera tietty...) :D
Iski
Kansleri
Truck: Carrus 502 B10M
Member id: 149

Viesti Kirjoittaja Iski »

Joku kans sotkee aina meidän tallin, ei sieltä mitään löydä ja aina astuu jonkin päälle tai jotain kaatuu tai tippuu... :oops:
Pitäis kanssa siivota toi perusteellisesti ja lemppaa kaikki turha pois, jaa ei siellä ole kyllä kuin tärkeetä ja tarpeellista, jotain jos pois heittää niin sitä huomenna tarvii :o
Jospa syksymmällä sitten :)
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Vastaa Viestiin