Hitsaus
- PekuMAN66
- Rattimajuri
- Viestit: 199
- Liittynyt: 16 Elo 2005 08:37
- Truck: Ex-Volvo B10M
- Location: Pudasjärvi
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Re: Hitsaus
Etsin kuvat oman bussin pakoputkenlähdöstä vuotta ennen ja vuoden jälkeen korjauksen, on uusi putki jo ottanut vähän väriä. Ydintäytelangalla hitsattu liitos, saa sillä hitsattua ainakin vuoden kestävän pakoputken...
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Hitsaus
Tossa kun viikonloppuna hitsasin ton wokkipannun takavaimenninta huomasin sellaisen jutun että, ton langan paksuudella on jonkin verran merkitystä
vanha oli 0,8mm ja uusi 0,6mm jolla miggi poltti tosi nätisti
Olen aikaisemmin tuskaillut koneen toimimisen kanssa kun välillä palaa kunnolla ja välillä ei
mut nyt meni kun vettä vaan eli poltti hienoa jälkeä vaikka ei ollut kunnolla putsattu edes 




Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
-
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: Hitsaus
Johtuiskohan siitä että 0,6 tarvitsee vähemmän virtaa palaakseen kunnolla 

Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Hitsaus
Näin se saattaa ollakkin..... 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Hitsaus
Mutta sillä virralla tarviis sulaa se ainekkin mitä hitsataanJan-Erik kirjoitti:Johtuiskohan siitä että 0,6 tarvitsee vähemmän virtaa palaakseen kunnolla


-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: Hitsaus
eiköhän tuossa hitsaamisessa ole tarkoitus saada kaksi kappaletta liitettyä toisiinsa, lisäaineella tai ilman, jos liitoksessa ei tapahdu sulamista, niin lisäaine on vain pinnalla, muistuttaa enemmän muuraamista.
ohut lisäaine sulaa alhaisemmalla virralla ja ohuet ainevahvuudet myös sitä vaativat, muutoin tulee muodonmuutoksia tai sitten reikä
ruosteisen tavaran hitsaamisessa ei ole mitään järkeä, kyllä sieltä pitää kaivaa esille puhdas metalli.
Tig hitsauksessa ei juuri lisäainetta tarvita, jos kappaleet on hyvin sovitettu toisiinsa. Mun p-a tankin hitsauksessa meni 2 kpl 2 mm lankoja 1 metrin mittaisia.
Halpis 1-vaihe migeissä tahtoo tuo langansyöttö olla niin ja näin, kun valokaari syttyy niin langan syöttö hidastuu, 16A virta ei tahdo riittää. Ohuemmilla langoilla on näin helpompaa.
Tämä ongelma tulee esille varsinkin muuntaja Migeissä. Sitten kun satsaa vähän enemmän laitteeseen, niin langansyöttö ja sen ohjaus on toteutettu jo paremmin.
ohut lisäaine sulaa alhaisemmalla virralla ja ohuet ainevahvuudet myös sitä vaativat, muutoin tulee muodonmuutoksia tai sitten reikä

ruosteisen tavaran hitsaamisessa ei ole mitään järkeä, kyllä sieltä pitää kaivaa esille puhdas metalli.
Tig hitsauksessa ei juuri lisäainetta tarvita, jos kappaleet on hyvin sovitettu toisiinsa. Mun p-a tankin hitsauksessa meni 2 kpl 2 mm lankoja 1 metrin mittaisia.
Halpis 1-vaihe migeissä tahtoo tuo langansyöttö olla niin ja näin, kun valokaari syttyy niin langan syöttö hidastuu, 16A virta ei tahdo riittää. Ohuemmilla langoilla on näin helpompaa.
Tämä ongelma tulee esille varsinkin muuntaja Migeissä. Sitten kun satsaa vähän enemmän laitteeseen, niin langansyöttö ja sen ohjaus on toteutettu jo paremmin.
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto