Kaipa tuo minun auto on taas sitten joku poikkeustapaus, mutta siinä on juurikin kaksi piiriä ymmärtääkseni. Jarrupolkimen virka on vaan päästää painetta pääsylinterille? Polkimen yhteydessä ei ole mitään nesteeseen liittyvää. Kun jarrun painaa pohjaan, viisarit ei liikahda. Sitten, kun jarrun vapauttaa, niin molemmat viisarit laskevat saman verran. Tarkennuksena, etta on vain yksi mittari, jossa kaksi viisaria.MB1962 kirjoitti:Taitaa se olla noissa painetehosteisissa litkujarruissa niin että se toinen mittari nousee niin korkeelle kun jaksat poljinta painaa, ei kai noissa ole kahta eri piiriä jarrujen tehostusta varten.
Mersu 913 Delta Plan -76
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 106
- Liittynyt: 15 Tammi 2010 21:55
- Truck: MB Kolibri
- Location: Uki
Re: Mersu 913 Delta Plan -76
-
- Varakuski
- Viestit: 9
- Liittynyt: 11 Elo 2011 08:09
- Truck: MB913 Delta Plan -76
- Location: Nokia
Re: Mersu 913 Delta Plan -76
Niin, no.
Mersustani löytyy alkuperäinen ohjekirja, jonka mukaan kevyempien tonniluokkien alustoissa saattoi olla yksipiiritehosteinen yksipiirinen jarrujärjestelmä tai yksipiiritehosteinen kaksipiirinen jarrujärjestelmä. Tässä kyseessä olevassa raskaammassa tonniluokassa voi olla joko yksipiiritehosteinen kaksipiirinen tai jopa kaksipiiritehosteinen kaksipiirinen jarrujärjestelmä.
Jotenkin kuvittelin, että omassa olisi tuo 1+2 piirinen, koska ei ole kuin yksi painemittari jossa kaksi neulaa. Ja kyseisestä opuksesta lunttasin sen, että valkoinen näyttää säiliöpaineen ja punainen jarrupaineen. Maalaisjärki kun valjastetaan käyttöön, voisi ajatella, että ei jarrupainetta ei ole mitattavaksi ennen kuin jarrua painetaan.
Jarrupolkimelta johtaa pitkä tanko runkopalkin kupeella tehostimelle, joka on sitten pultattu pääsylinteriin kiinni.
Nestepuoli tuossa on kaksipiirinen, mutta paineilmatehostuksen piirien määrästä ei tullut vielä varmuutta. Ahdas väli kun on könytä katsomaan.
Mersustani löytyy alkuperäinen ohjekirja, jonka mukaan kevyempien tonniluokkien alustoissa saattoi olla yksipiiritehosteinen yksipiirinen jarrujärjestelmä tai yksipiiritehosteinen kaksipiirinen jarrujärjestelmä. Tässä kyseessä olevassa raskaammassa tonniluokassa voi olla joko yksipiiritehosteinen kaksipiirinen tai jopa kaksipiiritehosteinen kaksipiirinen jarrujärjestelmä.
Jotenkin kuvittelin, että omassa olisi tuo 1+2 piirinen, koska ei ole kuin yksi painemittari jossa kaksi neulaa. Ja kyseisestä opuksesta lunttasin sen, että valkoinen näyttää säiliöpaineen ja punainen jarrupaineen. Maalaisjärki kun valjastetaan käyttöön, voisi ajatella, että ei jarrupainetta ei ole mitattavaksi ennen kuin jarrua painetaan.
Jarrupolkimelta johtaa pitkä tanko runkopalkin kupeella tehostimelle, joka on sitten pultattu pääsylinteriin kiinni.
Nestepuoli tuossa on kaksipiirinen, mutta paineilmatehostuksen piirien määrästä ei tullut vielä varmuutta. Ahdas väli kun on könytä katsomaan.
Alusta: Mercedes Benz LP 913 5,7 -76
Kori: Delta Plan -76
Kuski: Samaa vuosikertaa..
Kori: Delta Plan -76
Kuski: Samaa vuosikertaa..
Re: Mersu 913 Delta Plan -76
Mulla on minusta kaksipiirinen paineilma-ja nestepuoli, vaikka onkin kevyempää kalustoa, tosin vm on-86,